abonnement Unibet Coolblue
pi_130745573
Voorbije reizen:

2007 - Schotland
2008 - Dolomieten
2009 - Franse Alpen
2010 - Wales
2011/2012/2013 geen grote reizen gemaakt door budget/andere prioriteiten

2014 - Balkan! 3 weken! Motorrijden, wandelen en hardlopen in Kroatië, Servie, Bulgarije, Macedonië!
Ja doei.
  maandag 2 september 2013 @ 16:47:44 #27
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_130745659
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:45 schreef motorbloempje het volgende:

2014 - Balkan! 3 weken! Motorrijden, wandelen en hardlopen in Kroatië, Servie, Bulgarije, Macedonië!
Vetheid! Wel een verslag van maken dan hea :7
pi_130745678
Uiteraard :9
Ja doei.
pi_130745966
Dit is trouwens verslag van 2009: TRV / [Reisverslag] Frankrijk met de motor!

Toen wilden we al richting Kroatie, maar is het toch Alpen geworden. Dit keer dus in de herkansing ;)
Ja doei.
pi_130746569
Je zet het zelf maar in de op moblo
pi_130747512
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:45 schreef motorbloempje het volgende:
Voorbije reizen:

2007 - Schotland
2008 - Dolomieten
2009 - Franse Alpen
2010 - Wales
2011/2012/2013 geen grote reizen gemaakt door budget/andere prioriteiten

2014 - Balkan! 3 weken! Motorrijden, wandelen en hardlopen in Kroatië, Servie, Bulgarije, Macedonië!
Dan mogen mijn voorbije rijzen er ook best ingezet worden.

2010 - Rondje Europa (Belgie-Luxemburg-Frankrijk-Duitsland-Oostenrijk-Italie-Slovenie-Kroatie-Bosnie-Herzegovina-Hongarije-Slowakije-Tjechie)
2008 - Schotland
2006 - Italie
2005 - Oostenrijk

8-)
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_130772395
zondag via internet 2 batterijen voor de gopro besteld. zijn 1400mAh terwijl de standaard gopro2 batterijen 1100mAh zijn. zit ook een standalone oplader bij die zowel via 12v socket als via stopcontact prik kan krijgen. batterijen klikken in de oplader vast dus ook als je hem ondersteboven houdt en flink schud valt de batterij er niet uit.

dit alles voor het luttele bedrag van 35 euro excl. verzending www.sportscam.eu (gopro only)



perenijsstokje als referentie voor formaat :P
pi_130772480
Heb vorige week bij de MediaMarkt in NL een camera gezien die de GoPro aan leek te vallen, *zoek*

http://www.mediamarkt.nl/(...)5691.html?langId=-11

ION WWL volgens mij, was toen in de aanbieding voor een euro of 280.
Ja doei.
pi_130772710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:39 schreef motorbloempje het volgende:
Heb vorige week bij de MediaMarkt in NL een camera gezien die de GoPro aan leek te vallen, *zoek*

http://www.mediamarkt.nl/(...)5691.html?langId=-11

ION WWL volgens mij, was toen in de aanbieding voor een euro of 280.
tja als ik nu een "actioncam" moest kopen zou ik voor de drift ghost gaan puur vanwege zijn vorm m.b.t. helmbevestiging. ben nog steeds heel tevreden met de gopro2 overigens. qua beeldkwaliteit van de gopro2 en de ghost ongeveer gelijk.

wat mij het meeste tegenstaat van de beardevil, ION en andere alternatieven is dat er op accessoire gebied weinig te krijgen is.

om Schotland als voorbeeld te nemen. 1 van de pootjes van de mount brak af omdat ik met mijn lompe handen met handschoenen aan dat ding los wilde maken... had ik dus een nieuwe mount nodig. gelukkig kon ik in Oban bij 1 of andere watersportwinkel gewoon een nieuwe gopro mount krijgen. had ik 1 of andere hakkietakkie cam gehad was dat toch een stuk lastiger geweest.

je betaald wel meer voor een gopro of een drift maar het is gewoon makkelijker om vervangende onderdelen of accessoires te krijgen zowel via internet als gewoon op straat.

voor dagtripjes zal zon ION overigens best voldoen.
pi_130772760
Da's waar, maar misschien dat ze over een tijdje beter gevestigd zijn en er meer te krjigen valt; is wel een belangrijke factor in de uiteindelijke beslissing. Maar da's hetzelfde ook met motorkeuze voor een grotere reis: je wilt dat er onderdelen enigszins makkelijk te krijgen zijn mocht het nodig zijn.

Sowieso ook voor kerst onszelf maar eens een camera cadeau geven :) kunnen we volgend jaar ook wat filmen. Sowieso ook met hardlopen dat het tof is om 'm mee te nemen, dus wordt zo'n ding ook nog eens vaker gebruikt dan alleen op de motor.
Ja doei.
pi_130772801
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Da's waar, maar misschien dat ze over een tijdje beter gevestigd zijn en er meer te krjigen valt; is wel een belangrijke factor in de uiteindelijke beslissing. Maar da's hetzelfde ook met motorkeuze voor een grotere reis: je wilt dat er onderdelen enigszins makkelijk te krijgen zijn mocht het nodig zijn.

Sowieso ook voor kerst onszelf maar eens een camera cadeau geven :) kunnen we volgend jaar ook wat filmen. Sowieso ook met hardlopen dat het tof is om 'm mee te nemen, dus wordt zo'n ding ook nog eens vaker gebruikt dan alleen op de motor.
ja mijn pa heeft tijdens vakantie in VS een gopro3 white gekocht voor 200 dollar en gebruikt hem ook tijdens de fietstochten en het wandelen enzo _O- hij heeft het zelfs in zijn hoofd gehaald om te gaan parasailen in de caribbean en dat met zijn rugklachten _O-
pi_130772821
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Da's waar, maar misschien dat ze over een tijdje beter gevestigd zijn en er meer te krjigen valt; is wel een belangrijke factor in de uiteindelijke beslissing. Maar da's hetzelfde ook met motorkeuze voor een grotere reis: je wilt dat er onderdelen enigszins makkelijk te krijgen zijn mocht het nodig zijn.

Sowieso ook voor kerst onszelf maar eens een camera cadeau geven :) kunnen we volgend jaar ook wat filmen. Sowieso ook met hardlopen dat het tof is om 'm mee te nemen, dus wordt zo'n ding ook nog eens vaker gebruikt dan alleen op de motor.
Dat is de enigste niet... er zijn tegenwoordig 50 verschillende soorten action cams.
Momenteel is het GoPro en Drift wat de klok slaat.
En misschien dat Garmin zich ertussen weet te slaan, maar ion zal het denk ik niet worden.

Vele zullen het proberen, en bijna net zo veel zullen falen.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_130772951
Dat zeg ik: als zoiets zich vestigt en het ze lukt wordt het een minder groot probleem voor zoiets te kiezen, als niet, dan zou ik het niet kiezen voor een grotere reis.
Ja doei.
pi_130773011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:00 schreef motorbloempje het volgende:
Dat zeg ik: als zoiets zich vestigt en het ze lukt wordt het een minder groot probleem voor zoiets te kiezen, als niet, dan zou ik het niet kiezen voor een grotere reis.
Maar dan is die ION nog steeds te duur, je kan ook prima 1080p cams krijgen voor 200 euro.
Contours en oude GoPro's kosten niet zoveel meer.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_130773100
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:01 schreef KneusTeun het volgende:

[..]

Maar dan is die ION nog steeds te duur, je kan ook prima 1080p cams krijgen voor 200 euro.
Contours en oude GoPro's kosten niet zoveel meer.
zelfs de gopro 3 white met ingebouwde wifi is 100 euro goedkoper dan die ION
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:18:08 #41
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_130780783
Dekatria! Die pov motorrij filmpjes van je zijn echt mooi! Net of je achterop zit! Er zijn er vast miljoenen van dat soort filmpjes op youtube, maar dit was volgens mij de eerste keer dat ik er één zag.

quote:
But because this road goes from Tirana to Shkoder, it is also lined with policemen stopping people at random intervals.
I'd heard plenty of stories about the corruption, and that they'd try to scam tourists out of money if they got the chance.
Raar. Wat ik heb ervaren en ook van andere mensen heb gehoord is dat de Albanese politie de locals wel continu van de weg trekt en omkoopt, maar westerse toeristen consequent met rust laat. Ik heb me bepaald niet voor ze verstopt, maar ze hebben mij ook nooit gestopt.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:56:19 #43
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_130781043
quote:
Kunnen we alleen reizen met reisverslagen in de OP zetten aub, anders wordt het ook zo'n rommel :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:48 schreef clowntje het volgende:
Dekatria! Die pov motorrij filmpjes van je zijn echt mooi! Net of je achterop zit! Er zijn er vast miljoenen van dat soort filmpjes op youtube, maar dit was volgens mij de eerste keer dat ik er één zag.
Dank! w/ Ik heb ze ook expres op Facebook geüpload, omdat die niet met de kwaliteit rommelt. Zo blijft het zoals het hoort.
quote:
Raar. Wat ik heb ervaren en ook van andere mensen heb gehoord is dat de Albanese politie de locals wel continu van de weg trekt en omkoopt, maar westerse toeristen consequent met rust laat. Ik heb me bepaald niet voor ze verstopt, maar ze hebben mij ook nooit gestopt.
Misschien kan dat ook wel hoor. Ik heb alleen wel gehad dat ik schuin achter een SUV reed, die gozert z'n gebakken ei uit stak, de SUV stopt en ik vrolijk erachter verdwijn.

Viel me gewoon op dat er binnen 10 kilometer echt 4 van die meneertjes stonden...
pi_130781354
Ik heb eindelijk eens even op mijn gemak je reisverslagen gelezen, Deka. Leuk :Y.

Maarre, wat is er met het ATGATT-principe gebeurd }:| ?! Ik zag een filmpje zonder handschoenen. Foei zeg ik je.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:09:12 #45
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_130781495
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:05 schreef Anne het volgende:
Ik heb eindelijk eens even op mijn gemak je reisverslagen gelezen, Deka. Leuk :Y.

Maarre, wat is er met het ATGATT-principe gebeurd }:| ?! Ik zag een filmpje zonder handschoenen. Foei zeg ik je.
Door Athene heb ik zonder handschoenen gereden inderdaad... had geen zin om in die 40+ graden m'n handen weg te laten stinken w/

Als je overigens wil muggenziften, in de compilatie van Groot Brittannië zat ook al een stukje zonder handschoenen >:)

Krijg ik nu straf? :@
pi_130781539
Jep. Veel slaag een volgende meet met het perenijsstokje.
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:12:22 #47
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_130781597
En dat terwijl ze daar standaard zonder helm rijden. Stank voor dank :{w
pi_130781628
Je maat had anders braaf zijn helm op.
pi_130781666
Oh en deze angst...
quote:
Those guys can put the fear of god into you, merely by alternating between looking at you and their computer screen and saying the word 'dokument' after you've already given your passport.

I (correctly) assumed they wanted my vehicle registration, but still, those 4-5 minutes felt like 4-5 hours.
...zit echt alleen bij jou in je hoofd. In tegenstelling tot de andere landen die je bezocht hebt doet Albanië nog steeds aan een registratie voor de tijdelijke import van een voertuig. Die mensen doen gewoon hun werk.

Goed dat je niet naar Wit Rusland gaat, want dan ben je niet 5 minuten, maar dik 2 uur bezig met dit soort onzin. En ook dan komt het gewoon allemaal goed. In Moldavië hebben ze een half uur lang met een loep en een uv lamp m'n papieren zitten checken. Misschien had het wel sneller gekund als ik ze wat betaald had, maar ik vond het wel interessant en ik mocht gewoon achter de balie komen om mee te kijken. Daar hadden ze een heel boekwerk waar in stond waar ze op moesten letten. Sommige visums bleken behoorlijk psychedelische patronen te hebben onder een uv lamp.

De eerste keer dat ik in Albanië was hadden ze m'n paspoort niet gestempeld, maar alleen het papier van de voertuig-import (krijg je dat nog?). Ik dacht dat het in orde was, maar bij het uitrijden bleek dat ze m'n paspoort ook hadden moet stempelen. Ook dat was best grappig. In eerste instantie maakten ze er een heel circus van. Ik had alle tijd van de wereld dus toen ik desondanks rustig bleef en met een andere beambte wat over voetbal had gepraat mocht ik opeens gewoon doorrijden. Ik geef normaal geen ruk om voetbal, maar daar kwam het mooi van pas.

Daar kan ik van genieten. Dat vind ik leuk. :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:22:41 #50
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_130781960
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:13 schreef Anne het volgende:
Je maat had anders braaf zijn helm op.
Dat soort invloed heb ik op mensen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:14 schreef clowntje het volgende:
Oh en deze angst...

[..]

...zit echt alleen bij jou in je hoofd. In tegenstelling tot de andere landen die je bezocht hebt doet Albanië nog steeds aan een registratie voor de tijdelijke import van een voertuig. Die mensen doen gewoon hun werk.
Dat is zo ja. Het is gewoon hoe intimiderend het overkomt, ook met de geschiedenis van Albanië in het achterhoofd en de zweem van corruptie die er hangt.

Uiteindelijk was het een eitje, maar op het moment zelf niet _O-
quote:
Goed dat je niet naar Wit Rusland gaat, want dan ben je niet 5 minuten, maar dik 2 uur bezig met dit soort onzin. En ook dan komt het gewoon allemaal goed. In Moldavië hebben ze een half uur lang met een loep en een uv lamp m'n papieren zitten checken. Misschien had het wel sneller gekund als ik ze wat betaald had, maar ik vond het wel interessant en ik mocht gewoon achter de balie komen om mee te kijken. Daar hadden ze een heel boekwerk waar in stond waar ze op moesten letten. Sommige visums bleken behoorlijk psychedelische patronen te hebben onder een uv lamp.

De eerste keer dat ik in Albanië was hadden ze m'n paspoort niet gestempeld, maar alleen het papier van de voertuig-import (krijg je dat nog?). Ik dacht dat het in orde was, maar bij het uitrijden bleek dat ze m'n paspoort ook hadden moet stempelen. Ook dat was best grappig. In eerste instantie maakten ze er een heel circus van. Ik had alle tijd van de wereld dus toen ik desondanks rustig bleef en met een andere beambte wat over voetbal had gepraat mocht ik opeens gewoon doorrijden. Ik geef normaal geen ruk om voetbal, maar daar kwam het mooi van pas.

Daar kan ik van genieten. Dat vind ik leuk. :)
Mooi verhaal _O- zo'n papier krijg je niet meer - je krijgt een stempel in je paspoort, en dat is het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')