abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130760107
Maar als die beste vent blijft doorhameren op mijn jeugd en niet luisterd naar wat ik te zeggen heb dan kan ik daar weinig mee... Snap wel dat die mensen er zijn om mij te helpen, maar volgens mij horen ze ook naar je verhaal te luisteren. En dat doet hij totaal niet. Ik mocht niet eens terug naar het ziekenhuis van hem omdat hij dat niet nodig vind en werd boos omdat ik dat wil ga doen. Snap best dat ik ook over mij jeugd moet praten, maar ik heb geen trauma opgelopen toen. Ik loop met pijn en daar wil hij niet naar luisteren.
pi_130761098
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 21:34 schreef Wiske-wendy het volgende:
En waarom is dat onverstandig??? Ik heb meerdere malen geprobeert te vertellen daar wat er aan de hand is en waar ik problemen mee heb en hij blijft zeggen dat ik een trauma heb opgelopen in mijn jeugd..... Heb een topjeugd gehad dus waar wil hij heen???? Heb last van mijn lichaam en niet van een trauma die ik volgens hem zou moeten hebben......
Er zijn vast meer psyCHiaters dan alleen hij. ;)
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_130761401
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:21 schreef Wiske-wendy het volgende:
hoi allemaal.
lief dat jullie al met zoveel tip, ideeen en noem maar op komen.

Het accepteren dat ik dit heb is voor mij erg moeilijk omdat ik elke keer weer denk van joh, ik ben 29 jaar en nu al zo verschrikkelijk beperkt in het doen en laten in mijn leven. waarom moet ik dit nou weer hebben en waarom kan ik niet gewoon gezellig een dagje leuke dingen doen met vriendinnen of ouders zonder pijn en dagen lang moet bijkomen van de vermoeidheid en lichamelijke pijn die hiermee gepaart gaan. ik vind het zo verschrikkelijk frustrerend dat ik niet gewoon een "normaal" leven kan lijden, niet gewoon kan werken, gewoon een dagje naar de stad enz....

Ik snap je helemaal, heb zelf het precies zo, maar het is helaas niet anders. Ertegen vechten levert alleen maar meer frustratie én pijn op. Hoe eerder je het accepteert en gaat kijken naar wat je nog wél kan en hóe je dingen nog wel kan, hoe beter het met je gaat. En dan gaan ineens dingen misschien wel weer die je eerder niet kon. Gewoon omdat je met minder stress leeft omdat je minder van jezelf vraagt en moet.

Je kan niet een dagje naar de stad, maar misschien wel een uurtje, of twee uurtjes. Ga met iemand die begrip heeft voor de situatie, ga lekker vaak ergens zitten, doe niet teveel dingen achter elkaar, of als je persé de hele stad door wil, leen een rolstoel en probeer dit uit. Echt, je zit jezelf alleen maar in de weg door je eigenwijsheid, ik ken het, heb het zelf ook, maar waarom zou je het jezelf nog moeilijker maken?

Dat je fibro hebt, daar kan je niks aan doen. Hoe je ermee omgaat kan je wél iets aan doen, en dat je dan jezelf in de weg gaat zitten is toch gewoon stom? :)
♥ scars make us who we are ♥
pi_130766388
Ik sprak toevallig iemand vorige week en zij vertelde ook dat ze fibromyalgie heeft en baat had bij homeopathisch iets en goede voeding enz.
mama van 3 kids!
pi_130766608
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:25 schreef Wiske-wendy het volgende:
nee drink geen koffie en rook ook maar heel weinig. hooguit 2 sigareten per dag..... ben daar juist mee gestopt omdat ik weet dat dat het verergert....

de artsen die mij geholpen hebben en de diagnose hebben gesteld zijn mijn vaste artsen waarvan 1 reumatoloog.... maar waarom ik denk dat er meer aan de hand is is omdat ze dit allemaal alleen maar hebben kunnen baseren op de gesprekken die ik met hun gehad heb. ze hebben geen lichamelijke onderzoeken gedaan, geen bloed geprik, geen scan gemaakt... gewoon alleen gepraat...

en ja, waarom ik al 3 jaar thuis zit is omdat ik het eerste 2 jaar gewoon ww had en hard aan het zoeken was naar een baan, omdat ik dus niet niks wou doen en niet op mijn 29ste al achter de garaniums wou zitten.... zit sinds 1 jaar in de ziektewet en de uwv heeft pas 2 maanden geleden besloten dat ik gekeurd moet worden....
Fybromyalgie en hypochondrie..
pi_130766683
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 22:02 schreef Wiske-wendy het volgende:
Maar als die beste vent blijft doorhameren op mijn jeugd en niet luisterd naar wat ik te zeggen heb dan kan ik daar weinig mee... Snap wel dat die mensen er zijn om mij te helpen, maar volgens mij horen ze ook naar je verhaal te luisteren. En dat doet hij totaal niet. Ik mocht niet eens terug naar het ziekenhuis van hem omdat hij dat niet nodig vind en werd boos omdat ik dat wil ga doen. Snap best dat ik ook over mij jeugd moet praten, maar ik heb geen trauma opgelopen toen. Ik loop met pijn en daar wil hij niet naar luisteren.
Volgens mij wil je alleen bepaalde dingen horen die jou uitkomen en als het ingewikkeld wordt (iets wat juist wat voor je kan betekenen) haak je af.

Dat zie je vaak bij mensen met deze aandoening, zijn verslaafd aan de slachtofferrol en willen alles zelf bepalen met als excuus hun aandoening..
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:45:42 #32
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130766818
quote:
TS
Mijn moeder heeft hetzelde gehad toen ze jonger was, ook nog is met een pijnlijk stuit/staartbeentje.
Ze is eraan geopereert en heeft er sindsdien geen last meer van.

Als er speciale punten zijn waar je specifiek pijn hebt bij aanraking b.v. dat proberen te ontwijken. Maar dat gaat natuurlijk moeilijk als het op je voet zit :(

EDIT: let ook op je voeding.

Succes verder ^O^
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130768590
Mijn man heeft het ook gehad en wat hem heeft geholpen zijn body stress release en chlorella
pi_130769184
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Volgens mij wil je alleen bepaalde dingen horen die jou uitkomen en als het ingewikkeld wordt (iets wat juist wat voor je kan betekenen) haak je af.

Dat zie je vaak bij mensen met deze aandoening, zijn verslaafd aan de slachtofferrol en willen alles zelf bepalen met als excuus hun aandoening..

Lekker generaliseren :r
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:44:48 #35
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130769235
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

ga lekker ergens anders trollen knul :)... er zijn heus wel aandoeningen waarbij je gelijk zou kunnen hebben maar dat is niet bij elke ziekte het geval
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130769256
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:44 schreef Re het volgende:

[..]

ga lekker ergens anders trollen knul :)... er zijn heus wel aandoeningen waarbij je gelijk zou kunnen hebben maar dat is niet bij elke ziekte het geval
Het is misschien een beetje te direct hoe ik het omschrijf, maar ik vind het typerend dat TS denkt alles beter te weten en zo in een onmogelijke situatie blijft zitten..
  dinsdag 3 september 2013 @ 08:47:43 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130769282
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:45 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het is misschien een beetje te direct hoe ik het omschrijf, maar ik vind het typerend dat TS denkt alles beter te weten en zo in een onmogelijke situatie blijft zitten..
hou het dan daarbij (niets mis mee, mening) maar onthoudt je van die suffe flame reacties :)
pi_130769307
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:47 schreef Re het volgende:

[..]

hou het dan daarbij (niets mis mee, mening) maar onthoudt je van die suffe flame reacties :)
Oke :)

Kan TS misschien duidelijk maken hoe ze voor die 5 jaar functioneerde? Toen je er nog geen last van had..
pi_130769411
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kan TS misschien duidelijk maken hoe ze voor die 5 jaar functioneerde? Toen je er nog geen last van had..
De diagnose is 5 jaar geleden gesteld, dat betekent niet dat TS niet eerder klachten heeft gehad. Het duurt vaak jaren voordat de diagnose fibromyalgie wordt gesteld.
pi_130769414
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:17 schreef rikkerdeflikker het volgende:
drink je koffie of rook je? anders daar direct mee ophouden.

sterkte
waarschijnlijk heb je over me post heen gelezen.
rikker de flikker
pi_130769446
[/quote]
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:25 schreef Wiske-wendy het volgende:
nee drink geen koffie en rook ook maar heel weinig. hooguit 2 sigareten per dag..... ben daar juist mee gestopt omdat ik weet dat dat het verergert....

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:56 schreef rikkerdeflikker het volgende:

[..]

waarschijnlijk heb je over me post heen gelezen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_130769502
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:58 schreef seasushi het volgende:
[..]

[..]

[/quote]

met roken is het zo dat het niet uitmaakt hoeveel je het doet maar dat je het gewoon niet moet doen. stoppen met roken houd bv ook niet in dat je er 2 per dag blijft roken.

als ik ts was zou ik eerst even googlen op de ziekte en kijken wat ze zelf kan doen om haar klachten te verminderen.
rikker de flikker
pi_130770162
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 september 2013 08:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat boeit dat?

Ik heb een whiplash ook niet aan te tonen. Wat maakt het uit wat ik die 5 jaar ervoor deed?
ze heeft klachten dan maakt het functioneren toch niks uit? Het is gewoon vreselijk als je een ziekte heb waar je maar even mee moet omgaan.

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik mctd heb dat is wel aan te tonen. Het is geen pretje en het maakt me helemaal onzeker. Ik haat het gewoon dat mensen zo kortzichtig zijn en denken dat je alles moet zien of moet kunnen aantonen(bloed/foto's).
mama van 3 kids!
pi_130772337
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 09:01 schreef rikkerdeflikker het volgende:

[..]

[..]

[..]

met roken is het zo dat het niet uitmaakt hoeveel je het doet maar dat je het gewoon niet moet doen. stoppen met roken houd bv ook niet in dat je er 2 per dag blijft roken.

als ik ts was zou ik eerst even googlen op de ziekte en kijken wat ze zelf kan doen om haar klachten te verminderen.
[/quote]

Ja, als TS stopt met het roken van 2 sigaretten per dag en stopt met koffie drinken dan is ze vast genezen ^O^
pi_130772407
Heb je weleens op vitamine b12 laten prikken? Veel fibromyalgie patiënten blijken achteraf toch adisson biermer patiënt te zijn.
The waves you made will always be
pi_130772601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:33 schreef Oognip het volgende:
Ja, als TS stopt met het roken van 2 sigaretten per dag en stopt met koffie drinken dan is ze vast genezen ^O^
Ja, dat word ook echt gezegd he... :')

Natuurlijk niet!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_130772696
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:36 schreef pepper_961 het volgende:
Heb je weleens op vitamine b12 laten prikken? Veel fibromyalgie patiënten blijken achteraf toch adisson biermer patiënt te zijn.
dit!

verder geen tips, mijn ma en zus hebben beide fybro, en allebei n eigen manier van ermee omgaan.. ma loopt stug door en negeert de klachten, zus gaat zielig in een hoekje zitten en zich gedragen alsof ze niks meer kan en de hele wereld tegen haar is... de beste manier ligt in het midden denk ik.

wb uwv, zou ik niet teveel van verwachten, FS wordt niet erkend als ziekte
S. 2014
J. 2016
pi_130772852
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:33 schreef Oognip het volgende:

[..]

[/quote]

dan zullen de klachten sowieso verminderen. lees er over.

me collega wou er ook nooit aan en maar klagen altijd dat ze zo moe was. ik werd er helemaal gek van en elke x als ze ging klagen sloeg ik haar met informatie om haar oren heen. nu heeft ze eindelijk haar leven anders ingedeelt en gaat het beter en hoor ik haar ook niet meer zeuren op het werk.

je moet er alleen wel wat voor doen, het is niet 1 of ander pilletje wat je inneemt en zelf niks voor hoeft te doen.
rikker de flikker
pi_130773351
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 11:55 schreef rikkerdeflikker het volgende:

dan zullen de klachten sowieso verminderen. lees er over.

me collega wou er ook nooit aan en maar klagen altijd dat ze zo moe was. ik werd er helemaal gek van en elke x als ze ging klagen sloeg ik haar met informatie om haar oren heen. nu heeft ze eindelijk haar leven anders ingedeelt en gaat het beter en hoor ik haar ook niet meer zeuren op het werk.

je moet er alleen wel wat voor doen, het is niet 1 of ander pilletje wat je inneemt en zelf niks voor hoeft te doen.
Zoals ik zei; lekker generaliseren ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door Oognip op 03-09-2013 12:25:43 ]
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:21:20 #50
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130773565
herstel die foute quotes eens }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: