wat heeft dat er mee te maken danquote:Op zondag 1 september 2013 13:17 schreef rikkerdeflikker het volgende:
drink je koffie of rook je? anders daar direct mee ophouden.
sterkte
En wanneer is die keuring precies? Ik bedoel je zit 3 jaar thuis te wachten op een keuring van het UWV en daar ga je gewoon mee akkoord?quote:heb sinds 3 jaar ook geen werk meer omdat mijn toenmalige baas mij niet geloofde en vond dat ik me aanstelde..... mag nu ook niet meer werken van uwv totdat ze me hebben laten keuren...
Sja, fibromyalgie kunnen dokters niet veel mee...quote:Op zondag 1 september 2013 13:14 schreef Wiske-wendy het volgende:
hallo allemaal,
ik zit er zo goed als ff helemaal doorheen..... voel me zo zwaar kl*te op moment....
Hier wat tekst en uitleg.
ben 29 jaar en weet sinds 5 jaar dat ik fibromyalgie heb. in het begin ging het allemaal nog gewoon zoals het moest gaan met mijn lichaam, maar het laatste jaar word het steeds erger.
s'morgens zo stijf als een plank opstaan, en als ik wat wil gaan doen, heb ik binnen een half uurtje zoveel pijn dat ik niet meer kan zitten, staan of lopen.....
voorbeeld: gister verjaardag van mijn pa gehad en de hele middag en avond geholpen met visite te voorzien van eten en drinken, en nu dus niks meer kunnen van de pijn. voeten, knieen, heupen, rug en schouders zijn gewoon stukkapot!
voorbeeld 2: 2 weken geleden met moeders naar een nachtmarkt geweest, markt was 1km lang, halverwege de markt kon ik al bijna niet meer lopen van de pijn (leek wel een pinguin) en toen moesten we aan het einde van de markt ook nog eens helemaal terug lopen om naar de auto te gaan. vervolgens kon dit meisje dus mooi niet meer in of uit de auto komen zonder hulp! heb een hele week moeten bijkomen van de pijn!
heb sinds 3 jaar ook geen werk meer omdat mijn toenmalige baas mij niet geloofde en vond dat ik me aanstelde..... mag nu ook niet meer werken van uwv totdat ze me hebben laten keuren...
hier heb ik zeer zwaar de balen van, omdat ik graag bezig ben en stil zitten niks voor mij is ook al kan ik op moment ook weinig meer.....
heb vorig jaar een revalidatietraject gevolgt in het ziekenhuis en dat heeft ook geen moer uitgehaald..... volgens de artsen is alles wat ik dan weer heb, zoals nu een ontsteking in mijn teen en 1 in mijn schouder, te verwijten aan de fibromyalgie. zelf denk ik dat er veel meer aan de hand is, maar kan er niks mee doen. heb het gevoel dat ze in de medische wereld niet willen luisteren naar mijn klachten..... echt zoooooo vervelend!!!
ik weet niet of hier meer mensen zijn die dit hebben of herkennen, maar ik zou graag willen weten hoe jullie hiermee om gaan of tips hebben hoe ik ermee kan omgaan...
echt, iemand van 90 kan nog meer dan mij!
alvast dank!
Tsja, dat doe je toch jezelf aan. Je hébt nu eenmaal deze aandoening... Dus accepteren MOET wel. Dan kun je smoezen gaan verzinnen dat je het niet kan. Maar Kan Niet ligt op het kerkhof en Wil Niet ligt ernaast.quote:
Wat onverstandig.quote:Op maandag 2 september 2013 19:21 schreef Wiske-wendy het volgende:
ben door het ziekenhuis naar het ggz (psygiater) doorgestuurt met de mededeling dat het tussen mijn oren zit. die psyg wilt mij vervolgens in een groepstherapie stoppen voor mensen met een trauma uit hun jeugd....... sorry maar met mijn jeugd is niks mis dus wil dat ook niet gaan doen. hij wilt ook echt niet luisteren naar waar ik mee zit en wat ik heb dus ben ik daar maar mee gestopt.
Het is onverstandig omdat je een kans op genezing laat schieten. Fibromyalgie is niet zelden psychosomatisch.quote:Op maandag 2 september 2013 21:34 schreef Wiske-wendy het volgende:
En waarom is dat onverstandig??? Ik heb meerdere malen geprobeert te vertellen daar wat er aan de hand is en waar ik problemen mee heb en hij blijft zeggen dat ik een trauma heb opgelopen in mijn jeugd..... Heb een topjeugd gehad dus waar wil hij heen???? Heb last van mijn lichaam en niet van een trauma die ik volgens hem zou moeten hebben......
Er zijn vast meer psyCHiaters dan alleen hij.quote:Op maandag 2 september 2013 21:34 schreef Wiske-wendy het volgende:
En waarom is dat onverstandig??? Ik heb meerdere malen geprobeert te vertellen daar wat er aan de hand is en waar ik problemen mee heb en hij blijft zeggen dat ik een trauma heb opgelopen in mijn jeugd..... Heb een topjeugd gehad dus waar wil hij heen???? Heb last van mijn lichaam en niet van een trauma die ik volgens hem zou moeten hebben......
Ik snap je helemaal, heb zelf het precies zo, maar het is helaas niet anders. Ertegen vechten levert alleen maar meer frustratie én pijn op. Hoe eerder je het accepteert en gaat kijken naar wat je nog wél kan en hóe je dingen nog wel kan, hoe beter het met je gaat. En dan gaan ineens dingen misschien wel weer die je eerder niet kon. Gewoon omdat je met minder stress leeft omdat je minder van jezelf vraagt en moet.quote:Op maandag 2 september 2013 19:21 schreef Wiske-wendy het volgende:
hoi allemaal.
lief dat jullie al met zoveel tip, ideeen en noem maar op komen.
Het accepteren dat ik dit heb is voor mij erg moeilijk omdat ik elke keer weer denk van joh, ik ben 29 jaar en nu al zo verschrikkelijk beperkt in het doen en laten in mijn leven. waarom moet ik dit nou weer hebben en waarom kan ik niet gewoon gezellig een dagje leuke dingen doen met vriendinnen of ouders zonder pijn en dagen lang moet bijkomen van de vermoeidheid en lichamelijke pijn die hiermee gepaart gaan. ik vind het zo verschrikkelijk frustrerend dat ik niet gewoon een "normaal" leven kan lijden, niet gewoon kan werken, gewoon een dagje naar de stad enz....
Fybromyalgie en hypochondrie..quote:Op zondag 1 september 2013 13:25 schreef Wiske-wendy het volgende:
nee drink geen koffie en rook ook maar heel weinig. hooguit 2 sigareten per dag..... ben daar juist mee gestopt omdat ik weet dat dat het verergert....
de artsen die mij geholpen hebben en de diagnose hebben gesteld zijn mijn vaste artsen waarvan 1 reumatoloog.... maar waarom ik denk dat er meer aan de hand is is omdat ze dit allemaal alleen maar hebben kunnen baseren op de gesprekken die ik met hun gehad heb. ze hebben geen lichamelijke onderzoeken gedaan, geen bloed geprik, geen scan gemaakt... gewoon alleen gepraat...
en ja, waarom ik al 3 jaar thuis zit is omdat ik het eerste 2 jaar gewoon ww had en hard aan het zoeken was naar een baan, omdat ik dus niet niks wou doen en niet op mijn 29ste al achter de garaniums wou zitten.... zit sinds 1 jaar in de ziektewet en de uwv heeft pas 2 maanden geleden besloten dat ik gekeurd moet worden....
Volgens mij wil je alleen bepaalde dingen horen die jou uitkomen en als het ingewikkeld wordt (iets wat juist wat voor je kan betekenen) haak je af.quote:Op maandag 2 september 2013 22:02 schreef Wiske-wendy het volgende:
Maar als die beste vent blijft doorhameren op mijn jeugd en niet luisterd naar wat ik te zeggen heb dan kan ik daar weinig mee... Snap wel dat die mensen er zijn om mij te helpen, maar volgens mij horen ze ook naar je verhaal te luisteren. En dat doet hij totaal niet. Ik mocht niet eens terug naar het ziekenhuis van hem omdat hij dat niet nodig vind en werd boos omdat ik dat wil ga doen. Snap best dat ik ook over mij jeugd moet praten, maar ik heb geen trauma opgelopen toen. Ik loop met pijn en daar wil hij niet naar luisteren.
Mijn moeder heeft hetzelde gehad toen ze jonger was, ook nog is met een pijnlijk stuit/staartbeentje.quote:TS
Lekker generaliserenquote:Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij wil je alleen bepaalde dingen horen die jou uitkomen en als het ingewikkeld wordt (iets wat juist wat voor je kan betekenen) haak je af.
Dat zie je vaak bij mensen met deze aandoening, zijn verslaafd aan de slachtofferrol en willen alles zelf bepalen met als excuus hun aandoening..
ga lekker ergens anders trollen knulquote:Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Volgens mij wil je alleen bepaalde dingen horen die jou uitkomen en als het ingewikkeld wordt (iets wat juist wat voor je kan betekenen) haak je af.
Dat zie je vaak bij mensen met deze aandoening, zijn verslaafd aan de slachtofferrol en willen alles zelf bepalen met als excuus hun aandoening..
Het is misschien een beetje te direct hoe ik het omschrijf, maar ik vind het typerend dat TS denkt alles beter te weten en zo in een onmogelijke situatie blijft zitten..quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:44 schreef Re het volgende:
[..]
ga lekker ergens anders trollen knul... er zijn heus wel aandoeningen waarbij je gelijk zou kunnen hebben maar dat is niet bij elke ziekte het geval
hou het dan daarbij (niets mis mee, mening) maar onthoudt je van die suffe flame reactiesquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:45 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is misschien een beetje te direct hoe ik het omschrijf, maar ik vind het typerend dat TS denkt alles beter te weten en zo in een onmogelijke situatie blijft zitten..
Okequote:Op dinsdag 3 september 2013 08:47 schreef Re het volgende:
[..]
hou het dan daarbij (niets mis mee, mening) maar onthoudt je van die suffe flame reacties
De diagnose is 5 jaar geleden gesteld, dat betekent niet dat TS niet eerder klachten heeft gehad. Het duurt vaak jaren voordat de diagnose fibromyalgie wordt gesteld.quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oke
Kan TS misschien duidelijk maken hoe ze voor die 5 jaar functioneerde? Toen je er nog geen last van had..
waarschijnlijk heb je over me post heen gelezen.quote:Op zondag 1 september 2013 13:17 schreef rikkerdeflikker het volgende:
drink je koffie of rook je? anders daar direct mee ophouden.
sterkte
quote:Op zondag 1 september 2013 13:25 schreef Wiske-wendy het volgende:
nee drink geen koffie en rook ook maar heel weinig. hooguit 2 sigareten per dag..... ben daar juist mee gestopt omdat ik weet dat dat het verergert....
quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:56 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
waarschijnlijk heb je over me post heen gelezen.
[..]quote:
Wat boeit dat?quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Oke
Kan TS misschien duidelijk maken hoe ze voor die 5 jaar functioneerde? Toen je er nog geen last van had..
met roken is het zo dat het niet uitmaakt hoeveel je het doet maar dat je het gewoon niet moet doen. stoppen met roken houd bv ook niet in dat je er 2 per dag blijft roken.quote:
Ja, dat word ook echt gezegd he...quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:33 schreef Oognip het volgende:
Ja, als TS stopt met het roken van 2 sigaretten per dag en stopt met koffie drinken dan is ze vast genezen
dit!quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:36 schreef pepper_961 het volgende:
Heb je weleens op vitamine b12 laten prikken? Veel fibromyalgie patiënten blijken achteraf toch adisson biermer patiënt te zijn.
Ja, als TS stopt met het roken van 2 sigaretten per dag en stopt met koffie drinken dan is ze vast genezenquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
met roken is het zo dat het niet uitmaakt hoeveel je het doet maar dat je het gewoon niet moet doen. stoppen met roken houd bv ook niet in dat je er 2 per dag blijft roken.
als ik ts was zou ik eerst even googlen op de ziekte en kijken wat ze zelf kan doen om haar klachten te verminderen.
Zoals ik zei; lekker generaliserenquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:55 schreef rikkerdeflikker het volgende:
dan zullen de klachten sowieso verminderen. lees er over.
me collega wou er ook nooit aan en maar klagen altijd dat ze zo moe was. ik werd er helemaal gek van en elke x als ze ging klagen sloeg ik haar met informatie om haar oren heen. nu heeft ze eindelijk haar leven anders ingedeelt en gaat het beter en hoor ik haar ook niet meer zeuren op het werk.
je moet er alleen wel wat voor doen, het is niet 1 of ander pilletje wat je inneemt en zelf niks voor hoeft te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |