Heb je geupgrade naar Android 4.2.2?quote:Op zondag 1 september 2013 12:23 schreef warp995 het volgende:
Ben ik de enige dan waarvan de batterij zo snel leeg gaat? (Zie laatste paar posts bij vorige topic) Energie besparing staat aan en het scherm staat ook niet op zijn felst.
Wat is best veel? Ik haal(de) de hele dag als ik een uur lang naar m'n werk toe zat te internetten en muziek te luisteren, op m'n werk vrij regelmatig en na mijn werk een uur lang naar huis. Dan had ik nog 20% over.quote:Op zondag 1 september 2013 12:26 schreef JohnB52 het volgende:
Nee ik red ook geen hele dag, maar zit best veel met scherm aan, dan is ie natuurlijk in 6 uur leeg.
Ik vraag me altijd af hoe dat precies werkt. Inderdaad een aantal programma's lijken al afgesloten ookal staan ze nog in je recent apps, en anderen schuif je weg, maar lopen nog steeds. Maar bijvoorbeeld als je internet open hebt staan en je schuift hem weg in de recent apps, dan ga je ook terug naar het home screen, in plaats van je internet.quote:Op zondag 1 september 2013 12:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Alles afsluiten is onzin. Dat kun je niet eens. De schermpjes wegklikken sluit de app niet af. Android zelf bepaalt wanneer een app afgesloten wordt.
Dat is dezelfde reden dat taskkillers vaak meer kwaad doen voor de batterij dan goed.
Hij is geupgrade naar 4.2.2 jaquote:Op zondag 1 september 2013 12:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Heb je geupgrade naar Android 4.2.2?
[..]
Wat is best veel? Ik haal(de) de hele dag als ik een uur lang naar m'n werk toe zat te internetten en muziek te luisteren, op m'n werk vrij regelmatig en na mijn werk een uur lang naar huis. Dan had ik nog 20% over.
Staat al uitquote:Op zondag 1 september 2013 12:34 schreef speknek het volgende:
Ik bedoel, als je drie posts boven de jouwe leest, zie je mijn oplossing.
(location services voor google apps uitzetten)
Ik haal meestal de 1,5 dag wel. Maar gebruik hem niet constant en scherm is vaak wel uit.quote:Op zondag 1 september 2013 12:23 schreef warp995 het volgende:
Ben ik de enige dan waarvan de batterij zo snel leeg gaat? (Zie laatste paar posts bij vorige topic) Energie besparing staat aan en het scherm staat ook niet op zijn felst.
Ik ook, makkelijk.quote:Op zondag 1 september 2013 13:01 schreef invine het volgende:
[..]
Ik haal meestal de 1,5 dag wel. Maar gebruik hem niet constant en scherm is vaak wel uit.
Zo heb je ook IP Camera viewer. Denk je dat je 'm afsluit, mooi niet. Loopt gewoon door. 87934789mb data verbruikquote:Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe dat precies werkt. Inderdaad een aantal programma's lijken al afgesloten ookal staan ze nog in je recent apps, en anderen schuif je weg, maar lopen nog steeds. Maar bijvoorbeeld als je internet open hebt staan en je schuift hem weg in de recent apps, dan ga je ook terug naar het home screen, in plaats van je internet.
Ruim 85gb verbruikt?quote:Op zondag 1 september 2013 13:08 schreef blup het volgende:
[..]
Ik ook, makkelijk.
[..]
Zo heb je ook IP Camera viewer. Denk je dat je 'm afsluit, mooi niet. Loopt gewoon door. 87934789mb data verbruikHeb die app op beperkte gegevensgebruik gezet, dat werkt wel goed.
Accounts en sync -> Google -> location services, en Location -> gps, en Location -> Location & Google service staan allemaal uit?quote:
Damn sonquote:Op zondag 1 september 2013 13:08 schreef blup het volgende:
Zo heb je ook IP Camera viewer. Denk je dat je 'm afsluit, mooi niet. Loopt gewoon door. 87934789mb data verbruikHeb die app op beperkte gegevensgebruik gezet, dat werkt wel goed.
Dit is een redelijk helder artikel:quote:Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe dat precies werkt. Inderdaad een aantal programma's lijken al afgesloten ookal staan ze nog in je recent apps, en anderen schuif je weg, maar lopen nog steeds. Maar bijvoorbeeld als je internet open hebt staan en je schuift hem weg in de recent apps, dan ga je ook terug naar het home screen, in plaats van je internet.
Heb het gedeïnstalleerd, nu nog effe kijken of het een drastisch verschil toontquote:Op zondag 1 september 2013 13:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Accounts en sync -> Google -> location services, en Location -> gps, en Location -> Location & Google service staan allemaal uit?
Dan zou je nog kunnen proberen Google maps te deïnstalleren en in de settings location reporting en access location uitzetten.
Precies dit.quote:Op zondag 1 september 2013 11:37 schreef warp995 het volgende:
Batterij gaat wel erg snel leeg. Heb hem vanochtend met de volle 100prc van de lader gehaald, heb toen lopen fokken en whatsappen (bij elkaar ongeveer 2 uur) en heeft voor de restop stand by gestaan en heeft nu nog maar 65prc.
Ik vindt dit wel echt TE snel gaan.
Ik gebruik Google Maps nog regelmatig. Dat is dus geen optie voor mij.quote:Op zondag 1 september 2013 14:44 schreef warp995 het volgende:
[..]
Heb het gedeïnstalleerd, nu nog effe kijken of het een drastisch verschil toont
Ik kan je vertellen,rje batterij gaat wel langer mee. Maar als je het vaak gebruikt zal ik het niet verwijderen. Ik zal iig werk die 4locatie doen uitzetten, daarmee gaat de batterij ook langer meequote:Op maandag 2 september 2013 07:35 schreef Santello het volgende:
[..]
Ik gebruik Google Maps nog regelmatig. Dat is dus geen optie voor mij.
De witte balk beneden omhoog swipen en dan op "Street View" klikken.quote:Op maandag 2 september 2013 18:14 schreef JohnB52 het volgende:
Werkt bij jullie de streetview optie ook niet meer in Google maps?
Ik kan zo lang als ik wil op een rood "puntje" drukken als ik wil, maar hij verandert niet meer naar streetview. Eerst wel.
Jup. En dan kan ik er makkelijk een dag mee doen met stevig gebruik.quote:Op maandag 2 september 2013 21:35 schreef warp995 het volgende:
Hoe gaan jullie trouwens met de batterij om? Leggen jullie hem ook iedere avond aan het stopcontact?
Ja hoor.quote:Op maandag 2 september 2013 21:35 schreef warp995 het volgende:
Hoe gaan jullie trouwens met de batterij om? Leggen jullie hem ook iedere avond aan het stopcontact?
Jep; op deze manier weet ik ook dat ik er de dag mee doorkom. Zou ik 'm 's avonds halfleeg wegleggen dan weet ik dat ik die de volgende dag overdag mag bijladen wat niet praktisch is.quote:Op maandag 2 september 2013 21:35 schreef warp995 het volgende:
Probeer GPS uit te doen en internet uit te doen als je het niet gebruikt. Bespaart hopen batterij leven.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:53 schreef .Neovo. het volgende:
Ik zie nu net dat m'n One bezig is met een backup, nog nooit gezien. Gaat vrij snel.
Gebruiken die Google services dan veel? Ik gebruik die Gmail en Google zoeken het meeste, meer niet. Hoeveel functies zijn er dan wel niet?
Overigens heb ik ook veel synchronisaties erop staan. Om de zoveel tijd controleert ie op mail (pop3), facebook, twitter, Gmail, enz. komen direct binnen.
Maar ik had op z'n minst wel verwacht dat er nog voor ongeveer 20% stroom aan het eind van de dag in zou zitten. Nu piept ie rond vijf uur al of ie aan de lader mag.
De location service? Hoezo dat dan? Routenavigatie?quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:48 schreef BlackLining het volgende:
Mja, ik gebruik die Google services stuk voor stuk vrij intensiefDat is natuurlijk wel een reden dat ie zo snel gaat, maar een dag haalde ik wel. Nu nog geen halve dag
Internet uit?quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:01 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Probeer GPS uit te doen en internet uit te doen als je het niet gebruikt. Bespaart hopen batterij leven.
Idd, je hoort gewoon makkelijk de dag door te komen met internet aan. Die Google location services hebben wel echt een update nodig, zie je op internet ontzettend veel klachten over.quote:Op dinsdag 3 september 2013 23:54 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Internet uit?
Dan krijg je ook geen whatsappjes binnen...
Google Nowquote:Op dinsdag 3 september 2013 23:23 schreef speknek het volgende:
[..]
De location service? Hoezo dat dan? Routenavigatie?
GPS kun je gewoon aan laten in settings. Zet ie alleen aan als ie het nodig heeft. Anders verbruikt dat niks.quote:Op woensdag 4 september 2013 06:05 schreef Skillstorm het volgende:
Mja, GPS uit dan. Bespaart al een hoop op zich en je hebt er niet veel aan tenzij je navigeert.
Volgens mij maakt het echt verschil hoor GPS.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
GPS kun je gewoon aan laten in settings. Zet ie alleen aan als ie het nodig heeft. Anders verbruikt dat niks.
Mja, de batterij wordt natuurlijk ook minder, al zou dat ook weer niet ZO snel moeten gebeuren.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:48 schreef BlackLining het volgende:
Mja, ik gebruik die Google services stuk voor stuk vrij intensiefDat is natuurlijk wel een reden dat ie zo snel gaat, maar een dag haalde ik wel. Nu nog geen halve dag
Android laat die GPS chip echt niet continue aan hoor, als er geen apps zijn die locatie willen hebben.quote:Op woensdag 4 september 2013 10:43 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het echt verschil hoor GPS.
Dat vermoeden heb ik ook. Je hoort ineens zóveel mensen bij die de batterijduur van de One gekelderd is de laatste week..quote:Op woensdag 4 september 2013 10:49 schreef speknek het volgende:
In dit geval is het gewoon echt een bug in Android 4.2.2, met de batterij zelf heeft het niets te maken (maar zou goed kunnen dat die op is over 2 jaar).
Dat is het punt, dat doet ie welquote:Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef BlackLining het volgende:
Android laat die GPS chip echt niet continue aan hoor, als er geen apps zijn die locatie willen hebben.
ik heb er niet eens zoveel apps op. De meeste stonden er al op toen ik de telefoon aanzette. Twitter, Facebook, tunein en de stock Android browser gebruik ik het meeste. En hier en daar een kleine app die ik af en toe even nodig heb. Ik haal die twee dagen op een accu lang niet. Zit nu al op 60 procent, had em half 9 van de lader af. Nou moet ik wel toegeven dat ik de hele ochtend al radio stream over 3g, dus dat zal iets meer verbruiken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:24 schreef IBAZ het volgende:
En niet kritiekloos allerlei apps erop zetten. Scheelt ook de helft.
Ik doe 2 dagen met een batterijlading.
Het verbruik is gunstiger dan van mijn htc one sv die ik eerst had.
Ah, dat hoort niet. In ieder geval normaal gedrag van Android is het nietquote:Op woensdag 4 september 2013 10:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is het punt, dat doet ie wel
(bij mij althans)
GPS is bij mij de grootste boosdoener. Hij bleef heet in mijn broekzak ookal stond ie op standby en had ik geen locatie apps gebruikt. Toen ik de GPS uitzette koelde hij gelijk af.
Tja, ik doe niet aan facebook en twitter, dus dat kan ik niet meten. Heb je al gekeken wie de grootste verbruiker is bij jou?quote:Op woensdag 4 september 2013 10:57 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
ik heb er niet eens zoveel apps op. De meeste stonden er al op toen ik de telefoon aanzette. Twitter, Facebook, tunein en de stock Android browser gebruik ik het meeste. En hier en daar een kleine app die ik af en toe even nodig heb. Ik haal die twee dagen op een accu lang niet. Zit nu al op 60 procent, had em half 9 van de lader af. Nou moet ik wel toegeven dat ik de hele ochtend al radio stream over 3g, dus dat zal iets meer verbruiken.
Volgens die redenatie zou locatieservice ook niet veel moeten verbruikenquote:Op woensdag 4 september 2013 15:59 schreef speknek het volgende:
Bij mij staat Facebook niet in de gebruikslijst, ookal heb ik hem wel in blinkfeed e.d.; denk dat die alleen veel stroom gebruikt als je hem aanhebt, en ik ga altijd liever naar de Facebook website dan dat ik de app gebruik.
Nee, die locatieservices geven constant je locatie door aan Google. Er zit nu schijnbaar een bug in waardoor dat heel veel batterij kost.quote:Op woensdag 4 september 2013 18:55 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Volgens die redenatie zou locatieservice ook niet veel moeten verbruiken
Ik doel erop dat hij zegt dat Facebook niet in die lijst van batterijverbruik staat. Maar dat staat location services ook niet. Die lijst zegt dus ook lang niet allesquote:Op woensdag 4 september 2013 19:15 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee, die locatieservices geven constant je locatie door aan Google. Er zit nu schijnbaar een bug in waardoor dat heel veel batterij kost.
Kompas zet je daar niet uit, je zet daar de waarschuwing dat het kompas niet beschikbaar is aan of uit.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:19 schreef .Neovo. het volgende:
Wat schakelen jullie dan uit bij die locatieservices?
Ik heb de:
-Locatiediensten van Google uitgeschakeld
-Locatie en Google zoeken
-Kompas
Ben benieuwd of het werkt.
Ah. Maar die location services vallen onder 'Android systeem', dus als die een hoog verbruik aangeeft, kan dat best door location services komen. Facebook wordt wel apart vermeldt.quote:Op woensdag 4 september 2013 19:45 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik doel erop dat hij zegt dat Facebook niet in die lijst van batterijverbruik staat. Maar dat staat location services ook niet. Die lijst zegt dus ook lang niet alles
Snap ik, maar die kompas gebruik ik toch nooit.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:25 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Kompas zet je daar niet uit, je zet daar de waarschuwing dat het kompas niet beschikbaar is aan of uit.
Kompas zelf gebruikt natuurlijk geen energie.
Nou ja, je gebruikt het wel als je navigeert of bijvoorbeeld een panoramafoto maakt.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:27 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Snap ik, maar die kompas gebruik ik toch nooit.
Heb de telefoon nu een uurtje van de lader af, 3% energie verbruikt. Android systeem spant de kroon met 68%
Dan vraagt ie vanzelf of ie weer aankan. Panoramafoto's maak ik toch niet.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:32 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nou ja, je gebruikt het wel als je navigeert of bijvoorbeeld een panoramafoto maakt.
Nogmaals, je kan het kompas niet uitzetten. Hij staat nu ook nog gewoon aan bij jou.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:37 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dan vraagt ie vanzelf of ie weer aankan. Panoramafoto's maak ik toch niet.
Ik laat em een nachtje liggen, kijken hoeveel ie verbruikt. 3% voor een uurtje vind ik toch nog wel veel.
Los daarvan is Android echt wel intelligent genoeg om dat soort zaken uit te schakelen alsze niet nnodig zijn. De meeste dingen moet je je gewoon niet mee bemoeien.quote:Op woensdag 4 september 2013 20:52 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nogmaals, je kan het kompas niet uitzetten. Hij staat nu ook nog gewoon aan bij jou.
Oei.quote:Op donderdag 5 september 2013 07:29 schreef .Neovo. het volgende:
[ afbeelding ]
Location services uitgeschakeld.
LinPhone, voor voip. Alleen is die niet in gebruik. Het is uitgeschakeld, terwijl het icoontje blijft is al wegquote:Op donderdag 5 september 2013 08:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Oei.
Wat is dat grijze icoontje linksboven?
Oh dit was na een hele nacht. Dan vind ik dat een mooie score. Ik denk ook zoiets.quote:Op donderdag 5 september 2013 08:10 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
LinPhone, voor voip. Alleen is die niet in gebruik. Het is uitgeschakeld, terwijl het icoontje blijft is al weg
Even starten en opnieuw afsluiten, en weg was het icoontje.
Hoeveel % energie verbruiken jullie One's in een nacht dan? Die van mij heeft in 12 uur 27% verbruikt.
In huis meestal iets van drie "streepjes". Buitenhuis volle ontvangst. de zendmast staat ongeveer een kilometer verderop. Die kan ik vanuit huis nog zien.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:41 schreef BlackLining het volgende:
Voor een hele nacht is dat een aardige score. Heeft de One een goed bereik op de plek waar ie dan ligt? Slechte ontvangst van het telefoonsignaal is ook funest voor je batterij.
Trouwens dat icoontje is wél actief. Lees dat artikel wat ik op de eerste pagina postte eens. Android activeert al die services zelf, en als jij ze handmatig afsluit blijven ze toch lopen. Een batterijzuigende app blijft dat dus doen ookal gebruik jij hem niet.
Watquote:Op vrijdag 6 september 2013 10:10 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die batterijwat een gezeur joh..
Och, ben jij er ook weer? 4.3 al binnen?quote:
Wat kom je tof doen dan.quote:Op maandag 9 september 2013 13:10 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Och, ben jij er ook weer? 4.3 al binnen?
- Body verschilt; mini heeft wat meer plasticquote:Op maandag 9 september 2013 12:23 schreef alors het volgende:
Ik zag dat de Mini beschikbaar is nu, die is wel wat vriendelijke geprijsd iig. Maar even kijken wat het verschil is.
Het start onder andere als je over de homeknop veegt (dus niet drukt).quote:Op donderdag 12 september 2013 10:36 schreef Miezziej het volgende:
Sinds de update opent mijn telefoon soms random Google now(gebruik het nooit).
Druk ik op het camera icoontje, krijg ik google now... Vanochtend kreeg ik het toen ik mijn wekker uitzette.
Komt wsl daardoor ja. Gebeurt mij ook vaker dan me lief is. Ik gebruik dat hele Google Now echt nooit, maar tijdens het unlocken van mijn screen en soms zelfs met de buttons die onderaan het scherm zitten, wrijf ik kennelijk over de homeknop en opent Google Now zich dus.quote:Op donderdag 12 september 2013 10:46 schreef Miezziej het volgende:
Ik veeg iig niet bewust over de homeknop heenZal er eens beter opletten.
Je kunt het als het eenmaal los begint te komen gewoon eraf krabben.quote:Op donderdag 12 september 2013 14:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Met wat voor nagellak kon je dat Beats logo verwijderen? Mijn logo begint langzaam te vervagen, dus kan ik het beter helemaal weghalen.
Nee joh groot risico op krassenquote:Op donderdag 12 september 2013 14:42 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Je kunt het als het eenmaal los begint te komen gewoon eraf krabben.
Van je nagel?quote:Op donderdag 12 september 2013 15:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Nee joh groot risico op krassen.
Ja, dat fungeert als schuurmiddel. Zelfde als wat de nagellak doet. Of tandpasta bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 september 2013 16:10 schreef Miezziej het volgende:
Met nagellak iets eraf halen? Dan klinkt nagellak remover logischer
Over suiker gesproken... Ik heb wel eens gelezen dat je het kan doen door met een suikerklontje erover heen te wrijven (zelf niet getest trouwens).
Allereerst is het totaal niet efficiënt en werkt het gewoon niet goed. Ik weet niet hoelang je nagels zijnquote:Op donderdag 12 september 2013 15:27 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Van je nagel?natuurlijk niet man. Het is aluminium he, geen suiker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |