abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130698718

Na weken van geruchten, teasers en nog meer geruchten was het dinsdag 19 februari dan eindelijk zover, HTC presenteerde zijn nieuwe vlaggenschip. De naam HTC M7 die we vaak langs zagen komen was inderdaad een werktitel en de officiële naam van dit toestel zal de HTC One zijn. Zover we tot nu toe kunnen beoordelen is de HTC One het wachten waard geweest en een waardevolle toevoeging HTC aan de beschikbare Androidtoestellen in Nederland en België.

• Afmetingen : 137,4 x 68,2 x 9,3 mm
• Gewicht : 143g
• Scherm : 4,7 inch, Full HD 1080p, 468 PPI
• CPU : Qualcomm ® Snapdragon 600, quad-core, 1,7 GHz
• Sim-kaart : microSIM
• Geheugen RAM : 2GB DDR2
• Opslag : 32/64 GB
• Aansluitingen : 3,5 audio, Bluethoot 4.0, WIFI a/ac/b/g/n, 3G, Micro-USB 2.0, DLNA
• Camera : HTC UltraPixel, 2.1 MP frontcamera
• Batterij : 2300 mAh

Ultrapixel camera
De camera van de HTC One is een van de meest bijzondere elementen. Eerst de basics: het is een 4,3-megapixelsensor, waarin de pixels volgens HTC grofweg twee keer zo groot zijn als bij een conventionele 8-megapixelcamera in een telefoon. Er is nog een bijzonder element aan de camera. Hij heeft optische beeldstabilisatie, die bewegingen van de gebruiker in realtime corrigeert om de camera stil te houden. Ook de Lumia 920 van Nokia heeft optische beeldstabilisatie, waarvan het effect vooral in video goed merkbaar is.

HTC BoomSound
De nieuwe HTC One biedt de best beschikbare audio-ervaring op een telefoon. HTC BoomSound introduceert voor het eerst op een mobiele telefoon stereo speakers aan de voorzijde met een versterker en een full HD-scherm dat gebruikers meeneemt in de muziek, video's, games en hun favoriete YouTube clips. Voor een rijke en sublieme geluidservaring is daarnaast Beats Audio geïntegreerd. HDR-recording maakt gebruik van geavanceerde dual microfoons en audio processing om een helder en rijk geluid vast te leggen, passend bij high definition videomateriaal. Telefoongesprekken klinken helder op de HTC One dankzij de toevoeging van HTC Sense Voice. Deze toepassing optimaliseert het belvolume en de belkwaliteit in ruimtes met veel geluid zodat gesprekken luid en duidelijk gevoerd kunnen worden.

HTC Blinkfeed
De kern van de nieuwe HTC One ervaring is HTC BlinkFeed. Deze functionaliteit transformeert het homescreen naar een livestream van persoonlijke, relevante informatie zoals updates van sociale netwerken, nieuws, foto's en entertainment en lifestyle updates, zodat de gebruiker hiervoor niet langer verschillende applicaties hoeft te raadplegen. HTC Blink Feed verzamelt de nieuwste content uit de meest interessante bronnen, zodat het in één oogopslag en op één plaats zichtbaar is, zonder de noodzaak te wisselen tussen applicaties en websites.

HTC Zoe
Met HTC Zoe is het mogelijk foto's van hoge kwaliteit te maken die tot leven komen in fragmenten van drie seconden. Deze ‘Zoes', foto's en video's worden op een bijzondere wijze getoond, zodat de galerij tot leven komt. Deze transformeert van een traditionele galerij met stilstaande beelden, tot een bewegende galerij met herinneringen. Met Zoe Highlights worden automatisch geïntegreerde filmpjes van 30 seconden met hoogtepunten van iedere map gemaakt. Deze beelden bestaan uit foto's en video's, inclusief muziek met professionele effecten en transities. Deze video's met hoogtepunten zijn gemakkelijk te bewerken, kunnen ingedeeld worden op thema en eenvoudig worden gedeeld via sociale netwerk sites of e-mail.

Prijs en release
De nieuwe HTC One is wereldwijd beschikbaar via meer dan 185 operators en retailers in 80 regio's en landen. In Nederland is de HTC One Android smartphone vanaf 15 maart te koop. De consumenten advies prijs van de HTC One is ¤699,- inclusief BTW, exclusief abonnement. Het toestel is beschikbaar in de kleuren 'stunning silver' en 'beautiful black'.

Links
http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one/ HTC
http://www.letsgomobile.org/nl/9487/htc-one/ Lets go Mobile
http://tweakers.net/revie(...)aar-vernieuwing.html Tweakers
http://www.nu.nl/gadgets/(...)ltrapixelcamera.html Nu.nl
http://www.androidworld.n(...)s-nieuwe-toptoestel/ Androidworld
http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_One_(device) Wikipedia (EN)
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2415574,00.asp PCMAG.com (EN)

Video's

Foto's

Klikken is groot:

zondag 1 september 2013 @ 12:23:42 #2
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_130698834
Ben ik de enige dan waarvan de batterij zo snel leeg gaat? (Zie laatste paar posts bij vorige topic) Energie besparing staat aan en het scherm staat ook niet op zijn felst.
pi_130698926
Nee ik red ook geen hele dag, maar zit best veel met scherm aan, dan is ie natuurlijk in 6 uur leeg.
  zondag 1 september 2013 @ 12:31:39 #4
407635 warp995
pi_130699077
Mmh klopt, ik had eerst wel het idee dat hij langer mee ging, want eerst had hij rond 50prc nog op het einde van de dag. Natuurlijk wel iets minder intensief gebruik, maar alsnog...
  zondag 1 september 2013 @ 12:32:26 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_130699097
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:23 schreef warp995 het volgende:
Ben ik de enige dan waarvan de batterij zo snel leeg gaat? (Zie laatste paar posts bij vorige topic) Energie besparing staat aan en het scherm staat ook niet op zijn felst.
Heb je geupgrade naar Android 4.2.2?

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:26 schreef JohnB52 het volgende:
Nee ik red ook geen hele dag, maar zit best veel met scherm aan, dan is ie natuurlijk in 6 uur leeg.
Wat is best veel? Ik haal(de) de hele dag als ik een uur lang naar m'n werk toe zat te internetten en muziek te luisteren, op m'n werk vrij regelmatig en na mijn werk een uur lang naar huis. Dan had ik nog 20% over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 1 september 2013 @ 12:34:24 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_130699150
Ik bedoel, als je drie posts boven de jouwe leest, zie je mijn oplossing.

(location services voor google apps uitzetten)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 1 september 2013 @ 12:49:30 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_130699614
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 12:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Alles afsluiten is onzin. Dat kun je niet eens. De schermpjes wegklikken sluit de app niet af. Android zelf bepaalt wanneer een app afgesloten wordt.

Dat is dezelfde reden dat taskkillers vaak meer kwaad doen voor de batterij dan goed.
Ik vraag me altijd af hoe dat precies werkt. Inderdaad een aantal programma's lijken al afgesloten ookal staan ze nog in je recent apps, en anderen schuif je weg, maar lopen nog steeds. Maar bijvoorbeeld als je internet open hebt staan en je schuift hem weg in de recent apps, dan ga je ook terug naar het home screen, in plaats van je internet.
  zondag 1 september 2013 @ 12:59:22 #8
407635 warp995
pi_130699910
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:32 schreef speknek het volgende:

[..]

Heb je geupgrade naar Android 4.2.2?

[..]

Wat is best veel? Ik haal(de) de hele dag als ik een uur lang naar m'n werk toe zat te internetten en muziek te luisteren, op m'n werk vrij regelmatig en na mijn werk een uur lang naar huis. Dan had ik nog 20% over.
Hij is geupgrade naar 4.2.2 ja
  zondag 1 september 2013 @ 12:59:41 #9
407635 warp995
pi_130699915
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:34 schreef speknek het volgende:
Ik bedoel, als je drie posts boven de jouwe leest, zie je mijn oplossing.

(location services voor google apps uitzetten)
Staat al uit
  zondag 1 september 2013 @ 13:01:22 #10
182073 invine
blablabla etc.
pi_130699975
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:23 schreef warp995 het volgende:
Ik haal meestal de 1,5 dag wel. Maar gebruik hem niet constant en scherm is vaak wel uit.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 1 september 2013 @ 13:08:52 #11
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130700231
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:01 schreef invine het volgende:

[..]

Ik haal meestal de 1,5 dag wel. Maar gebruik hem niet constant en scherm is vaak wel uit.
Ik ook, makkelijk.
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe dat precies werkt. Inderdaad een aantal programma's lijken al afgesloten ookal staan ze nog in je recent apps, en anderen schuif je weg, maar lopen nog steeds. Maar bijvoorbeeld als je internet open hebt staan en je schuift hem weg in de recent apps, dan ga je ook terug naar het home screen, in plaats van je internet.
Zo heb je ook IP Camera viewer. Denk je dat je 'm afsluit, mooi niet. Loopt gewoon door. 87934789mb data verbruik :N Heb die app op beperkte gegevensgebruik gezet, dat werkt wel goed.
pi_130700956
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2013 13:08 schreef blup het volgende:

[..]

Ik ook, makkelijk.

[..]

Zo heb je ook IP Camera viewer. Denk je dat je 'm afsluit, mooi niet. Loopt gewoon door. 87934789mb data verbruik :N Heb die app op beperkte gegevensgebruik gezet, dat werkt wel goed.
Ruim 85gb verbruikt?
  zondag 1 september 2013 @ 13:56:10 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_130701899
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 12:59 schreef warp995 het volgende:

[..]

Staat al uit
Accounts en sync -> Google -> location services, en Location -> gps, en Location -> Location & Google service staan allemaal uit?
Dan zou je nog kunnen proberen Google maps te deïnstalleren en in de settings location reporting en access location uitzetten.
  zondag 1 september 2013 @ 13:56:36 #14
8369 speknek
Another day another slay
pi_130701919
quote:
7s.gif Op zondag 1 september 2013 13:08 schreef blup het volgende:

Damn son
pi_130703684
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 12:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Dit is een redelijk helder artikel:

http://www.extremetech.co(...)on-android-and-ios/2

Komt erop neer dat Android zélf in soort van overleg met de apps bepaald welke apps blijven lopen, welke suspended gaan en welke volledig afgesloten worden. Goed geprogrammeerde apps doen niks op de achtergrond wat niet perse nodig is, al mogen ze dat binnen Android wel. Android zelf laat zoveel mogelik apps tegelijk open. Voordeel is dat er dan niet steeds apps opnieuw geopend hoeven te worden. Dat is zuiniger. Android vertrouwd daarbij op de developer om te zorgen dat de app op de achtergrond zuinig is. Dat is de reden dat slecht geprogrammeerde apps hoe dan ook je batterij leegzuipen, ookal 'sluit je ze af', wat je dus feitelijk helemaal niet doet.

Externe taskkillers kunnen een app wel min ofmeer sluiten, maar de service blijft alsnog lopen en de resources blijven bezet tot Android zelf ook besluit de app te killen. Een externe taskkiller op Android is dis het domste wat je kunt doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door BlackLining op 01-09-2013 14:45:48 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zondag 1 september 2013 @ 14:44:38 #16
407635 warp995
pi_130704053
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 13:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Accounts en sync -> Google -> location services, en Location -> gps, en Location -> Location & Google service staan allemaal uit?
Dan zou je nog kunnen proberen Google maps te deïnstalleren en in de settings location reporting en access location uitzetten.
Heb het gedeïnstalleerd, nu nog effe kijken of het een drastisch verschil toont
  maandag 2 september 2013 @ 03:08:56 #17
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_130732549
Mijn browser sluit heel de tijd uit zichzelf af. Ik wordt gek ;(
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_130733107
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 11:37 schreef warp995 het volgende:
Batterij gaat wel erg snel leeg. Heb hem vanochtend met de volle 100prc van de lader gehaald, heb toen lopen fokken en whatsappen (bij elkaar ongeveer 2 uur) en heeft voor de restop stand by gestaan en heeft nu nog maar 65prc.
Ik vindt dit wel echt TE snel gaan.
Precies dit.
pi_130733110
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 14:44 schreef warp995 het volgende:

[..]

Heb het gedeïnstalleerd, nu nog effe kijken of het een drastisch verschil toont
Ik gebruik Google Maps nog regelmatig. Dat is dus geen optie voor mij.
  maandag 2 september 2013 @ 16:23:03 #20
407635 warp995
pi_130744820
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 07:35 schreef Santello het volgende:

[..]

Ik gebruik Google Maps nog regelmatig. Dat is dus geen optie voor mij.
Ik kan je vertellen,rje batterij gaat wel langer mee. Maar als je het vaak gebruikt zal ik het niet verwijderen. Ik zal iig werk die 4locatie doen uitzetten, daarmee gaat de batterij ook langer mee
pi_130748345
Werkt bij jullie de streetview optie ook niet meer in Google maps?

Ik kan zo lang als ik wil op een rood "puntje" drukken als ik wil, maar hij verandert niet meer naar streetview. Eerst wel.
pi_130748799
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:14 schreef JohnB52 het volgende:
Werkt bij jullie de streetview optie ook niet meer in Google maps?

Ik kan zo lang als ik wil op een rood "puntje" drukken als ik wil, maar hij verandert niet meer naar streetview. Eerst wel.
De witte balk beneden omhoog swipen en dan op "Street View" klikken.
pi_130749385
Pfff, hoe simpel kan t zijn!

Thanks!
  maandag 2 september 2013 @ 21:35:56 #24
407635 warp995
pi_130758494
Hoe gaan jullie trouwens met de batterij om? Leggen jullie hem ook iedere avond aan het stopcontact?
pi_130758552
quote:
5s.gif Op maandag 2 september 2013 21:35 schreef warp995 het volgende:
Hoe gaan jullie trouwens met de batterij om? Leggen jullie hem ook iedere avond aan het stopcontact?
Jup. En dan kan ik er makkelijk een dag mee doen met stevig gebruik.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_130760144
quote:
Ja hoor.

Maakt voor moderne Li-poly batterijen ook niet meer uit. De vroegere NiCd batterijen konden daar niet tegen inderdaad.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_130763473
quote:
Jep; op deze manier weet ik ook dat ik er de dag mee doorkom. Zou ik 'm 's avonds halfleeg wegleggen dan weet ik dat ik die de volgende dag overdag mag bijladen wat niet praktisch is.
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:30:40 #28
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130789057
Oh, dus ik ben niet de enige met een hoog energieverbruik. Die van mij lust ook wel aardig wat stroom. Aan het eind van de dag is ie schoon leeg. Al gebruik ik em wel veel en gaat er via 3G ook aardig wat doorheen (onbeperkt internet, dus vaak online radio op de fiets :P)

Maar zelfs met kleine dingen vind ik dat ie dat is nog wat lust. 15 minuten browsen en de accu is al 10% minder...
pi_130789595
De mijne maakt er de laatste week ook wel een waar circus van zeg :{ Niets veranderd, ineens gaat ie nog maar een halve dag mee :{
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:46:25 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_130789829
Mijne doet het weer fantastisch *O*. Het hielp misschien ook dat ik na de Google services uitgezet te hebben hem een keer helemaal leeg had laten lopen. Nu gewoon weer 30% over na een dag lang gebruiken.
pi_130789903
Mja, ik gebruik die Google services stuk voor stuk vrij intensief :{ Dat is natuurlijk wel een reden dat ie zo snel gaat, maar een dag haalde ik wel. Nu nog geen halve dag :{
  dinsdag 3 september 2013 @ 20:53:52 #32
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130790191
Ik zie nu net dat m'n One bezig is met een backup, nog nooit gezien :P. Gaat vrij snel.

Gebruiken die Google services dan veel? Ik gebruik die Gmail en Google zoeken het meeste, meer niet. Hoeveel functies zijn er dan wel niet?

Overigens heb ik ook veel synchronisaties erop staan. Om de zoveel tijd controleert ie op mail (pop3), facebook, twitter, Gmail, enz. komen direct binnen.

Maar ik had op z'n minst wel verwacht dat er nog voor ongeveer 20% stroom aan het eind van de dag in zou zitten. Nu piept ie rond vijf uur al of ie aan de lader mag.
pi_130790571
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:53 schreef .Neovo. het volgende:
Ik zie nu net dat m'n One bezig is met een backup, nog nooit gezien :P. Gaat vrij snel.

Gebruiken die Google services dan veel? Ik gebruik die Gmail en Google zoeken het meeste, meer niet. Hoeveel functies zijn er dan wel niet?

Overigens heb ik ook veel synchronisaties erop staan. Om de zoveel tijd controleert ie op mail (pop3), facebook, twitter, Gmail, enz. komen direct binnen.

Maar ik had op z'n minst wel verwacht dat er nog voor ongeveer 20% stroom aan het eind van de dag in zou zitten. Nu piept ie rond vijf uur al of ie aan de lader mag.
Probeer GPS uit te doen en internet uit te doen als je het niet gebruikt. Bespaart hopen batterij leven.
pi_130795371
En niet kritiekloos allerlei apps erop zetten. Scheelt ook de helft.
Ik doe 2 dagen met een batterijlading.

Het verbruik is gunstiger dan van mijn htc one sv die ik eerst had.
  dinsdag 3 september 2013 @ 23:23:03 #35
8369 speknek
Another day another slay
pi_130798941
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:48 schreef BlackLining het volgende:
Mja, ik gebruik die Google services stuk voor stuk vrij intensief :{ Dat is natuurlijk wel een reden dat ie zo snel gaat, maar een dag haalde ik wel. Nu nog geen halve dag :{
De location service? Hoezo dat dan? Routenavigatie?
pi_130799808
Als je veel apps hebt die synchroniseren, kan je de app 'Battery guru' eens proberen. Die is van Qualcomm (fabrikant van de processor in de One).

Die app kijkt eerst twee dagen hoe jij je telefoon gebruikt, en past dan het synchroniseren daar aan aan. Apps die je niet vaak gebruikt synchroniseren bv. pas als je ze echt opent, terwijl apps die je veel gebruikt altijd mogen synchroniseren.

Zet trouwens wel het WiFi-management uit in die app, dat werkt niet echt optimaal.
pi_130800230
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 21:01 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Probeer GPS uit te doen en internet uit te doen als je het niet gebruikt. Bespaart hopen batterij leven.
Internet uit?

Dan krijg je ook geen whatsappjes binnen...
pi_130800486
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:54 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Internet uit?

Dan krijg je ook geen whatsappjes binnen...
Idd, je hoort gewoon makkelijk de dag door te komen met internet aan. Die Google location services hebben wel echt een update nodig, zie je op internet ontzettend veel klachten over.
pi_130801526
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 23:23 schreef speknek het volgende:

[..]

De location service? Hoezo dat dan? Routenavigatie?
Google Now :)
pi_130801552
Ik vind al die suggesties van internet uitzetten, locatie uit, geen apps die syncen draaien etcetera een beetje jammer altijd. Werkt zeker, dat wel, maar ik koop toch geen smartphone om zonder internet te zitten en heel kieskeurig mijn apps uit te kiezen, die vervolgens niks kunnen omdat ze niet mogen syncen?
pi_130802603
Mja, GPS uit dan. Bespaart al een hoop op zich en je hebt er niet veel aan tenzij je navigeert.
pi_130806163
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 06:05 schreef Skillstorm het volgende:
Mja, GPS uit dan. Bespaart al een hoop op zich en je hebt er niet veel aan tenzij je navigeert.
GPS kun je gewoon aan laten in settings. Zet ie alleen aan als ie het nodig heeft. Anders verbruikt dat niks.
pi_130806243
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:40 schreef BlackLining het volgende:

[..]

GPS kun je gewoon aan laten in settings. Zet ie alleen aan als ie het nodig heeft. Anders verbruikt dat niks.
Volgens mij maakt het echt verschil hoor GPS. :o
pi_130806278
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:48 schreef BlackLining het volgende:
Mja, de batterij wordt natuurlijk ook minder, al zou dat ook weer niet ZO snel moeten gebeuren.

Maar toch blijft dat jammer; bij mijn HTC Sensation heb ik tweemaal een nieuwe accu gekocht, en die gaat nu weer gewoon een dikke dag mee, dat hoef ik met de originele accu niet te proberen. Dat is voor mij dus ook de reden dat ik nog geen One wil kopen; over 2 jaar zal die accuduur wel om te janken zijn bij me...
  woensdag 4 september 2013 @ 10:49:28 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_130806419
In dit geval is het gewoon echt een bug in Android 4.2.2, met de batterij zelf heeft het niets te maken (maar zou goed kunnen dat die op is over 2 jaar).
pi_130806593
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:43 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het echt verschil hoor GPS. :o
Android laat die GPS chip echt niet continue aan hoor, als er geen apps zijn die locatie willen hebben.

HTC One werkt trouwens met GLONASS, dat is net wat zuiniger dan GPS :)
pi_130806617
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:49 schreef speknek het volgende:
In dit geval is het gewoon echt een bug in Android 4.2.2, met de batterij zelf heeft het niets te maken (maar zou goed kunnen dat die op is over 2 jaar).
Dat vermoeden heb ik ook. Je hoort ineens zóveel mensen bij die de batterijduur van de One gekelderd is de laatste week..
  woensdag 4 september 2013 @ 10:56:39 #48
8369 speknek
Another day another slay
pi_130806641
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:54 schreef BlackLining het volgende:
Android laat die GPS chip echt niet continue aan hoor, als er geen apps zijn die locatie willen hebben.
Dat is het punt, dat doet ie wel

(bij mij althans)

GPS is bij mij de grootste boosdoener. Hij bleef heet in mijn broekzak ookal stond ie op standby en had ik geen locatie apps gebruikt. Toen ik de GPS uitzette koelde hij gelijk af.
  woensdag 4 september 2013 @ 10:57:20 #49
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130806664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 22:24 schreef IBAZ het volgende:
En niet kritiekloos allerlei apps erop zetten. Scheelt ook de helft.
Ik doe 2 dagen met een batterijlading.

Het verbruik is gunstiger dan van mijn htc one sv die ik eerst had.
ik heb er niet eens zoveel apps op. De meeste stonden er al op toen ik de telefoon aanzette. Twitter, Facebook, tunein en de stock Android browser gebruik ik het meeste. En hier en daar een kleine app die ik af en toe even nodig heb. Ik haal die twee dagen op een accu lang niet. Zit nu al op 60 procent, had em half 9 van de lader af. Nou moet ik wel toegeven dat ik de hele ochtend al radio stream over 3g, dus dat zal iets meer verbruiken.
pi_130806723
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is het punt, dat doet ie wel

(bij mij althans)

GPS is bij mij de grootste boosdoener. Hij bleef heet in mijn broekzak ookal stond ie op standby en had ik geen locatie apps gebruikt. Toen ik de GPS uitzette koelde hij gelijk af.
Ah, dat hoort niet. In ieder geval normaal gedrag van Android is het niet

Mijne gaat wel vaak aan in mijn broekzak trouwens. Schermbeveiliging van niets ook :N
  woensdag 4 september 2013 @ 10:59:31 #51
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130806731
Valt me wel op dat "Android systeem" 51% energie (heeft) gebruikt. Valt 3g daar onder? :P
pi_130806809
De verdeling van gebruik is best netjes hier. Ik gebruik hem ook wel heel intensief natuurlijk. Zit (lig :9) nu al een uurtje of wat alleen maar te Fokken en te Whatsappen..

pi_130813023
Ik vind dat Gorilla Glass wel tegenvallen hoor...
Zit net mijn scherm schoon te maken, zie ik opeens een kras ;( Doe hem nooit los in mijn tas of broekzak, een keertje laten vallen maar daarna zat de kras er nog niet (of het viel me toen niet op? :P) dus ik snap er niets van.
Nu toch maar een screen protector erop gedaan voordat er meer opkomen.

Merk nog niet echt verandering in de batterijduur na de update trouwens. Maar afgelopen dagen niet heel veel gebruikt door school en werk.
pi_130814978
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 10:57 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

ik heb er niet eens zoveel apps op. De meeste stonden er al op toen ik de telefoon aanzette. Twitter, Facebook, tunein en de stock Android browser gebruik ik het meeste. En hier en daar een kleine app die ik af en toe even nodig heb. Ik haal die twee dagen op een accu lang niet. Zit nu al op 60 procent, had em half 9 van de lader af. Nou moet ik wel toegeven dat ik de hele ochtend al radio stream over 3g, dus dat zal iets meer verbruiken.
Tja, ik doe niet aan facebook en twitter, dus dat kan ik niet meten. Heb je al gekeken wie de grootste verbruiker is bij jou?
pi_130815038
Facebook gebruikt bijzonder veel ja. Kun je beter een alternatief proberen. Flipset of Friendcaster ofzo. Zijn sowieso veel fijnere apps voor Facebook.

Echtde de normale Facebook app heb je nodig wil je die dingen in Blinkfeed krijgen. Als je dat niet nodig vindt, zou ik heel die Facebook app uitzetten ja.
  woensdag 4 september 2013 @ 15:59:40 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_130815251
Bij mij staat Facebook niet in de gebruikslijst, ookal heb ik hem wel in blinkfeed e.d.; denk dat die alleen veel stroom gebruikt als je hem aanhebt, en ik ga altijd liever naar de Facebook website dan dat ik de app gebruik.
  woensdag 4 september 2013 @ 18:06:41 #57
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130818962
Die van mij was om 15:00 schoon leeg.

Zoveel bijzonders doe ik er ook niet mee. Luister meestal een uurtje of twee op de fiets een radio stream over 3G, wat prima werkt zonder haperingen.

Alleen lijkt me niet dat 3G zoveel van het Android systeem gebruikt toch?
  woensdag 4 september 2013 @ 18:47:06 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_130820151
Nope. Heb hem vanaf acht uur van de oplader af, heb een reis van meer dan een uur waar ik radio luister en veel internet, en op mn werk pak ik hem er ook zo nu en dan bij. Nu al driekwartier ook weer radio luisteren en internetten en zit hierop:

Je moet echt de Google location tracking uitzetten.
pi_130820421
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:59 schreef speknek het volgende:
Bij mij staat Facebook niet in de gebruikslijst, ookal heb ik hem wel in blinkfeed e.d.; denk dat die alleen veel stroom gebruikt als je hem aanhebt, en ik ga altijd liever naar de Facebook website dan dat ik de app gebruik.
Volgens die redenatie zou locatieservice ook niet veel moeten verbruiken ;)

Morgen eens proberen of dat scheelt. Maar ik kan het me niet voorstellen dat dat zoveel is. Daarnaast gaat het dan overmorgen weer aan. Dan maar bijladen overdag.
pi_130821221
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 18:55 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Volgens die redenatie zou locatieservice ook niet veel moeten verbruiken ;)
Nee, die locatieservices geven constant je locatie door aan Google. Er zit nu schijnbaar een bug in waardoor dat heel veel batterij kost.
  woensdag 4 september 2013 @ 19:19:07 #61
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130821384
Wat schakelen jullie dan uit bij die locatieservices?

Ik heb de:

-Locatiediensten van Google uitgeschakeld
-Locatie en Google zoeken
-Kompas

Ben benieuwd of het werkt.
pi_130822582
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:15 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nee, die locatieservices geven constant je locatie door aan Google. Er zit nu schijnbaar een bug in waardoor dat heel veel batterij kost.
Ik doel erop dat hij zegt dat Facebook niet in die lijst van batterijverbruik staat. Maar dat staat location services ook niet. Die lijst zegt dus ook lang niet alles ;)
pi_130824534
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:19 schreef .Neovo. het volgende:
Wat schakelen jullie dan uit bij die locatieservices?

Ik heb de:

-Locatiediensten van Google uitgeschakeld
-Locatie en Google zoeken
-Kompas

Ben benieuwd of het werkt.
Kompas zet je daar niet uit, je zet daar de waarschuwing dat het kompas niet beschikbaar is aan of uit.

Kompas zelf gebruikt natuurlijk geen energie.
pi_130824628
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 19:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik doel erop dat hij zegt dat Facebook niet in die lijst van batterijverbruik staat. Maar dat staat location services ook niet. Die lijst zegt dus ook lang niet alles ;)
Ah. Maar die location services vallen onder 'Android systeem', dus als die een hoog verbruik aangeeft, kan dat best door location services komen. Facebook wordt wel apart vermeldt.

Met de app 'Better Battery stats' kan je nog wat preciezer zien wat nou het meeste batterij verbruikt. Daar zag ik dat soms de location services, maar soms ook het contacten synchroniseren juist veel batterij verbruikte.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:27:31 #65
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130824652
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:25 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Kompas zet je daar niet uit, je zet daar de waarschuwing dat het kompas niet beschikbaar is aan of uit.

Kompas zelf gebruikt natuurlijk geen energie.
Snap ik, maar die kompas gebruik ik toch nooit. :P

Heb de telefoon nu een uurtje van de lader af, 3% energie verbruikt. Android systeem spant de kroon met 68%
pi_130824857
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:27 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Snap ik, maar die kompas gebruik ik toch nooit. :P

Heb de telefoon nu een uurtje van de lader af, 3% energie verbruikt. Android systeem spant de kroon met 68%
Nou ja, je gebruikt het wel als je navigeert of bijvoorbeeld een panoramafoto maakt.
  woensdag 4 september 2013 @ 20:37:07 #67
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130825053
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:32 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nou ja, je gebruikt het wel als je navigeert of bijvoorbeeld een panoramafoto maakt.
Dan vraagt ie vanzelf of ie weer aankan. Panoramafoto's maak ik toch niet.

Ik laat em een nachtje liggen, kijken hoeveel ie verbruikt. 3% voor een uurtje vind ik toch nog wel veel.
pi_130825776
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:37 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Dan vraagt ie vanzelf of ie weer aankan. Panoramafoto's maak ik toch niet.

Ik laat em een nachtje liggen, kijken hoeveel ie verbruikt. 3% voor een uurtje vind ik toch nog wel veel.
Nogmaals, je kan het kompas niet uitzetten. Hij staat nu ook nog gewoon aan bij jou.
pi_130826231
quote:
7s.gif Op woensdag 4 september 2013 20:52 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Nogmaals, je kan het kompas niet uitzetten. Hij staat nu ook nog gewoon aan bij jou.
Los daarvan is Android echt wel intelligent genoeg om dat soort zaken uit te schakelen alsze niet nnodig zijn. De meeste dingen moet je je gewoon niet mee bemoeien.

Zelfde verhaal als dat taskkillen. Gewoon niet doen. Werkt niet of zelfs averechts.
  donderdag 5 september 2013 @ 07:29:51 #70
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130838298

Location services uitgeschakeld.
pi_130838430
Oke
Cuz I'm Mr. Brightside
  donderdag 5 september 2013 @ 08:08:51 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_130838597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 07:29 schreef .Neovo. het volgende:
[ afbeelding ]

Location services uitgeschakeld.
Oei.

Wat is dat grijze icoontje linksboven?
  donderdag 5 september 2013 @ 08:10:10 #73
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130838612
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Oei.

Wat is dat grijze icoontje linksboven?
LinPhone, voor voip. Alleen is die niet in gebruik. Het is uitgeschakeld, terwijl het icoontje blijft is al weg

Even starten en opnieuw afsluiten, en weg was het icoontje.

Hoeveel % energie verbruiken jullie One's in een nacht dan? Die van mij heeft in 12 uur 27% verbruikt.
pi_130839233
Misschien helpt het om battery savings aan te zetten? Staat bij mij altijd aan in ieder geval.
  donderdag 5 september 2013 @ 09:09:21 #75
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130839504
Die staat aan
  donderdag 5 september 2013 @ 09:13:10 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_130839576
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:10 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

LinPhone, voor voip. Alleen is die niet in gebruik. Het is uitgeschakeld, terwijl het icoontje blijft is al weg

Even starten en opnieuw afsluiten, en weg was het icoontje.

Hoeveel % energie verbruiken jullie One's in een nacht dan? Die van mij heeft in 12 uur 27% verbruikt.
Oh dit was na een hele nacht. Dan vind ik dat een mooie score. Ik denk ook zoiets.
  donderdag 5 september 2013 @ 10:39:27 #77
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130841481
Hmm, ik laat het even rusten.

Wel laat ik WiFi voortaan weer ingeschakeld, hij gaat na een paar minuten in slaapstand weer over naar 3G, en hoewel ik onbeperkt 3G data heb, denk ik dat het zuiniger is als ie alles over wifi doet.
pi_130841530
Voor een hele nacht is dat een aardige score. Heeft de One een goed bereik op de plek waar ie dan ligt? Slechte ontvangst van het tekefoonsignaal is ook funest voor je batterij.

Trouwens dat icoontje is wél actief. Lees dat artikel wat ik op de eerste pagina postte eens. Android activeert al die services zelf, en als jij ze handmatig afsluit blijven ze toch lopen. Een batterijzuigende app blijft dat dus doen ookal gebruik jij hem niet.
  donderdag 5 september 2013 @ 10:51:03 #79
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130841822
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 10:41 schreef BlackLining het volgende:
Voor een hele nacht is dat een aardige score. Heeft de One een goed bereik op de plek waar ie dan ligt? Slechte ontvangst van het telefoonsignaal is ook funest voor je batterij.

Trouwens dat icoontje is wél actief. Lees dat artikel wat ik op de eerste pagina postte eens. Android activeert al die services zelf, en als jij ze handmatig afsluit blijven ze toch lopen. Een batterijzuigende app blijft dat dus doen ookal gebruik jij hem niet.
In huis meestal iets van drie "streepjes". Buitenhuis volle ontvangst. de zendmast staat ongeveer een kilometer verderop. Die kan ik vanuit huis nog zien.

En aan die groene balken te zien in "Geschiedenis" is het bereik/ontvangst wel goed.

Zit trouwens op KPN netwerk, dat zal ook nog wel verschil maken. T-Mobile bereik is lager namelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door .Neovo. op 05-09-2013 10:56:20 ]
  donderdag 5 september 2013 @ 19:55:45 #80
407635 warp995
pi_130857829
Werd vanochtend om 2 uur in de nacht wakker, hij was toen 100 prc opgeladen, eraf gehaald en gewoon op standby gezet. Toen ging de wekker om 6 uur eg stond de batterij op 98prc. Maar mijn mening best netjes. Het was eerst veel minder toen ik die 4 location dingen nog aan had ;)
pi_130875188
Gaat het nou nog steeds over die batterij :') wat een gezeur joh..
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:19:43 #82
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_130888332
Joh, ik heb over de hele dag maar 25% gebruikt. En die Android systeem is ook uit mijn lijstje opgehoepeld.
pi_130982312
Ik zag dat de Mini beschikbaar is nu, die is wel wat vriendelijke geprijsd iig. Maar even kijken wat het verschil is.
know'm sayin?
word? word.
pi_130983158
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:10 schreef Neo-Mullen het volgende:
Gaat het nou nog steeds over die batterij :') wat een gezeur joh..
Wat :? :? :?
pi_130983318
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 13:03 schreef videonatic het volgende:

[..]

Wat :? :? :?
Och, ben jij er ook weer? 4.3 al binnen? :')
pi_130983621
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 13:10 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Och, ben jij er ook weer? 4.3 al binnen? :')
Wat kom je tof doen dan.
pi_130983660
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 12:23 schreef alors het volgende:
Ik zag dat de Mini beschikbaar is nu, die is wel wat vriendelijke geprijsd iig. Maar even kijken wat het verschil is.
- Body verschilt; mini heeft wat meer plastic
- Niet zo heel veel kleiner
- Mindere processor
- 16GB i.p.v. 32GB opslaggeheugen
- 4.3" 1280*720 i.p.v. 4.7" 1920*1080 scherm
- 1GB i.p.v. 2GB werkgeheugen
- Geen optische beeldstabilisatie
- Zie zo geen NFC staan bij de mini.

Op Tweakers kost de Mini ¤430+ en de ONE ¤560.
Die mini varianten (ook de S4 mini) zijn duidelijk mindere telefoons dan de ONE en S4 maar hebben toch vrij hoge prijs.
pi_131087998
Sinds de update opent mijn telefoon soms random Google now :') (gebruik het nooit).
Druk ik op het camera icoontje, krijg ik google now... Vanochtend kreeg ik het toen ik mijn wekker uitzette.
pi_131088139
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:36 schreef Miezziej het volgende:
Sinds de update opent mijn telefoon soms random Google now :') (gebruik het nooit).
Druk ik op het camera icoontje, krijg ik google now... Vanochtend kreeg ik het toen ik mijn wekker uitzette.
Het start onder andere als je over de homeknop veegt (dus niet drukt).
Kan het zijn dat je dat per ongeluk gedaan hebt?
Ik heb dat uitgeschakeld met een app. (Swipe Google Now Disable-app of zoiets).
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  donderdag 12 september 2013 @ 10:43:40 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_131088157
Dat is als je over je home knop heen glijdt. Maar soms zweer ik dat ik echt op het camera icoontje druk, dus waarschijnlijk is het niet heel precies.
pi_131088239
Ik veeg iig niet bewust over de homeknop heen :+ Zal er eens beter opletten.
pi_131088435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:46 schreef Miezziej het volgende:
Ik veeg iig niet bewust over de homeknop heen :+ Zal er eens beter opletten.
Komt wsl daardoor ja. Gebeurt mij ook vaker dan me lief is. Ik gebruik dat hele Google Now echt nooit, maar tijdens het unlocken van mijn screen en soms zelfs met de buttons die onderaan het scherm zitten, wrijf ik kennelijk over de homeknop en opent Google Now zich dus.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_131090392
Die batterij indicator is ook lekker accuraat.

Staat ie op 9%, dan 7% dan heel snel 2% en hup, uit...
  donderdag 12 september 2013 @ 14:40:56 #94
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_131094835
Met wat voor nagellak kon je dat Beats logo verwijderen? Mijn logo begint langzaam te vervagen, dus kan ik het beter helemaal weghalen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_131094904
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:40 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Met wat voor nagellak kon je dat Beats logo verwijderen? Mijn logo begint langzaam te vervagen, dus kan ik het beter helemaal weghalen.
Je kunt het als het eenmaal los begint te komen gewoon eraf krabben.
  donderdag 12 september 2013 @ 15:26:06 #96
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_131096059
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:42 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Je kunt het als het eenmaal los begint te komen gewoon eraf krabben.
Nee joh groot risico op krassen :).
pi_131096092
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:26 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Nee joh groot risico op krassen :).
Van je nagel? :') natuurlijk niet man. Het is aluminium he, geen suiker :')
pi_131097326
Met nagellak iets eraf halen? Dan klinkt nagellak remover logischer :+

Over suiker gesproken... Ik heb wel eens gelezen dat je het kan doen door met een suikerklontje erover heen te wrijven (zelf niet getest trouwens).
pi_131097627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:10 schreef Miezziej het volgende:
Met nagellak iets eraf halen? Dan klinkt nagellak remover logischer :+

Over suiker gesproken... Ik heb wel eens gelezen dat je het kan doen door met een suikerklontje erover heen te wrijven (zelf niet getest trouwens).
Ja, dat fungeert als schuurmiddel. Zelfde als wat de nagellak doet. Of tandpasta bijvoorbeeld.

Of gewoon krabben dus. Dat is hoorn (nagel) va aluminium. Aluminium is krasvaster, dus gebeurt er niets met de telefoon.
  donderdag 12 september 2013 @ 16:41:56 #100
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_131098286
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Van je nagel? :') natuurlijk niet man. Het is aluminium he, geen suiker :')
Allereerst is het totaal niet efficiënt en werkt het gewoon niet goed. Ik weet niet hoelang je nagels zijn :'), maar het verf wat erop zit is er juist voor bedoeld dat het er niet snel afgaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')