Ik probeerde enkel een smoes te geven, namelijk dat ik mij vrijwel niet (meer) bezig houdt(?) met de Nederlandsche taal.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:33 schreef zarGon het volgende:
Een werkwoord niet goed kunnen vervoegen heeft niets met vertalen te maken.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik probeerde enkel een smoes te geven, namelijk dat ik mij vrijwel niet (meer) bezig houdt(?) met de Nederlandsche taal.
Vergeet niet dat Nederlands waarschijnlijk de taal is die hij het best beheerst van alle talen, dan wil ik niet weten hoe het gesteld is met zijn Engels, Duits en Latijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:36 schreef TheMagnificent het volgende:
Het is Latijns. Wat een faal ben jij, zeg. Een beetje nonchalant dit topic betreden om uit de hoogte te doen, maar intussen je eigen taal niet eens beheersen op een niveau dat jij kennelijk te hoog gegrepen vond voor het Mercedes-adorerende volk in dit topic.
Waar hou je je wel mee bezig dan?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik probeerde enkel een smoes te geven, namelijk dat ik mij vrijwel niet (meer) bezig houdt(?) met de Nederlandsche taal.
Omdat ik niet weet hoe ik een streep door een letter krijg ?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:36 schreef TheMagnificent het volgende:
Het is Latijns. Wat een faal ben jij, zeg. Een beetje nonchalant dit topic betreden om uit de hoogte te doen, maar intussen je eigen taal niet eens beheersen op een niveau dat jij kennelijk te hoog gegrepen vond voor het Mercedes-adorerende volk in dit topic.
Een dag heeft 24 uur.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Ongeveer 9 uur werken, is toch niet extreem veel
Engels beheers ik beter dan het Nederlands daar ik voornamelijk met Engelse teksten te maken krijg.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:37 schreef Levolution het volgende:
Vergeet niet dat Nederlands waarschijnlijk de taal is die hij het best beheerst van alle talen, dan wil ik niet weten hoe het gesteld is met zijn Engels, Duits en Latijn.
Meer dan 9 uur, bijna 10.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Ongeveer 9 uur werken, is toch niet extreem veel
Dus je studeert om werkeloos te worden?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Niet-Nederlandse literatuur en filosofie.
Er is serieus "Niet-Nederlandse literatuur"?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:42 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Niet-Nederlandse literatuur en filosofie.
Werkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:42 schreef Fogel het volgende:
Dus je studeert om werkeloos te worden?
Die streep geeft aan dat betreffende letter daar niet hoort te staan. Dit in combinatie met je onkunde wat betreft het vervoegen van een werkwoord.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:38 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat ik niet weet hoe ik een streep door een letter krijg ?
Nederland kent sowieso bijna geen literatuur.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:43 schreef zarGon het volgende:
Er is serieus "Niet-Nederlandse literatuur"?
Fucking tof.
Zie ik de Belgen wel voor aan.
Duidelijk, je hebt al een uitkeringquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:43 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Werken. Nee, ik hoef mij geen zorgen te maken over het verkrijgen van geld middels werken.
Waarom denk je dat ik op zoek ben naar ander werk?quote:
Ik werk 4x9 + 4 uur per week om het te kunnen combineren met mijn deeltijdstudie.quote:
Waarschijnlijk staat daar wel een vrije dag in de week tegenover. Ik werk liever 4x9 uur en 1 daghelft vrij dan 5x8 uur of je nou 8 uur of 9 uur werkt je bent toch al redelijk moe na een dag werken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Een dag heeft 24 uur.
9 uur werken.
1 uur reistijd.
8 uur slapen.
1 uur douchen/aankleden/mascara opdoen etc.
1-2 uur koken+eten.
3-4 uur vrije tijd waarin je vermoeid bent.
Ik vind het wel extreem.
Het is 9 uur en 45 minuten om precies te zijn, alleen de vraag is of je hierbij de pauze meetelt. Want dan is het 9 uur en 15 minuten, vandaar.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Meer dan 9 uur, bijna 10.
Als je dan ook nog half uur reistijd hebt (even enorm gunstig genomen), dan ben je zo'n 11 uur per dag met je werk bezig.
Dat is extreem.
De S mag er gerust staanquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:44 schreef TheMagnificent het volgende:
Die streep geeft aan dat betreffende letter daar niet hoort te staan. Dit in combinatie met je onkunde wat betreft het vervoegen van een werkwoord.
Op papier: data analysisquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:48 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat doe je voor werk, sylv, als ik vragen mag?
Wat voor BI?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op papier: data analysis
In de praktijk: data analysis, information analysis en business intelligence
quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:50 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Volgens mij was het al duidelijk geworden dat ik in extreme welvaart ben opgegroeid.
Het blijkt mee te vallen, 4x9 is anders dan de 5x8 die ik had verwacht.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:48 schreef xminator het volgende:
[..]
Het is 9 uur en 45 minuten om precies te zijn, alleen de vraag is of je hierbij de pauze meetelt. Want dan is het 9 uur en 15 minuten, vandaar.
Je zei iets over Business Intelligence. Wat houdt dat precies in, in jouw geval?quote:
Staat in zijn geheel los van hetgeen mij toe zal komen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:51 schreef xminator het volgende:
[..]![]()
Daarom skip je school zodat je 10 euro op reiskosten bespaart?
Ooh, 2 dagen thuis waarvan één een halve dag lijkt me wel chill. Maar wel goed dat je ander werk zoekt als je niet tevreden bent. Je moet niet iets blijven doen wat niet bevalt. Teveel mensen die dat doen (ook onbewust: ze maken zichzelf wijs dat ze hun werk leuk vinden). Ik duim voor je dat je een uitnodiging ontvangt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:44 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik op zoek ben naar ander werk?
Vorige week vrijdag heb ik trouwens een mooi contract aanboden gekregen naar aanleiding van mijn sollicitatiegesprekken. Dat is helaas niet de baan die ik wil. Ik hoop dat ik morgen een uitnodiging ontvang voor een derde gesprek (laatste selectieronde) voor een andere baan.
De eerste gesprekken bij deze twee bedrijven had ik nadat ik in de middag al wat had gedronken...![]()
[..]
Ik werk 4x9 + 4 uur per week om het te kunnen combineren met mijn deeltijdstudie.
Verder heb ik zo'n 2 uur reistijd per dag (ma-wo; do-vr werk ik thuis). Op vrijdag zorg ik er overigens wel voor dat ik eind van de week max 41-42u heb gewerkt, niet langer.
Dat is waar, ik ging ervan uit dat het 5x9 was.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staat daar wel een vrije dag in de week tegenover. Ik werk liever 4x9 uur en 1 daghelft vrij dan 5x8 uur of je nou 8 uur of 9 uur werkt je bent toch al redelijk moe na een dag werken.
Jij was in je studiedagen vast goed met SPSS...quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:50 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op papier: data analysis
In de praktijk: data analysis, information analysis en business intelligence
Ontwikkelen van ETL, DWH, operationele en management reports. Veel SQL en PL/SQL.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je zei iets over Business Intelligence. Wat houdt dat precies in, in jouw geval?.
Op donderdag werk ik van 7 tot 11u thuis, en zit ik van 1415 tot 22u op school.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:54 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ooh, 2 dagen thuis waarvan één een halve dag lijkt me wel chill. Maar wel goed dat je ander werk zoekt als je niet tevreden bent. Je moet niet iets blijven doen wat niet bevalt. Teveel mensen die dat doen (ook onbewust: ze maken zichzelf wijs dat ze hun werk leuk vinden). Ik duim voor je dat je een uitnodiging ontvangt.
Maar alsnog, ik vind het wel zwaar man. Als ik stage heb of practicum waarbij ik zulke dagen maak word ik echt depri. Het enige wat me nog sterk houdt, is de gedachte dat het maar tijdelijk is en het einde al in zicht is.
Later zou ik het liefst parttime willen werken, gewoon halve dagen. Daar zou ik mee kunnen leven (liefst helemaal niet werken maar dan moet ik een andere manier verzinnen om brood op de plank te krijgen).
Ik gebruik nu ook SQL voor studie, help je mij als ik vastloop?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ontwikkelen van ETL, DWH, operationele en management reports. Veel SQL en PL/SQL.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This isn't even my final form.
Betaalt de werkgever je opleiding?quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:59 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op donderdag werk ik van 7 tot 11u thuis, en zit ik van 1415 tot 22u op school.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik gebruik nu ook SQL voor studie, help je mij als ik vastloop?Ik kan SQL dromen, dus...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee, wil ik niet. Geen zin in opleidingsovereenkomst.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Betaalt de werkgever je opleiding?
Haha, ik ben noob, waarschijnlijk zou je mijn query's uitlachen.quote:
Je weet dat het slecht voor je is en toch doe je het.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:59 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Op donderdag werk ik van 7 tot 11u thuis, en zit ik van 1415 tot 22u op school.
Oh, vorig jaar zat ik op de rand an een burnout.
Studiedagen? Hahaha. Ik ben een vwo-dropout.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Jij was in je studiedagen vast goed met SPSS...In welke sector trouwens?
De kans bestaat dat ik je zou uitlachen om je queries ja. Ik lach mijn collega's en de veel te dure consultants ook uit...quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Haha, ik ben noob, waarschijnlijk zou je mijn query's uitlachen.
[..]
Je weet dat het slecht voor je is en toch doe je het.
Zoiets doe ik ook. Wel MSSQL though. En SSAS.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ontwikkelen van ETL, DWH, operationele en management reports. Veel SQL en PL/SQL.
De technici zoals ik verdienen minder dan de marketing & sales-mensen. Maar goed, dat is universeel. Hahaquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:08 schreef xminator het volgende:
En zit er veel cash in die sector? Ik weet dat die consultants wel een hele hoop verdienen...
Ik blijf het een omgekeerde wereld vinden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De technici zoals ik verdienen minder dan de marketing & sales-mensen. Maar goed, dat is universeel. Haha
Heb je nog tips om de SQL-kunde op te schroeven? Boeken o.i.d.?quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De kans bestaat dat ik je zou uitlachen om je queries ja. Ik lach mijn collega's en de veel te dure consultants ook uit...
Weet ik. Die marketing & sales-mensen kunnen niks verkopen zonder de technici (en omgekeerd hebben de technici geen werk zonder verkochte producten). Die marketing & sales-mensen kunnen zichzelf gewoon beter verkopen waardoor ze meer verdienen krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik blijf het een omgekeerde wereld vinden.
Oefenen, oefenen en oefenen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je nog tips om de SQL-kunde op te schroeven? Boeken o.i.d.?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |