abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:17:21 #1
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130647613
Hallo,

Sinds begin deze maand heb ik een nieuwe kamer in regio Amsterdam. Allemaal prima, alleen internet exclusief. Dus ik wilde dat even afsluiten bij Tele 2. Het bleek toen echter dat de vorige bewoner ook internet bij Tele 2 had, maar de opzegprocedure nog niet had afgerond. Ik heb de vorige bewoner dus aangespoord hier werk van te maken zodat ik internet kon afsluiten. Voor een contractovername was het al te laat (en de vorige bewoner had daar geen zin in geloof ik). Ongeveer 2 weken geleden zou het geregeld worden. Nu heb ik met Tele 2 gebeld, en er is pas maandag jl. contact geweest tussen hen en de vorige bewoner. De benodigde documentatie hadden ze ook nog niet binnen. De vorige bewoner stuurde mij woensdag een bericht dat het opgestuurd was (rijkelijk laat, maar goed).

Probleem is nu dat ik pas na 30 dagen, aldus Tele 2, een nieuw abonnement kan afsluiten. Dit komt door de opzegtermijn (en waarschijnlijk door allerlei andere rompslomp). Ik heb daarna contact gehad met Online.nl, ik dacht wellicht kan een andere provider sneller leveren, maar die kunnen ook pas over 3 weken het aansluiten.

Ik ben hier, ivm studie, niet zo heel blij mee. Is er echt geen mogelijkheid om hier vaart achter te krijgen of wordt ik gewoon genaaid door nalatigheid van de vorige bewoner?

Als iemand hier toevallig een suggestie heeft hoor ik dat graag, anders wordt het maar gewoon wachten..
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:18:46 #2
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_130647667
Ga naar XS4ALL, dan krijg je tijdelijk een dongle volgens mij.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
pi_130647817
Wifi van de buren, moet te regelen zijn voor een krat bier.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:24:06 #4
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130647884
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:18 schreef smegmanus het volgende:
Ga naar XS4ALL, dan krijg je tijdelijk een dongle volgens mij.
Is wel handig ja. Qua kosten is XS4ALL alleen wel iets minder. :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:22 schreef Mdrop het volgende:
Wifi van de buren, moet te regelen zijn voor een krat bier.
Dat leek mij ook wel de beste optie ja. Maar ik vind het raar dat dit niet gewoon sneller kan.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:24:27 #5
381517 Zapata
held op sokken
pi_130647900
je hebt niet over 30 dagen internet. Je hebt 30 dagen na het afsluiten van een contract internet. Aangezien het sluiten van het contract van de vorige bewoner nog niet afgerond is kun je langer wachten.

Ik zou zeggen neem kabel.

Edit.
Ik lees net dat jij volgens Tele2 pas over 30 dagen een contract kan afsluiten.
Dat betekent dat je 2 keer 30 dagen moet wachten.. :D
Aangezien het wettelijk geregeld is dat je twee week opzegtermijn hebt bij een nieuw contract, sluiten ze je gewoon twee week later aan.

Neem UPC of ziggo.

[ Bericht 47% gewijzigd door Zapata op 30-08-2013 20:30:39 ]
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:30:19 #6
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130648151
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:24 schreef Zapata het volgende:
je hebt niet over 30 dagen internet. Je hebt 30 dagen na het afsluiten van een contract internet. Aangezien het sluiten van het contract van de vorige bewoner nog niet afgerond is kun je langer wachten.

Ik zou zeggen neem kabel.
Ik heb een aansluiting voor kabel (inclusief tv/radio/data splitter) en een aparte KPN (PTT :') ) aansluiting. Wat is jouw suggestie precies met neem kabel?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:34:50 #7
381517 Zapata
held op sokken
pi_130648326
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:30 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Ik heb een aansluiting voor kabel (inclusief tv/radio/data splitter) en een aparte KPN (PTT :') ) aansluiting. Wat is jouw suggestie precies met neem kabel?
ik heb mijn vorige bericht ge-edit. Het duurt 3-4 week na afsluiten van een contract voordat jij internet hebt via Tele2. Dit zal bij een andere KPN/ADSL afhankelijke provider niet anders zijn.
Er kunnen geen 2 contracten op 1 adres lopen (doet KPN niet aan) Het duurt nog 30 dagen voor dat jij van Tele2 een nieuw contract mag afsluiten. Dat is dus 30 dagen PLUS 3-4 week voordat jij kan internetten.
Als je persé ADSL (de KPN aansluiting wilt) raad ik je aan dat rechtstreeks bij de KPN te proberen, misschien valt er iets te regelen met spoed. Maar KPN doet niet aan spoed voor een andere provider zoals Tele2.

Met kabel bedoel ik de kabel radio TV splitter aansluiting. Dat is waarschijnlijk via UPC of Ziggo (beste provider van Nederland).
Sowieso raar ik ten zeerste kabel aan boven ADSL. Is veel sneller en TV kijken kost je geen bandbreedte. Tenzij je glasvezel neemt maar dat is duur.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:47:19 #8
381517 Zapata
held op sokken
pi_130648922
"De benodigde documentatie hadden ze ook nog niet binnen."

"Probleem is nu dat ik pas na 30 dagen, aldus Tele 2, een nieuw abonnement kan afsluiten."

Dit is ook gelul natuurlijk. Het contract wordt 30 dagen beëindigd NA dat de benodigde documentatie binnen is. Als die vorige bewoner die zooi niet opstuurt, of de helft vergeet, kun je lang wachten.

Dus:
Documentatie binnen.
30 dagen wachten
Nieuw contract afsluiten
3-4 week wachten.
pi_130649171
Waarom sluit je niet een contact af bij een andere provider dan Tele2, die nemen direct de lijn over namelijk als jij daar opdracht toe geeft. Dan hoef je nog maar een paar weken te wachten tot het opgeleverd wordt, en hoef je niet nog eens diezelfde termijn te wachten nadat het contract van de vorige bewoner afgelopen is.
Powered by Janetje®
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:52:58 #10
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130649223
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:47 schreef Zapata het volgende:
"De benodigde documentatie hadden ze ook nog niet binnen."

"Probleem is nu dat ik pas na 30 dagen, aldus Tele 2, een nieuw abonnement kan afsluiten."

Dit is ook gelul natuurlijk. Het contract wordt 30 dagen beëindigd NA dat de benodigde documentatie binnen is. Als die vorige bewoner die zooi niet opstuurt, of de helft vergeet, kun je lang wachten.

Dus:
Documentatie binnen.
30 dagen wachten
Nieuw contract afsluiten
3-4 week wachten.
Dat leek mij ook ja. Kansloos gedoe. Maar bij andere provider kunnen ze wel sneller leveren, aldus dat Online.nl.

TV is centraal geregeld, dat loopt via Ziggo als het goed is.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:54:20 #11
381517 Zapata
held op sokken
pi_130649297
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:52 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waarom sluit je niet een contact af bij een andere provider dan Tele2, die nemen direct de lijn over namelijk als jij daar opdracht toe geeft. Dan hoef je nog maar een paar weken te wachten tot het opgeleverd wordt, en hoef je niet nog eens diezelfde termijn te wachten nadat het contract van de vorige bewoner afgelopen is.
Ik zeg/denk dat dat niet kan. Ten eerste loopt alles via KPN. En volgens KPN is er al een klant op dat adres.
Ten tweede, hoe weet die andere provider dat de vorige bewoner niet nog steeds daar woont. Die gaan toch geen nieuw contract afsluiten terwijl die lijn al in gebruik is.?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:54:34 #12
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130649310
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:52 schreef Dubbeldrank het volgende:
Waarom sluit je niet een contact af bij een andere provider dan Tele2, die nemen direct de lijn over namelijk als jij daar opdracht toe geeft. Dan hoef je nog maar een paar weken te wachten tot het opgeleverd wordt, en hoef je niet nog eens diezelfde termijn te wachten nadat het contract van de vorige bewoner afgelopen is.
Ja, dat ga ik sowieso waarschijnlijk wel doen. Of contact opnemen met Ziggo, aangezien zij al TV/Radio leveren. Misschien hebben zij betere tarieven voor internet erbij? Ik weet het niet.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:55:22 #13
381517 Zapata
held op sokken
pi_130649368
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:54 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Ja, dat ga ik sowieso waarschijnlijk wel doen. Of contact opnemen met Ziggo, aangezien zij al TV/Radio leveren. Misschien hebben zij betere tarieven voor internet erbij? Ik weet het niet.
wat bedoel je met TV is centraal geregeld? Dat andere bewoners daar ook op aangesloten zijn?
pi_130649386
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:54 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Ja, dat ga ik sowieso waarschijnlijk wel doen. Of contact opnemen met Ziggo, aangezien zij al TV/Radio leveren. Misschien hebben zij betere tarieven voor internet erbij? Ik weet het niet.
Dat zal je dan waarschijnlijk via je verhuurder moeten regelen, ik neem aan dat televisie bij de huur in zit?
Powered by Janetje®
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:57:12 #15
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130649482
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:55 schreef Zapata het volgende:

[..]

wat bedoel je met TV is centraal geregeld? Dat andere bewoners daar ook op aangesloten zijn?
Nee, iedere kamer heeft een aparte aansluiting, maar iedereen zit standaard voor TV/Radio bij Ziggo ;)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:57:50 #16
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130649525
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:55 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Dat zal je dan waarschijnlijk via je verhuurder moeten regelen, ik neem aan dat televisie bij de huur in zit?
Ja. De verhuurder zegt ''neem voor internet contact op met Ziggo of een andere internetprovider''
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:58:17 #17
381517 Zapata
held op sokken
pi_130649558
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:57 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Nee, iedere kamer heeft een aparte aansluiting, maar iedereen zit standaard voor TV/Radio bij Ziggo ;)
nou, dan is het al helemaal klaar toch. Je betaald dus al voor TV aan Ziggo. Doe je daar toch internet bij.
(zul je net zien dat de vorige bewoner DAAR ook nog een contract heeft lopen :{ )
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:00:47 #18
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130649718
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:58 schreef Zapata het volgende:

[..]

nou, dan is het al helemaal klaar toch. Je betaald dus al voor TV aan Ziggo. Doe je daar toch internet bij.
(zul je net zien dat de vorige bewoner DAAR ook nog een contract heeft lopen :{ )
Haha :D

Ja, ik kan wel eens informeren bij Ziggo. Heb geen idee wat dat precies gaat kosten allemaal, er zitten namelijk echt behoorlijke verschillen in. Die zie je niet echt terug in wat je ervoor krijgt overigens :P
pi_130650104
Als ik het goed begrijp moet er dus nog een signaal op de ADSL staan. Hangt er geen modem meer aan?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:08:51 #20
381517 Zapata
held op sokken
pi_130650130
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:00 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Haha :D

Ja, ik kan wel eens informeren bij Ziggo. Heb geen idee wat dat precies gaat kosten allemaal, er zitten namelijk echt behoorlijke verschillen in. Die zie je niet echt terug in wat je ervoor krijgt overigens :P
https://www.ziggo.nl/#producten/tv-internet/

En dat zie je in de praktijk echt wel terug. Ik heb voor Tele2 gewerkt (klantenservice) en heb zelf Ziggo. Als we het over de standaard Tele2 ADSL verbinding hebben is Ziggo tien keer zo goed.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:12:26 #21
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130650314
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:08 schreef Gravedigger het volgende:
Als ik het goed begrijp moet er dus nog een signaal op de ADSL staan. Hangt er geen modem meer aan?
Nee. Het modem is in bruikleen en dat heeft de vorige bewoner meegenomen. Wellicht nu alweer teruggestuurd dan.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:15:45 #22
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130650449
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:08 schreef Zapata het volgende:

[..]

https://www.ziggo.nl/#producten/tv-internet/

En dat zie je in de praktijk echt wel terug. Ik heb voor Tele2 gewerkt (klantenservice) en heb zelf Ziggo. Als we het over de standaard Tele2 ADSL verbinding hebben is Ziggo tien keer zo goed.
Ja, dat denk ik ook wel uiteraard. Maar met Ziggo heb je wel gelijk ook al die HD TV dingen erbij en het kost een stuk meer. Bovendien kijk ik nauwelijks TV :')
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:17:09 #23
381517 Zapata
held op sokken
pi_130650520
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:15 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook wel uiteraard. Maar met Ziggo heb je wel gelijk ook al die HD TV dingen erbij en het kost een stuk meer. Bovendien kijk ik nauwelijks TV :')
Ziggo is zeker duurder. Maar ik doelde meer op dingen die je niet zo op een lijstje ziet. ;)
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:24:41 #24
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130650871
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:17 schreef Zapata het volgende:

[..]

Ziggo is zeker duurder. Maar ik doelde meer op dingen die je niet zo op een lijstje ziet. ;)
Ja, ik hoor overal dat Ziggo erg goed is. Maar TV heb ik genoeg aan die standaard zenders inclusief slechte kwaliteit, zoals ik al zei, ik kijk niet zo veel TV. Meeste dingen (series/voetbal) kijk ik via internet. Daarom wil ik het liefst gewoon los internet. Ik denk niet dat Ziggo ineens afwijkt van hun pakketten voor een leuk internet dealtje.

Maar al met al ben ik gewoon een paar weken de sjaak ben ik bang. Als ik internet afsluit kan het in dit geval beter bij Online.nl dan Tele2 ivm levertijd.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:26:47 #25
381517 Zapata
held op sokken
pi_130650981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:24 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Ja, ik hoor overal dat Ziggo erg goed is. Maar TV heb ik genoeg aan die standaard zenders inclusief slechte kwaliteit, zoals ik al zei, ik kijk niet zo veel TV. Meeste dingen (series/voetbal) kijk ik via internet. Daarom wil ik het liefst gewoon los internet. Ik denk niet dat Ziggo ineens afwijkt van hun pakketten voor een leuk internet dealtje.

Maar al met al ben ik gewoon een paar weken de sjaak ben ik bang. Als ik internet afsluit kan het in dit geval beter bij Online.nl dan Tele2 ivm levertijd.
ik ben dus bang dat dat niet zo is bij online.nl..
Allebei gaan via KPN. En KPN gaat niet zomaar een nieuwe klant aanmelden die op hetzefde adres staat als een bestaande klant (van Tele2)
maar misschien heb ik het mis.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:30:12 #26
381517 Zapata
held op sokken
pi_130651175
Ziggo is trouwens maar 4,50 in de maand duurder dan TELE2.. En dan heb je WEL echt 20mbit/s en geen 18 of 15 (meestal 15) of nog lager. En als je TV aanstaat bij Ziggo verlies je geen 6mbit/s aan snelheid.

En nou ga ik bier drinken, succes.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:31:29 #27
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130651235
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef Zapata het volgende:

[..]

ik ben dus bang dat dat niet zo is bij online.nl..
Allebei gaan via KPN. En KPN gaat niet zomaar een nieuwe klant aanmelden die op hetzefde adres staat als een bestaande klant (van Tele2)
maar misschien heb ik het mis.
Ik heb geen idee, die vogel van de Online.nl klantenservice zei dat ze op z'n vroegst 19 Sep konden leveren. Ik neem aan dat het contract van de vorige bewoner binnenkort wordt opgezegd, want die documentatie is wel sinds minimaal woensdag opgestuurd.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:33:58 #28
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130651369
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:30 schreef Zapata het volgende:
Ziggo is trouwens maar 4,50 in de maand duurder dan TELE2.. En dan heb je WEL echt 20mbit/s en geen 18 of 15 (meestal 15) of nog lager. En als je TV aanstaat bij Ziggo verlies je geen 6mbit/s aan snelheid.

En nou ga ik bier drinken, succes.
Tele2 is 9 maanden 10 euro en 3 maanden 27 op een 1-jarig contract Internet. Maar bedankt voor de hulp! Ik zal nog wel even Ziggo bellen om hun visie te krijgen.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:56:19 #29
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130652621
Contact gehad met Ziggo, zij kunnen snel genoeg leveren, maar het is niet mogelijk. De woningcoöperatie heeft een centraal punt en de kamers hebben geen aparte aansluiting die geschikt is voor Ziggo. Alleen voor KPN... oftewel ik heb gewoon dikke pech voor een tijd..
pi_130653041
Waarom geen Telfort voor een vaste lage prijs van 17,50?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:09:26 #31
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130653371
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 22:03 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Waarom geen Telfort voor een vaste lage prijs van 17,50?
Kan ook, maar ook dat is 3 weken levertijd minimaal. Ik zit gewoon een aardige tijd zonder internet, daar ben ik ivm met studie echt niet blij mee.
pi_130653833
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 22:09 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Kan ook, maar ook dat is 3 weken levertijd minimaal. Ik zit gewoon een aardige tijd zonder internet, daar ben ik ivm met studie echt niet blij mee.
Neem dan gewoon tijdelijk 3G via bijvoorbeeld bliep.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:29:14 #33
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130654443
Optie is nog om in de bieb te werken, vaak gratis werkplekken met prima wifi
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:32:39 #34
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130654650
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 22:29 schreef n8n het volgende:
Optie is nog om in de bieb te werken, vaak gratis werkplekken met prima wifi
Op de Hogeschool is ook Eduroam, dus dat kan ook wel. Maar alsnog, het is wel even irritant. Ik denk ook niet dat ik een provider uit de tent kan lokken om sneller te werken dan normaal :P
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:35:34 #35
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130654782
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 22:32 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Op de Hogeschool is ook Eduroam, dus dat kan ook wel. Maar alsnog, het is wel even irritant. Ik denk ook niet dat ik een provider uit de tent kan lokken om sneller te werken dan normaal :P
jammer dat ziggo geen optie is, via kabel is zo veel stabieler (en hogere snelheden mogelijk)
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:37:09 #36
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130654842
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 22:35 schreef n8n het volgende:

[..]

jammer dat ziggo geen optie is, via kabel is zo veel stabieler (en hogere snelheden mogelijk)
Ja, het rare is, dat er op de site van de woningcorporatie staat dat je ''als je internet wilt toevoegen, contact op moet nemen met Ziggo of een andere internetprovider'' :')
pi_130666247
Is Amsterdam niet UPC gebied..?
Ja, hoi!
pi_130666339
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:40 schreef Luukiemaster het volgende:
Is Amsterdam niet UPC gebied..?
Ook al zou het UPC zijn, dan kan het nog niet. Zelfde verhaal als met Ziggo.
Powered by Janetje®
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:06:39 #39
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130666682
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 10:48 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Ook al zou het UPC zijn, dan kan het nog niet. Zelfde verhaal als met Ziggo.
Ja, al snap ik het niet precies. Ik heb een aansluiting voor KPN én voor kabel inclusief splitter voor tv/radio/data. Dan zou ik zeggen dat op die kabelaansluiting (aangezien Ziggo daar al TV levert) ook wel een Internet stroom mogelijk is. Wat voegt die splitter dan toe? :')
pi_130666738
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:06 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Ja, al snap ik het niet precies. Ik heb een aansluiting voor KPN én voor kabel inclusief splitter voor tv/radio/data. Dan zou ik zeggen dat op die kabelaansluiting (aangezien Ziggo daar al TV levert) ook wel een Internet stroom mogelijk is. Wat voegt die splitter dan toe? :')
Het punt is dat er maar één hoofdaansluiting is voor kabel in het pand die verdeeld wordt naar de kamers, als meerdere kamers dan een abonnement bij Ziggo zouden nemen dan kan je met capaciteitsproblemen over die ene kabel te maken krijgen. Vandaar dat kabelaars maar één internetaansluiting per hoofdkabel willen aansluiten.
Powered by Janetje®
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:13:43 #41
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130666786
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:10 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Het punt is dat er maar één hoofdaansluiting is voor kabel in het pand die verdeeld wordt naar de kamers, als meerdere kamers dan een abonnement bij Ziggo zouden nemen dan kan je met capaciteitsproblemen over die ene kabel te maken krijgen. Vandaar dat kabelaars maar één internetaansluiting per hoofdkabel willen aansluiten.
Ah, op die manier. Dan is kabel van UPC/Ziggo per definitie uitgesloten en zit ik vast aan ADSL. En sowieso een paar weken zonder internet :(
pi_130667151
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Ah, op die manier. Dan is kabel van UPC/Ziggo per definitie uitgesloten en zit ik vast aan ADSL. En sowieso een paar weken zonder internet :(
ADSL of VDSL inderdaad, ik heb zelf een VDSL2 verbinding van 52/5 mbit. Voor mij goed genoeg.
Powered by Janetje®
pi_130668197
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

Ah, op die manier. Dan is kabel van UPC/Ziggo per definitie uitgesloten en zit ik vast aan ADSL. En sowieso een paar weken zonder internet :(
Heb je een desktop of een laptop of een tablet? Als je 1 van de laatste 2 hebt dan kan je toch gewoon buiten de deur gaan internetten? M.i.barst Amsterdam (daar woon je toch?) van de internetcafés en...wireless free wifi-plekken.

Dan maar een beetje aanpassen en een maandje buitenshuis internetten. Toch geen ramp?
Je kan alles doen wat je normaliter thuis doet. Alleen buitenshuis.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:46:32 #44
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130668948
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:18 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Heb je een desktop of een laptop of een tablet? Als je 1 van de laatste 2 hebt dan kan je toch gewoon buiten de deur gaan internetten? M.i.barst Amsterdam (daar woon je toch?) van de internetcafés en...wireless free wifi-plekken.

Dan maar een beetje aanpassen en een maandje buitenshuis internetten. Toch geen ramp?
Je kan alles doen wat je normaliter thuis doet. Alleen buitenshuis.
Ja, het komt ook wel goed. Alleen jammer dat ik er echt helemaal niks aan kan doen, haha. Ik ga maar gewoon alvast het regelen. :)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:18:35 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_130671122
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:34 schreef Zapata het volgende:
Er kunnen geen 2 contracten op 1 adres lopen (doet KPN niet aan)
[...]
Ziggo (beste provider van Nederland).
Onzin, twee contracten op 1 adres kan prima. TS moet zich niet zo laten afschepen. Gewoon volhouden dat hij de bewoner is, hijgeen ccontract heeft en er dus ook geen contract op zijn adres is.

En Ziggo is niet de beste provider van Nederland.
De meerderheid van de Nederlanders zijn uitgesloten van de diensten van Ziggo.
So we just called him Fred
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:55:28 #46
381517 Zapata
held op sokken
pi_130671975
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Onzin, twee contracten op 1 adres kan prima. TS moet zich niet zo laten afschepen. Gewoon volhouden dat hij de bewoner is, hijgeen ccontract heeft en er dus ook geen contract op zijn adres is.

En Ziggo is niet de beste provider van Nederland.
De meerderheid van de Nederlanders zijn uitgesloten van de diensten van Ziggo.
aha. En hoe stel je je dat voor dan? De vorige bewoner heeft gewoon nog een contract lopen. Hoe moet de TS bewijzen dan dat hij de nieuwe bewoner is? Je kan niet twee signalen over één ADSL verbinding hebben dus zodra de TS een contract afsluit staat er binnen 3-4 week een "nieuw" signaal op de verbinding waardoor de vorige bewoner geen dienst meer heeft. Wat dus niet kan want die heeft gewoon een contract.

En Ziggo is wel de beste provider van Nederland ;)
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:14:18 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_130672441
TS, laat eens uitzoeken of er nog een tweede aderpaar is. Dan kan daar de adsl op aangevraagd worden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:34:21 #48
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130673003
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:14 schreef Nizno het volgende:
TS, laat eens uitzoeken of er nog een tweede aderpaar is. Dan kan daar de adsl op aangevraagd worden.
Had ik al gedaan, helaas is er maar 1.

Heb net weer contact gehad met Tele2. Zij zeggen dat het beter is dat de vorige bewoner maandag gewoon de opzegging helemaal annuleert en ik met diegene een contractsovername regel. Dan hoeven ze het daar alleen maar te verwerken en wordt het internet niet afgesloten. Ik moet dan alleen wachten op verwerking van die brief voor overname en het modem.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:44:18 #49
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_130678018
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:34 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Had ik al gedaan, helaas is er maar 1.

Heb net weer contact gehad met Tele2. Zij zeggen dat het beter is dat de vorige bewoner maandag gewoon de opzegging helemaal annuleert en ik met diegene een contractsovername regel. Dan hoeven ze het daar alleen maar te verwerken en wordt het internet niet afgesloten. Ik moet dan alleen wachten op verwerking van die brief voor overname en het modem.
en jij denkt dat de vorige bewoner mee gaat werken als hij/zij nu al zo laks is?
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:59:52 #50
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130678469
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 18:44 schreef Nizno het volgende:

[..]

en jij denkt dat de vorige bewoner mee gaat werken als hij/zij nu al zo laks is?
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik hier niet zo blij mee ben en maandag gaat er een oplossing komen. Dus dat komt goed. Dit was een wake up call denk ik :P.

Hopelijk heeft diegene het modem nog. Stellen we een brief op voor overname, neem ik het modem mee, annuleert diegene de opzegging, heb ik nog gewoon internet en wanneer de overname klaar is is het stukje bureaucratie ook weer gedaan. Wel duidelijk communiceren met tele2 dat ze niet alsnog opzeggen uiteraard :')
pi_130702688
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:34 schreef Zapata het volgende:

[..]

ik heb mijn vorige bericht ge-edit. Het duurt 3-4 week na afsluiten van een contract voordat jij internet hebt via Tele2. Dit zal bij een andere KPN/ADSL afhankelijke provider niet anders zijn.
Er kunnen geen 2 contracten op 1 adres lopen (doet KPN niet aan) Het duurt nog 30 dagen voor dat jij van Tele2 een nieuw contract mag afsluiten. Dat is dus 30 dagen PLUS 3-4 week voordat jij kan internetten.
Als je persé ADSL (de KPN aansluiting wilt) raad ik je aan dat rechtstreeks bij de KPN te proberen, misschien valt er iets te regelen met spoed. Maar KPN doet niet aan spoed voor een andere provider zoals Tele2.

Met kabel bedoel ik de kabel radio TV splitter aansluiting. Dat is waarschijnlijk via UPC of Ziggo (beste provider van Nederland).
Sowieso raar ik ten zeerste kabel aan boven ADSL. Is veel sneller en TV kijken kost je geen bandbreedte. Tenzij je glasvezel neemt maar dat is duur.
Ziggo de beste? Sinds wanneer? Heb er alleen maar ellende mee gehad. Huistelefoon die niet overging als iemand mij belde maar zelf bellen kon ik wel, minstens 3x per week storing met internet en digitale tv. Ziggo is ronduit WAARDELOOS. In augustus 2009 ging ik verhuizen, meerdere keren gebeld met Ziggo en brieven gestuurd om contract op te zeggen omdat in de gemeente waar ik ging wonen geen Ziggo beschikbaar was. Maar tot april 2010 bleven ze maandelijks de abonnementskosten van mijn rekening schrijven, ik telkens terugboeken en opeens kreeg ik brieven van incassobureau. Werd beweerd dat ik nog aangesloten was, onmogelijk dus want mijn oude woning was al lang gesloopt dus woonde geen mens meer op dat adres.
  zondag 1 september 2013 @ 14:12:51 #52
381517 Zapata
held op sokken
pi_130702768
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:10 schreef Superheks het volgende:

[..]

Ziggo de beste? Sinds wanneer? Heb er alleen maar ellende mee gehad. Huistelefoon die niet overging als iemand mij belde maar zelf bellen kon ik wel, minstens 3x per week storing met internet en digitale tv. Ziggo is ronduit WAARDELOOS. In augustus 2009 ging ik verhuizen, meerdere keren gebeld met Ziggo en brieven gestuurd om contract op te zeggen omdat in de gemeente waar ik ging wonen geen Ziggo beschikbaar was. Maar tot april 2010 bleven ze maandelijks de abonnementskosten van mijn rekening schrijven, ik telkens terugboeken en opeens kreeg ik brieven van incassobureau. Werd beweerd dat ik nog aangesloten was, onmogelijk dus want mijn oude woning was al lang gesloopt dus woonde geen mens meer op dat adres.
Kun je dus nagaan; de rest is NOG slechter ;) :D
pi_130702845
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 14:12 schreef Zapata het volgende:

[..]

Kun je dus nagaan; de rest is NOG slechter ;) :D
Echt niet, ben naar Online gegaan. Goedkoper en nooit problemen mee.
  zondag 1 september 2013 @ 16:52:01 #54
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_130708897
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 14:55 schreef Zapata het volgende:
aha. En hoe stel je je dat voor dan? De vorige bewoner heeft gewoon nog een contract lopen. Hoe moet de TS bewijzen dan dat hij de nieuwe bewoner is? Je kan niet twee signalen over één ADSL verbinding hebben dus zodra de TS een contract afsluit staat er binnen 3-4 week een "nieuw" signaal op de verbinding waardoor de vorige bewoner geen dienst meer heeft. Wat dus niet kan want die heeft gewoon een contract.
TS kan een uittreksel van het GBA aanleveren waarop staat dat hij de bewoner van het adres is.

En dat Tele2 een contract heeft met iemand anders op dat adres, moet Tele2 dan vooral met die andere persoon uitzoeken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 15:34 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Had ik al gedaan, helaas is er maar 1
Dat is heel erg vreemd.
So we just called him Fred
  zondag 1 september 2013 @ 16:54:23 #55
381517 Zapata
held op sokken
pi_130708991
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:52 schreef FredvZ het volgende:

[..]

TS kan een uittreksel van het GBA aanleveren waarop staat dat hij de bewoner van het adres is.

En dat Tele2 een contract heeft met iemand anders op dat adres, moet Tele2 dan vooral met die andere persoon uitzoeken.

[..]

Dat is heel erg vreemd.
Wat voor wereld leef jij? Waarom zal Tele2 zoveel moeite doen? Sterker nog, dat gaan ze niet doen.
Sterker nog dan kan niet eens met het computerprogramma dat ze gebruiken. Je snapt toch wel dat als je Tele2 belt je niet echt Tele2 aan de lijn krijgt hè? En verder moet KPN dan ook nog meewerken. En die doen alleen wat ze wettelijk verplicht zijn voor providers die van hun netwerk gebruik maken.
  zondag 1 september 2013 @ 17:07:49 #56
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_130709545
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:54 schreef Zapata het volgende:
Wat voor wereld leef jij?
Dezelfde als jij.
quote:
Waarom zal Tele2 zoveel moeite doen?
Omdat ze hiermee een extra klant kunnen binnen halen.
quote:
Sterker nog, dat gaan ze niet doen.
Sterker nog dan kan niet eens met het computerprogramma dat ze gebruiken.
Dat computerprogramma kan een hele hoop, alleen de mensen die erachter zitten zijn op basis van "need to know" opgeleid. Die weten alleen maar wat nodig is om een standaard klant te kunnen helpen, met een standaard aansluiting. Voor dit soort gevallen hebben ze in het scherm standaard geen opties, maar die zijn er wel.
quote:
Je snapt toch wel dat als je Tele2 belt je niet echt Tele2 aan de lijn krijgt hè?
Je krijgt iemand aan de telefoon die spreekt namens Tele2, en dat is inderdaad iemand ergens in een callcenter die alleen maar het scherm hoeft voor te lezen.
quote:
En verder moet KPN dan ook nog meewerken. En die doen alleen wat ze wettelijk verplicht zijn voor providers die van hun netwerk gebruik maken.
Als zowel de oude en de nieuwe klant allebei bij Tele2 zitten, komt KPN er niet eens aan te pas.

Providers kunnen een hele hoop, veel meer dan ze wijs proberen te maken aan de telefoon.
En voor het geval dat je denkt dat ik uit mijn nek zwets: De afgelopen jaren hebben tientallen (A/V/B)DSL lijnen op de meest exotische aansluitingen. En ook daar ging van alles mis, ook met Tele2, ook met KPN. En daarbij heb ik snel geleerd dat je je vooral niet als slaaf van de providers moet opstellen, maar gewoon je zin moet doordrammen.
So we just called him Fred
  zondag 1 september 2013 @ 17:13:39 #57
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_130709748
Ik ga ze maandag inderdaad bellen om iets te regelen. Die contractovername wordt toch niks en ik ben er wel klaar mee.
  zondag 1 september 2013 @ 17:18:44 #58
381517 Zapata
held op sokken
pi_130709936
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 17:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Dezelfde als jij.

[..]

Omdat ze hiermee een extra klant kunnen binnen halen.

[..]

Dat computerprogramma kan een hele hoop, alleen de mensen die erachter zitten zijn op basis van "need to know" opgeleid. Die weten alleen maar wat nodig is om een standaard klant te kunnen helpen, met een standaard aansluiting. Voor dit soort gevallen hebben ze in het scherm standaard geen opties, maar die zijn er wel.

[..]

Je krijgt iemand aan de telefoon die spreekt namens Tele2, en dat is inderdaad iemand ergens in een callcenter die alleen maar het scherm hoeft voor te lezen.

[..]

Als zowel de oude en de nieuwe klant allebei bij Tele2 zitten, komt KPN er niet eens aan te pas.

Providers kunnen een hele hoop, veel meer dan ze wijs proberen te maken aan de telefoon.
En voor het geval dat je denkt dat ik uit mijn nek zwets: De afgelopen jaren hebben tientallen (A/V/B)DSL lijnen op de meest exotische aansluitingen. En ook daar ging van alles mis, ook met Tele2, ook met KPN. En daarbij heb ik snel geleerd dat je je vooral niet als slaaf van de providers moet opstellen, maar gewoon je zin moet doordrammen.
Je hebt idd gelijk dat KPN er niet aan te pas komt, die kijken alleen naar het adres, foutje van mij.
En vaak bellen en zeiken werkt inderdaad goed als je niet goed geholpen wordt. (wel altijd eerst vriendelijk proberen)
Maar ik blijf er bij dat TELE2 niet twee contracten op hetzelfde adres gaat afsluiten.
pi_130713473
Gewoon vragen of ze op willen leveren op het tweede aderpaar, paar jaar geleden heeft Tele2 dat voor mij ook gefixt in m'n toenmalige huis. De vorige bewoners waren vertrokken naar Zwitserland en hadden hun abo niet opgezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')