Zou professionele hulp daar dan niet bij baten? Ik zie het als een combinatie van factoren, zie ik dat verkeerd?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:45 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik denk, dat als er verder niets speelt, je je niet zo makkelijk mee laat zuigen in dit soort situaties en afstand kunt nemen om te zien wat je aan het doen bent en waarom het niet goed is
Iedereen, echt serieus iedereen!! heeft problemen van vroeger. Leg daar zowiezo niet de schuld bij, want dat is grote onzin.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:43 schreef verwarde_man het volgende:
[..]
Euhm.. Nou, mede omdat het ongepast is om het aan te leggen met een meisje van die leeftijd, hoeveel ouder en wijzer ze ook overkomt. Sowieso de drang om vreemd te gaan en nog wat onopgeloste issues uit het verleden waar ik mezelf mee wil leren confronteren.
Bedankt voor je reactie. Ik zou er niet mee te koop lopen dat ik 'in behandeling ben' of iets dergelijks. Ik wil het gebruiken voor mezelf, om te begrijpen waarom ik die aandrang had/heb.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als dit een eenmalig iets is en je verder nooit de aandrang voelt om het met een meisje van die leeftijd aan te leggen, is daar geen probleem waar je professionele hulp bij nodig hebt, lijkt me.
Vreemd gaan los je ook niet op met professionele hulp.
Die issues, dat is altijd verstandig om op te lossen. Voor jezelf, om beter in het leven te staan.
Ik krijg een beetje het idee dat je denkt: "als ik nou professionele hulp inschakel, kan ik een soort van boete doen en kan iedereen het zien als het moet. Komt alles toch goed, zonder te veel schade voor mezelf."
Ik denk niet dat het zo werkt.
Gekust, elkaar omhelsd, vastgehouden, niet geneukt, niet gevingerd, geen orale seks.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:46 schreef JAOC het volgende:
[..]
Iedereen, echt serieus iedereen!! heeft problemen van vroeger. Leg daar zowiezo niet de schuld bij, want dat is grote onzin.
Maar voor mij is het nog niet 100% duidelijk wat jullie nu precies gedaan hebben?
Jullie hebben niet geneukt, maar wel gekust/gevingerd of iets dergelijks?
Ja dat bedoel ikquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:46 schreef verwarde_man het volgende:
[..]
Zou professionele hulp daar dan niet bij baten? Ik zie het als een combinatie van factoren, zie ik dat verkeerd?
Welke aandrang?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:47 schreef verwarde_man het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik zou er niet mee te koop lopen dat ik 'in behandeling ben' of iets dergelijks. Ik wil het gebruiken voor mezelf, om te begrijpen waarom ik die aandrang had/heb.
Ik geef het verleden geenszins de schuld. Verleden is een slap excuus. Ik haalde verleden alleen aan in relatie tot professionele hulp zoeken om "issues uit het verleden te leren confronteren"quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke aandrang?
Ik proef er een beetje uit dat je wellicht wel eerder al op zulke jonge meisjes viel, en er nu pas voor het eerst ook echt iets mee gedaan hebt. Daar ben je van geschrokken en nu zoek je hulp?
Maar dan nog: je kunt het verleden niet de schuld geven. Je bent 30 en verantwoordelijk voor je eigen keuzes.
OK, maar wat hebben die hier dan mee te maken?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:52 schreef verwarde_man het volgende:
[..]
Ik geef het verleden geenszins de schuld. Verleden is een slap excuus. Ik haalde verleden alleen aan in relatie tot professionele hulp zoeken om "issues uit het verleden te leren confronteren"
Die issues hebben er niks mee te maken, dat probeer ik juist te zeggen. Ik haalde het alleen aan als éxtra reden waarom ik vind dat ik professionele hulp nodig heb.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
OK, maar wat hebben die hier dan mee te maken?
Ik vind het vaag, ik vind jou vaag. Je lijkt openhartig en oprecht geschrokken, maar toch...ik kan er de vinger niet op leggen, maar er klopt iets niet.
Ik realiseer me dat ik domweg fout zit in de situatie omtrent het meisje. Daar kan ik niks aan veranderen. Ik hoop dat ik echter, wat je zegt, met professionele hulp alles wél goed geschikt krijg zodat ik volgende keer inderdaad elders hulp zoek voor zo'n meisje, in plaats van haar problemen te negeren en alleen maar te luisteren naar hoe leuk ze me vindt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:48 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ikdat er een combinatie van dingen aan de hand is
Een kerel die alles goed op een rijtje heeft die benaderd word door een minderjarige denkt 'he arm kind is in de war, ik zal eens iemand inschakelen die haar kan helpen' en zich niet in compromitterende situaties bevinden
Ik denk dat hulp daar zeker bij kan baten
Schaden zal het zeker niet
Denk dat we elkaar wat dat betreft een hand kunnen geven, ik kan me niet voorstellen dat een "normale" van van 30 jaar oud de gevolgen niet op voorhand kan overzien en hier oprecht van schrikt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het vaag, ik vind jou vaag. Je lijkt openhartig en oprecht geschrokken, maar toch...ik kan er de vinger niet op leggen, maar er klopt iets niet.
Misschien heb ik het wel gezien maar genegeerd. Misschien dacht ik "ach wat zal het". Ik durf het niet met zekerheid te zeggen wát ik dacht.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:57 schreef Deshain het volgende:
[..]
Denk dat we elkaar wat dat betreft een hand kunnen geven, ik kan me niet voorstellen dat een "normale" van van 30 jaar oud de gevolgen niet op voorhand kan overzien en hier oprecht van schrikt.
Dat kan ik je zo niet zeggen.. Toen we afscheid namen zat ik er al wel mee maar nam ik me voor om haar bij een volgende ontmoeting rustig te vertellen dat dit niet zou kunnen. Dus in zekere zin overzag ik het te laat.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:58 schreef Mirjam het volgende:
Ik vraag me vooral af hoeveel spijt je had gehad als haar ouders er niet achter waren gekomen...
Ik vraag me af of, als die ouders er niet achter waren gekomen en je niet hadden gebeld, je er niet mee verder was gegaan en jullie wel in bed waren beland. Ik krijg echt de indruk dat het vooral het feit dat het is uitgekomen is dat je nu zo heeft laten schrikken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:57 schreef verwarde_man het volgende:
[..]
Ik realiseer me dat ik domweg fout zit in de situatie omtrent het meisje. Daar kan ik niks aan veranderen. Ik hoop dat ik echter, wat je zegt, met professionele hulp alles wél goed geschikt krijg zodat ik volgende keer inderdaad elders hulp zoek voor zo'n meisje, in plaats van haar problemen te negeren en alleen maar te luisteren naar hoe leuk ze me vindt.
Ja, dat dus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag me af of, als die ouders er niet achter waren gekomen en je niet hadden gebeld, je er niet mee verder was gegaan en jullie wel in bed waren beland. Ik krijg echt de indruk dat het vooral het feit dat het is uitgekomen is dat je nu zo heeft laten schrikken.
Dat begrijp ik heel goed. En daar probeer ik ook voor mezelf antwoord op te geven maar het lukt me even niet om mijn gedachten te ordenen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vraag me af of, als die ouders er niet achter waren gekomen en je niet hadden gebeld, je er niet mee verder was gegaan en jullie wel in bed waren beland. Ik krijg echt de indruk dat het vooral het feit dat het is uitgekomen is dat je nu zo heeft laten schrikken.
Ik twijfel daarover. Aan de ene kant vind ik dat het hoort bij een eerlijke oprechte relatie om hierover ook eerlijk te zijn. Aan de andere kant hecht ik waarde aan de 'school' die stelt dat het mijn schuld is, dus ook mijn schuldgevoel, en dat ik haar er niet mee moet belasten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:02 schreef Unfckingtitled het volgende:
Maar even voor de duidelijkheid, ben je nu wel of niet van plan om het je verloofde te vertellen?
Ik vind dit eerlijk gezegd wel even anders dan 'gewoon' vreemdgaan. Ik vind dat je verloofde hierbij het recht heeft het te weten. Zeker omdat er zeer binnenkort verschillende mensen zijn die het weten en vroeger of later gaat je verloofde het te horen krijgen. En geloof me, als ze er later achter komt, gaat ze je dat niet in dank afnemen. Nu waarschijnlijk ook niet, maar dan heel zeker niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:04 schreef verwarde_man het volgende:
[..]
Ik twijfel daarover. Aan de ene kant vind ik dat het hoort bij een eerlijke oprechte relatie om hierover ook eerlijk te zijn. Aan de andere kant hecht ik waarde aan de 'school' die stelt dat het mijn schuld is, dus ook mijn schuldgevoel, en dat ik haar er niet mee moet belasten.
Je durft het haar niet te vertellen. Zij verdient beter en je dat weet je.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:04 schreef verwarde_man het volgende:
[..]
Ik twijfel daarover. Aan de ene kant vind ik dat het hoort bij een eerlijke oprechte relatie om hierover ook eerlijk te zijn. Aan de andere kant hecht ik waarde aan de 'school' die stelt dat het mijn schuld is, dus ook mijn schuldgevoel, en dat ik haar er niet mee moet belasten.
Als je echt in haar belang zou denken zou je er niet eens over twijfelen om het haar te vertellen. Ze staat op het punt zich te binden aan jou. Laat haar zélf beslissen wat ze hiermee doet en ga niet de keuze voor haar maken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:04 schreef verwarde_man het volgende:
[..]
Nou heel eerlijk dat denk ik dus ook , nu kan het en vriendin vertellen en zitten er een heleboel gevolgen aan waar die niet aan gedacht had.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:58 schreef Mirjam het volgende:
Ik vraag me vooral af hoeveel spijt je had gehad als haar ouders er niet achter waren gekomen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |