abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:29:00 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130637701
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Dat komt omdat daarover nog overleg wordt gevoerd met het Ministerie neem ik aan. Voor 1 oktober moeten we meer weten.
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130637961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:28 schreef KnightSolaire het volgende:
Nu het contract door NS is opgezegd wordt niet meer vastgehouden aan het idee dat de V250 ooit nog ingezet kan worden op het spoor, toch?
Nee :). Daarom is het ook een goede zaak dat die knoop een keer doorgehakt is (en voor de PR is het goed dat dat ook in het openbaar gebeurd is, ipv. alleen binnenskamers).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:37:55 #28
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130638033
En toen was er een trein ontspoord bij Kortrijk in België. De IC-trein naar Lille-Flandres met de achterste 2 rijtuigen (Deense neus).

Persbericht

[ Bericht 33% gewijzigd door greavy op 30-08-2013 15:48:41 ]
  Forum Admin vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:41:44 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130638156
Ik denk dat de fase waarin we rustig met elkaar om tafel gaan wel voorbij is. Helaas, misschien want met juridisch getouwtrek wint niemand.

Ik zit nu trouwens in een d-gtw van Arriva vanaf Doetinchem naar Velperpoort. Vind het niet zo gek dat hier vaak vertragingen en storingen zijn. Enkelspoor, serieus :') veel oude poortjes ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_130638219
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:18:49 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130639479
NS zegt koopcontract voor Fyra-treinen nu ook formeel op
Gepubliceerd op 30-08-2013 om 15:54
Fyra, V250, AnsaldoBreda,
De NS heeft het koopcontract met AnsaldoBreda voor de hogesnelheidstrein Fyra formeel opgezegd. Dat heeft de NS vrijdag bekendgemaakt. De Belgische treinvervoerder NMBS zegde al eerder het contract met de Italiaanse treinfabrikant op.

De NS had al eerder besloten om te stoppen met de Fyra-treinen. Dit is volgens de treinvervoerder een volgende stap. De vraag is of de NS nu, in navolging van de NMBS, een claim gaat indienen bij AnsaldoBreda. De Belgische treinvervoerder heeft een claim neergelegd die kan oplopen tot 27 miljoen euro. Omdat de NS veel meer treinen zou afnemen, kan een eventuele claim nog veel hoger uitvallen.

Verlies

De NS nam eerder al een verlies van 125 miljoen euro op in de boeken, als afschrijving op de verliezen op de Fyra-treinen. De treinvervoerder houdt rekening met een verlies van tussen de 0 en 300 miljoen euro op het materieel van de Italiaanse treinfabrikant.

http://www.ovpro.nl/trein(...)d&utm_medium=twitter
pi_130639560
Foutje, bedankt.

Ben benieuwd hoeveel evaluatiesessies dat gaat kosten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Forum Admin vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:06:43 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_130640958
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Nee, maar het maakt de problemen wel erger. Als ze dus voorkomen.

En de NS.. nu ook weer. 's avonds(of eigenlijk altijd als het rustigis) rijden er alleen maar lege SGM-3's rond, soms zelfs gekoppeld met een 2.. en nu presteren ze het om vol in de spits een tweetje in te zetten, tot de nok toe gevuld. Seriously 8)7
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:55:33 #34
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130642289
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingen
Wat is naar jouw mening het te bieden minimumniveau?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:08:46 #35
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130642678
http://www.spoorpro.nl/ma(...)bij-station-kortrijk

Passagierstrein ontspoort bij station Kortrijk
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:13:06 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:21:47 #37
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130643042
quote:
Ach, ik lees hier niet elke minuut mee en na een dag niet meelezen ga ik niet alles teruglezen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:26:20 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_130643190
Dat heb ik dus ook na een dag werken. Gaat hier soms zo snel ... :D
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:41:34 #39
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130643747
Ik heb een dag trapleuningen staan schuren, maar dat komt op hetzelfde neer.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:09:23 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130644794
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Wat is naar jouw mening het te bieden minimumniveau?
naar België minimaal op hetzelfde niveau als de oude Benelux qua aantal ritten, maar dan uitgevoerd met materieel dat minimaal 200 km/h kan rijden.

In de spits minimaal 2x per uur Rotterdam - Breda en op het traject Amsterdam - Rotterdam in de brede spits 4x per uur, daar buiten 2x per uur. Ook dat materieel zou 160+ km/h per uur moeten kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:12:55 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130644988
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Precies. Als je het aantal verstoringen in de Achterhoek weet te verminderen en hier en daar wat kleine infrastructurele maatregelen treft dan kan de punctualiteit al behoorlijk omhoog :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:18:52 #42
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130645285
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 19:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

naar België minimaal op hetzelfde niveau als de oude Benelux qua aantal ritten, maar dan uitgevoerd met materieel dat minimaal 200 km/h kan rijden.
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.

Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.

Het liefste zie ik dan iedere 3600 naar Antwerpen gaan, dat is wel zo duidelijk voor reizigers (en een unicum in België :'))
quote:
In de spits minimaal 2x per uur Rotterdam - Breda en op het traject Amsterdam - Rotterdam in de brede spits 4x per uur, daar buiten 2x per uur. Ook dat materieel zou 160+ km/h per uur moeten kunnen rijden.
Bedoel je dat als twee losse treinseries (dus tijdens de spits 6x HST per uur tussen Rotterdam en Amsterdam) of cumulatief?

Ik denk dat dit het meest logische aanbod is op de HSL:
- 2x per uur Amsterdam - Breda
- 1x per uur Amsterdam - Brussel
- 1x per uur Amsterdam - Rotterdam (alleen spits)
- 1x per uur Thalys
- 2x per uur Zwolle - Antwerpen

Als je deze treinen goed inlegt krijg je kwartierdiensten tussen Amsterdam en Rotterdam, buiten de spits heb je dan een klein gat. Dat is - denk ik - niet erg, omdat er dan minder vervoersvraag is en een kwartier langer wachten niet zo heel lang is.

Materieel moet minstens 200 km/h halen, m.u.v. Zwolle - Antwerpen waar 160 km/h snel genoeg is (zeker met een stop in Noorderkempen).

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 30-08-2013 19:24:34 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:42:04 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130646114
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.

Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.

Het liefste zie ik dan iedere 3600 naar Antwerpen gaan, dat is wel zo duidelijk voor reizigers (en een unicum in België :'))
En de 3600 is al zo'n boemeltrein :P

En de Benelux moet zeker niet via Breda gaan, want dat houdt de boel alleen maar op.
quote:
[..]

Bedoel je dat als twee losse treinseries (dus tijdens de spits 6x HST per uur tussen Rotterdam en Amsterdam) of cumulatief?
ik geef alleen de minimale bediening aan die ik denk dat zou moeten kunnen. Hoe de vervoerder het oplost is aan de vervoerder, waarbij als het de NS is er ook gekozen kan worden om niet Amsterdam - Breda (HSL) te rijden, maar ruimte te laten voor een andere invulling, zoals bijvoorbeeld Den Haag - Eindhoven (via HSL) of Amsterdam - Vlissingen (via HSL). Die ruimte zou een vervoerder imo wel moeten kunnen hebben als de HSL-concessie in het binnenlandse net geïntegreerd wordt.
quote:
Ik denk dat dit het meest logische aanbod is op de HSL:
- 2x per uur Amsterdam - Breda
- 1x per uur Amsterdam - Brussel
- 1x per uur Amsterdam - Rotterdam (alleen spits)
- 1x per uur Thalys
- 2x per uur Zwolle - Antwerpen

Als je deze treinen goed inlegt krijg je kwartierdiensten tussen Amsterdam en Rotterdam, buiten de spits heb je dan een klein gat. Dat is - denk ik - niet erg, omdat er dan minder vervoersvraag is en een kwartier langer wachten niet zo heel lang is.

Materieel moet minstens 200 km/h halen, m.u.v. Zwolle - Antwerpen waar 160 km/h snel genoeg is (zeker met een stop in Noorderkempen).
zoiets kan het zijn ja en die 200 km/h noem ik niet voor niets, omdat het ook de mogelijkheid geeft om een deel in het binnenlandse net te integreren zonder dat je meteen grote delen met echte HST's rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:57:25 #44
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130649493
Daar kan ik mij goed in vinden. De kwartierverdichting schiphol-rotterdam zou ik vanaf Amsterdam zuid laten rijden.
pi_130650841
En de 3600 Antwerpen - Zwolle wel op alle kleine stations laten stoppen?
dag
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:26:22 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130650963
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 20:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De kwartierverdichting schiphol-rotterdam zou ik vanaf Amsterdam zuid laten rijden.
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:23 schreef Peter het volgende:
En de 3600 Antwerpen - Zwolle wel op alle kleine stations laten stoppen?
Het was dacht ik de bedoeling dat die niet meer zou stoppen op de stations tussen Arnhem en Nijmegen? Met stops op Noorderkempen en Luchtbal krijg je NMBS mee, en mensen uit die regio's profiteren er ook van.

Vooral Noorderkempen profiteert, Luchtbal is een Sovjet-stijl wijk waar je voornamelijk heen wilt voor de bioscoop denk ik.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:45:04 #47
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130652008
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.
Ik weet het niet zo goed. Wel denk ik dat het sowieso goed is om Zuid te bedienen. Zo'n trein kan daarna ook weer mooi doorrijden naar het Noorden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:52:36 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130652375
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.
ik zou Amsterdam - Rotterdam (-Brussel) als basis nemen en wat Klaasje zegt kan prima. De spitspendels tussen Amsterdam-Zuid en Rotterdam laten rijden. Op dat traject is eigenlijk alleen in de spitsuren echt vraag. Daarbuiten is een overstap op Schiphol prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:03:13 #49
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130653018
Overigens had ik het laatst iets uitgezocht. Rotterdam-Amsterdam CS en Rotterdam-Amsterdam Zuid-Almere C scheelt slechts één treincompositie.
pi_130653259
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.

Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.
Wat is deze ik wil naar Tilburg zonder 3 extra tussenstops afblijven van mijn ICs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')