Ook aan dienstplicht hangt een medische/psychische keuring vast hoor, dus hem kneiterhard peren is helemaal niet nodigquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:50 schreef b4kl4p het volgende:
TS peert hem kneiterhard no way dat ik dit spelletje ga ondersteunen. Wat u?
Er zijn ook mensen nodig om de aardappels te schillen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:56 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Ook aan dienstplicht hangt een medische/psychische keuring vast hoor, dus hem kneiterhard peren is helemaal niet nodig
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:58 schreef stoereboii het volgende:
Haha jullie landje heeft nog dienstplicht.
Het zou dus zomaar weer kunnen....quote:In Nederland is sinds 1 mei 1997 de opkomstplicht officieel opgeschort. De Tweede Kamer heeft in mei 1993, bij aanvaarding van de Prioriteitennota, ingestemd met opschorting van de opkomstplicht. Sinds 22 augustus 1996 werden er al geen nieuwe dienstplichtigen meer opgeroepen. De opschorting wil zeggen dat burgers geen militaire dienst hoeven te vervullen zolang de veiligheidssituatie dat niet vereist. Het Nederlandse leger bestaat sindsdien volledig uit (vrijwillige) beroepsmilitairen. Wel krijgt iedere mannelijke staatsburger een dienstplichtbrief waarin wordt verteld dat hij is ingeschreven, maar niet opkomstplichtig is. De dienstplicht is dus niet afgeschaft, alleen de opkomstplicht is opgeschort.
De dienstplicht is nooit beëindigd geweest.quote:
En wat bedoel je met 'ga jij je melden'? Wat begrijp jij niet aan plicht? Of doel je met het niet melden op 'dienstweigering'. Iets wat strafbaar kan zijn wanneer dit niet op basis van heel specifieke gronden wordt gehonoreerdquote:Dienstplicht
De Nederlandse krijgsmacht bestaat tegenwoordig uit beroepspersoneel. Toch geldt in Nederland nog steeds de dienstplicht.
Alleen opkomstplicht uitgesteld
Alleen de opkomstplicht is voor onbepaalde tijd uitgesteld. Daarom roept Defensie dienstplichtige mannen tussen de 17 en 45 jaar niet meer op. Zij ontvangen op 17-jarige leeftijd wel een brief waarin staat dat ze zijn ingeschreven voor de dienstplicht. Deze geldt weer als Nederland in oorlog is met een ander land.
Sinds 1 augustus 1996 worden geen nieuwe dienstplichtigen meer opgeroepen. De opkomstplicht werd op 1 mei 1997 om verschillende redenen uitgesteld:
Na de van de Berlijnse muur in 1989 zijn er geen spanningen meer tussen Oost- en West-Europa.
Kritiek vanuit de Nederlandse samenleving op de ongelijkheid tussen dienstplichtigen en mannen die niet in dienst hoeven.
Door haar nieuwe taak (vredesoperaties leiden), heeft de Nederlandse krijgsmacht behoefte aan minder, flexibeler en sneller uit te zenden personeel. Daarom heeft Nederland nu een beroepsleger.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/krijgsmacht/dienstplicht
Wel willen vechten voor je landquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:08 schreef nitraat5 het volgende:
Niet willen vechten voor je landx ∞
Uiteraard, er is dan ook een tekort aan vierkante helmen.quote:
Ik zat destijds nog op de HAVO toen ze net over gingen naar beroeps.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:56 schreef Spooky4u het volgende:
Ik zal wel moetenMijn dienstplicht was opgeschort en ben oproepbaar tot mijn 35ste...
ruiluh?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zat destijds nog op de HAVO toen ze net over gingen naar beroeps.
Daardoor hoefde ik niet.
Geen idee of ik daarna wel nog oproepbaar ben geweest eigenlijk. Ik ben nu 36
Zet mij maar liever in een gevang voor de rest dan dat ik ga vechten voor dit land..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:09 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De dienstplicht is nooit beëindigd geweest.
[..]
En wat bedoel je met 'ga jij je melden'? Wat begrijp jij niet aan plicht? Of doel je met het niet melden op 'dienstweigering'. Iets wat strafbaar kan zijn wanneer dit niet op basis van heel specifieke gronden wordt gehonoreerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |