FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / LPG tank / installatie doorgebrand?
janzjanzdonderdag 29 augustus 2013 @ 22:17
Ik rook een brandlucht in mijn auto en de lpg installatie deed het niet meer, ik moest door rijden op benzine

De zekering is doorgebrand denk ik , en ik weet niet wat er aan mijn installatie mankeert.

Dit is een foto van de tank:

http://s11.postimg.org/7liz2w14z/lpg_installatie.jpg
MrDoodonderdag 29 augustus 2013 @ 22:31
Dat zie je meteen, die is kapot.
Chuck-N0rr1sdonderdag 29 augustus 2013 @ 22:32
Als je maar iets twijfel hebt niet aan zitten, en naar de garage/ gasboer!
Renedonderdag 29 augustus 2013 @ 22:43
Ermee heen. Wil je niet zelf mee klooien :N
#ANONIEMdonderdag 29 augustus 2013 @ 22:44
Hoorden jullie ook een knal?
Renedonderdag 29 augustus 2013 @ 22:44
quote:
6s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:44 schreef Sloggi het volgende:
Hoorden jullie ook een knal?
Even mijn eigen gastank checken :{
Sounddragondonderdag 29 augustus 2013 @ 23:03
Laten checken bij een garage; ws een relais of iets dergelijks doorgefikt. niet zelf aan klooien als je er geen verstand van hebt, en dat heb je niet :+
2cvvrijdag 30 augustus 2013 @ 01:27
Als je een brandlucht ruikt, is er iets anders dan een zekering doorgebrand.

Enneh, inderdaad, dit is een garageklusje.
eXplorer1vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:22
welke AG installatie heb je?
ClapClapYourHandsvrijdag 30 augustus 2013 @ 10:27
Ik heb gehoord dat vuur en LPG tanks niet zo goed samengaan.
janzjanzvrijdag 30 augustus 2013 @ 19:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:22 schreef eXplorer1 het volgende:
welke AG installatie heb je?
volgens mij is het nummer van de AG installatie (zie foto) WVM 89615
kun je daar iets mee?
ik heb een garage gebeld. Kan een pomp zijn (reparatiekosten ¤550) of ik kan de LPG tank eruit laten halen en opnieuw keuren (¤350)
de auto is van 97
Fervrijdag 30 augustus 2013 @ 21:18
AG heeft geen pomp, alleen Vialle LPi toch?

Denk eerder dat je stuurcomputer het loodje heeft gelegd door een kortsluiting ergens.
janzjanzzaterdag 31 augustus 2013 @ 00:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 21:18 schreef Fer het volgende:
AG heeft geen pomp, alleen Vialle LPi toch?

Denk eerder dat je stuurcomputer het loodje heeft gelegd door een kortsluiting ergens.
Kun je het op de foto zien die ik gemaakt heb (zie start van dit topic)?
eXplorer1zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:35
Maak/zoek een foto van je keuzeschakelaar, dan weet ik welke installatie jij hebt
janzjanzzaterdag 31 augustus 2013 @ 21:46
dag Explorer

ik heb de oorzaak gevonden!
Het was niet de lpg installatie. Het koelwater was weggelekt
ik heb het weer met water bijgevuld, en toen deed hij het weer.
Omdat ik korte stukjes rijdt, viel het niet op dat de temperatuur van de motor sterk stijgt.
Doordat de ventilator van de auto langer bleef draaien als de auto stil stond, viel het me op dat ik wel eens naar het koelvloeistof peil mocht kijken....

thx in ieder geval
2cvmaandag 2 september 2013 @ 01:36
Water ? En heb je ook ontlucht ?
janzjanzdinsdag 10 september 2013 @ 21:29
nee , ik heb niet ontlucht.
hoe doe je dat??
Ferdinsdag 10 september 2013 @ 21:33
Als je geen koelvloeistof meer hebt, werkt je metertje ook niet goed meer. Kans is dus dat je motor te heet gelopen is.

Maar stop er maar koelvloeistof in, of wat antivries erbij mikken.

Ontluchten is met het doppie eraf een tijdje stationair laten rochelen.
Chuck-N0rr1sdinsdag 10 september 2013 @ 21:39
Tot de koelvin op de hoogste stand heeft gedraait.
eXplorer1woensdag 11 september 2013 @ 12:26
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:46 schreef janzjanz het volgende:
dag Explorer

ik heb de oorzaak gevonden!
Het was niet de lpg installatie. Het koelwater was weggelekt
ik heb het weer met water bijgevuld, en toen deed hij het weer.
Omdat ik korte stukjes rijdt, viel het niet op dat de temperatuur van de motor sterk stijgt.
Doordat de ventilator van de auto langer bleef draaien als de auto stil stond, viel het me op dat ik wel eens naar het koelvloeistof peil mocht kijken....

thx in ieder geval
dat verklaart je probleem inderdaad, een verdamper heeft warme KVS nodig om fatsoenlijk te kunnen functioneren.