abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 september 2002 @ 15:53:20 #26
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_5950419
Hmmm beetje meer zelfdicipline zou ok zijn... verder zeer tevreden
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_5950448
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 15:51 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Wat draagt die standaard mens bij dan? Behalve voor zichzelf? Doet ie iets goed voor anderen? Iets waar ie echt trots op kan zijn, in vergelijking met diegene die in 3de wereld landen bezig zijn?

Die hulp in 3de wereldland was maar een voorbeeld.. kon net zogoed iets soortgelijks hier zijn.

Nou, ik vind dat een standaard mens, dat elke dag om 4 uur opstaat om vuilnis op te halen, wel trots op zichzelf kan zijn hoor. En zo zijn alle standaard mensen nodig, anders heb je geen maatschappij/economie om op te leven. Niemand die werkt is nutteloos.
pi_5950453
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 15:43 schreef Mordreth het volgende:
En dan nog een stelling:

Wie kan er trotser op zichzelf wezen:

-Iemand die in de 3de wereld land heeft gewerkt (of werkt) om mensen te helpen.

als die iemand zich daardoor beter voet dan:

quote:
-Of gewoon de standaard mens die een goeie baan, vrouw, kinderen en rest van standaard dingen heeft.
is het een arrogante elitaire zakkenwasser
pi_5950486
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 15:55 schreef Frenkie het volgende:

[..]

-Iemand die in de 3de wereld land heeft gewerkt (of werkt) om mensen te helpen.

als die iemand zich daardoor beter voet dan:
[..]

is het een arrogante elitaire zakkenwasser

Neenee.. niet beter.. maar iemand die weet dat ie meer heeft gedaan in z'n leven dan alleen voor zichzelf zorgen.
Dat hij niet alleen herdacht zal worden om zijn hoeveelheid geld of lieve kinderen. Maar ook om de dingen die hij voor anderen heeft gedaan. Dat hij iets in zijn leven heeft gedaan zodat het als nuttig wordt gezien.
pi_5950544
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 15:58 schreef Mordreth het volgende:
Neenee.. niet beter.. maar iemand die weet dat ie meer heeft gedaan in z'n leven dan alleen voor zichzelf zorgen.
Dat hij niet alleen herdacht zal worden om zijn hoeveelheid geld of lieve kinderen. Maar ook om de dingen die hij voor anderen heeft gedaan. Dat hij iets in zijn leven heeft gedaan zodat het als nuttig wordt gezien.
Wat wil je nou horen..?? Heb je zelf in een derde wereld land gewerkt ofzo...??
En verder zal het mij me reet roesten wat anderen van mij denken na mijn dood!
  dinsdag 24 september 2002 @ 16:02:10 #31
29764 Dewey
..::Malcom in the middle::..
pi_5950547
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 15:58 schreef Mordreth het volgende:

[..]

het hoef toch niet meteen voor de 3e wereld te zijn of voor gehandicapte, dan hoef jeje eigen toch niet beter te voelen. Je kan toch ook dingen voor andere doen zoals je vrienden helpen ofzow, daar kan jeje toch ook goed door voelen en kan je ook trots op je eigen zijn
pi_5950599
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 16:02 schreef Dewey het volgende:

[..]

het hoef toch niet meteen voor de 3e wereld te zijn of voor gehandicapte, dan hoef jeje eigen toch niet beter te voelen. Je kan toch ook dingen voor andere doen zoals je vrienden helpen ofzow, daar kan jeje toch ook goed door voelen en kan je ook trots op je eigen zijn

Precies, zelfs mensen in de supermarkt, bakker, slager, vuilnisman, bejaardenverzorgers etc etc, die zijn evenhard nodig voor andere mensen. Ikzelf heb het niet zo op die 3e wereldfreaks. Meestal zijn dat mensen die er zelf stiekem wel beter van willen worden. Is het niet omdat het daar warmer weer is, dan is het wel die klote erkenning waar ze om blijven vragen... Dan noem ik dat niet meer andere mensen helpen.

-edit- Typo

[Dit bericht is gewijzigd door IndemnitY op 24-09-2002 16:13]

pi_5950733
Het was ook maar bedoeld als voorbeeld hoor . Kon net zo goed iets anders wezen .
  dinsdag 24 september 2002 @ 16:13:43 #34
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_5950752
ik heb meer respect voor een verpleger die het 'vuile
werk' van de maatschappij moet doen dan voor een 'hoofd personeels zaken'.. oftewel een functie waarbij je de hele dag nix doet en schandalig veel loon krijgt..

Ps ik ben trots dat ik altijd mezelf ben gebleven en weet dat ik beter ben dan diegene die Denken dat ze beter zijn, snap je..

[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
pi_5950892
*afmeldt*
"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 september 2002 @ 17:17:24 #36
18921 freud
Who's John Galt?
pi_5951761
Ik ben prima tevreden met mezelf. Als ik morgen ineens 10cm langer zou zijn, vind ik dat niet erg (ik ben 1,74), maar ik stoor me er niet aan. Mijn vriendin is even lang, dus is niet erg. Toen ik een vriendin had van 1,87m was het wel handiger geweest, maar goed, ik dwaal offtopic.

Dus:

=

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_5951793
Over het algemeen best wel, alleen vind ik wel dat mijn haar wel een stuk sneller moet groeien tot het eindelijk lang is
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_5951868
Innerlijk zeker wel, ik kan nogsteeds recht in de spiegel kijken...

Uiterlijk... I'm working on it...

I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_5951973
Ik vind mezelf niet mooi of lelijk en dat geldt zowel voor innerlijk als uiterlijk, dus ik ben goed in balans. Ik ben misschien wel een tikje tevreden met mezelf soms

pi_5958394
ik ben laf, onbetrouwbaar en onaardig.. Dat is best jammer.. Ben totaal niet trots op mezelf, of tevreden met mezelf.. Ben heel erg ongelukkig, en weet niet wat ik wil.. Weet niet hoe het komt en zou het graag veranderen.. alleen ben ik daar weer te schuw voor.. en te lui.. Dus ik modder maar wat aan en als je niet trots op/tevreden met jezelf bent ben je best onverschillig, wat best een voordeel is, want dan wordt je minder vaak gekwetst
  woensdag 25 september 2002 @ 08:50:56 #41
34400 PietF
Captain Obvious
pi_5960656
Nu wel beetje fitness doet wonderen (bij mij) en ik ben nog nauwelijks begonnen!

Nu nog een leuke vriendin...

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_5973750
Niet echt, mijn haar zuigt nogal. Het groeit dus veel te snel, en is ook nog eens een bitch om in model te brengen. Verder is er niets waar ik over tevreden ben.
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_5975896
Nee, niet tevreden. Ben een walgelijke perfectionist dus stel veel te hoge eisen aan mezelf. Op zich heb ik het allemaal best leuk voor elkaar, maar het is nooit goed genoeg. En ergens te laks om er iets aan te veranderen, en dat haat ik van mezelf...
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_5992404
Trots... tja.. gewoon zeer tevreden. Ik doe niet aan zelfverheerlijking, maar ben gewoon zelfgenoegzaam, ofzo.
Qua prestaties redelijk, qua potentieel zeer tevreden.
Alleen nog wat meer zekerder worden van bepaalde zaken (ja erug lame), dan is het helemaal toppiej met mijn ego.
Lacking membership in any group but also not actively or even passively ostracized by the general student body, pseudo-rejects socialize among themselves, taking pride in what they perceive to be their unique status.
pi_5993018
Tjah, nee ik ben eigenlijk niet tevreden met mijn leven.

Ik zou graag wat spontaner wilen zijn en niet so verlegen kereltje, daar heb ik echt een hekel aan.
Ik heb een leuke bijbaan, goeie studie, goede contacten.

Maar toch het feit dat ik verlegen ben/wordt in de buurt van meisjes die ik leuk vindt, zie ik toch als het grootste probleem in mijn leven.

Maar jah sommige dingen in het leven kun je helaas niet veranderen

It doesnt matter what your name is!!!!!
  vrijdag 27 september 2002 @ 10:16:43 #46
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_5995841
Ja, ik ben best trots op mezelf.
Tevreden met hoe ik eruit zie, en ook best tevreden met m'n innerlijk. Soms zou ik wat vaker m'n bek open moeten trekken over dingen, maar aan de andere kant is het ook helemaal niet zo erg om dat niet te doen.
Ik ben tevreden/trots op wat ik met paardrijden bereikt heb, dat ik m'n school ga halen (na een jaartje vertraging) en gewoon omdat het best goed met me gaat
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_5998234
Nee, m'n werk is problemen oplossen die er morgen weer zijn zonder dat er een structurele oplossing is, oftewel ik verdoe het grootste deel van m'n tijd en dat al 5 jaar. Heb een aantal vrienden die roddelen een goede manier vinden om hun band met je te versterken.

Het ergste is dat ik dit zelf 5 jaar heb geaccepteerd, dus nee niet trots en tevreden over het verleden.

Maar de kogel is door de kerk, vanaf 1 december ga ik compleet ander werk doen, helaas ga ik dan bruto verdienen wat ik nu netto verdien.

Maar ja, geld maakt niet gelukkig.

Hier ben ik wel trots op.

Sittin' here resting my bones
And this loneliness won't leave me alone, listen
Two thousand miles I roam
Just to make this dock my home, now
pi_5998608
Ik vind dat je iemand niet afrekenen op het werk dat hij/zij doet. Een huismoeder die heel goed voor haar kinderen zorgt zou dus waardeloos zijn? Onzin!

Bijna iedereen draagt z'n steentje bij aan de maatschapij, en daar mag je best trots op zijn.

Ik denk van mezelf dat ik nooit grootse dingen zal doen, en dat vindt ik wel jammer, maar aan de andere kant kan ik weer heel veel betekenen voor anderen (vrienden, kennissen) en dat maakt mij ook gelukkig. Dus, ja, ik ben wel trots op de persoon die ik ben. Ik zou misschien wat assertiever moeten zijn, minder lief en ik zou graag een mooier figuur hebben, maar over het algemeen ben ik erg gelukkig en ook wel trots op mezelf!

pi_5998655
Ik ben wel tevreden met hoe ik nu leef
leuke vrienden, maak leuke dingen mee, goede band met familie enzo Ik mag niet klagen
alleen beetje jammer dat ik nog niet weet welke opleiding ik moet doen
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_6001195
Esk, als jij kinderen ziet als problemen die er de volgende dag ook weer zijn, moet je niet voor kinderen kiezen.

Even serieus nu, voor huisvrouwen niets dan (respect). Het irritante van huisvrouw zijn lijkt me dat je constant op je werk zit. Ga je net even rustig zitten en kijk je om je heen zie je wel weer iets dat nog gedaan moet worden. Bij de meeste banen ben je 's avonds echt weg van je werk. Natuurlijk blijven delen van het werk nog doormalen maar toch.

Het opvoeden van kinderen lijkt me helemaal een ramp, de verantwoordelijkheid al om te zorgen dat ze later kunnen functioneren in de maatschappij.

Tuurlijk draagt iedereen z'n steentje bij maar zoals Splackavellie al schreef:

" ik heb meer respect voor een verpleger die het 'vuile
werk' van de maatschappij moet doen dan voor een 'hoofd personeels zaken'.. oftewel een functie waarbij je de hele dag nix doet en schandalig veel loon krijgt.. "

Het wat overdreven om te stellen dat elk hoofd van P.Z. zo is maar er is een verschil tussen die twee functies op het gebied de nuttige bijdrage aan de maatschappij.

[Dit bericht is gewijzigd door Donkeykong op 27-09-2002 15:43]

Sittin' here resting my bones
And this loneliness won't leave me alone, listen
Two thousand miles I roam
Just to make this dock my home, now
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')