quote:Nou, ik vind dat een standaard mens, dat elke dag om 4 uur opstaat om vuilnis op te halen, wel trots op zichzelf kan zijn hoor. En zo zijn alle standaard mensen nodig, anders heb je geen maatschappij/economie om op te leven. Niemand die werkt is nutteloos.
Op dinsdag 24 september 2002 15:51 schreef Mordreth het volgende:[..]
Wat draagt die standaard mens bij dan? Behalve voor zichzelf? Doet ie iets goed voor anderen? Iets waar ie echt trots op kan zijn, in vergelijking met diegene die in 3de wereld landen bezig zijn?
Die hulp in 3de wereldland was maar een voorbeeld.. kon net zogoed iets soortgelijks hier zijn.
quote:-Iemand die in de 3de wereld land heeft gewerkt (of werkt) om mensen te helpen.
Op dinsdag 24 september 2002 15:43 schreef Mordreth het volgende:
En dan nog een stelling:Wie kan er trotser op zichzelf wezen:
als die iemand zich daardoor beter voet dan:
quote:is het een arrogante elitaire zakkenwasser
-Of gewoon de standaard mens die een goeie baan, vrouw, kinderen en rest van standaard dingen heeft.
quote:Neenee.. niet beter.. maar iemand die weet dat ie meer heeft gedaan in z'n leven dan alleen voor zichzelf zorgen.
Op dinsdag 24 september 2002 15:55 schreef Frenkie het volgende:[..]
-Iemand die in de 3de wereld land heeft gewerkt (of werkt) om mensen te helpen.
als die iemand zich daardoor beter voet dan:
[..]is het een arrogante elitaire zakkenwasser
quote:Wat wil je nou horen..?? Heb je zelf in een derde wereld land gewerkt ofzo...??
Op dinsdag 24 september 2002 15:58 schreef Mordreth het volgende:
Neenee.. niet beter.. maar iemand die weet dat ie meer heeft gedaan in z'n leven dan alleen voor zichzelf zorgen.
Dat hij niet alleen herdacht zal worden om zijn hoeveelheid geld of lieve kinderen. Maar ook om de dingen die hij voor anderen heeft gedaan. Dat hij iets in zijn leven heeft gedaan zodat het als nuttig wordt gezien.
quote:het hoef toch niet meteen voor de 3e wereld te zijn of voor gehandicapte, dan hoef jeje eigen toch niet beter te voelen. Je kan toch ook dingen voor andere doen zoals je vrienden helpen ofzow, daar kan jeje toch ook goed door voelen en kan je ook trots op je eigen zijn
Op dinsdag 24 september 2002 15:58 schreef Mordreth het volgende:[..]
Neenee.. niet beter.. maar iemand die weet dat ie meer heeft gedaan in z'n leven dan alleen voor zichzelf zorgen.
Dat hij niet alleen herdacht zal worden om zijn hoeveelheid geld of lieve kinderen. Maar ook om de dingen die hij voor anderen heeft gedaan. Dat hij iets in zijn leven heeft gedaan zodat het als nuttig wordt gezien.
quote:Precies, zelfs mensen in de supermarkt, bakker, slager, vuilnisman, bejaardenverzorgers etc etc, die zijn evenhard nodig voor andere mensen. Ikzelf heb het niet zo op die 3e wereldfreaks. Meestal zijn dat mensen die er zelf stiekem wel beter van willen worden. Is het niet omdat het daar warmer weer is, dan is het wel die klote erkenning waar ze om blijven vragen... Dan noem ik dat niet meer andere mensen helpen.
Op dinsdag 24 september 2002 16:02 schreef Dewey het volgende:[..]
het hoef toch niet meteen voor de 3e wereld te zijn of voor gehandicapte, dan hoef jeje eigen toch niet beter te voelen. Je kan toch ook dingen voor andere doen zoals je vrienden helpen ofzow, daar kan jeje toch ook goed door voelen en kan je ook trots op je eigen zijn
-edit- Typo
[Dit bericht is gewijzigd door IndemnitY op 24-09-2002 16:13]
Ps ik ben trots dat ik altijd mezelf ben gebleven en weet dat ik beter ben dan diegene die Denken dat ze beter zijn, snap je..
Dus:
=
Uiterlijk... I'm working on it...
Nu nog een leuke vriendin...
Ik zou graag wat spontaner wilen zijn en niet so verlegen kereltje, daar heb ik echt een hekel aan.
Ik heb een leuke bijbaan, goeie studie, goede contacten.
Maar toch het feit dat ik verlegen ben/wordt in de buurt van meisjes die ik leuk vindt, zie ik toch als het grootste probleem in mijn leven.
Maar jah sommige dingen in het leven kun je helaas niet veranderen
Het ergste is dat ik dit zelf 5 jaar heb geaccepteerd, dus nee niet trots en tevreden over het verleden.
Maar de kogel is door de kerk, vanaf 1 december ga ik compleet ander werk doen, helaas ga ik dan bruto verdienen wat ik nu netto verdien.
Maar ja, geld maakt niet gelukkig.
Hier ben ik wel trots op.
Bijna iedereen draagt z'n steentje bij aan de maatschapij, en daar mag je best trots op zijn.
Ik denk van mezelf dat ik nooit grootse dingen zal doen, en dat vindt ik wel jammer, maar aan de andere kant kan ik weer heel veel betekenen voor anderen (vrienden, kennissen) en dat maakt mij ook gelukkig. Dus, ja, ik ben wel trots op de persoon die ik ben. Ik zou misschien wat assertiever moeten zijn, minder lief en ik zou graag een mooier figuur hebben, maar over het algemeen ben ik erg gelukkig en ook wel trots op mezelf!
Even serieus nu, voor huisvrouwen niets dan (respect). Het irritante van huisvrouw zijn lijkt me dat je constant op je werk zit. Ga je net even rustig zitten en kijk je om je heen zie je wel weer iets dat nog gedaan moet worden. Bij de meeste banen ben je 's avonds echt weg van je werk. Natuurlijk blijven delen van het werk nog doormalen maar toch.
Het opvoeden van kinderen lijkt me helemaal een ramp, de verantwoordelijkheid al om te zorgen dat ze later kunnen functioneren in de maatschappij.
Tuurlijk draagt iedereen z'n steentje bij maar zoals Splackavellie al schreef:
" ik heb meer respect voor een verpleger die het 'vuile
werk' van de maatschappij moet doen dan voor een 'hoofd personeels zaken'.. oftewel een functie waarbij je de hele dag nix doet en schandalig veel loon krijgt.. "
Het wat overdreven om te stellen dat elk hoofd van P.Z. zo is maar er is een verschil tussen die twee functies op het gebied de nuttige bijdrage aan de maatschappij.
[Dit bericht is gewijzigd door Donkeykong op 27-09-2002 15:43]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |