Nieuwe singletjes besproken aan de hand van de nieuwe binnenkomers in de Mega Top 100. Maak ze of kraak ze. Sinds vorige week met gewone punten, dat vind ik toch wat duidelijker.
Een hoop middelmaat deze week. Niet echt goed, niet echt superslecht.
Zie http://www.megatop100.nl voor de complete lijst.
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje-Las Ketchup
2-3 The tide is high-Atomic Kitten
3-7 Addictive-Truth Hurts
4-2 Because the night-Jan Wayne
5-4 Complicated-Avril Lavigne
Opvallende noteringen:
Happy-Ashanti van 29 naar 12
Andre Hazes van 89 naar 17
---------------------
45 Why aye man-Mark Knopfler
Ik had eerlijk gezegd een wat suffer nummer verwacht. Niet dat ik dit nou zo spannend vind klinken, zéker niet, maar er zit in ieder geval nog enig tempo in. Instrumentaal en produktioneel klinkt het als een klok, maar als geheel vind ik het gewoon een onopvallend, vrij eentonig nummer. Leuk voor op de radio, verder niet zo. 6,5/10
47 You can say-Krezip
Geheide hit. Binnenkort gegarandeerd in de top 10. Alleen al vanwege de naam en de enorme promotiemachine die aan die naam vast zit. Maar ik vind het ook simpelweg een goed nummer. Al vond ik In her sun (stupid) nog wel wat leuker omdat die wat minder 'perfect' was (dat kan in sommige gevallen zo zijn charme hebben en hier was dat zo). Deze is wat meer gladgemixt enzo, maar toch klinkt het wel lekker ruig en meezingbaar. Het is gewoon heel pakkend, vind ik. 8/10
49 One nite stand-Wycleff Jean ft. Sarah Connor.
Typisch zo'n liedje waarvan ik niet echt weet wat ik ermee moet en ik weet dat Wycleff Jean sowieso beter kan dan dit. Al laat hij het de laatste anderhalf, twee jaar wat afweten. Sommige dingen hieraan vind ik leuk, andere dingen niet. Dat wolvengehuil van (waarschijnlijk) Wycleff vind ik verschrikkelijk. Het aparte ritme heeft juist wel weer wat. Beetje onwennig nummer. Al met al een middenmoter. 6/10
55 Gangsta lovin'-Eve feat. Alicia Keys
Redelijk leuk r&b/hiphop-nummer. In het begin lijkt er niks aan maar het groeit na vaker luisteren. Die melodie heeft wel wat en Alicia Keys kan gewoon mooi zingen. Niet bijzonder maar wel redelijk catchy, dit. 6,5/10
70 Life goes on-Leann Rimes
Blegh, die is net Celine-Dion-goes-midtempo. Vooral de manier van zingen, al kan ze op zich uitstekend zingen. Echt verschrikkelijk saaie veilige middle of the road-pop. Maar wel met een melodie die best aardig blijft hangen, en het zit op zich goed in elkaar. De ultieme Sky Radio-plaat. 5/10
74 Ik heb 'n toeter op m'n waterscooter-Gebroeders Ko
Je neemt een simpel synth-beatje, een stompzinnige tekst die nergens op slaat en een zanger die niet kan zingen. Tijdens de carnaval wel te pruimen, maar dat is het nog làng niet. Het zal wel een gebrek aan humor van mijn kant zijn dat ik dit niet leuk vind, velen schijnen hier wèg van te zijn. Als carnavalshit: 6,5/10, in de rest van het jaar: 4/10
83 Always on my mind-Dj Quicksilver
De hoeveelste trancy cover met vrouwelijke vocalen is het al dit jaar? Ze zijn onderhand niet meer te tellen. Ook deze klinkt weer afgezaagd en inspiratieloos, net als zo'n 99 % van zijn genregenoten. Die synth-geluidjes kennen we onderhand wel, die heb ik al in zo'n 48948939389 eerdere platen van de laatste vijf jaar gehoord. Die oude hit van hem, Planet love, vind ik duidelijk leuker. 4,5/10
89 Is mijn hart wel groot genoeg-Alberto
Ken ik niet. Kazaa heeft dit niet.
92 Move your feet-Junior Senior
Gelukkig zie ik weer eens iets fatsoenlijks opduiken. Een heerlijk ouderwets aandoend nummer dat met gemak twintig jaar oud zou kunnen zijn. Het swingt, het klinkt vrolijk, het is leuk geproduceerd, het gaat na één keer luisteren je hoofd niet meer uit en het zit gewoon uitstekend in elkaar. 9/10
94 Come speak to me-Elisa
Deze naam heb ik al eens eerder gezien. Een jaar of zes geleden, met Sleeping in your head, of zoiets. Die vind ik wel redelijk. Maar niet super. Dat geldt ook voor deze. Best een mooi radionummer maar niet iets dat je bij blijft. Ik vind het te saai en er mist gewoon wat aan. 6/10
96 Answer the question-Svenson & Gielen
Best een leuk dancenummer met lekker doorzagende synthesizertjes erin. Best geinige melodietjes. Helaas heeft het nummer 'het' niet, net als vele anderen deze week, en ik kan niet uitleggen waar het aan ligt. Alles klinkt er eigenlijk leuk aan maar net niet leuk genoeg. Ik denk dat ik het snel weer vergeten ben. 6,5/10
98 The second you sleep-Saybia
Een typisch geval van 'radiorock'. Het ene oor in, het andere oor weer uit. Leuk om te horen als het zo voorbij komt, maar ik zou het niet vrijwillig op zetten. Daar vind ik het te saai voor. De vorige vond ik een heel stuk leuker. Die had een veel pakkender melodie. 6/10
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 24-09-2002 21:39]
Opvallende noteringen:
Happy-Ashanti van 29 naar 12 Ashanti is ook gaaf!
---------------------
47 You can say-Krezip
Krezip!!!! Mijn muzikale fetisjisme van 2000 (ok, beetje overdreven). Nothing Less is nog steeds een CD die ik vaak draai, Run Around is ook gewoon
Als You Can Say een goede samenvatting van Days Like This is, wordt dat een erg gave CD. 15-10 staat ook al in m'n agenda (al zal ik hem wel in de herfstvakantie gaan halen). You Can Say is gewoon een lekker rocky nummer, Jacqueline zingt natuurlijk weer mooi, het is gewoon goed! *****
Sarah's beste single tot nu toe. Mevrouw Neus kan natuurlijk niet veel meer dan krols kreunen en een geil liedje zingen, maar ze is dan ook wel een van de betere zangeressen in dat genre. Waarom het niet Sarah ft. Wycleff is snap ik niet, ik bedoel; Sarah zingt toch wel net eventjes iets meer. Maar dat mag de pret niet drukken. ****
Alicia Keys
Alicia krijgt sowieso een paar sterren. En het is nog een leuk nummer ook. Eve kennende ben ik het na te vaak luisteren spuugzat, maar daar praten we nu nog niet over. Toch doet Alicia het beter dan Eve. Eve's stem is zo saaitjes, ze rapt zo van: 'nou het is dat ik niet m'n kleren wil uittrekken voor vieze plaatjes, dus maak ik maar een rapplaatje'. Dat is jammer. ***1/2
Bij mij op school is iedereen lyrisch over dit, maar ik heb het nog niet vaak genoeg gehoord om er een mening over te hebben.
Gewoon geweldig! Dat refrein, de coupletten, de clip, de muziek, de zang, het is gewoon helemaal OK. Het refrein is idd superaanstekelijk en dat gestotterde couplet is briljant gevonden! *****
Saybia! Wat een goede band. Het gelijknamige album is zeker een aanradertje. Ik vind het ook minder leuk dan The Day After Tomorrow, maar het is gewoon erg mooi. De zanger van Saybia kan erg mooi zingen! Lekker voor elk moment van de dag. *****
Goede week! 3x 5 sterren uitgedeeld
Nederland loopt dus weer duidelijk achter de feiten aan. Hoe oud is dit nummer nu inmiddels wel niet?
quote:In april kon ik dit geval al op vinyl krijgen. Wat de precieze releasedatum is geweest weet ik ook niet, maar hij is inmiddels al wel een half jaar oud
Op dinsdag 24 september 2002 16:41 schreef CJ het volgende:
Even snel het topic gescand. Moet zo weg, maar de volledige recensie volgt later.Maar deze viel me toch op:
Nederland loopt dus weer duidelijk achter de feiten aan. Hoe oud is dit nummer nu inmiddels wel niet?
*Volledige recensie van de lijst volgt zodra ik thuis ben*
Mark Knopfler maakt goede muziek, maar is altijd wel erg middle of the road. Ook dit nummer vind ik geen uitzondering. Ik krijg altijd zo'n enorme behoefte aan de Dire Straits als ik Mark Knopfler solo hoor/zie. dit nummer ***
47 You can say-Krezip
Mwoah... Dit liever dan Di-rect, maar echt goed vind ik dit nou ook weer niet. toch ***
Het is al gezegd en het zal nog wel vaker gezegd worden; Wycleff kan beter. De Carnival vond ik echt een goed album. Als je dan dat vergelijkt met zijn nieuwste nummer, dan ben je toch bijna geneigd te zeggen dat hij wat geld nodig had... ***
Ik weet niet wat het is, maar ik vind dit nummer gewoon goed. Normaal gesproken ben ik tegen top-40 R&B, maar dit nummer heeft toch iets speciaals. Goede en catchy zang van Alicia Keys, laidback vocals van Eve en het nummer bounced wel lekker.
Om met de wijze woorden van meneer Brainiac Jinx Boy te spreken:
"Deze shit is dope!" ****½
paar keer gehoord, maakte niet echt indruk. **
Ik vermijd tenten waar ze o.a. dit soort muziek draaien. Dus ik ken het niet.
Maar er ik ken veel mensen die dit helemaal geweldig vinden. Maar ja die vonden de pizzahut etc. ook geweldig...
Disco-revival? Ik als disco-liefhebber kan dit erg waarderen in deze tijd van armoedige top-40 muziek. Dit nummer past prima bij nummers als The Bomb van The Bucketheads en Groove Is In The Heart van Dee-Lite. *****
Dit nummer wordt nu best wel grijsgedraaid op 3fm, volgens mij. Terecht, maar ik zou het zonde vinden om dit nummer zat te vinden, omdat er zo'n overkill op de radio is. Daarom luister ik de komende dagen alleen maar mn cd's en mp3.
De eerste keer dat ik dit nummer hoorde was midden in de nacht en ik kreeg zowaar echt kippevel. Dat gevoel van kippevel kreeg ik ook daarna nog. (Rond een uurtje of 11 's avonds, alleen in de auto, niemand voor of achter je; kippevel moment...) *****
---------------------
47 You can say-Krezip
Yeah krezip is back!!! Ken ze nu jaartje of 3, 4 en blijf erbij dat de eerst demo-tapes en run around het best zijn, maar toch, dit is weer een erg lekker nummer en ben heel benieuwd naar het album ( 15okt. ) 8/10
Ik ken het niet, maar sarah conner MET wycleff jean?? apart..
Nee vind ik echt te saai, is gewoon nit mijn muziek, ik voel der niks bij. 5/10
3x niks... 4/10
?? ken ik niet
En de rest ken ik ook niet..
Ken ik nog niet, ben er niet zeker van dat dat erg is.
47 You can say-Krezip
Leuk nummer, zeker. Toch haalt het het niet bij de meeste nummers van hun 1e (demo) cd en de betere nummers van 'Nothing less'. Eigenlijk had het daar zo tussen gepast en was het een gemiddeld nummer geweest. Met al die tempowisselingen waar ik niet zo op zit te wachten. Ik hoop dat de overige nieuwe nummers wat beter zijn. Evenzogoed: 7/10
Au... 2 samenwerkingen waar ik bij voorbaat al allergische reacties op ga vertonen. Ik heb ooit de clip van Eve & Alicia lang zien komen maar mijn zapsnelheid was snel genoeg
Ben hier wel een beetje benieuwd naar... binnenkort eens luisteren.
Hm Elvis cover zeker? Tja. hij wil vast Jxl achterna...
94 Come speak to me - Elisa
Zie het topic 'tip hier anderen leuke nieuwe liedjes' ofzo, daarin heb ik deze genoemd. De italiaanse Elisa wordt eindelijk weer eens gedraaid en haalt meteen de top 100, terecht. 'Sleeping in your hands' was echt een groeinummer voor mij, maar die vind ik toch wel erg goed inmiddels. Dat helpt wel om dit nummer meteen goed te vinden. Het klinkt gewoon goed, de stem van haar geeft wel een soort dramatisch effect aan het nummer. Dit mag ik wel. 9/10
quote:Ik betwijfel het. Deze is namelijk al heel erg lang uit... eerder dan JXL volgens mij.
Op dinsdag 24 september 2002 17:48 schreef ranja het volgende:
Hm Elvis cover zeker? Tja. hij wil vast Jxl achterna...
quote:Opnieuw uitgebracht?
Op dinsdag 24 september 2002 17:51 schreef CJ het volgende:[..]
Ik betwijfel het. Deze is namelijk al heel erg lang uit... eerder dan JXL volgens mij.
Opvallende noteringen:
Happy-Ashanti van 29 naar 12
---------------------
47 You can say-Krezip
sinds 98 toch al wel redelijk fan van deze groep, me happy
geheide hit (dacht dat dit nummer pas volgende week zou uitkomen?)
nu pas, dit was 1 van de vele zomerhits hier in brabant (en in spanje), leuk geimprovissert dansje...
toet toet, toet toet, oooohoooooow
zoals cj zei, wij lopen achter, dit nummer draaide ik in juni voor het eerst
super super super nummer
heeeeeeeel erg mooi, ga het album binnenkort eens checken
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje-Las Ketchup
Hm, eindelijk een beetje gerommel in de top5. In-Grid is er eindelijk uit, nu de rest nog
---------------------
Na eerst eerst een ripoff versie van de RIAA te hebben binnengehaald, was het de 2e keer wel goed. Nouja goed... ik vind het een vrij waardeloze plaat, maar da's mijn mening. 2/10
47 You can say-Krezip
Hm, dit klinkt niet slecht moet ik zeggen. Van Krezip ken ik eigenlijk alleen 'I would stay', maar dit is wel even een heel stuk steviger. 7/10
Ehm, wat is dit? Oh, het moet de nieuwe Wycleff Jean zijn. Dit is in ieder geval geheel niet aan mij besteed. 2/10
Ook van deze plaat heb ik eerst een RIAA ripoff binnengehaald. Gewoon 4 minuten lang een klein stukje van het nummer. Tweede poging was beter. Toch hoor ik liever Alicia Keys solo. Dit is zwaar ondermaats. 3/10
Intro is DUIDELIJK in stijl van Celine Dion en dan volgt de rest. Laten we het houden op Celine Dion met een vervormde stem, en een incoginito artiestennaam. Dit kan gelijk naar Sky Radio of nog beter richting prullenbak. 2/10
Een skihutplaat net als 'Boswandeling'. Heel simpel, maar maak het maar eens. Ik heb heel wat slechtere platen gehoord in dit genre. 3/10
Wederom wordt dit nummer gecoverd, maar nu op een totaal onwaardige manier. Dit is typische skihut trance. Waren Ameno en Boombastic (ja, van Shaggy) nog leuk om te horen, dit kan echt niet door de beugel. 2/10
Kan ik niet vinden, maar het zal vast een andere Alberto zijn dan die hier op Fok ronddoolt
Dit klinkt als iets uit de late jaren 70, maar toch is het 'nieuw', of niet? Beetje onbeschrijfbaar, Aan de ene kant wel geinig om eens te horen, maar aan de andere kant hoeft dit niet echt voor mij. Het zal waarschijnlijk wel weer zo'n plaat worden die je pas na 10x luisteren een beetje begint te waarderen. 5/10
Geinig radioplaatje dat wat breder inzetbaar is. Meeste rustige platen krijgen al gauw het predikaat 'Sky Radio plaat'. Deze kan ook prima door bijv. Radio 3 of 538 worden gedraaid. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat we deze plaat nog wel eens vaker konden gaan horen. Als je een beetje door het nummer heen kijkt valt hier ook prima een danceversie van te maken (wie weet is deze er al wel?). 6/10
Oude 538 dancesmash. Ik vind het zelf een vrij matige plaat. Was dit geval een jaar eerder uitgebracht, dan had ik 'm waarschijnlijk ook nog wel gekocht. Dit keer laat ik 'm liggen. Ondanks de lage binnenkomst denk ik dat deze plaat het toch wel goed gaat doen. 4/10
98 The second you sleep-Saybia Wederom een plaat waar ik de radio niet speciaal voor aan zal zetten. Dit is ook weer iets voor Sky Radio. Daar hoort dit wel thuis. 4/10
Rating systeem (vergeleken met wat er momenteel in de top 40) Klassieker in de dop. Mijn favoriet
Zeer goed nummer. Mijn smaak ook nog eens !
Lekker nummer!
Kan ik redelijk aardig aanhoren. Ligt aardig in het gehoor
Nummer waar ik koud noch warm van wordt..
Nee, dit is het dus niet. Matig nummer. Niet mijn smaak
Om te huilen/kotsen.
47 You can say-Krezip
refrein is een cover
quote:Laten we het maar houden op: Nederland loopt achter.
Op dinsdag 24 september 2002 18:04 schreef ranja het volgende:[..]
Opnieuw uitgebracht?
47 You can say-Krezip
Leuk liedje. Typisch Krezip. Gelukkig in ieder geval niet zo'n slijmballad. Die vind ik wat moeilijk te verdragen van deze band.
6/10
Echt ontzettend leuk nummer. Die melodie is geniaal. Is het echt geen cover? Hoe dan ook, dit nummer verdient alleen al voor de briljante zanglijn een dikke voldoende. De rest van het nummer is ook dik in orde. 9/10 lijkt me dan ook een goede score!
Edit: refrein dus wel een cover. Hmzz....jammer jammer....maar toch een leuk plaatje dus laat ik me even onwetend opstellen en gewoon de score laten staan.
Hmzz, wel aardig. Ik vind Saybia beetje braaf bandje. Heb het hele album ook wel op mp3. Het kan me niet echt bekoren. Slecht is het zeker niet, zal het niet afzetten als het op de radio is. Maar meer dan een 6 geef ik er ook niet voor.
Ja hoor, weet een TE theme! Ik vind dit nummer bijzonder zwak, mede dankzij het gebruik va de irritante 'X-file like' sampes. Verder zijn de fuzzy synths en melodie super standaard, het komt mij allemaal maar plat en simpel over. Johan moet nu toch echt met wat nieuws komen want de S&G sound heeft nu zn beste tijd gehad.
4/10
---------------------
Nog niet kunnen downloaden.
47 You can say-Krezip
Erg lekker nummer, eindelijk heeft Krezip weer een lekker nummer op single uitgebracht. Deze valt onder de categorie In Her Sun. 8/10
Vrij standaard pop van dit moment, met de uitzondering dat het niet is gecoverd Niet echt leuk. 5/10
Op zich een niet al te slecht nummer voor dit genre. Door de bijdrage van Alicia Keys kan ik dit wel waarderen 6/10
Ieuw, Leann gaat Celine Dion achterna. En dat is niet goed. What's next? een duet? Goed gezongen, maar dat is het ook wel. 5/10
ken ik gelukkig niet
En weer een cover, hebben al die trancegasten geen inspiratie meer ofzo? Standaard Eurodane ala Kate Ryan etc, niet bijzonder. 5/10
Ken ik niet.
Nog niet kunnen luisteren
Lekker nummer, beetje zweverig maar aangenaam. 7,5/10
Lekker trance nummer, blijft een beetje hangen. 7/10
Nog niet kunnen luisteren helaas
47 You can say-Krezip
Ja. Ze zijn terug en hoe. Vind het een heel goed nummer, lekker tempo (gelukkig niet voor een ballad gekozen!)
8/10
Tja. Wycleff is toch een beetje de weg kwijt. Tijd voor de Fugees!
5/10
Alicia, je was een pareltje binnen de R&B. Maar dit moet je gwoon niet doen. ZIng gewoon eigen, goede nummers!! 6/10
Ach. Inderdaad, Sky Radio.
Waar ik wel benieuwd naar ben, is dit ook door Trevor Horn geproduceerd? ZO ja, Trevor, please, ga weer eens de perfecte popplaten produceren (abc, fgth, yes, dollar, etc.)
4/10
gelukkig onbekend.
gelukkig onbekend.
Ken ik ook niet.
Ken ik ook niet.
het wordt eentonig, ken ik niet.
wat erg, ook onbekend.
YES!!!! zo had Radiohead ook door moeten gaan, gewoon goede songs op cd zetten.
Hele goede single!!!!!!
9/10
quote:En hoe heet het origineel?
Op dinsdag 24 september 2002 21:11 schreef Vamos het [b]92 Move your feet-Junior Senior
refrein is een cover
Ik sluit me volledig aan bij PostingGirl's commentaar in deze! 9/10
Niet aan mij besteed. Redelijk catchy trance, maar ze hebben wel eens spetterender anthems gemaakt. 4,5/10
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje-Las Ketchup
Las Ketchup begin ik nu wel zat van te worden. Atomic Kitten is een leuk nummer. Addictive is een VRESELIJK nummer. Because of the night ben ik nu ook wel zat van, maar blijft een leuk nr Complicated is ook erg cool (nog steeds)
---------------------
Wel aardig nummer, maar niet erg speciaal. 6/10
47 You can say-Krezip
Heb een beetje vage radio-rip versie, maar ik vind het een goed nummer. Echt Krezip en dat vind ik niet vervelend 7.5/10
Ik ben absoluut geen fan van Wycleff Jean, maar dit is wel een leuk nummer. Heeft een lekker ritme. Alleen dat 'ahoooeeee' werkt heel erg op mijn zenuwen. 7/10
Alleen al aan de naam weet ik dat dit een k*t nr is.
Echt niets aan 4/10
Alleen leuk als je al aardig wat drank op hebt
Wat een k.u.t. nummer, dat klinkt echt niet bij elkaar 2/10
Ik zou het niet willen weten.
Klinkt idd vrij oud, maar is wel aardig. Niet een super nummer maar wel vrij aanstekelijk 6.5/10
Klinkt wel aardig...als ik in de stemming ben. Zit goed in elkaar. Klinkt wel een beetje gejat... 7/10
Had geen zin om nog langer te wachten op KaZaa...
Wel aardig, maar wel wat saai... 6/10
Bagger deze keer zeg...
quote:Nope HET IS HEM!!!!!
Op dinsdag 24 september 2002 20:44 schreef MSXUser het volgende:
[...]89 Is mijn hart wel groot genoeg-Alberto
Kan ik niet vinden, maar het zal vast een andere Alberto zijn dan die hier op Fok ronddoolt[...]
Check DIT topic
ik heb het nummer ook nog niet kunnen vinden
[Dit bericht is gewijzigd door NJ op 15-10-2002 11:52]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |