Deze week toernooitje bij Nieuwland Amersfoort.

Zaterdag onnodig moeilijk gemaakt in de GD7. Service liep gelukkig erg goed. Alleen verklootte m'n maatje d'r service elke keer door het niet af te maken aan het net. Uiteindelijk toch knop omgezet en vanaf halverwege de 2de set ging het weer lekker. 5-7 6-3 6-2
Gisteravond toch een bizarre pot gespeeld. Nu in de HD7. We moesten op een andere baan dan afgelopen zaterdag. Nou die was ook gelijk heel anders. Veel fijner en met minder zand, maar die ballen schoten echt door dit keer en kwamen nauwelijks van de grond, wat op die andere baan wat grovere mat toch echt beter stuiterde.
Eerste set ook totaal niet in ons spel en na fout op fout op fout gingen we eraf met 0-6.
2e set gelijk opslagen gehouden en konden we vrij eenvoudig uitlopen naar 4-1, toen deden ze nog even tandje erbij, maar konden toch de set met 6-3 binnen halen. Derde set ging gelijk op naar 3-3 toen we voor de eerste keer braken. Service gehouden naar 5-3. Kwamen ze toch weer terug door drama servicegame van m'n maatje en liepen zelfs uit naar 5-6.
Toen mocht ik serveren en bij 30-40 hadden ze hun eerste matchpoint. Ik sloeg mijn backhand totaal verkeerd en belandde bij de netspeler. Ik liep al richting de plek hij ze steeds weg legde. Bal langs mijn maatje aan het net, die dacht hmm kut is klaar. En ik was nog onderweg. Ik kon nog net bij stond met m'n rug naar het net en dacht alleen maar: omhoog die bal. Zo gezegd, zo gedaan. Na nog een rally van een aantal slagen wonnen we toch het punt. Applaus vanaf de zijkant.

Adrenaline steeg behoorlijk. Daarna de game gepakt en op naar de tiebreak.
Het leek net op set 3. 5-3 voor maar toch op 5-6 een matchpoint tegen. Weg gewerkt en uiteindelijk met 8-6 gewonnen.
Wat een partij.

Vanavond tegen de andere in de poule (1ste geplaatsten) die met 6-1 6-1 gewonnen hadden van onze tegenstanders van gister... Wordt aanpoten dus.