abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 08:54:58 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130543351
:r Pastafari vervolgd in Rusland

Dit geeft maar weer eens mooi aan dat het grote problemen met vele religies het gebrek aan ruimte voor andere opvattingen is...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:08:38 #2
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_130543563
Religie :') gewoon een manier om macht uit te oefenen :)
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:23:16 #3
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_130543783
Jezelf zo serieus nemen dat je niet meer door hebt dat anderen je totaal niet serieus nemen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_130543787
Lets blame it on the religion!

Rusland.... Een land waar het volk geen recht heeft. Elke bevolkingsgroep wel zwaar onderdrukt wordt. Een land met enorme armoede
Waar men ruzie's uitvecht met knuppels. Waar de hoogste verkeersdoden zijn door gebrek aan( verkeers)politie , en als die er zijn ,zijn ze zo corrupt als de pest.

Doen alsof homo's en Atheisten het moeilijk hebben in Rusland ( proest) en dan de schuld bij de religeuzen zetten.

Apart dat dit zo groot en uitgebreid in het nieuws komt. Maar schending van mensen rechten van het gewone Russisch volk , of de Chechen en andere bevolkinggroepen in dat grote strenge Rusland geeft niemand aandacht aan
Nog niet te spreken over de massale straat en zwerfkinderen.
Het gebrek aan ouderenzorg , de maffia

Typerend weer dit soort nieuws. Lachwekkend ook
  woensdag 28 augustus 2013 @ 09:48:20 #5
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130544287
quote:
0s.gif
Op woensdag 28 augustus 2013 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:
:r Pastafari vervolgd in Rusland

Dit geeft maar weer eens mooi aan dat het grote problemen met vele religies het gebrek aan ruimte voor andere opvattingen is...
Kijk nog eens goed naar de start van het artikel uit je link ipv deze eenzijdige belichting en stemmingmakerij.

quote:

Gedurende driekwart eeuw heeft Rusland, onder het Sovjet-regime, atheïsme afgedwongen onder het volk.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 10:16:56 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130544938
quote:
9s.gif
Op woensdag 28 augustus 2013 09:48 schreef Jappie het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed naar de start van het artikel uit je link ipv deze eenzijdige belichting en stemmingmakerij.

[..]

Ja dat is ook belachelijk maar nu ze daar eindelijk af zijn is het toch belachelijk dat de ene groep de andere groep niet tolereert.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:20:52 #7
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130545017
quote:
2s.gif
Op woensdag 28 augustus 2013 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja dat is ook belachelijk maar nu ze daar eindelijk af zijn is het toch belachelijk dat de ene groep de andere groep niet tolereert.
Natuurlijk, alleen je OP suggereert dat het een religieus of door religie veroorzaakt probleem zou zijn terwijl het land een geschiedenis heeft van onderdrukking zo lang als het bestaat.
  Moderator woensdag 28 augustus 2013 @ 10:22:58 #8
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_130545089
quote:
0s.gif
Op woensdag 28 augustus 2013 10:20 schreef Jappie het volgende:

[..]

Natuurlijk, alleen je OP suggereert dat het een religieus of door religie veroorzaakt probleem zou zijn terwijl het land een geschiedenis heeft van onderdrukking zo lang als het bestaat.
Het was ook niet echt een aanklacht tegen religie maar een aanklacht tegen rusland. Sorry dat het zo overkwam. Dat ik iets over religie erbij zei was om het iets meer richting een F&L discussie te sturen. Want dit is toch zeker een 'levensbeschouwing' in rusland, die in mijn ogen nogal onwenselijk is.
pi_130545380
De beelden:

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

РазгПМ шествОя верующОх в МакарПММПгП МПМстра

:N

Pastafari niet kunnen waarderen :')
Robert Moog died for our synths
  woensdag 28 augustus 2013 @ 10:34:27 #10
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130545423
quote:
2s.gif
Op woensdag 28 augustus 2013 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het was ook niet echt een aanklacht tegen religie maar een aanklacht tegen rusland. Sorry dat het zo overkwam. Dat ik iets over religie erbij zei was om het iets meer richting een F&L discussie te sturen. Want dit is toch zeker een 'levensbeschouwing' in rusland, die in mijn ogen nogal onwenselijk is.
Elke vorm van onderdrukking of uitsluiting is m.i. onwenselijk maar ik probeer altijd rationeel analytisch te blijven kijken naar problemen zoals deze. Het zijn in mijn ogen altijd gewone mensen zoals jij en ik die een excuus zoeken voor hun eigen bekrompen wereldbeeld. Bij de een zal dat excuus gevonden worden binnen een politieke partij of vereniging en bij een ander binnen religie.

Wil je een oplossing vinden voor dit soort problemen zul je naar de eigenaar van de hoed (het foute idee) moeten kijken en niet naar de kapstok.
pi_130547401
Die pastafariërs zijn ook niks anders dan een stelletje trollen natuurlijk. Vervolging is nergens voor nodig, don't feed the troll.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130547433
quote:
0s.gif
Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef DroogDok het volgende:
Die pastafariërs zijn ook niks anders dan een stelletje trollen natuurlijk.
pi_130547559
Rusland :')
pi_130547563
Achja, gelovigen.
Conscience do cost.
pi_130621912
Godsakker.
Het Vliegend Spaghettimonster is de voorloper van de werkelijke Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten: Octopus Paul.
Al de volgelingen van Zijn voorloper al zo vervolgd worden, dan staat Zijn volgelingen nog wat te wachten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_130621935
Overigens ken ik enkele christenen die deze actie zouden toejuichen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_130622408
quote:
0s.gif
Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef DroogDok het volgende:
Die pastafariërs zijn ook niks anders dan een stelletje trollen natuurlijk. Vervolging is nergens voor nodig, don't feed the troll.
Profeten worden nog steeds niet gewaardeerd in eigen land, blijkbaar.
pi_130671232
quote:
9s.gif
Op woensdag 28 augustus 2013 09:48 schreef Jappie het volgende:

[..]

[..]

Het blijft kennelijk moeilijk om stalinisme en atheisme uit elkaar te houden voor sommigen. :{

SPOILER2 links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:39:34 #19
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130682087
quote:
0s.gif
Op zaterdag 31 augustus 2013 14:23 schreef Molurus het volgende:

Het blijft kennelijk moeilijk om stalinisme en atheisme uit elkaar te houden voor sommigen. :{

Ja dat denk ik ook :? 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop