Kijk nog eens goed naar de start van het artikel uit je link ipv deze eenzijdige belichting en stemmingmakerij.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:Pastafari vervolgd in Rusland
Dit geeft maar weer eens mooi aan dat het grote problemen met vele religies het gebrek aan ruimte voor andere opvattingen is...
quote:
Gedurende driekwart eeuw heeft Rusland, onder het Sovjet-regime, atheïsme afgedwongen onder het volk.
Ja dat is ook belachelijk maar nu ze daar eindelijk af zijn is het toch belachelijk dat de ene groep de andere groep niet tolereert.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:48 schreef Jappie het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar de start van het artikel uit je link ipv deze eenzijdige belichting en stemmingmakerij.
[..]
Natuurlijk, alleen je OP suggereert dat het een religieus of door religie veroorzaakt probleem zou zijn terwijl het land een geschiedenis heeft van onderdrukking zo lang als het bestaat.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja dat is ook belachelijk maar nu ze daar eindelijk af zijn is het toch belachelijk dat de ene groep de andere groep niet tolereert.
Het was ook niet echt een aanklacht tegen religie maar een aanklacht tegen rusland. Sorry dat het zo overkwam. Dat ik iets over religie erbij zei was om het iets meer richting een F&L discussie te sturen. Want dit is toch zeker een 'levensbeschouwing' in rusland, die in mijn ogen nogal onwenselijk is.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:20 schreef Jappie het volgende:
[..]
Natuurlijk, alleen je OP suggereert dat het een religieus of door religie veroorzaakt probleem zou zijn terwijl het land een geschiedenis heeft van onderdrukking zo lang als het bestaat.
Elke vorm van onderdrukking of uitsluiting is m.i. onwenselijk maar ik probeer altijd rationeel analytisch te blijven kijken naar problemen zoals deze. Het zijn in mijn ogen altijd gewone mensen zoals jij en ik die een excuus zoeken voor hun eigen bekrompen wereldbeeld. Bij de een zal dat excuus gevonden worden binnen een politieke partij of vereniging en bij een ander binnen religie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het was ook niet echt een aanklacht tegen religie maar een aanklacht tegen rusland. Sorry dat het zo overkwam. Dat ik iets over religie erbij zei was om het iets meer richting een F&L discussie te sturen. Want dit is toch zeker een 'levensbeschouwing' in rusland, die in mijn ogen nogal onwenselijk is.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef DroogDok het volgende:
Die pastafariërs zijn ook niks anders dan een stelletje trollen natuurlijk.
Profeten worden nog steeds niet gewaardeerd in eigen land, blijkbaar.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:44 schreef DroogDok het volgende:
Die pastafariërs zijn ook niks anders dan een stelletje trollen natuurlijk. Vervolging is nergens voor nodig, don't feed the troll.
Het blijft kennelijk moeilijk om stalinisme en atheisme uit elkaar te houden voor sommigen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:48 schreef Jappie het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed naar de start van het artikel uit je link ipv deze eenzijdige belichting en stemmingmakerij.
[..]
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat denk ik ookquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:23 schreef Molurus het volgende:
Het blijft kennelijk moeilijk om stalinisme en atheisme uit elkaar te houden voor sommigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop