abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130554862
Man, man, man, met je Donald Duckje...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_130554906
dat strand, djeez. nog 2 weken een job en dan 'lekker relaxen'...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_130554967
gaat zij hem een beetje uitvoeteren terwijl ze zelf ook op het strand lag.
pi_130555027
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:01 schreef WRH het volgende:
gaat zij hem een beetje uitvoeteren terwijl ze zelf ook op het strand lag.
Dat was gewoon achterbaks.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_130555085
ja toch? ze staat er echt zo bij als de wijze volwassen vrouw die het kleine kind wel even verteld hoe het moet, maar ondertussen doet ze zelf lekker mee met dagje strand en een job van 10 uur per week.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:10:31 #156
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_130555346
Als ik zo'n vrouw had, werd ik ook zo'n man.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_130555505
heerlijke erger-tv maar ik gun dit soort mensen eigenlijk niet de hulp van een dergelijk programma.
vreselijk wat een stel.
pi_130555716
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:14 schreef WRH het volgende:
heerlijke erger-tv maar ik gun dit soort mensen eigenlijk niet de hulp van een dergelijk programma.
vreselijk wat een stel.
Het is dat ze een kind hebben, daardoor kan ik het nog wel ergens begrijpen. Een klein kind wil je eigenlijk niet de dupe laten worden van de stupiditeit van de ouders.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:22:18 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130555763
Ik miste toch het overzicht van inkomsten en uitgaven. De tip om te bezuinigen op de DD vond ik wat magertjes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130556560
ik snap ook niet helemaal wat er gedaan is en gebeurd is.
enige op het einde is dat hij eindelijk, jawel, zijn cv heeft getypt en dan wordt er tussen neus en lippen even gemeld dat hij een job in een productiebedrijf gekregen heeft.
en de donald duck is opgezegd. maar of dat nu dit gezin van de ondergang gaat redden?
pi_130568437
Hij heeft dus beleggingen gedaan?!
Maar hij kwam toch als een gigantische druif over :') (Vrouw nog erger btw, asperger?)
Hoe emotioneel hij deed over zijn Donald Duck, waarom die vrouw er ook zo op hamerde dat hij het moest stopzetten snap ik ook niet.

100 p/j tegenover 2000 p/j aan roken.
pi_130569539
Het was een bijzonder stel. Eindelijk zag ze haar kans schoon: de deur uit met die Donald Duck. En John die dat meteen steunde: ja, dat zet zoden aan de dijk. Ik vond het haast zielig voor die man.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 21:38:42 #163
43556 miss_dynastie
pi_130571379
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 22:16 schreef roos85 het volgende:
Ik snap echt niet dat zij echt in zo'n huis kunnen wonen..
Ja, soms denk je echt 'ik doe echt iets verkeerd'... en dan niet alleen het huis, maar ook de inrichting :') -O-

Ik kijk nu net, ik vind het nu al een ontiegelijke trut, dat mens :X

Kunnen we geen inzamelingsactie houden voor die man zijn Donald Duck? Al is het maar om die troela te frustreren :P
edit: Oh, Sjon zorgt daar al voor >:) :D

Whop, mama uitzwaaien en gauw de sloten veranderen >:)

[ Bericht 8% gewijzigd door miss_dynastie op 28-08-2013 22:18:37 ]
pi_130581608
Ik snap het wel, man werkt al jaren, heeft een schuld die hij probeert af te lossen. Vrouw werkt een paar uurtjes in de week. Hij heeft alle zorgen op zijn nek, en het enige wat hij voor zichzelf heeft is de DD, en die wordt van hem afgepakt.

Ik walg wel van de instelling van die vrouw, of van vrouwen in zo'n situatie, "ja, maar ik werk ook!". 10 uur per week, dan heb je nog 30 uur per week om andere dingen te doen zoals werk zoeken. Maar nee, het is allemaal de schuld van de man. :r
pi_130584846
ik denk dat dit stel elkaar in stand houdt: hij gedraagt zich als een klein kind maar zij behandelt hem ook als een klein kind, tja, wat verwacht je dan?
en wel lopen katten over die donald duck maar zelf 10 uurtjes per week wel genoeg vinden om je steentje bij te dragen.
ik geloof best dat het heel wrang kan zijn dat je partner aan een flinke schuld begonnen is voor je een relatie kreeg en dat je dan soms nog wel het gevoel hebt dat het zijn schuld is en dat je daarom ook opeens in de schulden zit, maar kom op, ze hebben nu eenmaal een relatie, ze begonnen ook samen aan een kind, dan zijn het dus gewoon gezamenlijke schulden, los van hoe ze ontstaan zijn.
maar zij had echt nog de houding van: het is zijn schuld dus hij lost het maar op, heel apart.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 07:56:18 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130584902
Die schuld was niet eens van voor hun relatie: ze woonden samen en ze heeft meegetekend.
pi_130585001
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 07:56 schreef Lienekien het volgende:
Die schuld was niet eens van voor hun relatie: ze woonden samen en ze heeft meegetekend.
Ongeveer 30K was van voor de relatie, 26K extra van tijdens de relatie. En de totale schuld was van voordat ze een kind 'namen'
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 08:13:08 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130585047
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:08 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Ongeveer 30K was van voor de relatie, 26K extra van tijdens de relatie. En de totale schuld was van voordat ze een kind 'namen'
Zo begreep ik het niet. Had hij niet een DSB iets gekocht waar extra kosten aan zate die ze zich niet hadden gerealiseerd?

Ok, de tekst bij uitzending gemist zegt inderdaad dat hij later nog leningen heeft afgesloten.
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 08:24:45 #169
43556 miss_dynastie
pi_130585189
Nee, het was wat vaag, er werd gezegd dat het zijn schulden waren, maar zij had meegetekend. Het ging om een krediet van 32 waar 26 kredietkosten bij op kwamen. Een best aardig deel was al afgelost dus.
pi_130585420
Maar waar was die lening nou voor? Is dat gezegd?
pi_130585440
Als die vrouw de afgelopen jaren gewoon wat meer had gewerkt hadden ze nog veel meer van die schuld af kunnen betalen en kwamen ze niet elke maand 500 euro tekort.

Dat die man straks zijn baan gaat verliezen is lullig maar realiteit voor vele duizenden Nederlanders. Het is niet of dit gezin nou in zo'n hele bijzonder ernstige situatie zit / zat.
pi_130585495
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Nee, het was wat vaag, er werd gezegd dat het zijn schulden waren, maar zij had meegetekend. Het ging om een krediet van 32 waar 26 kredietkosten bij op kwamen. Een best aardig deel was al afgelost dus.
Dat snap ik dus ook niet. Alle schuld werd bij die man gelegd: hij had die lening afgesloten, hij raakt zijn fulltime baan kwijt, hij heeft nog niet gesolliciteerd voor een nieuwe baan, hij gaat naar het strand, hij gedraagt zich als een klein kind, hij is lid van de Donald Duck...

En dat is ook allemaal waar, MAAR

Die vrouw heeft OOK die lening afgesloten, die vrouw werkt AL JAREN 10 uur per week, zij gedraagt zich ook als een klein kind, zij zal ook wel zorgen voor die peuken in de asbak, zij zal ook wel rijden in die auto op de oprit, zij is ook in dat huis gaan wonen, zij gaat ook naar het strand...
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 08:55:11 #173
43556 miss_dynastie
pi_130585616
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 08:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Maar waar was die lening nou voor? Is dat gezegd?
Nee, maar die spulletjes in huis kwamen volgens mij niet van Ikea en Leenbakker, dus ik heb wel een vermoeden...
pi_130585735
ah, ben dus niet de enige die het een beetje vaag vond hoe en wat en wanneer de schulden nu eigenlijk ontstaan waren.
maar hoe dan ook, ze blonken niet uit in de weloverwogen beslissingen, apart en gezamenlijk.
hoe kun je nu als je in de schulden zit en een baantje van 10 uur per week hebben besluiten dat het wel geinig is om aan kinderen te beginnen.
en dan nu beetje zielig doen dat hij voor dat geld van de donald duck ook speelgoed voor het kind had kunnen kopen.
joh, als je niet zo achterlijk met je geld / leningen / jobs was omgesprongen had je het kind nog veel meer kunnen geven, of had even gewacht tot je een kind echt kunt betalen, hoef je er ook niet zielig over te doen dat het te kort komt.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:06:07 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130585798
En dat huis kwam nergens in terug. Hoe hoog waren de hypotheeklasten?

Ik miste echt een overzicht. Ik herinner me van vorige afleveringen dat het een stuk informatiever was.

Misschien is het de bedoeling dat we massaal het boek van mw. Van Gaal, voorheen alleenstaand moeder, aanschaffen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')