Hier bestaat zeker wel literatuur over, maar lang niet zo kort door de bocht als TS het beschrijft. Het verschijnsel van homo's die zich vrouwelijk kleden en lesbiennes die zich schijnbaar mannelijk kleden is een overgebleven verschijnsel van een geschiedenis in genderongelijkheid en gerelateerde stigma's die teruggaat naar de 18e/19e eeuw.
Wat tegenwoordig geldt is dat met de toenemende acceptatie van homo's in de maatschappij, homo's meer als 'normaal' worden gezien, dwz gelijk aan andere mannen/vrouwen (hetero's). Door dit verschijnsel zijn er ook homo's die hun 'anderszijn' willen 'vieren' en benadrukken (zie bijv. de Gay Parade in A'dam), en juist niet als normaal gezien willen worden. Dit kan een reden zijn waarom mannelijke homo's zich opvallend kleden.
Misschien kun je hier nog een soort achtergrond van maken om je onderzoek wat meer te onderbouwen, want om nou te zeggen: is het zo dat homo's altijd roze broeken dragen ja of nee, komt niet erg serieus over.
Als je in deze theorieën geïnteresseerd bent kan ik je wel wat literatuur geven die ik voor mijn studie heb moeten lezen.
L'enfer, c'est les autres