abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:34:09 #26
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130560875
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:20 schreef Ludd het volgende:
Zo voel ik me niet meer. -O-
Nou, nou. 30 is nog heel erg jong. Maar hoe ouder hoe moeilijker het word om nog een studie op niveau te gaan volgen en daar dan ook nog werk in te vinden. Want ondanks je diploma heb je dan nul ervaring als je in een totaal andere branche wilt gaan werken en krijgen jongeren sowieso de voorkeur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_130563873
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 16:31 schreef Zonnetjes het volgende:
Je kan ook de EVC procedure even bekijken, misschien kun je op basis van je werkervaring wel een ervaringscertificaat krijgen en zo een aantal vrijstellingen krijgen voor een eventuele HBO opleiding.
Ik kan me er eens in verdiepen, maar ik denk niet dat dit wat wordt. Sowieso weet ik niet of mijn werk relevant genoeg is, daarnaast is een HBO-opleiding alsnog lang ongeacht vrijstellingen. Ik denk niet dat dat veel zoden aan de dijk zit. Ik kan makkelijk/snel leren dus wat dat betreft hebben vrijstellingen dan geen grote waarde denk ik.

quote:
12s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nou, nou. 30 is nog heel erg jong. Maar hoe ouder hoe moeilijker het word om nog een studie op niveau te gaan volgen en daar dan ook nog werk in te vinden. Want ondanks je diploma heb je dan nul ervaring als je in een totaal andere branche wilt gaan werken en krijgen jongeren sowieso de voorkeur.
Heel erg jong is betrekkelijk. Je zegt het zelf al, jongeren krijgen de voorkeur. Daarom zie ik er ook weinig heil in om een jarenlange volledige HBO-opleiding te volgen.
pi_130564960
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik kan me er eens in verdiepen, maar ik denk niet dat dit wat wordt. Sowieso weet ik niet of mijn werk relevant genoeg is, daarnaast is een HBO-opleiding alsnog lang ongeacht vrijstellingen. Ik denk niet dat dat veel zoden aan de dijk zit. Ik kan makkelijk/snel leren dus wat dat betreft hebben vrijstellingen dan geen grote waarde denk ik.

[..]

Heel erg jong is betrekkelijk. Je zegt het zelf al, jongeren krijgen de voorkeur. Daarom zie ik er ook weinig heil in om een jarenlange volledige HBO-opleiding te volgen.
Doe die hbo-opleiding dan verkort. Elke vrijstelling die je krijgt, scheelt. Hoe snel je ook leert.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 29 augustus 2013 @ 02:30:10 #29
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130583259
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

[..]

En hoe zit het om bij je huidige werknemer iets te ondernemen op dit gebied. Je kunt toch je mogelijkheden met je manager bespreken neem ik aan.
pi_130587063
quote:
12s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 02:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

En hoe zit het om bij je huidige werknemer iets te ondernemen op dit gebied. Je kunt toch je mogelijkheden met je manager bespreken neem ik aan.
Ik zou hier als werkgever niet positief tegen overstaan, wanneer het niet relevant is voor het functioneren. Je schiet er dan weinig mee op, en loopt alleen maar het risico dat werknemer na behalen van diploma wellicht elders gaat solliciteren. Wanneer iemand met iets dergelijks op de proppen komt zou ik daar dus wantrouwig tegen over staan als werkgever. Zoals gezegd blijf ik het liefste sowieso het werk doen wat ik nu doen, dus ik ga iets dergelijks niet bespreken.

Ik heb wat lopen zoeken naar vacatures om te kijken waar kansen liggen op de arbeidsmarkt en dan valt het me op dat beheersing van de Franse taal ook nog redelijk vaak gevraagd wordt. Ik denk dus dat het sowieso verstandig is om me wat meer in de Franse taal te bekwamen.
pi_130588766
Kraanmachinist(mobiele, toren, havenkraan)

Manitou/shovel

http://www.vtc.nl/
pi_130590396
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:13 schreef Kamper86 het volgende:
Kraanmachinist(mobiele, toren, havenkraan)

Manitou/shovel

http://www.vtc.nl/
Bedankt voor de tip, maar ik denk dat een kantoorbaan mij beter ligt.
pi_130591531
Nee toch niet.

[ Bericht 97% gewijzigd door Kamper86 op 29-08-2013 14:45:14 ]
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:40:09 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130595373
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:04 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik zou hier als werkgever niet positief tegen overstaan, wanneer het niet relevant is voor het functioneren. Je schiet er dan weinig mee op, en loopt alleen maar het risico dat werknemer na behalen van diploma wellicht elders gaat solliciteren. Wanneer iemand met iets dergelijks op de proppen komt zou ik daar dus wantrouwig tegen over staan als werkgever. Zoals gezegd blijf ik het liefste sowieso het werk doen wat ik nu doen, dus ik ga iets dergelijks niet bespreken.

Ik heb wat lopen zoeken naar vacatures om te kijken waar kansen liggen op de arbeidsmarkt en dan valt het me op dat beheersing van de Franse taal ook nog redelijk vaak gevraagd wordt. Ik denk dus dat het sowieso verstandig is om me wat meer in de Franse taal te bekwamen.
Dan heb je een slechte werkgever. Hij zou het juist moeten waarderen. En als je je ontslag zou nemen na een opleiding kan hij nog altijd laten opstellen dat je alle studie kosten terug betaalt.
Dat heb ik in het verleden al vaker meegemaakt, waar mensen om carrière te maken intern opleidingen volgden waarvan velen bleven en een enkele ontslag nam maar dan wel de kosten van de opleiding terug moest betalen. Meestal nam de nieuwe werkgever deze kosten dan voor zijn rekening.
En in sommige gevallen is er nog een overeenkomst dat je niet bij een concurrent mag gaan werken en sluiten bedrijven wel eens een gentlemen agreement af.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherna op 29-08-2013 14:50:05 ]
pi_130602943
quote:

[..]

Heb je eigenlijk wel zin om iets extra's te gaan leren?

Wat het Frans betreft: het wordt tijd dat de Fransen ens wat meer/beter Engels gaan leren.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_130603473
quote:

[..]

Dat risico loopt hij óók als hij jou jezelf niet laat ontwikkelen. Het is daarom niet ongewoon om een termijn af te spreken dat je (in principe) nog bij het bedrijf werkzaam blijft. Ga je tóch eerder weg, dan betaal je (een deel van) de opleidingskosten terug.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_130624288
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:32 schreef Dipkip het volgende:
kattenknuffeltjes pulken ofzo,
Ik lach me rot. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')