abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182315619
Direct effe ingesteld, van die zaken die je inderdaad altijd vergeet en dan sta je daar op een hectisch vliegveld zonder mogelijkheid om te pinnen :{

Als er nog andere plaatsen in de driehoek Kathmandu - Chitwan - Pokhara de moeite waard zijn hoor ik het heel graag!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182686192
Planning is wel zo goed als rond voor onze reis:

Dag 0: Vlucht
Dag 1 - 2: Sightseeing Kathmandu
Dag 3 - 4: Vlucht Kathmandu - Bharatpur en verblijf Chitwan NP
Dag 5: Bus Chitwan NP - Bandipur en verblijf Bandipur
Dag 6: Bus Bandipur - Pokhara en aankomst Pokhara - trekking regelen
Dag 7 - 11: Annapurna Poon Hill Trekking - terugkomst Pokhara
Dag 12 - 13: Pokhara sightseeing en eventueel relax hotel
Dag 14: Pokhara - KTM Bus
Dag 15: Dagtrip Bhaktapur
Dag 16: Terugvlucht

Opmerkingen, andere ideeën? Hoor het graag! :)
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:50:12 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182686261
Veel plezier in die bussen :D

verder lijkt de reis heel erg op de onze (wij waren daar vlak voor de aardbeving) wij deden katmandu (en baktapur) -> pokhara -> chitwan -> kodari -> katmandu.

Maar dan wel in de auto niet in bussen, en de auto was al een redelijke hell kwa wegen enzo.

Poon hill trekking hebben wij ook gedaan die is wel erg leuk :)

Voor de trekking niet vergeten handschoenen mee te nemen (ik kon het zonder maar mijn vriendin heeft sokken gebruikt als handschoenen) en een slaapzak (die is ook te huren in pokhara maar een eigen is wel fijn). Zorg ervoor dat je schoenen meeneemt die je al ingelopen hebt met genoeg ruimte bij de tenen... (ik ben de beide nagels op mijn grote teen kwijtgeraakt dankzij ietsje te kleine schoenen :X)... Stokken kun je daar wel kopen.

als je vanaf hier TRV / Nepal #2 leest in dit topic kun je mijn ervaringen lezen toen ze nog iets meer in mijn geheugen stonden, en het is dus bijna eenzelfde trip.

Ohja nu ik het zelf teruglees handoeken dus ook essentieel bij de trekking, wij hebben ons met tshirts afgedroogd :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 23-10-2018 11:01:28 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182686621
Tja, die bussen. Ben er ook geen fan van en daarom bewust gekozen om Chitwan - Pokhara op te delen in 2 stukken van ongeveer 3 uur ofzo. Als we het echt niet zien zitten kunnen we dan altijd nog terugvliegen vanuit Pokhara naar KTM.
pi_182686734
Neem zout mee. Volgens mij is het daar redelijk droog nu dus het zal wel meevallen, maar toen ik de Poon Hill-trek deed stikte het van de bloedzuigers.
pi_182687215
Het is er nu inderdaad echt schitterend weer met vrijwel geen regen meer. Overdag 25-30 graden, bij de trekking vast wel een stuk frisser naarmate we hoger komen..
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:00:40 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182687419
Ohja wij waren in maar en echt fris was het niet te noemen :P
pi_182688288
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 12:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja wij waren in maar en echt fris was het niet te noemen :P
Maar toch handschoenen nodig gehad?
  Moderator dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:12:36 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182688308
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar toch handschoenen nodig gehad?
Alleen sochtends naar boven naar poon hill.. maar ik redde het ook wel met mijn handen in de mouwen.
pi_182691478
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Alleen sochtends naar boven naar poon hill.. maar ik redde het ook wel met mijn handen in de mouwen.
Ben benieuwd dan.. iig genoeg laagjes ingeslagen en met een beetje goede beweging denk ik dat je al vrij snel warm wordt (tenzij er een ijzige wind staat ofzo)
pi_182738225
Dinsdag voor de eerste keer naar Nepal gereisd. Anderhalve dag sightseeing gedaan in Kathmandu, morgenvroeg naar Lukla voor de Three Passes Trek en daarna nog een paar reservedagen waar we nog geen invulling voor hebben (uitrusten...). Vandaag was al prachtig, wat een bizarre stad. We hebben erg veel zin in morgen, hoewel zo'n lange trekking toch ook wel spannend is!

Moderator donderdag 25 oktober 2018 @ 17:38:31 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182738662
Katmandu is wel een cultuuromslag als je Europa gewend bent :P
pi_182749677
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:19 schreef Dropbox het volgende:
Dinsdag voor de eerste keer naar Nepal gereisd. Anderhalve dag sightseeing gedaan in Kathmandu, morgenvroeg naar Lukla voor de Three Passes Trek en daarna nog een paar reservedagen waar we nog geen invulling voor hebben (uitrusten...). Vandaag was al prachtig, wat een bizarre stad. We hebben erg veel zin in morgen, hoewel zo'n lange trekking toch ook wel spannend is!

[ afbeelding ]
Hoor graag je ervaringen en ook wat betreft aan te raden kleding tijdens de trekking! Vind dat zo lastig in te schatten..
pi_182749784
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoor graag je ervaringen en ook wat betreft aan te raden kleding tijdens de trekking! Vind dat zo lastig in te schatten..
Eerste keer voor ons dus moeilijke inschatting. We willen graag alles volledig zelfstandig doen dus gewicht tot een minimum beperken. Dat is met 18 dagen trekking vrij aardig gelukt, totdat we slaapzakken van bijna 2kg en donsjassen huurden... Ik houd je op de hoogte als ik bereik heb!
pi_182750197
Fijn! Wij gaan 'slechts' 4-5 dagen trekking doen dus dat scheelt nogal inderdaad.
pi_182980260
Nog een kleine week, super veel zin in! *O*
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 18:48:50 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182983396
Hehe ik heb in 2015 een papiertje tussen twee planken in een trekkershutje gepropt met een boodschap erop en mijn email adres. En vandaag kreeg ik dit:

quote:
Hey Bosbeetle,

I don't know if you remeber, but you pinched a little paper with your Email-adress in a gap of two pieces wood in an accomodation in Nepal (way to Poon Hill) - it said: " if you find this , you are the lucky new owner of this paper. The previous owner was me:"

I picked it up back then...few years ago... somehow I just found it within a pile of paper, while looking for some other stuff...

Funny - so now you know who is the lucky one :)

Hope you had a nice trek too.

Greetings from Germany!
Heel erg tof :D
pi_183515710
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Nog een kleine week, super veel zin in! *O*
We zijn gisteren weer thuis gekomen :)

Het land is indrukwekkend, kleurrijk, vriendelijk, chagrijnig, smerig, prachtig, adembenemend en vermoeiend in één zin. We hebben enorm veel gezien en meegemaakt in de 2 weken dat we er zijn geweest en hebben er bijzonder van genoten. Her en der echt even gas terug moeten nemen om te kunnen herstellen van alle indrukken na bijvoorbeeld Kathmandu, Chitwan of de absurd zware trekking naar Poon Hill (hier hebben we ons echt op verkeken als twee sportievelingen).

Het land is compleet anders dan wat we al hadden gezien in de afgelopen jaren (Thailand, Maleisië, Singapore, Indonesië) en dat in positieve zin! Tel daarbij op het prachtige weer (overdag 20-25 graden, 's avonds en 's ochtends een graad of 10-12) en we kunnen terug kijken op een heel mooi avontuur met onvergetelijke momenten!
  maandag 3 december 2018 @ 17:16:48 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_183517161
Leuk dat het zo goed is bevallen Jor_Dii! ^O^.
Heb je alles zelf gedragen op Poon Hill of had je een een Guide/Porter?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Moderator maandag 3 december 2018 @ 23:29:59 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183525052
O-) toch fijn om te horen dat mensen die zichzelf sportief noemen die poon hill trek toch geen eitje vonden :P
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 00:32:41 #171
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_183525964
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Hehe ik heb in 2015 een papiertje tussen twee planken in een trekkershutje gepropt met een boodschap erop en mijn email adres. En vandaag kreeg ik dit:

[..]

Heel erg tof :D
Mooi!

Denk dat ik hier (Indonesië) ook een briefje achter ga laten. :D
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_183527513
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2018 17:16 schreef SeLang het volgende:
Leuk dat het zo goed is bevallen Jor_Dii! ^O^.
Heb je alles zelf gedragen op Poon Hill of had je een een Guide/Porter?
Enkel een guide, die zeer bekwaam was en ons echt op de juiste momenten voor een komische noot of oppepper zorgde.

quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 23:29 schreef Bosbeetle het volgende:
O-) toch fijn om te horen dat mensen die zichzelf sportief noemen die poon hill trek toch geen eitje vonden :P
Ik had me - enigszins - ingelezen en las dat met name dag 2 ontzettend zwaar zou zijn met veel trappen. De eerste dag gingen we echter al tot Ulleri met daarvoor 3500 traptreden en de dagen daarna werd dat in onze beleving niet echt veel minder. Fysieke pijntjes gaan dan toch wel zwaar op je mentale gestel wegen. De uiteindelijke klim naar Poon Hill en het uitzicht maakte uiteraard alles 300% goed. Zelden zoiets adembenemend moois gezien :)
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 09:27:39 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183528155
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 08:17 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Enkel een guide, die zeer bekwaam was en ons echt op de juiste momenten voor een komische noot of oppepper zorgde.

[..]

Ik had me - enigszins - ingelezen en las dat met name dag 2 ontzettend zwaar zou zijn met veel trappen. De eerste dag gingen we echter al tot Ulleri met daarvoor 3500 traptreden en de dagen daarna werd dat in onze beleving niet echt veel minder. Fysieke pijntjes gaan dan toch wel zwaar op je mentale gestel wegen. De uiteindelijke klim naar Poon Hill en het uitzicht maakte uiteraard alles 300% goed. Zelden zoiets adembenemend moois gezien :)
ja het is gewoon 100 % traplopen :D Ikzelf vond afdalen vooral minder leuk maar dat kwam denk ik ook omdat door de net iets te kleine schoenen mijn teennagels eraf/los waren geschoven :X
  woensdag 30 januari 2019 @ 09:21:44 #174
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184706320
Ik ga deze zomervakantie voor 4 weken! Ik en mijn zusje willen daar paragliden, zouden jullie dit ons aanraden met het oog op veiligheid?
pi_184707239
quote:
17s.gif Op woensdag 30 januari 2019 09:21 schreef -Phineas- het volgende:
Ik ga deze zomervakantie voor 4 weken! Ik en mijn zusje willen daar paragliden, zouden jullie dit ons aanraden met het oog op veiligheid?
Veel mensen zien doen in Pokhara. Denk dat het qua veiligheid zeker goed zit en dat het adembenemend mooi is boven het meer.
pi_188337305
Nog mensen op trekking naar Nepal dit jaar?

Ik heb interesse en zoek nog een mooier - niet te toeristische- trekking. Misschien zelfs in combinatie met beklimmen van relatief eenvoudige berg.. MDus geen Anna Purna oid.

Heb ervaring en ben fit.

Inspiratie welkom....
Love is in the air!
pi_189402171
Niemand?
Love is in the air!
pi_189402278
Ik ga naar Nepal midden/eind November, maar doe de Poon Hill trek. Maar die is vrij toeristisch, misschien ook wat te makkelijk voor jou.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_189406920
Wat is toeristisch? Poon Hill, ja dat is vrij massaal maar dan heb je het over enkele honderden mensen die zich daar uiteindelijk verzamelen. De rest van de trekking is prachtig (en zwaar), waarbij je ook veel alleen zult lopen.
pi_189407361
Andere tips voor hikes die prachtig zijn en massa niet heengaat? Minimaal 10 dagen...

Ik ben redelijk goed getraind.
Love is in the air!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')