Daarin heb je gelijk, Mbo had Havo of vwo moeten zijn (Ik edit het)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:49 schreef Plantagehouder het volgende:
Vmbo vs mbo is toch geen niveauverschil, hooguit een leeftijdsverschil
Ik heb ook 'maar' een mbo opleiding. Mijn ex deed ook universiteit. Leerde juist heel veel van hem, maar hij ook van mij. Het vult elkaar aan. Vind ikquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef emmyemmy het volgende:
Ik doe art & design op MBO, mijn vriend doet wiskunde op de universiteit.
Hangt er helemaal van af of je dat belangrijk vind, toch?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:53 schreef Lokasenna het volgende:
Lijkt me lastig.
Zo iemand is waarschijnlijk trager van begrip en zal moeilijker kunnen meekomen in wat diepere gesprekken.
Nouja het helpt dat ik sowieso door andere redenen dan niveau op het mbo zitquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef birdy-xx het volgende:
[..]
Ik heb ook 'maar' een mbo opleiding. Mijn ex deed ook universiteit. Leerde juist heel veel van hem, maar hij ook van mij. Het vult elkaar aan. Vind ikSoms voelde het wel heel ongelijkwaardig aangezien hij vaak gelijk had en veel wist. Dat werkte negatief op mijn zelfvertrouwen.
Ik zat eens met een 19-jarig MBO-meisje te ouwehoeren in de trein. We hadden het over relaties, zegt ze "tsja, voor mij is het vooral belangrijk dat we gewoon gezellig en lief met elkaar omgaan". Toen dacht ik bij mezelf: daar had ik 30 jaar voor nodig om daar achter te komen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:00 schreef birdy-xx het volgende:
Soms voelde het wel heel ongelijkwaardig aangezien hij vaak gelijk had en veel wist
Mooi.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik zat eens met een 19-jarig MBO-meisje te ouwehoeren in de trein. We hadden het over relaties, zegt ze "tsja, voor mij is het vooral belangrijk dat we gewoon gezellig en lief met elkaar omgaan". Toen dacht ik bij mezelf: daar had ik 30 jaar voor nodig om daar achter te komen.
Feitenkennis is leuk, maar weinig behulpzaam om gelukkig te worden.
Je weet zeker dat jij niet de imbeciel was in de relatie?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:11 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat het niet werkt. Ik kon nooit een normaal gesprek met mijn ex voeren, ze vraagt altijd waarom ik van die moeilijke woorden gebruikt en wat al die woorden betekent. Dingen die anderen in 1x begrijpen moet je aan haar uitgebreid uitleggen. Op een gegeven moment begon ik er gewoon aan te irriteren.
Ach, dat het gewoon leuk is is het belangrijkst.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:02 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hangt er helemaal van af of je dat belangrijk vind, toch?
Ik ben niet zo van de diepe gesprekken met mijn vriendin, hoor. Soms denk ik wel eens "allemachtig, waarom weet je nou niet wat inflatie is", maar dat is gauw over als we KEIHARD aan het ik besef dat ze me lekker vrij laat, nooit zeurt, niet jaloers is, altijd opgewekt is, enz.
Dat bedoelde ik een beetje met van elkaar leren. Wel lief. Zo zie je maar dat je ook iets kunt leren van mensen die op een 'andere manier' slim zijnquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:05 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik zat eens met een 19-jarig MBO-meisje te ouwehoeren in de trein. We hadden het over relaties, zegt ze "tsja, voor mij is het vooral belangrijk dat we gewoon gezellig en lief met elkaar omgaan". Toen dacht ik bij mezelf: daar had ik 30 jaar voor nodig om daar achter te komen.
Feitenkennis is leuk, maar weinig behulpzaam om gelukkig te worden.
En dat is een knappe prestatie. Want op het vmbo ben je al afgeschreven door de leraren en samenleving om enige echte toekomstkansen te hebben of te creëren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:24 schreef Nemeosis het volgende:
Niet vergeten dat iemand van het vmbo ook kan eindigen op het hbo
Klopt. Ik was als kind nooit gemotiveerd genoeg om mijn best te doen op de basisschool. Ik tekende veel liever en daarom stuurde ze mij naar vmbo Basis (later doorgestroomd naar Kader) vervolgens Mbo 4 en nu Hboquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:29 schreef birdy-xx het volgende:
En dat is een knappe prestatie. Want op het vmbo ben je al afgeschreven door de leraren en samenleving om enige echte toekomstkansen te hebben of te creëren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |