abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130706827
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 11:36 schreef Gulara het volgende:

[..]

Wat doe jij tegen bijten? Hier ook een bijterd. :X :'(
De laatste keer dat hij beet was tot bloedend toe. Toen ben ik gewoon boos geworden. Flink hard auw gvd en kind weggelegd. De groeten. Dan geen melk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 1 september 2013 @ 16:00:02 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130706896
Ohhhh tot bloedens toe :X het idee.... ;(
pi_130707040
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:00 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh tot bloedens toe :X het idee.... ;(
Daarom werd ik ook boos. Het deed zo ontzettend veel pijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_130712282
Ik kom hier ook even iets vragen: al sinds zevrijdag geboren is drinkt E. als een trein. Super, maar ik heb dus nu al flinke stuwing. Ze krijgt het niet weggedronken, ze zit al overvol. Iemand tips? Gewoon kolven tot de ergte stuwing eraf is?
Home is where the O+ is...
  zondag 1 september 2013 @ 18:50:05 #105
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130713111
Welkom en nog gefeliciteerd Cwen! *O*

Heb geen ervaring met teveel productie, maar ik zou zeggen dat kolven alleen maar voor meer productie zorgt?
pi_130713224
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 18:27 schreef Cwen het volgende:
Ik kom hier ook even iets vragen: al sinds zevrijdag geboren is drinkt E. als een trein. Super, maar ik heb dus nu al flinke stuwing. Ze krijgt het niet weggedronken, ze zit al overvol. Iemand tips? Gewoon kolven tot de ergte stuwing eraf is?
Ik kreeg het advies om de ergste stuwing eraf te kolven, en dat dan maximaal 2 keer per dag, als het mij echt teveel pijn deed zeg maar. Dat heb ik een paar dagen gedaan, en toen trok het gelukkig bij. En stuwing hoort erbij rond dag 4 he? Daarna word het meestal wel weer minder..
pi_130717151
Cwen, stuwing is naar.. Als je het echt niet trekt afkolven, maar het liefst zo min mogelijk aan doen. Met een dag of 3 moet het minder worden geloof ik.. :* het hoort er helaas bij.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_130717549
De stuwing die je nu hebt zou idd vanzelf weg moeten trekken, maar de druk eraf kolven kan eventueel wel. Koolbladeren verzachten de pijn ook, die kan je ertegen aan houden.

Als je echt overproductie hebt, kan je maximaal 2x per dag helemaal leeg kolven en daarna overgaan op blokvoeden. Maar daar zou ik nu nog mee wachten hoor!

Edit: zie ook http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/melk.html
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130721171
Heb je er veel pijn van? Zo ja, eenmalig leegkolven. Zo nee, laten gaan, wordt met 24 uur beter. Koelen kan fijn zijn (na het voeden, niet ervoor) en gekneusde koolbladeren idd ook (uit de koelkast helemaal fijn!).
Maar wees niet een enorme bikkel. Bij ernstige stuwing kun je echt beter een keer leegkolven dan doormodderen. Ernstige stuwing kan namelijk ook klierweefsel beschadigen door de druk.
  maandag 2 september 2013 @ 10:18:45 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130735153
Mijn god, ik werk nu op een nieuwe locatie, en ik besef nu hoe goed de kolfruimte in het vorige gebouw was :X

Zit nu in een random hokje dat niet op slot kan, en direct naast de deur zitten de mensen al te bellen... :') Er schijnt ook nog een andere ruimte te zijn, maar die wist mn leidinggevende ook even niet te vinden. Volgende keer dan maar...
  maandag 2 september 2013 @ 10:26:07 #111
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130735269
Wel 1 voordeel, het zit dichterbij mijn werkplek, dus meer effectieve
kolftijd ^O^
  maandag 2 september 2013 @ 10:31:21 #112
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130735367
Hier kan de deur ook niet op slot. Maar kleine organisatie, dus net ff mailtje rondgestuurd dat als de deur dicht is, ze beter ff buiten blijven :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130735415
Ik had een bordje op de deur hangen: kolfruimte, niet storen. Maar ik zat in een leegstaande vleugel dus daar kwam toch niemand.
pi_130735844
Zo, ik werd vannacht pas om half 5 gewekt door een hongerig meisje...

Ze kreeg het ook niet helemaal weggedronken, en toen heb ik een uur na het voeden gekolfd, alleen had ik dat achteraf denk ik beter pas na de ochtendvoeding kunnen doen, ze blijft nu maar hongerig lijken. Maar ik had 80 mL, waarvan ik net een beetje heb geprobeerd met de fles te geven. Maar na 15 mL ofzo hoefde ze die niet meer. Aan de borst wilde ze nog wel, en nu is ze rustig.

Maar ik heb gelukkig nog wat om in te vriezen.

En de kolfruimte op mijn werk was een kleedkamer. Die ook nog wel eens bezet was. Dat wil ik dus dit keer echt anders hebben.
pi_130738319
Gisteravond toch nog maar een lk geraadpleegd en die had een goede techniek om de zwelling te verminderen, waardoor de pijn veel minder is. Fijn!
E. is vrij gulzig, dus vaak aanleggen ging niet ivm kramp. Dat is nu ook minder en ze drinkt weer goed door, dus het gaat hier de goede kant op!

Nog wel benieuwd naar herkenning: iemand anders ook bijna 24 uur lang continue tsr/ melkstroom gehad? Ik vang het op en vries het in, maar zelfs de lk vond het zeldzaam.
  maandag 2 september 2013 @ 13:05:28 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130739244
Wow Cwen! :o

Ik zou haast zeggen dat ik alleen maar kan dromen van zoveel melk; maar echt handig is het natuurlijk niet :') Hopelijk gauw wat meer zindelijke borsten!
  maandag 2 september 2013 @ 13:12:45 #117
381212 Gulara
From the future
pi_130739434
Cwen, ik had in het begin een flinke overproductie en hele sterke toeschietreflex. Maar 24 uur non stop niet geloof ik.
Ik ben uiteindelijk gaan clustervoeden en dat heeft wel geholpen. Maar jouw baby'tje is nog klein toch? ga even op zoek

En ik ben ook benieuwd wat de kolfruimte op m'n werk gaat worden. Ik vind het bordje van Kyara wel een slim idee. En anders gil ik wel een keer als er iemand dreigt binnen te komen.
  maandag 2 september 2013 @ 13:13:39 #118
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130739460
Hoe zijn de kolfrechten daar Gulara?
  maandag 2 september 2013 @ 13:16:11 #119
381212 Gulara
From the future
pi_130739512
Geen flauw idee. Maar Nederlanders zijn meestal wel assertiever en mondiger dan Australiėrs. O-)

Ik heb het aangekaart en het was geen probleem. Ik denk dat ik er wel uitkom met m'n baas/collega's.
  maandag 2 september 2013 @ 14:05:02 #120
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_130740785
Vraagje: welke voedingsbh geeft bij jullie de beste steun?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_130740978
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 13:12 schreef Gulara het volgende:
Cwen, ik had in het begin een flinke overproductie en hele sterke toeschietreflex. Maar 24 uur non stop niet geloof ik.
Ik ben uiteindelijk gaan clustervoeden en dat heeft wel geholpen. Maar jouw baby'tje is nog klein toch? ga even op zoek
Ze is 4 dagen oud, ja :). Ze is nu zelf ook weer aan het clusteren, dus dat haalt de druk er weer een beetje af. Ik denk dat ze het wel gaat kunnen regelen, ze is duidelijk genoeg in haar hongersignaaltjes en ik kan toch nog geen kant op :).

Danic, ik hoor goede verhalen over Mammae, maar heb er nog geen gekocht. Eerst maar zien welke maat ik heb/krijg/houd.
pi_130746100
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Vraagje: welke voedingsbh geeft bij jullie de beste steun?
Ik ben erg tevreden over mijn Hotmilk bh :Y

Cwen, ik heb eigenlijk nooit gelekt (andere uiterste), dus daar ben ik niet bekend mee. Lijkt me wel heel lastig zeg! Fijn dat de lk je tips heeft kunnen geven.

Ik kolf sinds vorige week niet meer op het werk. Maar de afgelopen 2 nachten heeft de mini zo vaak gedronken (4x ofzo, er komen hoektanden door en hij is snipverkouden) dat ik al sinds een uur of 1 behoorlijke stuwing heb. Ik zal blij zijn als ik thuis ben!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130746163
Lijkt me wel lastig Cwen,
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou haast zeggen dat ik alleen maar kan dromen van zoveel melk; maar echt handig is het natuurlijk niet Hopelijk gauw wat meer zindelijke borsten!
+1

Qua voedingsbh's heb ik goedkope van hema, prenatal en h&m. Mijn padded bh van de v&d zit nog het mooiste, al zijn de cups door het padded deel wat lastiger wat te vouwen. Maar het staat wel mooier vind ik.
pi_130746438
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 16:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik ben erg tevreden over mijn Hotmilk bh :Y

Cwen, ik heb eigenlijk nooit gelekt (andere uiterste), dus daar ben ik niet bekend mee. Lijkt me wel heel lastig zeg! Fijn dat de lk je tips heeft kunnen geven.

Ik kolf sinds vorige week niet meer op het werk. Maar de afgelopen 2 nachten heeft de mini zo vaak gedronken (4x ofzo, er komen hoektanden door en hij is snipverkouden) dat ik al sinds een uur of 1 behoorlijke stuwing heb. Ik zal blij zijn als ik thuis ben!!
Even met je handen kolven!
pi_130746774
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:11 schreef WupWup het volgende:

[..]

Even met je handen kolven!
Ik zit nu in de trein :P Maar sowieso is dat me nog nooit gelukt. Handleiding van bv.com gevolgd, maar geen succes. Jammer wel, want het lijkt me wel handig voor dergelijke situaties.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')