Denk niet dat het allemaal heel duur is thuis, aanschaf van de servers, DA licentie en de stroomkosten. Stroomkosten zitten volgens mijn berekening op zo'n ¤0,50 - ¤0,70 per dag per server, dat valt dan nog best wel mee. Aanschaf zitten de kosten ook niet echt en lifetime DA zit op 299 dollarquote:Op zondag 29 september 2013 23:20 schreef JK het volgende:
Datacenter grotere kans op storingen? Misschien.. maar ook (veel) grotere kans op snelle fix. Alles is redundant. Wil je dat thuis, dan mag je genoeg geld neerleggen.
Zie wel vaker sites langs komen waarbij het echt onlogisch lijkt, ben dan altijd een beetje jaloers dat ik niet zulke CTR's haal...quote:Op maandag 30 september 2013 07:14 schreef JK het volgende:
Met maar 1000-1600 pageviews pr dag idd een hele hoge ctr.
Geloof me, je kan beter 15.000 bezoekers hebben met een CTR van 1% dan 1500 bezoekers en een CTR van 10%quote:Op maandag 30 september 2013 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zie wel vaker sites langs komen waarbij het echt onlogisch lijkt, ben dan altijd een beetje jaloers dat ik niet zulke CTR's haal...
Die CTR's gaan denk ik alleen samen met het schenden van de Adsense-regels. Op sitedeals ook veel sites die worden aangeboden die pas enkele maanden oud zijn en nu al ¤500-¤1000 opleveren, zoiets verkoop je toch niet tenzij er iets aan de hand isquote:Op maandag 30 september 2013 08:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zie wel vaker sites langs komen waarbij het echt onlogisch lijkt, ben dan altijd een beetje jaloers dat ik niet zulke CTR's haal...
Alles is redundant, weet je dat zeker?quote:Op zondag 29 september 2013 23:20 schreef JK het volgende:
Datacenter grotere kans op storingen? Misschien.. maar ook (veel) grotere kans op snelle fix. Alles is redundant. Wil je dat thuis, dan mag je genoeg geld neerleggen.
De vraagstelling was zelf een server kopen...quote:Op maandag 30 september 2013 23:53 schreef JK het volgende:
En defecte voedingen? Geheugen? Cpu? Raid array batterij? Schijven? Veel spul zit er dubbel in of kan je hotswappen. Je hebt wel een dikke ups nodig als je uren wilt blijven draaien.
Ik werk in een datacenter en heb hiervoor in verschillende datacentra gewerkt. Geloof mij, het komt zelden voor dat iets 100% redundant is.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 07:17 schreef JK het volgende:
Wel veel, en een goed datacenter zorgt voor een backupnetwerk of in elk geval een spare switch incl config om snel te wisselen en binnen minuten weer te kunnen draaien. Je kan best thuis werken, maar koop dan wel wat dingen dubbel.
Ik zit er nuquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:57 schreef ursel het volgende:
http://webwereld.nl/datac(...)-easynet-op-schiphol
Na een tijdje valt er niks meer te doen als er geen stroom isquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:08 schreef ursel het volgende:
[..]
Dat valt wel mee als je nog kan FOK!en
mag ik hopen, ik heb nu 19 sites down bij flexweb.. Best kut, met name mn mail server mis ik nu.. Nou jah dan maar van de zon genieten. Wat moet je immers andersquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:36 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Na een tijdje valt er niks meer te doen als er geen stroom is
Flexwebhosting is inderdaad ook hard bezig ja.
Nou jah, hoe vaak komt het voor denk ik dan.. en dagje relaxen vind ik niet zo erg, en de mails komen vast binnen 48 uur wel weer aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:02 schreef Blester het volgende:
Lekker betrouwbaar die datacenters inderdaad
Klopt ook wel weer. Je kunt er altijd voor kiezen om 100% uptime te nemen, betaal je echter wel veel meer. Ik heb wel mijn betere websites op sterke pakketten staan, die zijn bijna nooit down dan, die opstartwebsites e.d. allemaal op normale pakketten. Het is gewoon klote dat je geld misloopt, elke minuut dat de websites down zijn, echt relaxen kun je dan ook niet denk ik (zeker niet als de problemen bij de hostingmaatschappij erg groot zijn).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 16:23 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Nou jah, hoe vaak komt het voor denk ik dan.. en dagje relaxen vind ik niet zo erg, en de mails komen vast binnen 48 uur wel weer aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |