abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_130486522
registreer om deze reclame te verbergen
2hwhd9e.jpg

21 januari 2012 heeft Laura het eiland Sint Maarten bereikt en daarmee haar wereldreis voltooid.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok was mister Mercer?! :?
En wie is Gerard van Erp? Conferencier en Laura-adept?

Update 25 augustus 2012:
Laura is met haar scheepsmaat Bruno op weg naar haar geboorteplaats Whangarei. Zij wil daar haar toekomst inrichten, maar naar verluidt is er vooralsnog helemaal niets voor haar geregeld. Hoe gaat Laura zich hieruit redden?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

Update 6 november 2012:
Laura is op weg naar Auckland om zich daar te vestigen. Laura zal hier een leven opbouwen waarbij ze zeilles gaat geven aan kinderen. Daarnaast gaat Laura meedoen met zeilwedstrijden, waaronder de Sydney-Hobart race.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos, tevens maker van de OP ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

wksp3c.JPG sp3c ("owja ik mod dit hele spektakel")

zoso.jpg Spijkerbroek ("Ach, ze heeft ook de motor nog.")

Tide.jpg Tide (" http://solozeilster.hyves.nl/ ")

Eclipse%20klein.jpg Motorboot ("Zeilersspirit zit in ieder geval in d'r bloed! ")

noiconn.png MrFoureyes ("Die Mercer mediablokkade is inderdaad onverdraaglijk!")
Topicreeks: Laura Dekker
pi_130486759
Zoals Babewatcher reeds postte, begint vanavond het spelprogramma Atlas waarin Laura meedoet. De deelnemers volgen een handelsroute vol gevaarlijke en mysterieuze opdrachten in het Marokkaanse Atlasgebergte.

In de VPRO-gids van deze week staat op pagina 40 naar aanleiding van dit programma een heel artikel over Laura inclusief telefonisch interview. Mijn scanner is niet aangesloten, mogelijk kan iemand anders het scannen. Een verkorte versie staat online:
http://www.vpro.nl/lees/gids/dagtips/2013/34/maandag.html
pi_130502431
Voor degene die het interesseren ik kan je vanuit een gerucht alweer een nieuwtje vertellen omtrent "Laura". Haar jongere zusje Kim (14 jaar) wordt momenteel door juridisch getouwtrek bij haar moeder ontnomen door haar vader om op een internationale zeilkamp te mogen gaan voor zes maanden. Ik voel het aan mijn water dat Pa lief zo publieksgeil is, dat hij zijn nieuwe kans schoon ziet om Kim het stokje over te laten nemen van Laura.
  donderdag 12 september 2013 @ 08:18:04 #5
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_131085652
2IMG_mcgtlaura_2_1_A3PB62I.jpg

Zeilmeisje heeft Duitse vriend (30)

AMSTERDAM -
Zeilmeisje Laura Dekker (17) heeft een Duitse vriend die bijna twee keer zo oud is als zijzelf.

Dekker, die met veertien jaar als jongste mens op aarde solo rond de wereld zeilde, is gelukkig met Daniel, een 30-jarige oosterbuur uit Bonn.
Samen leven ze op Laura’s boot ’Guppy’ voor de kust van Nieuw-Zeeland. Dat vertelde Laura aan Duitse journalisten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)e_vriend__30___.html
pi_131085913
oke maar is ze eigenlijk al klaar met de reis rond de wereld met haar zeilboot ?
pi_131091828
:')
  Moderator donderdag 12 september 2013 @ 13:41:33 #8
4036 crew  Cynix
The Original
pi_131092906
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:38 schreef arjan1212 het volgende:
oke maar is ze eigenlijk al klaar met de reis rond de wereld met haar zeilboot ?
Solo om de wereld zeilen? :? Is ze eigenlijk al begonnen? :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_131110027
Laura is verstandig. Niet met een cultuurverrijkende puber, maar met een wijze, iets oudere man gaan.
Het is ook weer die typisch rechtse zure Telegraafmanier van nieuws: "bijna 2x zo oud als zijzelf"

Laura (17, vanaf volgende week 18 jaar)
18 x 2 = 36
vriend is 6 jaar jonger dan dat, ja, echt bijna, je bent alleen twee Olympische Spelen en 4 nieuwe Nederlandse kabinetten verder.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  donderdag 12 september 2013 @ 22:48:54 #10
94257 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_131112441
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 02:21 schreef MakkieR het volgende:
Voor degene die het interesseren ik kan je vanuit een gerucht alweer een nieuwtje vertellen omtrent "Laura". Haar jongere zusje Kim (14 jaar) wordt momenteel door juridisch getouwtrek bij haar moeder ontnomen door haar vader om op een internationale zeilkamp te mogen gaan voor zes maanden. Ik voel het aan mijn water dat Pa lief zo publieksgeil is, dat hij zijn nieuwe kans schoon ziet om Kim het stokje over te laten nemen van Laura.
Zeilmeisje Kim ^O^
Staring at the sea
Staring at the sand
  vrijdag 13 september 2013 @ 13:09:44 #11
13913 Salah-al-Din
Righteousness of the faith
pi_131125330
quote:
2s.gif Op donderdag 12 september 2013 22:48 schreef aloa het volgende:

[..]

Zeilmeisje Kim ^O^
Zijn er al picca's? :7
Wanneer een vrouw tegen u praat, glimlach haar dan toe maar luistert niet.
pi_131149696
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:18 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]

AMSTERDAM -
Zeilmeisje Laura Dekker (17) heeft een Duitse vriend die bijna twee keer zo oud is als zijzelf.

Dekker, die met veertien jaar als jongste mens op aarde solo rond de wereld zeilde, is gelukkig met Daniel, een 30-jarige oosterbuur uit Bonn.
Samen leven ze op Laura’s boot ’Guppy’ voor de kust van Nieuw-Zeeland. Dat vertelde Laura aan Duitse journalisten.
Schandalig :(
aardappels, sproitjes, sloavink.
pi_131163935
Ik hoorde dat haar boek in september eindelijk uitgebracht wordt?
Of is dit al oud nieuws? If ja then sorry.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Ter info: op DM's wordt niet gereageerd.
Where's that confounded bridge?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_131164306
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:13 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik hoorde dat haar boek in september eindelijk uitgebracht wordt?
Of is dit al oud nieuws? If ja then sorry.
Het boek is al uit. Te koop bij de betere boekhandel of online.
pi_131164375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:24 schreef BabeWatcher het volgende:
Het boek is al uit. Te koop bij de betere boekhandel of online.
Oh, ik bedoelde niet dat ik het ga kopen.
Ammenooitnie.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_131164987
Die vriend is een pedo.
Ура для россии
pi_131165089
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 september 2013 15:43 schreef Woestijnvos het volgende:
Die vriend is een pedo.
Ze is bijna 18. Zoek maar eens op wat "pedo" precies betekent.
Maar het is op z'n minst een :|W waard.
pi_131169699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:54 schreef BabeWatcher het volgende:
Laura is verstandig. Niet met een cultuurverrijkende puber, maar met een wijze, iets oudere man gaan.
Het is ook weer die typisch rechtse zure Telegraafmanier van nieuws: "bijna 2x zo oud als zijzelf"

Laura (17, vanaf volgende week 18 jaar)
18 x 2 = 36
vriend is 6 jaar jonger dan dat, ja, echt bijna, je bent alleen twee Olympische Spelen en 4 nieuwe Nederlandse kabinetten verder.
Oh, dus dat is Svetan!
pi_131170261
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh, dus dat is Svetan!
_O_ ^O^
pi_131172517
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh, dus dat is Svetan!
:D
pi_131175479
quote:
Die vriend is een pedo.
Aanstaande vrijdag is die vriend een ex-pedo, want dan wordt Laura 18 *O*
pi_131176544
quote:
Die vriend is een pedo.
Niet waar, is guppy love.
pi_131302518
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 08:18 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]

AMSTERDAM -

Anno 2013 kijk ik hier allang niet meer van op. In de jaren zestig speelden meisjes van 15 met poppen. Nu gaan die leeftijdsgenoten naar de discotheek, trachten alcohol te drinken en heeft elk puberale chick maar een bezigheid waar ze zich mee bezighouden. Boys O-)
pi_131324983
Ach welnee. Dit is echte liefde, dat zie je zo. Laura is echt veel te intelligent om met de eerste jongen die ze tegenkomt mee te gaan.
pi_131350623
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 20:22 schreef BabeWatcher het volgende:
Ach welnee. Dit is echte liefde, dat zie je zo. Laura is echt veel te intelligent om met de eerste jongen die ze tegenkomt mee te gaan.
Quoted voor het nageslacht _O-
pi_131389898
*O* 18 jaar vandaag *O*

Lieve Laura, gefeliciteerd met deze prachtige leeftijd!
pi_131395738
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 september 2013 19:33 schreef BabeWatcher het volgende:
*O* 18 jaar vandaag *O*

Lieve Laura, gefeliciteerd met deze prachtige leeftijd!
Kleine meisjes worden groot. Laura is dus nu officieel een volwassene.
Hallo
pi_131395778
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:39 schreef clavier het volgende:

[..]

Kleine meisjes worden groot. Laura is dus nu officieel een volwassene.
Gisteren was haar vriend nog een gehaat pedofiel, vandaag is het een gezonde man die van jonge vrouwen houdt.
pi_131404056
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 september 2013 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Gisteren was haar vriend nog een gehaat pedofiel, vandaag is het een gezonde man die van jonge vrouwen houdt.
Dat zal toch wel meevallen? Pedo is ie beslist niet vanwege een 17-jarige vriendin.
pi_131405541
Vanaf 16 is hier legaal...
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_131684577
Na lange tijd weer even op deze site nadat de zeilgeinteresserden hier in Duitsland nu eindelijk het langverwachte boek hebben en Laura hier een paar presentaties houd.

18 jaar geworden en niets van alle negatieve vorspellingen en roddels uit Nederland is uitgekomen!
Ze heeft precies gedaan wat ik lang geleden al voorspeld had (Nieuw zeelands diploma middelbare school en nog diverse andere zaken) en ze is nu ook niet bepaald van de honger omgekomen.
Ook is ze na haar recordrondje om de wereld niet in een zwart gat gevallen en heeft op haar 18de nu al meer van de wereld en zijn culturen gezien als de minister van buitenlandse zaken.
Ik denk ook dat we de komende jaren nog wel meer van haar, en haar zeilkunsten, zullen horen.

Het word nu echt tijd dat Nederland ook eens op het idee komt haar als voorbeeld voor de jeugd te gaan zien (wat ze in vele landen al is). De heksenjacht die de nederlandse overheid, organisaties en burgers op Laura hebben gehouden is voor een geciviliseerd land toch echt wel beschamend. Hier in Duitsland is men er trots op dat Laura ook nog een duitse pas in de zak heeft en dus ook een beetje van hun waarbij het feit dat ze deze presentaties in het duits houd haar extra applaus oplevert.
pi_131684776
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:03 schreef svetan het volgende:
Na lange tijd weer even op deze site nadat de zeilgeinteresserden hier in Duitsland nu eindelijk het langverwachte boek hebben en Laura hier een paar presentaties houd.

18 jaar geworden en niets van alle negatieve vorspellingen en roddels uit Nederland is uitgekomen!
Ze heeft precies gedaan wat ik lang geleden al voorspeld had (Nieuw zeelands diploma middelbare school en nog diverse andere zaken) en ze is nu ook niet bepaald van de honger omgekomen.
Ook is ze na haar recordrondje om de wereld niet in een zwart gat gevallen en heeft op haar 18de nu al meer van de wereld en zijn culturen gezien als de minister van buitenlandse zaken.
Ik denk ook dat we de komende jaren nog wel meer van haar, en haar zeilkunsten, zullen horen.

Het word nu echt tijd dat Nederland ook eens op het idee komt haar als voorbeeld voor de jeugd te gaan zien (wat ze in vele landen al is). De heksenjacht die de nederlandse overheid, organisaties en burgers op Laura hebben gehouden is voor een geciviliseerd land toch echt wel beschamend. Hier in Duitsland is men er trots op dat Laura ook nog een duitse pas in de zak heeft en dus ook een beetje van hun waarbij het feit dat ze deze presentaties in het duits houd haar extra applaus oplevert.
Volgens mij heeft Laura juist haar best gedaan om buiten de media-aandacht te blijven. Van een heksenjacht is geen sprake. Ze mocht immers gaan maar zij brak alle afspraken. Heeft Laura een diploma gehaald op de middelbare school in Nieuw Zeeland?
Ik heb ook nog niet begrepen dat men in Duitsland trots is op het feit dat ze een Duits paspoort heeft. En houdt ze haar presentaties idd in het Duits?
pi_131684979
Laura heeft een Nieuw Zeelands highschool diploma en ze houd haar presentaties idd in het Duits (2 leden van de lokale zeilclub waren erbij).
pi_131685055
Ik heb alleen maar gelezen dat ze de ene vakantie na de andere houdt met af en toe een presentatie. Over school is bij mijn weten nooit iets gezegd.
  zondag 29 september 2013 @ 20:19:46 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_131685117
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:17 schreef Disana het volgende:
Ik heb alleen maar gelezen dat ze de ene vakantie na de andere houdt met af en toe een presentatie. Over school is bij mijn weten nooit iets gezegd.
Ze is een drop-out toch? Gaan we weinig tot niets meer van vernemen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_131685226
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 20:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ze is een drop-out toch? Gaan we weinig tot niets meer van vernemen.
Zo kun je het noemen. Feit is dat er nog steeds geld is voor haar reizen; ben benieuwd hoe lang dat nog duurt.
pi_131685244
@Disana

Dat met de school staat niet alleen op Laura's site maar is op een presentatie hier in Duitsland ook bij navraag bevestigd. Overigens houd Laura vele presentaties in diverse landen.
pi_131685440
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:23 schreef svetan het volgende:
@Disana

Dat met de school staat niet alleen op Laura's site maar is op een presentatie hier in Duitsland ook bij navraag bevestigd. Overigens houd Laura vele presentaties in diverse landen.
Ik ben het nergens tegen gekomen. Heb je een quote of althans een datum?
pi_131685683
@Disana

Zoek het zelf maar op in Laura's blog..... was een paar maanden nadat ze was aangekomen maar nog voor ze haar eigen auto had. Het was maar een regeltje waarin dit werd meegedeeld. In dat zelfde blog staat ook wat over een maritime vervolgopleiding.
pi_131685835
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:32 schreef svetan het volgende:
@Disana

Zoek het zelf maar op in Laura's blog..... was een paar maanden nadat ze was aangekomen maar nog voor ze haar eigen auto had. Het was maar een regeltje waarin dit werd meegedeeld. In dat zelfde blog staat ook wat over een maritime vervolgopleiding.
Ik geloof er niets van. Heb haar blog gevolgd en ben het nooit tegengekomen.
pi_131687839
@Disana

Blog van 21.12.2012 - je moet ook lezen wat je niet bevalt!

quote:
After I passed my school exams, I got accepted to Maritime School which will start after the summer holidays. It's really exciting but I still have a lot to arrange and prepare for it. It will be a great opportunity, as I will be studying for a few years toward my goal of becoming a captain on the big mega-yachts.

[ Bericht 72% gewijzigd door svetan op 29-09-2013 21:59:34 ]
pi_131687841
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 20:03 schreef svetan het volgende:

_O_
Laura is nu te zien op de Nationale Nederlandse Staatstelevisie, in een avonturen/survivalspel in de woestijn van Marokko. Dit is in juli dit jaar opgenomen.

Laura is een geweldige jonge vrouw en zou inderdaad als voorbeeld moeten dienen. Laura's deelname aan het voornoemde programma heeft veel ogen doen openen. Waar mensen haar voorheen als rebelse puber zagen, zien ze nu in dat Laura wel degelijk een begaafde vrouw is.
pi_131688166
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:11 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Laura is een geweldige jonge vrouw en zou inderdaad als voorbeeld moeten dienen. Laura's deelname aan het voornoemde programma heeft veel ogen doen openen. Waar mensen haar voorheen als rebelse puber zagen, zien ze nu in dat Laura wel degelijk een begaafde vrouw is.
:').
pi_131703445
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:11 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

_O_
Laura is nu te zien op de Nationale Nederlandse Staatstelevisie, in een avonturen/survivalspel in de woestijn van Marokko. Dit is in juli dit jaar opgenomen.

Ze heeft geld nodig, dus wil ze nu wel meewerken aan filmopnames.
pi_131705130
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:11 schreef svetan het volgende:
@Disana

[..]

Dat is gemakkelijk om dat te schrijven.....de zomerholiday in NZ is afgelopen in February, ik heb in haar blogs vanaf die tijd niks gezien wat op studeren leek....overigens hoef je helemaal geen highschool diploma te hebben om een cusus te volgen bij de Maritime School

Zie hier de requierements:Seatime Requirements:
36 months in deck capacity on vessels of at least 12m, including 6 months performing watchkeeping under the supervision of a certificated officer.
Minimum Age:
19 years old.
Further Requirements:
Note that you must complete and submit a Training Record Book before you can be examined for the oral examination.
NOTE: You must apply for and receive a MARITIME NZ Examination Permit before you can take the final oral examination.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_131706615
quote:
11s.gif Op maandag 30 september 2013 12:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dat is gemakkelijk om dat te schrijven.....de zomerholiday in NZ is afgelopen in February, ik heb in haar blogs vanaf die tijd niks gezien wat op studeren leek....overigens hoef je helemaal geen highschool diploma te hebben om een cusus te volgen bij de Maritime School

Zie hier de requierements:Seatime Requirements:
36 months in deck capacity on vessels of at least 12m, including 6 months performing watchkeeping under the supervision of a certificated officer.
Minimum Age:
19 years old.
Further Requirements:
Note that you must complete and submit a Training Record Book before you can be examined for the oral examination.
NOTE: You must apply for and receive a MARITIME NZ Examination Permit before you can take the final oral examination.
Dus of het is een leugen, of ze bedoelde een toelatingsexamen. Niks middelbare schooldiploma dus.
pi_131706836
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:11 schreef svetan het volgende:
@Disana

[..]

Ik heb het gevonden en ik betwijfel of het de waarheid is. Want ze is voortdurend onderweg, nergens lees je iets over school. Ook lees je vervolgens nergens iets terug over die maritime school; ze is nog steeds aan het reizen.
  maandag 30 september 2013 @ 18:09:51 #48
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_131714146
Het is natuurlijk weer het verstoren van het feestje, maar eigenlijk vind ik het niet zo heel enorm bijzonder dat Zeilmeisje een presentatie in het Duits geeft. Dat moeten namelijk (in dat achterlijke Nederland) heel veel Nederlandse studenten doen die Duits in hun keuzepakket hebben. Met een Duitse moeder en een Duitse vriend moet het dan toch wel mogelijk zijn om een presentatie over een bekend onderwerp in het Duits te geven.

Die enorme belangstelling valt ook wel mee: op http://www.yacht.de/panor(...)z-normal/a83555.html hebben ze het over 100 bezoekers die haar presentatie bijwoonden. Dat is (met dank aan die geweldig slechte kwaliteit van het Nederlandse onderwijs) net drie schoolklassen. Het viel me overigens op dat in een of ander Duits ontbijtshowprogramma een paar weken terug Zeilmeisje moest worden gedubt in het Duits. Zal toch niet zijn geweest omdat haar Duits zo perfect is.

Maar daar gaat het natuurlijk allemaal niet om. Wat we hier wel hebben is iemand zonder opleiding of baan, die zich ervoor inspant om zover mogelijk van haar familie weg te blijven. Af en toe komen er bezwerende geluiden zoals dat Nieuwzeelandse schooldiploma dat haar zou zijn uitgereikt na "testen", de toelating tot een universitaire opleiding of de toekomstige carriere als kapitein op een groot schip. Ik denk dat de kans het grootst is dat het toch wat anders gaat lopen.
pi_131718782
@Disana

quote:
Ik heb het gevonden en ik betwijfel of het de waarheid is. Want ze is voortdurend onderweg, nergens lees je iets over school. Ook lees je vervolgens nergens iets terug over die maritime school; ze is nog steeds aan het reizen.
Zeg nu maar ronduit dat jij denkt dat ze liegt.... als je dat bij mij, zonder een vorm van bewijs, zou uithalen dan kreeg je een proces aan je broek!

School/ studie betekent in Nederland dat je met een aantal mensen in een kleine ruimte opgehokt zit en je 80% van de tijd verveelt. In andere landen gaat men daar een andere weg en laat men de mensen zelf (ook thuis) studeren en is de school er alleen maar voor regelmatige seminars en praktijkvakken. Zelf heb ik op deze manier, naast een werdag van 40 uur, mijn studie tot een goed einde gebracht.
Laura heeft op deze manier al reizende rond de wereld de highschool gedaan dus zal ze, ook al is ze veel onderweg, geen moeite hebben ook de volgende droom (captain) waar te maken.
pi_131718961
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 20:17 schreef svetan het volgende:
@Disana

[..]

Zeg nu maar ronduit dat jij denkt dat ze liegt.... als je dat bij mij, zonder een vorm van bewijs, zou uithalen dan kreeg je een proces aan je broek!

School/ studie betekent in Nederland dat je met een aantal mensen in een kleine ruimte opgehokt zit en je 80% van de tijd verveelt. In andere landen gaat men daar een andere weg en laat men de mensen zelf (ook thuis) studeren en is de school er alleen maar voor regelmatige seminars en praktijkvakken. Zelf heb ik op deze manier, naast een werdag van 40 uur, mijn studie tot een goed einde gebracht.
Laura heeft op deze manier al reizende rond de wereld de highschool gedaan dus zal ze, ook al is ze veel onderweg, geen moeite hebben ook de volgende droom (captain) waar te maken.
Moet je er wel eerst achter komen wie ik echt ben, svetan :D

Laten we zeggen dat ik denk dat ze het een beetje handig formuleert zodat het ljkt alsof ze de middelbare school heeft gehaald. Maar vervolgens hoor je niets meer over die scheepsopleiding, die ze volgens haar eigen zeggen allang had moeten beginnen.

Nee echt, het enige dat ik haar zie doen is rondreizen (op wiens kosten en op welke titel) :)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')