SPOILER: Hoe het allemaal begonOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Elk half jaar wordt een shortlist update gegeven van ons als spelers, met informatie over goals, assists, tackels en meer. Met andere woorden: Ben je op weg om die wereldster te worden?
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
Elk jaar wordt er een update gegeven van de eigenschappen van elke speler. Al deze screens kan je vinden op ons speciale Fok! als speler forum. Iedereen krijgt gelijke kansen in dit spel. Elke speler krijgt een vaste waarde in het begin en het potentieel kan je zelf kiezen door middel van scenarios.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.
Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 180. Je mag per categorie 40 punten besteden.
Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 190 gegenereerd door een RNG*. Je mag per categorie 40 punten besteden.
* RNG = Random Number Generator
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Zie een overzicht verderop in de OP.
Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves voor de vertaling Nederlands-Engels:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inschrijving geschiedt helemaal via http://forcedinduction.nl/forumdisplay.php?fid=5 !! Lees de sticky posts daar aandachtig als je je wilt inschrijven.
Maak je inschrijving als geregistreerde user, als je je inschrijving wilt kunnen wijzigen. Een ongeregistreerde user kan zijn topic niet meer wijzigen!
Na ongeveer 15 seizoenen worden alle carrires bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen?
Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen?
Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen?
Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Waar staat PA en CA voor?
PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).
5. Hoe werkt de PA (Potential Ability) in FM?
Deze site (http://games-footballmana(...)tential-ability.html) geeft een goede uitleg.
6. Waarom mag ik niet in andere competities starten?
We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.
7. Waar meten we mee aan het einde?
Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeelt worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
8. Deze OP is saai!
Als je een expert bent in Paint / Photoshop zie ik graag wat illustraties tegemoet! Daarnaast is alle feedback welkom.
9. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit?
Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
Vorige rondes
Huidige spelers
Inschrijving (gesloten)
Beschikbare competities
Tips
Bedankt voor de updates.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:32 schreef xminator het volgende:
Dat was het dan voor vandaag!
Save staat op het forum voor awards en voor de volgende host.
Je waarde daalt als een gek naarmate je contract afloopt. Dat is heel normaal.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:33 schreef PowerLoungen het volgende:
Ik ben blijkbaar nog maar 3,9 waard
Leuk verhaaltjequote:Op zondag 25 augustus 2013 22:46 schreef xminator het volgende:
Misschien heeft van Rhyp iets aan deze uitleg?
Je bent in een schoenenwinkel en staat aan de kassa. Voor jou staat nog 1 dame, een nette en sympatieke verschijning die zich bovendien goed met de kassierster blijkt te verstaan alsof ze op een of andere manier samen horen.
Plots bemerk je in het rek achter de kassierster een paar schoenen waar je direkt verliefd op wordt. Je hebt inderdaad al meer dan genoeg schoenen maar deze, die moet je hebben, die zijn gewoon voor jou geschapen, gemaakt om door jou en jou alleen gedragen te worden, zonder dit paar schoenen zal je nooit meer gelukkig kunnen zijn in het leven, je weet dat je gewoon niet meer zonder kan...
Maar dan bemerk je dat die dame voor jou aan de kassa met dezelfde verliefde blik naar die schoenen staart (die stomme koe!). Met een blik in jouw richting laat ze duidelijk verstaan dat dit paar schoenen nooit in jouw handen zal komen en dus ook nooit aan jouw voeten zal zitten (wat een achterbakse tik!).
Dan blijkt dat zij haar vent zijn kredietkaart niet vindt en zij begint driftig in haar handtas te zoeken naar cash (de rommelige trien). Op dat moment besef je zelf dat voorkruipen geen zin heeft want ook jij hebt onvoldoende geld bij. De verkoopster bekijk jullie rustig en wacht af.
Jouw vriendin, die in dezelfde winkel toevallig net ook schoenen aan het passen is, bemerkt plots jouw benarde situatie en ze reageert, zoals het trouwens een echte vriendin betaamt, iemand van wie men weet dat men er in noodgevallen kan op rekenen (wat een schatje!). Zij doet teken dat ze haar geldbeugel in jouw richting zal gooien zodat jij de inhalige valse vuile gemene trut voor jou toch nog de loef kan afsteken en vlug dat paar schoenen kan kopen.
Ze zal haar geldbeugel zo werpen dat die net over het hoofd van die bitch voor jou vliegt en tussen haar en de kassierster belandt. Jij wipt dan vlug voorbij dat lelijke monster, vangt de geldbeugel op om dan bliksemsnel die schoenen te kopen.
Maar : zolang jouw vriendin haar geldbeugel nog niet geworpen heeft, dat wil zeggen dat die nog niet in de lucht vliegt naar jou toe, mag jij je hoogstens op dezelfde hoogte van die geniepige kip bevinden en niet ervoor want anders... sta je buitenspel...
[ afbeelding ]
Dat verhaal over Hubertus en buitenspelquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:32 schreef xminator het volgende:
Dat was het dan voor vandaag!
Save staat op het forum voor awards en voor de volgende host.
Oke, bedankt. De shortlist is op 28 mei al gemaakt door xminator, dus ik zal in dit verloren uurtje even doorsimuleren tot eind augustusquote:Op maandag 26 augustus 2013 13:42 schreef Katth het volgende:
2 september - spelersupdate (na sluiting transfermarkt)
31 dececmber - shortlist
31 mei - shortlist (voor reset alle competities)
Is allemaal niet zo precies hoor, maar dit zijn richtlijnen. Als je in de zomer te ver doorgaat kunnen competities al gereset zijn en is shortlist leeg.
hoppa! Eindelijk weer in het nieuws en aanvoerder van Spanjequote:Op maandag 26 augustus 2013 13:48 schreef PierreTT het volgende:
Emerico ook bij de friendlies uitblinker
[ afbeelding ]
De stokbroodvreters zijn blij met Rausch!quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:53 schreef Katth het volgende:
Goed bezig Rausch! Mogen wij nog vaak kampioen worden daar in Parijs
quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:53 schreef PierreTT het volgende:
[..]
De stokbroodvreters zijn blij met Rausch!
[ afbeelding ]
Toen Rausch geblesseerd was werd ik gelijk de man van het seizoen, maar dat lijkt er nu niet in te zitten.quote:Op maandag 26 augustus 2013 13:54 schreef PierreTT het volgende:
En hij is ook nog topscoorder![]()
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Half bezopen is weggegooid geld.
Zou jij die Bas Sneijder eens met Jolink willen vergelijken?quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:05 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ja, maar wel als bankzitter!
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:07 schreef Katth het volgende:
[..]
Zou jij die Bas Sneijder eens met Jolink willen vergelijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Half bezopen is weggegooid geld.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:09 schreef PierreTT het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
Niet bizar veel gespeeld, je bent geen basisspeler bij Monaco...quote:
WTFquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:36 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Niet bizar veel gespeeld, je bent geen basisspeler bij Monaco...
[ afbeelding ]
Wacht, deze is beter...quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
WTF
Zomaar de topscorer op de bank zetten...
Thanks!quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:37 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Wacht, deze is beter...
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:34 schreef PierreTT het volgende:
En captain Emerico reporting!
[ afbeelding ]
Is Nederland kampioen geworden?quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:39 schreef PierreTT het volgende:
Awards!
Goleador beste speler op het EK!
[ afbeelding ]
Gouden Schoen voor Vencedor!
[ afbeelding ]
En het Dream Team
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Yep!quote:
quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:30 schreef PierreTT het volgende:
De finale-wedstrijd: Jolink en Siebele bleven op de bank.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:29 schreef PierreTT het volgende:
Nederland gaat door en wint uiteindelijk het EK!![]()
[ afbeelding ]
Heb je nog een screen van de wedstrijd?quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:46 schreef PierreTT het volgende:
Rausch-nieuws...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doet het goed bij PSG! Waar Papisko overigens net zijn debuut heeft gemaakt en meteen een cup mee naar huis heeft genomen
[ afbeelding ]
Ach, natuurlijk. Hij simuleert even, dan post ik de screen van de wedstrijdquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:49 schreef Katth het volgende:
[..]
Heb je nog een screen van de wedstrijd?
Bij mij wel, maar die zullen wel in de cache staan.. waarschijnlijk heeft Puush dan weer kurenquote:
Heb hier ook geen problemen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:55 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Bij mij wel, maar die zullen wel in de cache staan.. waarschijnlijk heeft Puush dan weer kuren
quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:49 schreef Katth het volgende:
[..]
Heb je nog een screen van de wedstrijd?
Gvd die vuile Fischer...quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:58 schreef PierreTT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jolink op de bankSacre Bleu trouwens wel in de basis bij Monaco!
En captain, en 2 goals...quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:58 schreef PierreTT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jolink op de bankSacre Bleu trouwens wel in de basis bij Monaco!
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:04 schreef truedestiny het volgende:
In ieder geval weg bij het falende Manchester
nee transfervrij naar mijn wetenquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:14 schreef truedestiny het volgende:
[..]
Pegasus is ook al weg gekocht!
iig weg bij Manchester... Geen eens Europees voetbal daarquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:15 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
nee transfervrij naar mijn weten
De tweede keer dat Paul Jambers een 10 haalt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:08 schreef PierreTT het volgende:
"Alsof we tegen FC Bal Op Het Dak '79 speelden", aldus Jambers
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:15 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
nee transfervrij naar mijn weten
Beste speler, en dat terwijl Spanje niet eens kampioen geworden isquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:39 schreef PierreTT het volgende:
Awards!
Goleador beste speler op het EK!
[ afbeelding ]
Gouden Schoen voor Vencedor!
[ afbeelding ]
En het Dream Team
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:06 schreef PierreTT het volgende:
Peter laat zich direct zien bij Bayern!
[ afbeelding ]
Dat klopt inderdaad niet, zal nog eens checken, want Heinsgebot in Duitse 3e divisie lijkt me ook niet correct.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:59 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Ik heb het de laatste tijd rete druk gehad. Nu alles eindelijk bijgelezen en wat blijkt.... Ik speel nauwelijks. Gelukkig nu terug naar Arsenal, want bij AS Roma kwam ik er niet aan te pas. Hopelijk bij Arsenal wel! Daar in ieder geval geen last van Vencedor en Adriaanse.
Ik zit volgens de awards overigens nog steeds in Schotland te voetballen. Dat klopt neem ik aan niet?:P
Achja, een kleinigheidje. Het is al geweldig dat jullie zoveel tijd en moeite hierin steken!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:01 schreef Sejt het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad niet, zal nog eens checken, want Heinsgebot in Duitse 3e divisie lijkt me ook niet correct.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:04 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Achja, een kleinigheidje. Het is al geweldig dat jullie zoveel tijd en moeite hierin steken!
Werd tijdquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:56 schreef Sejt het volgende:
Peter R. met een speciale reden in Oranje? Wie is de verdachte?
[ afbeelding ]
10quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:09 schreef Sejt het volgende:
Yuriy vindt makkelijk gaten in Turkse defensie.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:09 schreef Zenit- het volgende:
Mag ik een screentje met de cubgeschiedenis van Bayrovskiy?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:09 schreef Sejt het volgende:
[..]Wat een goalgetter is 'ie toch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is Tottenham ook mooi trouw.
Feyenoord-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
Oost en Jambers.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:30 schreef Sejt het volgende:
Oost beukt alle Schotten van goal weg in Glasgow.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:49 schreef Sejt het volgende:
Zoekplaatje.
[ afbeelding ]Bayrovskiyyyyyy!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Feyenoord-
Gaat het zo slecht met Atletico in de competitie? Ik zie namelijk 'Unhappy' staan en ook op de TL..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:56 schreef Sejt het volgende:
Fok! shortlist 31 december 2024: http://forcedinduction.nl/showthread.php?tid=370&pid=4373#pid4373
Hij is al aan het simuleren tot 2 februari, dus wie weet heb ik zometeen een transfer te melden.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:58 schreef SiebeJ het volgende:
[..]
Gaat het zo slecht met Atletico in de competitie? Ik zie namelijk 'Unhappy' staan en ook op de TL..
quote:
Bohoho, samen met Jan-Peter Cafu is Zidalex toch wel de beste speler die ik heb gecreëerd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:16 schreef Sejt het volgende:
Zidalex krijgt complimenten van één van 's werelds grootste voetballers.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:51 schreef Sejt het volgende:
En wie moet het weer doen...?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love my mispoken words.
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:26 schreef Sejt het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Kom bij Atletico dan. Of maak een plekkie vrij bij Barçaquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:36 schreef Sejt het volgende:
Niss op de hielen van Goleador.![]()
[ afbeelding ]
Arsenal speelt?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:37 schreef Sejt het volgende:
Zo, ik ben even Arsenal kijken terwijl het spel simuleert tot 1 juni 2025.
Die Mannschaft is toch fake?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Komt toch de vraag weer bij me naar boven: waarom zijn onze Duitsers niet opgeroepen voor Die Mannschaft, en was dat in eerdere rondes ook het geval met andermans spelers?
Mja, weet ik. Vroeg me af of dat fake.lnc-bestand vroegah wel/ook is weggehaald voordat we gingen spelenquote:
Zijn ze blijkbaar vergeten. Volgende keer als je een Duitse speler maakt even aangeven.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, weet ik. Vroeg me af of dat fake.lnc-bestand vroegah wel/ook is weggehaald voordat we gingen spelen
Toen ik de database aanmaakte, heb ik het fake bestand uitgezet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Mja, weet ik. Vroeg me af of dat fake.lnc-bestand vroegah wel/ook is weggehaald voordat we gingen spelen
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:00 schreef Sejt het volgende:
Contractnieuws:Ik snap wel waarom hij zeikt als Vencedor 240K krijgt en Vibius maar 135K. Vibius is veel belangrijker als spelmaker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je trouwens een overzicht van zijn spelershistorie?
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:11 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom hij zeikt als Vencedor 240K krijgt en Vibius maar 135K. Vibius is veel belangrijker als spelmaker.
Heb je trouwens een overzicht van zijn spelershistorie?
quote:
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:02 schreef PierreTT het volgende:
Ik zal zo weer even doorsimuleren, ben het bestand aan het downloaden
Werkt weer volgens mij!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:33 schreef truedestiny het volgende:
Als die het doet mag ik dan een screentje van de Italiaanse selectie?
Ze betalen daar wel erg goed.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:08 schreef PierreTT het volgende:
Slechts een nieuw huis per week![]()
[ afbeelding ]
Welkomquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:14 schreef PierreTT het volgende:
Debuut van Atirador bij Inter!
[ afbeelding ]
Dat krijg je met zo'n naam.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:15 schreef PierreTT het volgende:
Nog steeds niet bij het nationale elftal...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:18 schreef PierreTT het volgende:
Zidalex beste speler in Europa![]()
![]()
[ afbeelding ]
Bij mij werkt hetquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:33 schreef PierreTT het volgende:
Kan iemand even checken of ForcedInduction down is? Ik kan de pagina niet meer openen
Bij mij ook weerquote:
Begin van het einde voor mijn speler vrees ikquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:15 schreef PierreTT het volgende:
Atirador en Culetto winnen van Pegasus en Bayrovskiy
(Volgens mij is Pegasus geblesseerd geraakt in deze wedstrijd...)
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |