Nice!quote:
Momenteel 0 graden, s'nachts net onder nulquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Nice!
Dat bakken in die zon zit er voorlopig niet meer voor je inhaha.
Wat is de temperatuur daar 's avonds, 's nachts en overdag?
Sjezus,,,quote:Op dinsdag 26 november 2013 16:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Momenteel 0 graden, s'nachts net onder nul
Morgen nog meer sneeuw dan vandaag en het zal zo'n 1 graad zijn. 's nachts net onder nul.
Daarna warmt het overdag op tot zo'n drie graden maar gaat het in de nacht rapido onderuit. Voor zaterdag is de verwachting -10
Alles wentquote:Op dinsdag 26 november 2013 16:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Sjezus,,,
Ook niet echt gezond. Wij klagen hier over enorme temperatuur schommelingen soms maar bij jou is het nu ook wel extreem.
Hopen mag altijdquote:Op zaterdag 30 november 2013 22:38 schreef whosvegas het volgende:
Hopen op een winter zonder veel kou en sneeuw
Voor de verandering
Dat is altijd wat me tegen houdt om er niet in de winter naar toe te gaan moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jeetje, je zal je vakantie er heen hebben geboekt om nog even van de najaarszon te genieten zeg
Is het iets van de laatste jaren dat daar sneeuw zou moeten liggen vóór kerst?quote:Op zondag 8 december 2013 16:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Kurkdroog in de Alpen
Daarom heeft FOK die banner zeker.quote:Op zondag 1 december 2013 15:28 schreef RiKe het volgende:
Ik hoop juist op veel sneeuw, gewoon omdat het mooi is.
Vallende sneeuw vind ik ook erg rustgevend.
In veel hoge skigebieden is de seizoensstart traditioneel toch wel in de eerste week van december. De Westalpen hebben in jaren niet zo'n slechte seizoensstart gezien als dit jaar.quote:Op maandag 9 december 2013 20:17 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Is het iets van de laatste jaren dat daar sneeuw zou moeten liggen vóór kerst?
Het seizoen startte altijd met kerst en regelmatig waren de condities dan nog slecht. Nu is het ineens de bedoeling dat alles dan optimaal is?
Het gaat vandaag weer door daar op Tenerifequote:Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Jeetje, je zal je vakantie er heen hebben geboekt om nog even van de najaarszon te genieten zeg
Eind november zat ik daar nog, goed gepland dus.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bizar!! Maar dit is zeker in het noorden?quote:Op woensdag 11 december 2013 15:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Het gaat vandaag weer door daar op Tenerife
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Eerste sneeuw in Jeruzalem, op Kreta en Cyprus
De eerste sneeuw van deze winter heeft Jeruzalem gisteren in een witte stad veranderd. Het was de zwaarste sneeuwval in 60 jaar, bericht de krant Haaretz. De witte pracht viel vooral in de smaak bij de kinderen. Vele mensen kwamen echter te laat of zelfs helemaal niet op hun werk omdat het openbaar vervoer zware hinder ondervond en grotendeels werd stilgelegd.
Ook de belangrijkste snelweg van Israël, van Tel Aviv naar het meer dan 800 meter hoog gelegen Jeruzalem, werd wegens de sneeuw compleet gesloten.
Overstromingen
Tegen de avond wordt nog meer zware sneeuwval verwacht. De scholen bleven ook in andere delen van Israël meestal door overstromingen na hevige regenval gesloten. Op de Westelijke Jordaanoever hadden niet enkel de Palestijnse schoolkinderen vrij, maar ook alle ambtenaren omdat de overheidsdiensten gesloten bleven. Woensdag en 's nachts was er door een zware winterstorm veel neerslag gevallen. In de Negev-woestijn waren meerdere wegen door overstromingen onberijdbaar. Beter weer wordt pas zondag verwacht.
Kreta en Cyprus
Ongewoon hevige sneeuwval heeft vandaag ook voor zware verkeershinder gezorgd op de toeristeneilanden Kreta en Cyprus. Volgens de civiele bescherming waren op Cyprus 37 dorpen van de buitenwereld afgesloten, vooral dorpjes in het Troödosgebergte in het zuidwesten van het eiland.
Ook op Kreta viel veel sneeuw. Een man in het dorp Anogeia nabij Heraklion raakte zwaargewond, toen hij bij het sneeuwruimen op zijn terras zeven meter naar beneden viel, aldus de Griekse televisie onder aanhaling van de politie. De zware sneeuwval volgde na een storm met windkracht tien daags voordien. In vele Griekse steden werden verwarmde sporthallen geopend voor daklozen. Het winterse weer zou tot morgen duren.
http://janvissersweer.nl/buitenlandquote:Tienduizenden huishoudens zonder stroom, een ontregeld spoornet, daken van huizen afgerukt en gesloten scholen: dat was vanochtend de balans na de nachtelijke passage van een vinnige stormdepressie in delen van Midden- en Noord-Zweden. In de regio Jämtland werden zowaar windstoten boven 150 km/uur geregistreerd. Zo meldde Blåhammaren gemiddeld 122 km/uur (windkracht 12: orkaan) met uitschieters tot maar liefst 166 km/uur. Ook in Finland werden hoge windsnelheden (tot ruim 130 km/uur) gemeten.
Zeer, zeer imponerend waren de luchtdrukstijgingen in de achterkamer van de depressie. In Noorwegen meldde Namsos tussen 19 en 22 uur een stijger van 18.1 hPa. In Zweden en Finland kwamen ‘stijgers’ tot 14-17 hPa/3 uur voor. Ondertussen keerde in delen van Noors en Fins Lapland de winter enigszins terug. Het Finse Inari Nellim noteerde een minimumtemperatuur van -16,3º, het Noorse Karasjok -20,7º. Donderdag werd in westelijk Noorwegen in Tafjord nog 16,3º gemeten en aan de Botnische Golf in het Zweedse Järnäsklubb 11,0º.
Europa wordt steeds groter!quote:
Het is handig idd, dat Engeland er nog tussen ligtquote:Op zondag 5 januari 2014 03:03 schreef Lemans24 het volgende:
Goed dan Nederland niet aan de Atlantische Oceaan grenst, dan zouden we onderlopen...
Ik hoop t! Kraken met die handel!quote:Op zondag 5 januari 2014 12:03 schreef kebabkever het volgende:
Zak er nog een forse winter komen? Medio februari bijv. ?
Dat weet niemand.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:03 schreef kebabkever het volgende:
Kan zomaar. Februari kan steenkoud zijn.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:03 schreef kebabkever het volgende:
Volgens de Enkhuizer Almanak krijgen we van half januari tot half februari een winterse periode.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:03 schreef kebabkever het volgende:
Je hoort iemand "tsunami" roepen. Lijkt er ook bijna wel op, wat een berg water ineens.quote:
De kou zit redelijk dichtbij. Misschien net een kleine windverandering en dan komt het?quote:Op maandag 13 januari 2014 09:41 schreef Iwanius het volgende:
Zou dit alles toch een dezer dagen richting ons komen?
-50 in Oostenrijkquote:Op maandag 13 januari 2014 09:46 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
De kou zit redelijk dichtbij. Misschien net een kleine windverandering en dan komt het?
[ afbeelding ]
Die -50 zijn een -5 en 0 die te weinig afstand hebben.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
-50 in Oostenrijk![]()
![]()
![]()
Hier zit de kou ook dichtbij zie ik. 150 KM naar het noorden en het is -8 terwijl het hier boven 0 is
Aha.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:42 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die -50 zijn een -5 en 0 die te weinig afstand hebben.Zie dat hoogteverschil bij de getallen.
Het is nog vroeg.quote:
Dat terwijl het 55 in Turkije is.quote:Op maandag 13 januari 2014 10:11 schreef Dven het volgende:
[..]
-50 in Oostenrijk![]()
![]()
![]()
Hier zit de kou ook dichtbij zie ik. 150 KM naar het noorden en het is -8 terwijl het hier boven 0 is
1963 is het niet met je eensquote:Op donderdag 16 januari 2014 20:50 schreef Lemans24 het volgende:
Tot 2009 zeiden we dat het in Nederland nooit sneeuwt.
1979, 1985, 86, 87, 97 ook niet.quote:
2005 (dacht ik) viel hier nog bijna een halve meter sneeuw.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:51 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
1979, 1985, 86, 87, 97 ook niet.
Tussen 98 en 2007 bedoel ik, toch een hele lange tijd, waarin het uiterst zeldzaam was
Ik zit het nu te lezen ja. 'het meest uitgebreide sneeuwdek in 50 jaar.' In maart! Het was echter alleen in het noorden van het land.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:54 schreef aloa het volgende:
[..]
2005 (dacht ik) viel hier nog bijna een halve meter sneeuw.
Ik zat midden in die bui 's nachts. Twee uur doen over een stuk wat normaal een uur is. En toen ik moest pissen stond ik in behoorlijk diepe sneeuw.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik zit het nu te lezen ja. 'het meest uitgebreide sneeuwdek in 50 jaar.' In maart! Het was echter alleen in het noorden van het land.
Later kon er geen auto meer rijden. Het was opvallend stil toen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik zat midden in die bui 's nachts. Twee uur doen over een stuk wat normaal een uur is. En toen ik moest pissen stond ik in behoorlijk diepe sneeuw.
Gewoon in de EU, best bijzonder!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:03 schreef aloa het volgende:
Inmiddels is de -40 gehaald in Finland.
[ afbeelding ]
Finland heeft de -50 ooit gehaald.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gewoon in de EU, best bijzonder!
Wat is het EU-record?
-51,5 dus in Finland. (Staat ook in de OP zie ik net).quote:Op zondag 19 januari 2014 12:58 schreef DemonRage het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_weather_records
Europa: -58,1°C, Ust-Shchuger, Ruslandquote:Op zondag 19 januari 2014 13:16 schreef Lemans24 het volgende:
En -53 in Zweden, -52,6 in Oostenrijk.
(dat zijn de alltime records dus)
-40 is zo heel bijzonder nietquote:Op zondag 19 januari 2014 00:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gewoon in de EU, best bijzonder!
Wat is het EU-record?
Dat heb ik inmiddels ook gezien ja. Ik had me nooit gerealiseerd dat ook in onze omgeving zulke lage temperaturen 'normaal' zijn.quote:
Politiek gezien wel idd.. Dan is het -66 als allerlaagste temperatuur.quote:Op zondag 19 januari 2014 13:54 schreef Lemans24 het volgende:
Op Groenland is het ook koud. Toch een soort Denemarken.
De reden waarom die er niet tussen staat:quote:Op zondag 19 januari 2014 13:07 schreef aloa het volgende:
[..]
-51,5 dus in Finland. (Staat ook in de OP zie ik net).
De laagste temperatuur staat er nog niet tussen, die is n.l. net aangepast. -93.2 tussen Dome Argus en Dome Fuji (Antarctica). http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_weerrecords
http://en.wikipedia.org/wiki/Lowest_temperature_recorded_on_Earthquote:Analysis of satellite data has indicated a probable temperature of around −93.2 °C (−135.8 °F; 180.0 K), also in Antarctica, on August 10, 2010; however, this has not been confirmed by ground measurements.
Ik dacht dat die inmiddels wel erkend was. http://www.scientias.nl/w(...)lek-ter-wereld/95736quote:Op zondag 19 januari 2014 14:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De reden waarom die er niet tussen staat:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lowest_temperature_recorded_on_Earth
Precies, nogal discutabele meetmethode.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De reden waarom die er niet tussen staat:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Lowest_temperature_recorded_on_Earth
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |