In de serie lijkt ze het niet te weten dat ze de sleutel naar het noorden is, in de boeken weet ze dat welquote:Op woensdag 11 september 2013 14:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Sansa Stark, zonder dat ze het weet één van de mensen die de balans door kan laten slaan in haar voordeel. En ze weet het niet, ze weet het niet
Littlefinger en Tywin, Tyrion hoogstwaarschijnlijk ook.quote:Op woensdag 11 september 2013 14:52 schreef MAHL het volgende:
[..]
Littlefinger lijkt het wel te weten. Baas
Niet?quote:
Zullen we dat gewoon niet zeggen, zulke dingen?quote:Op woensdag 11 september 2013 15:01 schreef So_Surreal het volgende:
In boek 3 deel 2 eindelijk een personage dood waar ik een hekel aan had in de serie
Het trieste is dat ze eigenlijk helemaal niet zo machteloos is. Als haar wat overkomt in Kings Landing, in Joffreys burcht, hoe denk je dat het noorden zal reageren? Ze ziet het als een gevangenis maar het is tevens haar levensverzekering.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:01 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
In de serie lijkt ze het niet te weten dat ze de sleutel naar het noorden is, in de boeken weet ze dat wel
Ook is ze in de boeken lang niet meer zo naïef als in de serie, maar gewoon bang en machteloos.
In boek 3 deel 2 eindelijk een personage dood waar ik een hekel aan had in de serie
Het verraadt niks, alleen mijn mening, en d'r gaan elke aflevering mensen dood in GoTquote:Op woensdag 11 september 2013 15:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Zullen we dat gewoon niet zeggen, zulke dingen?
Het noorden stelt niks meer voor nu Robb dood is, Winterfel platgebrand is en de Karstarks weggegaan zijnquote:Op woensdag 11 september 2013 15:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Het trieste is dat ze eigenlijk helemaal niet zo machteloos is. Als haar wat overkomt in Kings Landing, in Joffreys burcht, hoe denk je dat het noorden zal reageren? Ze ziet het als een gevangenis maar het is tevens haar levensverzekering.
Nou...onderschat het niet. Die namen hebben enorm veel zeggingskracht, meer dan in onze wereld.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:13 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Het verraadt niks, alleen mijn mening, en d'r gaan elke aflevering mensen dood in GoT
[..]
Het noorden stelt niks meer voor nu Robb dood is, Winterfel platgebrand is en de Karstarks weggegaan zijn
Het enige wat ze denken te hebben is erfgename van Winterfel.
En niet te vergeten de Boltons die nu #TeamLannister zijn, met Roose als Warden of the North.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:13 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Het noorden stelt niks meer voor nu Robb dood is, Winterfel platgebrand is en de Karstarks weggegaan zijn
Ja, figuranten ja. En ik neem even aan dat je niet een enorme hekel aan soldaat 2B hebt. Dat je geen naam noemt maakt het nog niet "geen spoiler". Het is gewoon irritant zo.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:13 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Het verraadt niks, alleen mijn mening, en d'r gaan elke aflevering mensen dood in GoT
Plus dat het noorden het eerste stuk land is waar de ijszombies overheen walsen als ze voorbij die muur zijnquote:Op woensdag 11 september 2013 15:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
En niet te vergeten de Boltons die nu #TeamLannister zijn, met Roose als Warden of the North.
Die natuurlijk gewoon weer overloopt naar een andere partij mocht alles in de soep lopen. In mijn ogen niet direct de meest betrouwbare bondgenootquote:Op woensdag 11 september 2013 15:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
En niet te vergeten de Boltons die nu #TeamLannister zijn, met Roose als Warden of the North.
Stannis stuurt heel zn leger daar nou toch ook naar toe om het te verdedigen tegen die dode lopersquote:Op woensdag 11 september 2013 15:18 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Plus dat het noorden het eerste stuk land is waar de ijszombies overheen walsen als ze voorbij die muur zijnMaar goed, daar hebben we ook de wildlings nog voor.
Dus Winterfells leger zit wat lager, Wildlings bij de Wall en Stannis z'n leger straks ook. Wie weet gaan ze elkaar allemaal lief vinden daarzo (gemeenschappelijk doel) en knikkeren ze zo heeel die Lannisters van de troonquote:Op woensdag 11 september 2013 15:26 schreef kawa4 het volgende:
[..]
Stannis stuurt heel zn leger daar nou toch ook naar toe om het te verdedigen tegen die dode lopers
ik denk dat alles en iederen zn legers zometeen naar het noorden stuurtquote:Op woensdag 11 september 2013 15:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dus Winterfells leger zit wat lager, Wildlings bij de Wall en Stannis z'n leger straks ook. Wie weet gaan ze elkaar allemaal lief vinden daarzo (gemeenschappelijk doel) en knikkeren ze zo heeel die Lannisters van de troon
Whaha "Huh? Waar is iedereen? O hey, de iron throne! *zit* Opgestaan is plaats vergaan, bitchezzzzz"quote:Op woensdag 11 september 2013 15:31 schreef kawa4 het volgende:
[..]
ik denk dat alles en iederen zn legers zometeen naar het noorden stuurt
en dat dan heel toevallig Kaleeshi de zee oversteekt, en de troon op komt eisen
quote:Op woensdag 11 september 2013 15:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Whaha "Huh? Waar is iedereen? O hey, de iron throne! *zit* Opgestaan is plaats vergaan, bitchezzzzz"
Alsnog zijn er niet veel personages waar kijkers een hekel aan hebben, dus het is gewoon een rotopmerking. Boekinformatie buiten dit topic houden.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:13 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
[..]
Het enige wat ze denken te hebben is erfgename van Winterfel.
Dus jij zegt dat het wel een tip is om de boeken te gaan lezen als je de serie al volgt, en gewoon aan het begin te beginnen?quote:Op zondag 15 september 2013 19:38 schreef Norrage het volgende:
Zo de Red Wedding gehad in het boek. Ben ondertussen wel weer bij met de serie. Ontzettend veel dingen duidelijk geworden zeg. En holy shit, wat snapte ik eigenlijk weinig van de serie. Alsof ik nergens heb opgelet. Alsof ik een nieuw verhaal heb gelezen? En niet omdat de serie zo enorm afwijkt
Behalve dat Theon verhaal....hoezo hebben ze in godsnaam die martelscenes zo enorm uitgebreid in de serie gegooid? Behalve 1 zin waarin ze zeggen dat het gebeurt en die vinger, niks over gezegd....maar ok daar wordt vast nog wat mee gedaan.
Samen met deze scènes kan ik wel zeggen dat de toevoegingen in de serie wel echt stuk voor stuk waardeloos zijn (khaleesi...)...alles wat ik in de serie stom vond komt niet in het boek voor![]()
Ook wel weer zin om de serie opnieuw te kijken nu, haha. De beelden en de acteurs maken die mankementen meer dan goed
Ik haak in, en ik zeg JA. Ik vind boek 1 juist moeilijker inkomen en dat wordt beter als je verderleest. Waar het in de serie zwakker wordt, vind ik het in de boeken sterker worden, en je leert zo enorm veel meer. Ik heb serie 1 twee keer bekeken voor ik ging lezen, en toch werd alles veel duidelijker in het boek. Ookal deden ze veel meer met de details van het boek in S1 dan in de andere seriesquote:Op zondag 15 september 2013 21:45 schreef Kenju het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat het wel een tip is om de boeken te gaan lezen als je de serie al volgt, en gewoon aan het begin te beginnen?
Zou je zeggen dat het niveau van het eerste seizoen in het boek aangehouden wordt en doorgetrokken wordt? Mijn probleem met de serie is dat ik het eigenlijk niet zo interessant meer vind. Te veilig kwa keuzes van acteurs, de manier waarop het verhaal gebracht wordt, en gebeurtenissen die niet echt interessant zijn door gebrek aan detail.
Dat wordt je later wel duidelijk.quote:Op zondag 15 september 2013 19:38 schreef Norrage het volgende:
Behalve dat Theon verhaal....hoezo hebben ze in godsnaam die martelscenes zo enorm uitgebreid in de serie gegooid? Behalve 1 zin waarin ze zeggen dat het gebeurt en die vinger, niks over gezegd....maar ok daar wordt vast nog wat mee gedaan.
Krijgen we nu weer die discussie over de boeken hier? Hoe vaak heeft Mike nu al verzocht het daarover te hebben in het boekentopic?quote:Op zondag 15 september 2013 21:52 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik haak in, en ik zeg JA. Ik vind boek 1 juist moeilijker inkomen en dat wordt beter als je verderleest. Waar het in de serie zwakker wordt, vind ik het in de boeken sterker worden, en je leert zo enorm veel meer. Ik heb serie 1 twee keer bekeken voor ik ging lezen, en toch werd alles veel duidelijker in het boek. Ookal deden ze veel meer met de details van het boek in S1 dan in de andere series
quote:Op maandag 16 september 2013 17:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Krijgen we nu weer die discussie over de boeken hier? Hoe vaak heeft Mike nu al verzocht het daarover te hebben in het boekentopic?
Ach joh, niet zo moeilijk doen. Er is niks om over de serie te praten, wat maakt het jou dan uit als een paar mensen een paar reacties over de boeken plaatsen?quote:Op maandag 16 september 2013 17:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Krijgen we nu weer die discussie over de boeken hier? Hoe vaak heeft Mike nu al verzocht het daarover te hebben in het boekentopic?
Omdat, zoals altijd, er vanzelf weer een spoiler komt.quote:Op maandag 16 september 2013 17:42 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ach joh, niet zo moeilijk doen. Er is niks om over de serie te praten, wat maakt het jou dan uit als een paar mensen een paar reacties over de boeken plaatsen?
Mike kan de pot op. In het boekentopic zitten boekenspoilers, hier niet. Tenminste niet als ik erover postquote:Op maandag 16 september 2013 17:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |