abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5942723
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen Deel 9. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van maandag 23 september 2002.

dinsdag 24 september 2002 @ 00:14:35 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_5942913
Laurens vertelt over zijn zijn tijd in het leger en discipline. Dat je kleren allemaal goed moeten zitten enzo.

Mustapha ligt in zijn eentje op de bank de handleiding 'Functioneren binnen een groep (voor gevorderden)' te lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door APK op 24-09-2002 04:17]

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 24 september 2002 @ 00:27:47 #3
6941 APK
Factual, I think.
pi_5943086
Laurens wilde het liefst bij de luchtmacht, maar toen kwamen net de reclamefilmpjes met dat abseilen enzo, dus toen ging hij maar bij de luchtmobiele brigade.
  dinsdag 24 september 2002 @ 01:02:41 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_5943480
  dinsdag 24 september 2002 @ 01:07:48 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_5943527
Laurens: We hadden een reunie en daar was een jongen, hij noemde mij altijd baas, en die wilde mij aan zijn ouders voorstellen en die vader die zei: "Zoon, alleen honden hebben een baas".
(Algehele hilariteit.)
  dinsdag 24 september 2002 @ 01:14:28 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_5943576
Boek bijna uit.

Stefan heeft vervangende dienstplicht gedaan bij Greenpeace.
Ook veel discipline, boot boenen enzo. Bram vind dat geweldig van hem, met dieren werken.

dinsdag 24 september 2002 @ 01:38:38 #7
6941 APK
Factual, I think.
pi_5943732
  dinsdag 24 september 2002 @ 01:49:01 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_5943798
Margriet gaat naar bed. Ze krijgt een nachtzoen van Stefan.

Slechts na lang zeuren krijgt ze ook een zoen van Laurens. Hij wilde niet omdat ze altijd haar mond open doet tijdens de zoen.

Ting: Slaapt-Jeanette-al? Wat-gaat-er-dan-gebeuren-als-ik-straks-de-hele-tijd-ga-kletsen?
Margriet: Dan zegt ze waarschijnlijk "Hou je bek".

Iedereen maakt nu aanstalten om te gaan slapen, Ting wil nog niet.
Ting: Gisteren-ging-ik-om-deze-tijd-slapen. Toen-gingen-ze-de-hele-tijd-lawaai-maken.

dinsdag 24 september 2002 @ 01:57:42 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_5943844
Ting: Ik-ben-gewoon-mezelf-hier-niet.
Daniela: Ik zou wel iets te doen willen hebben, met draad en kraaltjes kettingen maken of zo.
Ting: Een-raar-spel. Hier-ben-je-net-een-legbatterij-of-een-kistkalf.
(Ondertussen poetst ze haar tanden een minuutje of 5.)

dinsdag 24 september 2002 @ 02:11:14 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_5943923
En net als het leuk wordt gaan mijn streams op zwart.

De camera switched naar de bunkerslaapkamer en Judith is op fluistertoon Actief Negatief aan het roddelen.

Het gesprek ging (neem ik aan) over Laurens of Bram, dat het toch wel een gevoelige jongen is. (Dit vanwege zijn legerverhalen en wat hij allemaal heeft meegemaakt.)

Judith: Ik stond met hem buiten en hij zei dat hij op het eind gewoon tactisch zou gaan stemmen. Dat hij er in zit om te winnen.
Daniela: Wat? Herhaal dat nog eens...

(En toen dus zwart.....)

pi_5944227
4:50 (Postzegel)
Ting word wakker en gaat waarschijnlijk even naar de wc

4:53 (Postzegel)
EN duikt weer terug

Hamlet watches SST: to see or not to see that's the question
  dinsdag 24 september 2002 @ 08:18:32 #12
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_5944431
8.17(Postzegel)
nog geen beweging in het huis
  dinsdag 24 september 2002 @ 09:57:38 #13
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_5945212
Wat mannen zijn aan het sporten. Stefan op de fiets en Bram is aan het hardlopen.

Bij de vrouwen is alles zo te zien nog in diepe rust.

eurobilltracker.com
pi_5945926
Even weer op de postzegel gekeken.
De dames slapen allemaal nog.
Bij de heren zijn Stefan en Bram uitgesport en zijn nu in de badkamer.
Stefan is zich aan het scheren en voor de liefhebbers, Bram staat onder de douche.
I'm not nuts. I just have guts!!
pi_5945966
volgens mij staat Stefan nu zijn neusharen te knippen
pi_5946132
Van vannacht nog: (Kon niet inloggen)

Het was na 2 uur
Dames in de bunker en allen liggen in bed.
Daniela begint ontzettend te roddelen en Judith doet er vrolijk aan mee.
Het gaat over Stefan ( nou daar wordt even stevig over geroddeld)
Stefan doet volgens Daniela alles om goed over te komen op de kijker ( nou ik vraag me af of ze het over zichzelf heeft..maar ja dat heeft ze kennelijk van zichzelf niet door)
Hij houdt volgens haar zelfs rekening met wat voor kleur truitje hij aan doet en ook zijn gesprekken zijn zo doorzichtig als wat volgens haar.
Hij neemt het steeds op voor Mustapha ( en dat zint de dames Daniela en Judith natuurlijk niet) en dat alles doet hij met een bedoeling volgens haar, Judith vindt het heerlijk dat dit gebeurt en zelfs Margriet laat zich meeslepen in het geroddel en begint het nog te geloven ook allemaal en laat zich totaal meesleuren.Margriet: Nou als dat zo gaat dan is het allemaal wel heetl erg doorgekookt allemaal.
Margriet: Als ik straks weer in rijk zit en Mustapha zit daar ook weer dan bekijkt hij het maar, ik kook niets voor hem hij zoekt het zelf allemaal maar uit. Ik ben dan kei en keihard zegt ze. ( Mooie vriend ben jij Margriet)
Jeanette vindt het geroddel niet prettig en laat dit ook een aantal keren duidelijk merken en ook Ting is er niet van gediend.
Ting: Je kunt het Stefan toch ook recht in zijn gezicht vragen, waarom doe je dat niet.
De dames (Daniela voorop,Judith en Margriet) zijn duidelijk bezig met het zwartmaken van Stefan, ze zien hem duidelijk als gevaar ook omdat hij het voor Mustapha opneemt.
Het is niet prettig om te horen hoe Stefan over de tong gaat en ze zijn het er stevig over eens dat Mustapha alleen maar naar huis wil (Hoe ze daar bij komen mag joost weten maar heb het idee dat ze zelf niets liever willen dat Mustapha verdwijnt want ze zien hem duidelijk als bedreiging....en nu Stefan ook)

Nou dat was het zo'n beetje wat ik vannacht nog meekreeg maar kon het niet gelijk neerzetten hier omdat ik niet in kon loggen.

alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar
pi_5947139
de dames liggen nog in hun bed, er is wel wat beweging bij Ting, maar ze komt er nog niet uit.
Er liggen buiten wat heren op een ligbed te genieten van het zonnetje.
pi_5947199
Ting is toch maar opgestaan, ze staat midden in de "huiskamer" met wat kleding te rommelen
pi_5947406
Judith is een handwasje aan het doen en volgens mij is Margriet inmiddels ook opgestaan. De heren blijven liggen luieren in de tuin, het wordt zo weer een supergezelige live uitzending
pi_5947755
13.02 Stream op zwembad, langzaam naar Bram, Bo, Martijn en een etende Laurens.

GEEN GELUID

13.04 Nog steeds zonder geluid zie ik Judith, Jeanette in de kooi. Ting loopt net weg.

13.05 Yorin laat nu ook horen dat NIEMAND iets heeft te zeggen.

13.06 Judith: Nou morgen gaan we het battlefield weer op (Hoe weet zij dat nou ) Ze zullen wel zien wat het wordt.

13.07 Margriet en Bram praten over (hoe kan het ook anders) eten. Bo hoort eten en slaat even de arm om Margriet. Hilariteit: Martijn werd wakker met Bo tegen zich aan liggend. Margriet: Morgen word je wakker met Bo in je armen.
Bo is verdwenen en Margriet en Bram jeuzelen weer wat door. Intussen zitten Bo, Martijn en een nog steeds etende Laurens weer buiten, ze vragen of Stefan er bij komt zitten, die blijft op zijn ligbed eten.

13.14 De anderen gaan maar bij Stefan zitten/liggen.

13.15 Er gebeurt niks en ik heb intussen visite gekregen dus

pi_5947756
Judith zegt tegen Jeanette dat er morgen waarschijnlijk weer een battle komt. Waarop jeanette antwoord met we zien wel wat er gaat komen.

Bram en margriet staan binnen bij het hek te kleppen, het schijnt dat Bram wakker werd en dat ie toen Bo vast had
Dus concludeert margriet dat als ie dat al heeft met een kerel, dat het dan nog makkelijker gaat als er dames aanwezig zijn. Margriet denkt dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt zo, zij is het trouwens niet gewend om elke dag tegen iemand aan wakker te worden. ook geeft ze aan dat het in de bunker 's nachts al erg koud is, er zit een gat in de muur die ze al hebben afgezet met een kussen en schot, maar je moet haast al met een joggingpak in bed liggen.

Bo heeft nog steeds last van zijn rug.

pi_5947885
Daan heeft het de hele nacht koud gehad, ze heeft al 2 dekens, Margriet 3, ze willen de dekens herindelen, dekens overdwars leggen ofzo.
Volgens Juut ijn er mensen aan het roepen, Ting!! Nee, Juu zegt Daan. Het is alweer afgelopen het geroep. Ze discussieren nu wat er allemaal geroep werd. Ze denken dat ze misschien de auto aan het wegzetten zijn en dan weer terug komen.
  dinsdag 24 september 2002 @ 13:52:00 #23
3542 Gia
User under construction
pi_5948296
Goedemiddag allemaal.

In de bungalow hebben de heren het over auto's en autorijden, niet echt interessant dus. Vooral Laurens heeft met zijn Willibrord Frequin stem het hoogste woord.

Ik ga dus effe kijken waar ze het in de bunker over hebben.

Het beeld is erg donker, zwaar irritant.
Margriet en Snet ruiken iets verbrands. Snet denkt aan gevaarlijke gassen.
Schijnbaar zijn ze een pit vergeten uit te doen.

Er wordt effe met de heren gekletst over kleding en haardracht en verder gebeurt er weinig.

dinsdag 24 september 2002 @ 14:03:45 #24
3542 Gia
User under construction
pi_5948511
Juut en Margriet zijn nu Amsterdamse liedjes aan 't zingen.
Bij ons in de jordaan.....
Een pikketanesie....

Margriet kan tenminste zingen, maar laat Juut a.u.b. haar mondje houden.

Oh, kleine jodeljongen.....

Carnavalskrakers:
Zak es lekker door.....
(compleet met bewegingen )
Ole ole ole ole.....
En datte we toffe jongens zijn..... (4-daagse versie)
Brand brand brand in het bordeel, rennen met je stijve nek......Hatsjeee!

De dames hebben water gekookt.
Daan gaat wassen.
Margriet wil roken. Ze vindt het oneerlijk dat ze niets te roken hebben en dat eigenlijk de heren nu op rantsoen gezet zouden moeten worden.
Ting zegt dat de drie rokers uit de bunker van plaats zouden moeten wisselen met drie rokers in de bungalow.

Snet vraagt hoe de dames het brood willen hebben. Ting zegt dat het haar niks uitmaakt, het smaakt toch wel.
Margriet zingt nog steeds door met haar Amsterdamse liedjes.

Ting: Maar tante Leen zong toch ook liedjes? (ja, goed zo Tingetje)

Ik ben naar Parijs geweest, ik heb Jacqueline gekeest. LOL
Ze komen nu op de meer schuine liedjes.

Margriet baalt dat ze nergens de hele tekst van kent. Regelmatig komt er dus 'nanananana' tussen door.

Snet zegt dat ze een Amsterdamse is in hart en nieren.

pi_5948623
De heren zijn maar weer eens aan het kaarten geslagen
  dinsdag 24 september 2002 @ 14:14:04 #26
3542 Gia
User under construction
pi_5948702
Effe naar de bungalow:
De heren (4 stuks) zijn aan 't kaarten.
Martijn, Bo, Stefan en Laurens.

Ik weet niet waar Bram en Mus zijn.
Verder weinig interessants, dus....

Switch:
Tulpen uit Amsterdam..... (Neee!!!)
Heb je een plekkie voor de Fuchsia....
Rond van borst.... en iets met een leverworst.
Drie sigaren van drie....
D'r is een Amsterdammer doodgegaan, 't was tijdens het honderdjarig bestaan....Nanananana.....

(Komt het door de bewolking of loopt er weer een stagiaire rond bij Endemol, maar het beeld wordt steeds donker. Zwaar irritant.)

Margriet klaagt over rimpels. (Ja, oude dag Margriet!)
Beter lachrimpels dan een zuur gezicht, concluderen de dames.
Anders gaan ze vragen: He, zure! He je een pot augurke op!

dinsdag 24 september 2002 @ 14:45:44 #27
3542 Gia
User under construction
pi_5949265
Bungalow:
Martijn: Ehm....ik mag komen...
Steef: Ja...dat wou ik even zien.
Martijn stelt een vraag over het spel.

Erg interessant allemaal.

Bunker:
Juut heeft het over een man in een rolstoel van midden dertig.
Margriet kent ook iemand in een rolstoel. Was een auto-ongeluk.
Juut: je merkt dan pas hoeveel plekken in Amsterdam niet toegankelijk zijn voor rolstoelers.

Effe naar binnen, want daar zijn Snet en Daan.
Daan: Thuis heb ik het nooit. Ik weet niet wat ze voor beesten kweken hiero.
Snet: Ja de muggen worden elk jaar groter en dikker.
Daan loopt naar buiten. Snet rommelt nog wat in het slaapvertrek.

Buiten:
Margriet begint zich schuldig te voelen over die vriend die ook in een rolstoel zat. Ze heeft hem al heel lang niet gebeld.
Een tijdje geleden lag hij ook weer in een revalidatiecentrum, was ze er ook al niet geweest. Een andere vriend van haar is wijkverpleger en die verzorgt hem.

Binnen:
Snet: 't is stil aan de overkant.
De ladies brengen make-up aan. (Mag dat?)

Buiten:
Ting: Hahahaha, hohohohoh, hihihihi, hehehehe, gnagnagnagna.
Margriet: Oh, het is echt koud.
Ting: Ik wacht tot die wolk weg is. Confrontatie, confrontatie, waar ben je toch? (Gaat het nog wel goed met Ting?)
Ting: Als ik over 10 dagen het huis uit ga, laat ik wel wat bunkerkleren hier, die krijg je toch nooit meer schoon.

Daan komt ook weer buiten en pakt een pan van het vuur.
Ting vertelt dat ze gisteren lachtherapie hebben gehad.
Ze begint weer met die vreselijke geluiden.
Nu doet ze de kerstman na.

Schijnbaar is een van de mannen buiten bij het hek. Klinkt als Stefan.
Ze hebben het over een workshop masturberen.
Margriet tegen Daan die de was doet: Als je klaar bent met soppen, dan hoor ik het wel.
Ting: Hoort dat ook bij de les?

In de bungalow wordt nog steeds gekaart.
Snet zit eenzaam en stil bij het hek.

Ting vindt het vreemd dat de roeper van eerder niet meer terug is gekomen. Hij had terug moeten komen met ratels en een megafoon.

Volgens mij is alleen Martijn en Laurens nog aan 't kaarten.

Juut krijgt de oven niet aan. Vooral de rechterkant gaat moeilijk aan.
Dan ineens springt de oven aan.
De dames roepen om beurten: Juist!!!
Daan komt er ook bijzitten.

Judith zag Steef en Bram sporten, de rest lag te tukken. Volgens haar is er een hoop kabaal geweest op het speelveld. Ze hoopt op iets vanavond, i.p.v. morgen.
Daan had over eten gedroomd.
Margriet: Als we er uit komen, wat zullen we dan eens maken.
Juut: Ik bestel eerst een bounty puur.
Margriet wil liever een frikandels.
Juut wil een broccolitaart.

Margriet gaat andere kleren aandoen.
Daan heeft paracetamol in haar tasje zitten.
Juut gebruikt eigenlijk nooit medicijnen. Alleen homeopathische middeltjes tegen hooikoorts.
Daan heeft het ook weleens gehad. Ze had vroeger ineens dikke ogen.
Bleek het hooikoorts te zijn. Ze blijkt vooral allergisch voor huisstofmijt, honden en katten en paarden.
Juut zegt dat baby's die in het voorjaar geboren worden er een natuurlijke weerstand tegen hebben.
Daan is op oudjaarsavond geboren.
Juut: Dus je moe was aan 't persen, toen je pa oliebollen bakte?

In de bungalow zitten nog steeds Lau en Tijn te kaarten.

Daan heeft het over haar vriendschapsboekje:
Er lag een pinda op de reel, hij kon niet weg helaas.
Tingting pindakaas.

Ze rommelen wat met potten en pannen.

(ehm....BB....kan er misschien een confrontatie komen, eventjes....)

effe koffie zetten, zo terug....

dinsdag 24 september 2002 @ 15:10:20 #28
3542 Gia
User under construction
pi_5949638
Snet zit nog steeds als enige bij het hek. Ze babbelt steeds tegen de mannen als ze in de buurt komen. En dan op een kinderachtige manier:
Hoe is het met het vogeltje. Vogeltje moet wel goed drinken. Bo is wel een beetje moe vandaag. Ik ben ook een beetje moe, maar ik kan niet meer slapie doen. Misschien zie ik over 9 dagen mijn mama weer. Want ik ben helemaal niet lief geweest voor iemand, voor Ting niet.
Bram vraagt om uitleg.
Snet: Ik was vervelend en wou niet gaat slapen, zij wou wel slapen en toen ging ik heel boos worden.
Bram zegt iets.
Snet: Nou vind ik jou niet meer lief hoor. Nou vind ik jou stom.
Nee serieus. Ting wou gaan slapen en wij lagen al een uur te kletsen. Wij hadden haar net overdag gezegd dat ze het moest zeggen als ze iets wou, dus op een bepaald moment zei zij: Zullen we over 10 minuten gaan slapen? Nou daar had Snet geen zin in......enz....ze vertelt het hele verhaal wat al wel bekend is.
Bram: Och, maak je er niet meer druk om.
Snet: Dat doe ik ook niet. Ting nam iets wat ik zei op als een bedreiging.
Bram: Ja maar Ting pakt dingen ook anders op.
Snet: Ja maar het is wel een schat van een meid. En ze zegt niets verkeerds, maar het is maar net hoe een ander het opvangt.

Effe naar buiten:
Margriet zingt nog steeds, gelukkig nu Engels repertoire.
Daan doet wat oefeningen.

Snet blijft maar bij het hek zitten. Ze heeft schijnbaar meer interesse in de heren, dan in haar eigen team.
Bram bekijkt door de tralies een lamp die Snet ergens voor wil gebruiken. Snet is bang voor een schok. Bram legt uit hoe ze het vast moet pakken: Als je dit vasthoud, dan kan er niks gebeuren, want dat is van plastic en plastic doet geen stroom geleiden. (Juist, Bram, zo moet je met Sjanet praten, dan snapt ze het)
Het lukt haar uiteindelijk de lamp te laten werken en ze zetten hem in de slaapkamer voor extra warmte. (Schijnt een soort kacheltje te zijn)

Weer naar buiten:
Margriet zingt: Don't cry for me Argentina.
Daan neuriet mee.
Ting eet wat fruit. (denk ik)

Binnen:
(Op stream 2 staan Bram en Juut en Snet bij het hek, op stream 3 zit snet bij het hek en zit Bram ergens op een stoel, deze twee beelden heb ik al langer. Dus het ene beeld is oud, heel vreemd, want ik zie Bram dus bij het hek hangen en ergens anders in een luie stoel zitten)
Het geluid is wel up-to-date, denk ik.
Judith heeft haar reep nog over.
Snet heeft nog geen banaan gehad.

dinsdag 24 september 2002 @ 15:22:47 #29
3542 Gia
User under construction
pi_5949886
Ting: Ik ga het tafeltje alvast dekken.
Ze besluiten binnen te gaan.

(Op stream 3 is Bram nu met die lamp bezig. Waarom daar geen beeld van bijvoorbeeld Mus. Wat hebben we nu aan herhalingen?)

Bram vertelt dat hij op een dag een groep van 60 kinderen (6 tot 9 jaar) heeft laten tokkelen van een toren van zo'n 18 meter hoog.
Snet vertelt van een survivaltochtje van school vroeger.
Het gaat verder over abseilen.
Snet vond dat zo leuk dat ze destijds in het leger wilde.
Bram: Kan nog hoor.
Snet: Maar nu wil ik dat niet meer.
Ze vertelt over kenissen die in het leger zitten en daar zich zitten te vervelen.
Bo komt er bij staan.
Bram vertelt over de lamp, die warmte afgeeft.
Bo: Dus dan moet je slapen met het licht aan?
Margriet komt binnen.

Shit, ineens testbeeld op 1, 2 en 4.
Op 3 nog steeds herhalingen zonder geluid, damn.
Bedankt BB!

Daarbij komt dat ik eigenlijk nog 25 minuten te gaan heb.

Ik wacht af.

dinsdag 24 september 2002 @ 15:28:17 #30
3542 Gia
User under construction
pi_5949978
Ik zag net op stream 3 Margriet binnen komen en ook die springt nu op testbeeld.

Waar het op slaat weet ik ook niet, maar leuk is het niet als je nog zoveel tijd overhebt.

dinsdag 24 september 2002 @ 15:42:45 #31
3542 Gia
User under construction
pi_5950245
Oke, ik heb weer beeld en nog een minuut of 10 te gaan.
De dames zitten aan tafel.
Martijn is in de bungalow croissantjes aan het maken.

Snet: Ik voel me echt 60 keer beter dan toen ik vanmorgen mijn bed uitstapte.
Ze hebben het over iemand die een lekker ding was.
Margriet: Kunnen we een rewind krijgen.
Ting: Straks blijkt ie gewoon ho te zijn.
Snet: Mannen zijn er gewoon om van te genieten.
Ze wil geen jongetjes van 22 of zo, maar wel echte mannen.
Ze hebben het erover dat er een man aan de deur zou komen.
Daan als moeder: Jongeman, kom jij voor mijn dochter? En wat doet je vader?

Weinig interessants verder.

Nog effe naar de bungalow:
Bram, nog steeds in ontbloot bovenlijf, staat bij de keuken.
Martijn is nog steeds bezig in de keuken.
Stefan zit in een stoel met Martijn te kletsen.
Ze hebben het over het mooie weer.
Ook Stefan loopt rond in ontbloot bovenlijf.
(Wat willen ze daar toch mee, nog bruin worden?)

Iemand zegt: Martijn welterusten hoor.
Martijn: Ja, welterusten.
En toen was het stil in de bungalow.

Maar ja, dat maakt niet uit, want mijn tijd is om. Dus tot de volgende keer. Hopenlijk met interessantere beelden.

pi_5951334
eerst moesten de bunkerbewoners één vor één naar de dagboekkamer komen.
Daarna de bungalowbewoners gezamenlijk en daarna de bunkerbewoners gezamenlijk.
Nu staan ze allen gezamenlijk in de tuin van de bungalow.
Beste bewoners zijn jullie er klaar voor klinkt het door de luidspreker
pi_5951424
ze gaan met z'n allen naar een ruimte.
er word koppels tegen kopplels gespeeld
ëén man hoeft niet mee te spelen en die mag straks automatisch terug naar de bungalow.
er gaan koppels tegen twee koppels spelen.
op de tafel in het midden staat een tafen met een hoed daar liggen papiertjes in met namen en daar moeten ze wat mee ( kon het niet goed verstaan wat)
Ze moeten namen raden...degene die het briefje leest moet zonder iets te noemen aan de ander duidelijk te maken wat er op het brifje staat.
de koppels worden gevormd doordat iemand een envelop trekt en daarna z'n partner mag kiezen
pi_5951574
de dames maken een envelop open met een nummer erop.
Ting mag eerst beginnen en neemt Bram
Ting kijkt op het papiertje en ze omschrijft de persoon die erop staat.
Ze krijgt volgens mij één minuut om zoveel mogelijk papiertjes door bram te laten raden.
De eerste naam was Bram Pitt en de tweede hoorde ik niet....of ze goed zijn weet ik niet

Nu komt Daniela en kiest voor Laurens.
Laurens moet raden.
Laurens heeft er drie geraden.
ook weet ik niet of deze goed zijn.

Nu komt Judith en Judith kiest Bo.
Bo moet raden.
Shirley Bassey
Jeanne d'Arc
en nog een die niet te horen was.

Nu Margriet....zij kiest voor Stefan.
Stefan gaat raden.
Batman
Mata Hari
Annie MG Schmidt
derde was van Agt maar die raade Stefan niet

Laatste koppel
Jeanette en Martijn.
Martijn gaat raden.
Wendy van Dijk
meer hebben zij er niet

pi_5951715
Er moet nog een keer gespeeld omdat er maar twee koppels naar de bungalow mogen.
Degenen die het beste gespeeld hebben moet opnieuw spelen.
Drie koppels dus.
De slechtste daarvan moeten alsnog naar de bunker.

Margriet en Stefan beginnen.
Erica Terpstra
Mister Bean
Jorritsma
Spiderman
Brigitte Bardot

Judith en Bo
Snoopy
Nicolas Cage
volgens mij nog twee waarvan er 1 denk ik niet goed was

Daniela en Laurens
Ho tsi min
eentje goed volgens mij

Er wordt gewacht op de uitslag nu

pi_5951821
Margriet en Stefan mogen straks met Mustapha mee naar de bungalow.

Daniele en Laurens hadden er maar één goed en Judith en Bo ook maar één goed.

Dus zij moeten nog een keer.

Eerst nu Judith en Bo
Anne Frank
Micheal Schumacher
Gatver mijn streams houden er ineens mee op

Ze doen het weer dus een stuk gemist
Val weer in bij Daniela en Laurens
Ben dus niet meer op de hoogte

Volgens mij hebben Daniela en Laurens verloren aan hun reaktie te merken.
Even afwachten dus maar.

pi_5951863
Omdat ze met 11 personen zijn en er maar 5 koppels te maken waren en er 1 manspersoon teveel was heeft BB gekozen voor Mustapha die afviel.
Deze persoon mag automatisch mee naar de bungalow
pi_5951998
Ze zijn in afwachting van de uitslag

Mustapha gaat automatisch naar de bungalow.
Ook Margriet en Stefan.
En het winnende koppel wat ook mee mag naar de bungalow zijn
Judith en Bo

pi_5952240
Hoor net in de bunker dat er blijkbaar trammelant was tussen Daniela en Judith voordat de confrontatie begon.
Ze werden nl naar de dagboekkamer geroepen in de bunker één voor één en ze moesten een man kiezen waar ze een koppel mee wilden vormen in de confrontatie.
Daniela, Judith,Ting en Jeanette kozen daar wat ik net hoorde alle vier voor Laurens.
En tussen Daniela en Judith zijn er blijkbbaar woorden over ontstaan maar ik kan niet goed horen wat.
Nu hoor ik ook waarom Mustapha afviel omdat geen van de vrouwen hem als partner koos.
Nu zit Judith in de bungalow haar ongemak te spuien over hoe Daniela zich gedroeg met de keuze voor een partner.
Daniela had gezegd van jij Hebt Laurens toch al een keer gehad en dat is Judith in het verkeerde keelgat geschoten.
pi_5952523
Ik val in een gesprek tussen een huilende Daniela, Jeanette en Ting. Het gaat nog steeds over de keuze tijdens de afgelopen confrontatie.

Jeanette verteld dat ze ook ruzie gaat krijgen met Judith, ik stel hem alleen uit. Ting meld dat ze wel nog steeds vriendinnen zijn, dat heeft ze net besproken met Judith. Er zijn hier geen vriendinnen zeggen Jeanette en Daniela tegelijk.

pi_5952577
Ze moest perse naar de bungalow, zegt Daniela over Judith. Ze kan niet tegen schreeuwende mensen dat doet mij denken aan mijn ouders.

Ik zag volgens mij Bram door het beeld schieten.

Even op een andere stream kijken. Op low 4 zie ik Bo, Margriet en Judith. Het lijkt erop dat ze het ook over de ruzie van net hebben.

Judith vindt het wel leuk dat het zo gelopen is, het was toch te verwachten.

pi_5952638
Op alle streams zijn de 2 hoofdrolspelers te zien van de ruzie van net.

Margriet al weer aan breezer. Ze hebben het nu over het vliegtuig wat voor Bo is overgevlogen. Judith loopt weg en loopt naar Laurens. Laurens zit ook in de bunker en praat met Judith. En ze probeert te uitleggen wat er voorgevallen is. Het ging over dat bepaalde mensen dezelfde keuze wilden maken. Ik ben er net ingevallen dus ik heb de ruzie niet meegemaakt.

pi_5952708
Ik zie dat Daniela en Jeanette uit de slaapkamer komen en wat te drinken inschenken.

Overal word er weer gesproken over het voorval. Wat ik er nu van begrijp is dat Daniela perse Laurens wilde omdat ze in de bungalow wilde komen en nu zitten ze allebei in de Bunker.

Binnen zitten Ting, Daniela, Jeanette en Margriet en praten over het voorval en Daniela probeert de keuze goed te praten. Ik zie Bo en Stefan op de andere stream de was opvouwen.

Moeder Margriet: laat alles maar even bezinken.

Judith en Daniela praten weer over de ruzie. En er word geprobeerd het uit te spreken. Het viel Judith tegen dat ze zo veranderde om in de bungalow te komen.

pi_5952755
Er lijkt wat verwarring te zijn geweest wat voor soort confrontatie te zijn geweest. Daniela dacht dat het een persoonlijke confrontatie was, maar later toen ze de keus had gemaakt bleek het een confrontatie te zijn voor de hele groep.

Volgens mij slaat de hele ruzie nergens op na het gesprek tussen Judith en Daniela te hebben gehoord, het lijkt mij meer dat er bepaalde dingen zijn gezegd door de rest van de groep waardoor dit is ontstaan. (ik kan het mis hebben omdat ik de aanleiding heb gemist)

pi_5952784
Envelop in de bungalow. Stefan gaat voorlezen

Beste bewoners. Er komt morgen een kapper in het huis. Er word dus gevraagd door BB wat ze willen zodat ze daar rekening mee kunnen houden.

pi_5952801
Het huis keert terug in staat van rust.
pi_5952852
Batterijen wisselen roept BB 2x door het huis.

Jeanette wil dat martijn ook stoptmet roken. Is ze gestopt met roken, dan is die uitval tegen ting ook begrijpbaar.

Iedereen in de bunker zit binnen en er word met BO gesproken over wat ze voor haardracht willen. Daniela is wel benieuwd naar de haardrachten die eruit komen

Jeanette is dus al 4 dagen gesropt met roken (is de shag op??) Maar zodra ze weer in de bungalow is gaat ze weer roken

pi_5952969
Daniela en Judith zijn druk bezig met het eten te maken en verdelen voor de komende dagen. Bram heeft aan Judith uitgelegd waar zijn kleding moet worden opgeruimd.
pi_5953033
Na de woordenwisseling tussen Judith en Daniela is het weer businees as usual. Er word gekookt, armen geschoren. Alle normale dingen na een wissel van kanten.

Jeanette loopt geirriteerd weg bij het hek en Margriet en gaat op bed liggen.

Martijn is met Laurens een beetje een grappig dansje aan het doen op het ritme van GI Judith. Die lachend staat toe te kijken.

Bram en Daniela proberen het gasfornuis aan te krijgen.

pi_5953094
Jeanette is bezig met haar bed aan het opmaken. En Laurens drilt haar een beetje met op een harde toon te zeggen dat het niet recht ligt.

Laurens biedt aan Jeanette om morgen haar haar te knippen. Er word druk gespeculeerd waar de nieuwe dames komen.

pi_5953140
Jeanette probeert nu het slechtste scenario te bedenken hoelang ze nog in de bunker zit en komt tot 9 dagen.

Ting probeert nu een vecht chinees na te doen tijdens het doen van haar sport uurtje

Jeanette besprekt met Martijn en Laurens de afgelopen confrontatie

pi_5953170
In de arme slaapkamer bedenkt Jeanette dat Rocky eigenlijk Sylvester Stallone is (ik ben blond denk ik dan) Het gaat nu over films.

Stefan en Bo bekijken Ting. Daniela staat nu bij Ting terwijl ze doorgaat met sporten.

[Dit bericht is gewijzigd door Fredgroes op 24-09-2002 19:30]

pi_5953221
In de slaapkamer maken Jeanette, Martijn en Laurens een lolletje over Ting, nadat Jeanette heeft verteld dat de ruzie met Ting wel te verwachten was omdat ze slechter met vrouwen kan omgaan.

Dit lolletje gaat gepaard met chinees gepraat van deze drie personen.

pi_5953864
Ik zie dat ik niks heb gemist. Stefan is druk bezig met de kleding aan het uitzoeken voor de was. En vraag aan Judith of hij vanavond meet moet doen met het gele team. Het lijkt erop dat hij net als Judith een geel shirt aantrekt. Stefan is druk bezig met het strijken en vraagt aan de dames of hij een wijntje kan krijgen.

Jeanette, Bram en Laurens liggen nog steeds in de bunker slaapkamer.
Er word geroepen aan de arme kant door Ting dat het eten klaar is. Terwijl in rijk de gewoonlijke snacks genutigd worden.

pi_5954018
Er gebeurt niks in het huis.

In arm word gegeten en van rijk is niemand te zien. Er blijken wat dames in de badkamer te bivakeren. Op het moment zware buffer op de streams.

pi_5954223
in rijk word nu ook druk gegeten en in arm zijn ze al een kwartier bezig met eten.

Stefan heeft het gele shirtje van Laurens aan getrokken want Judith heeft ook haar gele shirtje aan.

pi_5954356
Jeanette meld nu dat ze nooit meer zal vergeten wie Rocky Bolboa is. Het gesprek gaat hier gelijk over verder.

Het is weer van diep triest niveau

pi_5954407
Er werd net gespeculeerd wie de volgende dames zouden zijn. Ursula en Geesje roepen Bram en Martijn. En dan weet ik ook wie de volgende mannen zijn zegt Martijn

En toen werd het zwart

pi_5955173
In de bunker zitten ze om een kampvuurtje.

In de bungalow zitten ze nog aan eettafel. Margriet en Judith kunnen er nog niet van genieten. Daan en Ting wilden heel graag naar de kapper en voor Margriet en Judith hoeft het niet zo. Margriet vraagt zich af of ze het kunnen weggeven. De dames zitten ondanks het feit dat ze niet naar de kapper willen toch even de kapsels door te nemen die ze willen.
Ik mis trouwens Mustafa aan de eettafel.

Om het kampvuur gaat alle aandacht naar het vuurtje dat door Bram aangestoken is. Bram wil in de winter een BBQ bouwen in de kooi.

Margriet wil op de bank liggen. Stefan hangt ook lamlendig aan tafel.
"Wat een oneerlijke wereld": zegt Margriet. Je moet gewoon jezelf blijven.
Ja, zegt Stefan, je moet je niet gek laten maken.
Margriet zegt dat je de volgende dag je wel eens kunt schamen wat je de vorige dag hebt gezegd of gedaan.
Judith heeft dat nog nooit gedacht. Nergens over.
Margriet heeft dat wel over de bunker. Niet dat ze zich misdragen heeft, maar soms baalde ze wel dat ze erin zou moeten blijven.
Margriet ziet ook wel voordelen aan het verblijf in de bunker. Ze valt er af, ze voelt zich fysiek beter in de bunker.
Volgens Stefan ligt het aan de groep of je je prettig in de bunker voelt.

pi_5955266
Ik blijf nog maar even in de bungalow.
Het gaat over Jeanette. Dat ze opleeft als ze bij mannen zit.
Het verbaast Judith en Daan dat Ting Laurens heeft uitgezocht voor de confrontatie. Ze hadden verwacht dat ze Mustafa zou kiezen.
Judith en Stefan denken dat Bram fysiek de sterkste is. Bo zien ze als intelligent met grote algemene kennis, dat merkt Judith aan zijn woordkeuze. Mustafa heeft beide, maar zit met zijn leeftijd. (?)

Judith denkt dat Bo zichzelf onderschat. Bo geeft haar daar gelijk in.
Margriet vraagt hem waarom. Judith speelt maar weer eens voor de huisshrink en gaat hem analyseren. Dat hij vriendjes heeft met nog rijkere ouders. Zij denkt dat hij met zo min mogelijk studie zo snel mogelijk rijk wil worden.

pi_5955424
Bo is nog steeds het onderwerp van het tafelgesprek. Judith vraag hem of hij niet een beetje verwend is. Hij denkt van wel.
Hij krijgt een knuffel van Judith die tegen hem zegt dat het helemaal niet erg is dat hij verwend is, door zijn moeder gepamperd is.
Margriet zegt dat de vader van Bo nu ook kan beginnen met het verwennen van Bo, om zijn schuld af te lossen. De anderen reageren ontzet, maar moeten er wel om lachen. Volgens mij ligt Mustafa weer op de bank, ik hoorde hem net op de achtergrond.

En naar de bunker.
Daar hebben ze het weer eens over Mustafa. Dat hij niet weet waarom hij hier aan meedoet. Ting vind hem onervaren.
Laurens gaat naar binnen om een schilderij te slopen voor het kampvuur. Margriet ontploft. Wat bezielt hem om een schilderij te slopen voor een vuur. Laurens reageert chagerijnig dat het wel goed is. Hij haalt nu een zijkant van een kist en vraagt of iemand daar problemen mee heeft. Dan moeten ze het nu zeggen. Ze zeggen hem dat Mustafa op zijn kop heeft gekregen omdat hij die kist uit elkaar wilde halen van BB.
Hij vertrekt naar buiten en doet zijn beklag bij de anderen.

pi_5955537
Jeanette staat bij het hek. Zij word door anderen geplaagd dat ze verliefd op Tinus (Martijn) is. Dat wil ze niet want hij heeft vogeltjes en tattoos.

Ze willen weten of hij naast haar kom liggen en dat is dus inderdaad zo. Grote hilariteit. Hij moet niets proberen bij haar want dan krijgt hij een elleboog. Ze wil hem gaan zeggen dat hij niet haar type is. Judith zou het wel leuk vinden als Jean en Tinus wat zouden krijgen.

Ting heeft allerlei verpakkingen uit de keuken gehaald en die worden ook op het vuur gegooid.

In de bungalow zeggen de dames dat ze met z'n allen op Dennis wachten. Stefan moet nog steeds lachen om het gezicht van Jean tijdens het strippen. Zij zegt dat ze een grote bek heeft maar dat ze dat niet leuk vond. Margriet vond het ook genant. Judith niet. Die had genoeg piemels gezien in de sauna waar ze gewerkt heeft.

pi_5955649
Judith vertelt over haar ervaringen in de sauna. Dat ze een hele nare ervaring had met een man. Die had zijn eigen urine opgedronken waar ze bij stond en het over zichzelf heengegooid. Ze had er meteen de brandslang opgezet. Veel gegriezel aan de tafel.
Ze vragen zich eindelijk af waar Mustafa is. Hij ligt waarschijnlijk in bed. Stefan zegt dat hij morgenavond weer vrolijk kan doen. Morgen blijft hij eerst weer de hele dag slapen. Morgenavond wordt niet meer op tijd uitgezonden voor de donderdagavonduitzending, dus kan hij 's avonds wel weer vrolijk zijn. Bo zou gewoon naar de deur gaan en eruit gaan.

De bunkerbewoners komen nu ook naar binnen. Behalve Laurens die de kooi aan het schoonvegen is.

pi_5955848
Judith en Jeanette hebben het over Gerard Joling. Jeanette:"Ik schrok me rot, ook al is het ook maar een mens." Judith heeft weken lang naast hem op het strand gelegen. Maar of hij zich dat herinnert?

Alle heren in de bunker staan nu de douche te inspecteren. Bram wil ook een pijp installeren in de douche. Er moet morgen warm gedouched worden, daar gaan ze de hele dag morgen aan werken.
Martijn rammelt nu al van de honger. Bram en Martijn lopen door de bunker op zoek naar dingen die zie kunnen gebruiken voor de douche.
Daan mengt zich ook in het hobbybob-gesprek. Jeanette kijkt het allemaal aan van een afstand en gaat maar schoonmaken.

In de bungalow zijn ze druk aan het opruimen.

pi_5956189
Daan is aan het vlooien met het haar van Jeanette. Jeanette wil heel graag knuffelen, in haar eigen bed met een lieve jongen.

Judith staat buiten te praten met Martijn. Ze hebben het over de 'voetbalcarriere' van Martijn. Judith geeft hem een peptalk om hier zijn best te gaan doen om een prof te worden. Hij vertelt dat hij bij de reddingsbrigade heeft gezeten. Hij kreeg zijn 'snikkel' nog een keer tussen de riem, met het velletje. Judith informeert of Bo dat ook wel eens is overkomen. Laurens gaat door met vertellen over zijn persoonlijke ongelukjes. Dat hij met zijn voeten tussen de spaken heeft gezeten. Judith kan ook meedoen, zij heeft een stuk van haar tand afgebroken.

Bram heeft dus besloten om nu maar meteen de douche onder handen te nemen. Hij staat te trekken aan buizen in de douche.

Maar weer naar buiten. Martijn vind het lief dat Jeanette hem heeft uitgekozen. Hij wil haar nog waarschuwen dat hij voelt in zijn slaap. Hij denkt dat Stefan gespiekt heeft tijdens de confrontatie. Hijzelf wil liever eerlijk de bunker in, dan oneerlijk naar de bungalow. Hij heeft geen idee wie Angelina Jolie is. Judith en Bo proberen hem duidelijk te maken wie ze is, dat ze in Tombraider gespeeld heeft. Martijn kent haar niet en zegt dat hij niet zoveel naar films kijkt.
Er worden nu allerlei films besproken. Judith is een sigaret aan het roken en Martijn vraagt haar of ze de rook in zijn gezicht wil uitblazen.

pi_5956408
Margriet en Judith staan samen buiten. Judith heeft zin in 4 roosjes met 7-up. Dat gaat ze morgen meteen bestellen. Margriet vind Judith maar verwend.
Margriet zegt dat ze niet zoveel geklaagd heeft in de bunker over het eten.
Het drinken van Margriet komt niet bij haar ouders vandaan, maar van haar exen. Maar het zit wel in haar familie, want haar broer heeft het ook. Tja, en een reclameburo, daar drinken ze ook wel eens een borrel. Daar heeft ze wel eens met haar oren zitten klapperen.

Judith wil zo even badderen maar Margriet heeft daar absoluut geen zin in. Judith gaat wel in het buitenbubbelbad.

Bij het hek spelen Ting en Stefan een kaartspelletje. Ting legt de spelregels nu aan Daan uit.

pi_5956570
Bram en Jeanette staan samen in de kooi. Margriet zegt tegen Jeanette dat ze moet ophouden met zielig kijken. Ze zegt verschrikt dat Jeanette walllen onder de ogen heeft. Jeanette zegt dat dat niet zo gek is, ze slaapt gemiddeld 5 uur per nacht. Haar enige kans om te kunnen slapen is 's ochtends als er niemand is die snurkt.
Ze gaat zo wat kleren wassen.

Bram gaat even knuffelen met Margriet. Margriet denkt dat Bram het nog ver gaat schoppen, hij hoeft er nog lang niet uit. Bram vertelt de de dames dat hij trouw is, hij heeft een hekel aan ontrouw. Hij heeft het in zijn eigen familie meegemaakt.
Judith vindt het apart dat zoveel mensen in het huis zo denken over trouw. Behalve Steef dan.
Bram vraagt wat Margriet drink. Calvados antwoordt ze. Hij vraagt wat dat is, een soort whiskey?
Bram vraagt haar of ze aangeschoten is. Ze wordt hier een beetje pissig van. Ja, ze heeft wat gedronken. Mensen doen net of dat een schande is.

dinsdag 24 september 2002 @ 22:14:15 #68
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5956578
Stefan, Daniela, Jeanette en Ting spelen het spelletje van de confrontatie nog even over. Ze bedenken zelf wat namen.
"De achternaam is in het engels 'bakker'.... ze is donker...", zegt Daniela... "De voornaam is ook een mannennaam... althans een stukje ervan.. "
"Baker... baker", begint Jeanette....
Het duurt even, maar dan komt ze op 'Josephine Baker' ....

Dit spelletje gaat nog even door...

My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 24 september 2002 @ 22:19:43 #69
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5956667
Judith zit in bad met Bo (geloof ik) ... Ze steekt haar kontje in string regelmatig eventjes boven het water uit... Bij het hek zitten de andere bewoners.... Jeanette is met de was bezig. Mustapha is een scene uit 'the invisible man' and het naspelen...

"Mag ik een domme vraag stellen?", vraagt Ting. "Welk nummer had Cruyff? 11?"
"14", reageert Stefan meteen.
Bram of Martijn dacht dat het '10' was.

Buiten realiseren Judith en Margriet zich dat ze nu op een kwart zijn.

pi_5956780
Er wordt even besproken waar iedereen gaat liggen in de bungalow. Margriet gaat in ieder geval niet naast Stefan liggen, dan voelt ze zich net een paard. Hij is zo'n iel mannetje.

Judith en Bo liggen te bubbelen.

Bram wordt nu door de dames onder handen genomen. Dat hij heeft gezegd dat hij zijn concurrent eruit zal stemmen als hij tot het eind hier blijft zitten. Judith is daarvan geschrokken. Ze vraagt of hij dan ook een maatje eruit zou stemmen. Hij zegt van niet. Margriet gaat diegene eruit stemmen waar ze niet mee op kan schieten. Ze wil een maatje overhouden waar het mee uit kan houden.

Bram voelt zich aangevallen door de dames en gaat weer uitleggen hoe hij erover denkt. Margriet zegt dat hij zichzelf moet blijven. Dat is zijn grootste kracht. Margriet denkt dat Mus er donderdag uit moet. Ze zou het heel frappant vinden als het een ander wordt. Ze denkt dat er gemanipuleerd wordt door BB. Dit i.v.m. Carmen. Dat ze als oplossing hebben gekozen om haar eruit te laten gaan. Zodoende werd ze tegen zichzelf in bescherming genomen omdat ze er niet uit wilde om naar de begrafenis te gaan.

dinsdag 24 september 2002 @ 22:27:40 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5956815
Bram, Margriet en Judith hebben het weer over het strategisch nomineren straks. Bram zegt dat hij een concurrent eruit gaat stemmen. Margriet probeert hem te overtuigen dat hij beter kan kiezen voor iemand met wie hij niet zo goed kan opschieten. Volgens haar heb je een persoon nodig op het einde die je leuk vindt.
"Ik heb erover nagedacht", zegt Bram. "Ik zeg dat eerlijk".
"Ik zou de mensen weg stemmen met wie ik het minst mee overweg kan", reageert Margriet.
"Jij blijft hier tot het laatste zitten!", zegt Bram.
"Ik ga hier als volgende", meent Jeanette.
"Ik denk het niet Jeanette.... en ik denk dat nu Mus eruit gaat!", reageert Margriet meteen. "En ik denk dat Carmen gemanipuleerd is. In verband met haar oma enzo.... Nu kan ze het haar ouders niet kwalijk nemen... de redaktie niet kwalijk nemen. Dit was gewoon de beste oplossing".
De anderen denken dat ook!
"Carmen is eruit gegaan met een reden", zegt ook Jeanette. "Dat kan niet anders".
"Ik had me er zo op verheugd om haar weer te zien!", zegt Bram.
Er wordt nog even nagefilosofeerd over de nominaties en exits.
"De sterken surviven", zegt Margriet zelfverzekerd. "Judith lost altijd dingen op, gaat de confrontaties niet uit de weg. Ik heb het met Mus niet opgelost. Ik wacht tot donderdag en dan zie ik het wel... Hij moet maar naar mij toe komen, want ik kan hem gewoon maanden negren hoor!"
pi_5956895
Margriet heeft het erover dat ze geen zin heeft om het Mustafa uit te praten. Ze wacht af tot donderdag of hij eruit gestemd wordt. En dan gaat ze wel met hem praten. Nee, hij moet naar haar toekomen. Zij kan hem zo maandenlang negeren.

Margriet en Bram blijven bespreken hoe ze het beste de tijd kunnen doorkomen.

En dat was het. Mijn 2 uren zitten er weer op.

dinsdag 24 september 2002 @ 23:07:26 #73
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5957591
Mustapha en Daniela kletsen even over vanmiddag en over Judith.
"Als ze wat zegt dan zegt ze het om te stangen!", zegt Mustapha. "Ook toen ze wegliep met die confrontatie. Als een deel van de groep tegen haar is geeft ze heel snel toe. We zitten hier met 11 mensen en het is moeilijk om daar tegenin te gaan. Deze spelletjes zijn ook voor een deel geluk!"
"Ik wilde gewoon een keer met Lau die confrontatie!", zegt Daniela.
"Je wou winnen!", reageert Mustapha.
Daniela knikt.
"Wie mis je hier het meest?", vraagt hij dan.
Daniela noemt haar vriendjes en vriendinnetjes.... maar niet voor een ralatie, zegt ze er achteraan.
"Wat vond je ervan dat pa en ma er niet waren de vorige keer?", vraagt Mustapha.
"Had ik niet verwacht", antwoordt Daniela.
"Wat zeiden je ouders toen je zei dat je hier in ging?", vraagt Mustapha.
"Weinig", zegt Daniela. "Ze zeiden wel dat ze van me hielden.... Ze houden niet zo van Big Brother".
"Ordinair", vult Mustapha aan. "Ik schrok me rot toen ik dat voorstuje zag. Al die gasten met hun blote snikkel op tv".
"Ik bennog niet bloot geweest", valt Daniela hem in de rede. "Ik ben hier niet om geen respect te hebben voor de mensen hier buiten!"
"Als jij in je blootje gaat dan hebben hun daar lang last van", merkt Mustapha op.
"Ja", zegt Daniela. "Maar als het zou moeten....Maar ik ga hier niet bloot als het niet nodig is!"
Dan vertelt Daniela dat ze 5 weken geleden met roken gestopt is..... en kletsen ze daar even over door.
Dan vraagt Daniela over het 'wijn-verhaal'
"Ze heeft een sausje in mijn eten gedaan en heeft ze het me met opzet laten opeten... Die dingen weet ik gewoon"
Daniela wil Margriet verdedigen, maar Mustapha zegt dat hij zeker weet dat ze het wist... en dat het hem nu ook niet meer boeit.
"Maar vraag dan ook wat in je eten zit!", reageert Daniela. "Dat is ook jou verantwoording."
"Weet ik, maar ik weet dat ze het erin heeft gedaan. Ik spreek het nog wel een keer uit.... het komt wel goed"
"Ik geloof nooit dat het opzet is", valt Daniela hem weer in de rede. "Misschien ga je er te veel vanuit dat het opzet is".
"Ik weet het gewoon ... ook hoe ze aan me vroeg of ik nog meer wilde.. en ook steeds vroeg over varkensvlees... Maar het boeit me niet meer! Ik hou niet van ruzie maken, maar als iemand iets zegt wat niet klopt ofzo.. dan zeg ik wat terug. Maar ik wil geen bullshit rondstrooien. En ik heb het alleen tegen Margriet gezegd!"
"Van wie had je het toen gehoord dan?", vraagt Daniela.
"Ja, dat doet er niet toe!"
pi_5957616
Stream 3

22.36 Judith en Bo in het bubbelbad buiten. Ik kan het niet verstaan door de bubbels.

Stream 5

22.40 In arm liggen al een aantal mensen in bed. Jeannette : Ga je slapen Brammetje ? Zullen we nog effentjes vijf minuutjes kletsen ? Bram en Jeannette kletsen over honden.

Streams 3 en 4

22.43 Stefan en Margriet zitten bij de keuken. Stefan leest in het kookboek. De stream gaat weer naar Judith en Bo. Op stream 5 gaat het nog steeds over honden. Bo over bekende Nederlanders : Die mensen willen ook een avondje uit hoor. Bo : Morgen naar de kapper. Judith : Leuk. Het gesprek hier gaat nu ook over honden.

22.49 Stream naar Stefan en Margriet. De battle wordt besproken. Stefan : Ik dacht, het gaat niet goed. Margriet : En toen hoorde je dat ik je had gekozen. Stefan : Dat was een opluchting. Margriet : Je had nog steeds niet door dat wij jullie hadden gekozen ? Jullie wisten niet dat wij een partner hadden gekozen ? Stefan : Nee. Wij moesten een bankje kiezen tegenover de vrouwen. Ik dacht, eindelijk dat toneelspel dat een keer moet komen. Stefan denkt dat BB geïnspireerd wordt door wat de bewoners zeggen in het huis. Het raadsel met de slak komt volgens Stefan door iets dat Laurens heeft gezegd. Margriet is niet overtuigd van de theorie van Stefan. Stefan : Niet alles. Er zitten een aantal geintjes tussen. Margriet : Dat strippokeren, dat heb ik geroepen. Wij zijn creatief in het bedenken. Als je buiten zit denk je, wat zou je ze nu kunnen laten doen. Ze zouden ons eieren kunnen laten vangen.

22.56 Stefan blijkt met toneelspel een soort hints te bedoelen. Margriet : Ik dacht dat Daan jou zou kiezen. Stefan : Nee. Margriet : Dat zit diep. Dat zit zwaar hoor. Ik weet niet wat je allmaal hebt gezegd maar het zit hoog. Het is niet meer terug te draaien. Stefan : Ik weet dat mensen verwachtingen hadden tussen Daan en mij. Maar dat was nooit wat geworden. Margriet : Het ging om genegenheid. Het ging om heel wat anders. Ik kan ook nooit zeggen wat ik nou echt denk. Je moet het niet onderschatten. Stefan : Ik onderschat het ook niet. Ik weet ook wat ik gezegd heb. Margriet : Jij weet niet wat je gezegd hebt. Je had moeten zeggen, ik heb te veel gezopen en sorry. Stefan : Dat had ook gekund. Margriet : Dan was je er van af geweest. Stefan : Het is klaar. Voor mij is het over. Margriet : Je bent gewoon gaan lullen door de drank. Stefan : Nee, het speelde er wel een rol bij. Margriet weer : Ik zou gewoon gezegd hebben, ik heb te veel gezopen en sorry. Waarom zeg je dat dan niet ? Stefan : Zo ben ik niet. Ik kan het nog een keer proberen, op Nijntje niveau. En als ze het niet snappen is het over. Margriet : Nu nemen ze het nog zwaarder.

23.03 Margriet : Jij probeert de slimste te zijn. Daar ga je mee op je bek. Stefan : Ik vind het leuk. Margriet : Het heeft geen zin drie stappen vooruit te denken. Wat er op je af komt daar moet je op reageren. Je moet bij jezelf blijven. Stefan : Jij bent net als ik niet bang om emoties te tonen. Margriet : Probeer primair eerlijk te zijn over het gedrag van anderen. Stefan : Ik probeer blikvelden te openen. Ik heb Lau iets geleerd m.b.t. Moes. Ik heb wel wat geleerd. Ik moet wat rechtlijniger praten. Margriet : Processen lopen hier puurder dan waar dan ook. Stefan : Je hebt vaste maatjes hier. Margriet : Ik heb geen vaste maatjes. Stefan : Ik ook niet. Margriet : Bij het nomineren ben ik de eerste die weggestemd wordt.

dinsdag 24 september 2002 @ 23:17:43 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5957717
Even over de komende exit.
"Je gaat toch voor de eindstreep hier?", vraagt Daniela.
"Ik niet! Ik heb liever dat ik eruit moet", zegt Mustapha.

Dan krijgen ze gezelschap van Judith en is het gesprek even afgelopen.
Mustapha begint Pipi Langkous te fluiten.... Even later merkt hij op dat er niemand meer buiten het hek staat te fluiten.
"Niet genoeg ruzies", zegt Daniela.... "Niet genoeg confrontaties"
"Iedereen is bang voor donderdag!", meent Mustapha.

"Hoe is het mus?", vraagt Jeanette. "Genoeg geslapen?"
"Ja, ik ben weer wakker... ", lacht hij... (en dan fluisterend tegen Daniela) "anders ben ik ook te veel in de picture".
Hij kijkt nu recht in een camera en zegt dat hij daar een enorme hekel aan heeft. Volgens hem was het beter geweest dat ze de camera's allemaal hadden verborgen, zodat je ze niet ziet.
Jeanette gaat weer naar binnen, terug de slaapkamer in.
"Had je dit willen missen?", vraagt Daniela.
"Nee, dat niet", antwoordt Mustapha. "Ik waardeer nu de wereld buiten weer meer!
"Maar als je eruit wil, waarom niet vrijwillig?", vraagt Daniela.
"Ik ga er niet uit... maar als ik er volgende keer niet uit moet, ga ik twijfelen. Misschien ga ik er dan wel vrijwillig uit."
"Misschien ben je wel interessant, zo'n 21 jarige islamiet", merkt Daniela half lachend op.
"Ik hoop het niet!", reageert Mustapha meteen.
"Je hebt leuke confrontaties met Margriet, dus dat is ook wel leuk"!
"Hot or not... I don't care", reageert Mustapha.

Mustapha zegt dat hij niets voor zichzelf doet. Zijn diploma's en alles zeggen hem allemaal niets.
"Ik doe het niet voor mezelf... althans niet alleen voor mezelf!"

dinsdag 24 september 2002 @ 23:27:05 #76
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5957856
(wat is het weer rustig op FOK trouwens.... jammer)

Er gebeurt nu niet al te veel meer. We hebben geen beeld meer van Daniela en Mustapha in de tuin en moeten het nu doen met de slaapkamer, waar dom geouwehoerd wordt.... en met een stelletje in de kamer die ook niet echt ergens over lullen....

(Ik wacht even af op een leuk gesprek!)

"Zullen we gaan strippokeren?", vraagt Margriet dan.
Er wordt niet echt gereageerd, dus iedereen begreep meteen dat de vraag van Margriet niet echt serieus was.

pi_5958026
23.09 Stefan zegt dat hij voor het strippoker de hele week alle kaartspelletjes heeft verloren. Margriet : Eén ding dat je ook niet moet doen. Ik ga het ook niet zeggen. Judith verschijnt. Judith : Ik kan niet eens meer staan. Ik wordt ook een beetje oma. Zo, ik ben d'r weer helemaal. Lekker naast mijn grietje (?) liggen. Of is er weer iets veranderd ? Ik ga me afdrogen want ik begin een beetje te lekken. Stefan : Wat een avond zo, heerlijk. Margriet : Nou (niet zo enthousiast). Stefan : Ik had het nooit verwacht. Ik zat de hele dag met die gasten om me heen. Dat was druk. Margriet : Ik vind kaarten ook wel leuk. Ik kan niet zo goed kaarten. Margriet over het feit dat ze Mustapha voor een groot deel negeert : Ik sta er gewoon boven. Maar hij heeft er een probleem mee. Hij vindt het niet leuk hoor. Hij haat me nu. De rijken wensen Ting welterusten. Margriet : En niet te lang praten hè ? Jeannette : Ze wil zelf ook even praten. Margriet en Jeannette omhelzen elkaar door het hek. Jeannette : Ik zit hier nog effen en dat vind ik niet zo leuk.

23.16 Stefan is vertrokken. Bo gaat bij Margriet zitten. Margriet : Ik heb last van mijn nek. Ik had liever naar de masseur gewild (i.p.v. de kapper). Ik ben zo blij dat ik hier zit. Bo : Ik wilde winnen. Ik had geen zin om daar te zitten. Margriet : Daan is niet goed in dingen uitleggen. Die is weer in andere dingen goed.

23.20 Margriet over arm : De hele tent ligt te slapen daar. Als we geen koffie en sigaretten meer hebben gaan we maar naar bed. Tjongejongejonge. Stefan verschijnt in de keuken. Margriet : Ik heb koppijn hier achter op mijn hoofd. Margriet tegen Stefan : Doe je zo met je haar ? Ze maakt een beweging met haar hand door haar haar. Stefan : Dat heb ik niet door. Bo : Jij zit de hele dag aan je haar. Margriet : Je doet de hele dag zo. Stefan : Dat heb ik niet door. Margriet : Je kent elkaar beter als je broer of zus zo. Ik heb zo veel onderbroeken bij me dat ik bijna voor iedere dag een schone heb. Margriet vraagt Stefan wat er met haar haar moet gebeuren. Ze wil er niets af maar op een bepaalde plek is het wel dun. Stefan : Ik weet er niets van af. Margriet : Maar niet veel hè (van haar haar af) ? Stefan : Nee. Stefan wil morgen planten bestellen. Margriet : Ze zitten alleen maar te lachen daar (arm). Zo moeilijk hebben ze het niet. Zullen we zo nog even op de bank gaan liggen ? Gaan we nog even lekker babbelen over ditjes en datjes. Ik ga nog niet naar bed. Ik ga niet vroeg naar bed of zo. Ik blijf de hele nacht op. Bo zegt dat Daniela en Mustapha nog buiten zijn. Bo : Die hebben elkaar gevonden. Stefan : Echt waar ? Bo : Weet ik niet. Stefan : Dat zou wel leuk zijn. Straks krijgt iedereen een vriendinnetje vandaag. Bo : Hè ?

23.29 Inmiddels zitten en liggen ze met zijn drieën op de bank. Op voorstel van Margriet doen Stefan en zij of ze een stelletje zijn. Ze gaan tegen elkaar aan liggen. vervolgens wil Margriet dat ze doen of ze ruzie hebben. Stefan : Ben je nou jaloers ? Bo : Nee, helemaal niet. Margriet zegt tegen Stefan dat ze zijn slippers niks vindt : Ik vind het echt bordeelsluipers. En die sokken zijn lelijk. En die foute zonnebril. Stefan trekt zijn slippers en zijn sokken uit. Margriet tegen Stefan : Als ik jou niet had gekozen had je hier niet gezeten.

23.35 Er wordt besproken wanneer en waar ze voetbal gaan kijken.

dinsdag 24 september 2002 @ 23:42:39 #78
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5958134
"Daan en Mus hebben elkaar gevonden!", merkt Bo op.
"Zou leuk zijn", reageert Stefan meteen. "Als iedereen hier nou een vriendinnetje krijgt......."

Daniela en Mustapha in de tuin:

"Heel veel mensen gaan vreemd...", merkt Mustapha op. "Op dat moment besef je niet wat je doet en later heb je er spijt van. Als je dat doet kun je niet verwachten dat diegene je terug neemt. Maar misschien houdt hij wel van je! Ik zou er niet tegen kunnen. Stel je voor jij komt Stefan z'n broer tegen en je gaat trouwen en dan gaat hij vreemd"
"Waarom Stefan zijn broer?", vraagt Daniela meteen.
"Omdat het met Stefan niet zo wil lukken", lacht Mustapha.
"Waarom niet Bo zijn broer dan?", lacht Daniela.
Ze is niet echt heel blij met de vraag over Stefan's broer.
"Maar heb je dan de wijsheid om het hem te vergeven?", vraagt Mustapha weer. "Maar hij was mijn alles.. ik was zijn alles. We hadden een hele sterke band met elkaar. Zoiets is once in a lifetime!"
"Komt niet meer terug?", vraagt Mustapha.
"Weet ik niet... maar ik hoop wel zoiemand te ontmoeten waarmee ik ook zoiets kan hebben. Maar hij blijft me heel speciaal en heel dierbaar. We hebben nog steeds contact, maar weinig."
"Wat vond hij hiervan?", vraagt Mustapha.
"Hij moest lachen.. omdat het weer typisch zoiets raars is!"
"Al mijn vrienden zeiden ook dat ze het zelf niet zouden doen, maar dat het wel iets voor mij was. Maar het boeit me niet. Als het me boeit wat iedereen dacht dan zat ik hier niet. Ik wil hier uit omdat ik iedereen mis. Het is hier wel geinig en apart, maar ik vermaak me niet hier!"
Daniela zegt dat zij hier wel graag tot het einde wil blijven. En dat ze naderhand misschien wel bij Endemol wil werken... of een programma presenteren. Ze zegt dat zoiets als Oprah Winfrey haar ook wel leuk lijkt, maar absoluut niet zoiets als Jerry Springer. Ook wil ze wel zoiets als Wendy van Dijk... iemand in nood helpen.
"Oprah is te zweverig!", zegt Mustapha. "Dat je iedere dag vijf goede dingen moet opschrijven enzo...."
Hij geeft nog een paar hele leuke voorbeelden met een dialect. Daniela is het niet met hem eens en vindt het wel leuk.
"Ik geloof nog steeds niet dat ik in dit shitprogramma zit!", zegt Mustapha dan. "Ik denk wel eens aan thuis... en dan zie ik opeens Margriet en dan denk ik 'shit ik zit er nog steeds in'! Ik hou me gedeisd tot donderdag... misschien dat het helpt. Misschien kunnen ze voor mij wel even met die stemmen sjoemelen!"
"Nee joh, dat denk ik niet!", reageert Daniela meteen.
"Van Carmen geloofde ik het ook niet dat ze eruit ging!", zegt Mustapha. "Jij dan?"
"Ik weet het niet", antwoordt Daniela. "Ik had het sneu gevonden voor iedereen.
Ik hoop dat een van de ouwen eruit gekickt wordt", zegt Mustapha. "Het liefst ik of een van de ouwen, maar niet een van die nieuwen. Maar ja.. we zien wel... en jij zit lekker in de bunker... lekker voor je!" (lachend)
Daniela zegt dat ze gaat plassen en naar binnen gaat. Mustapha blijftnog even zitten in de tuin...

dinsdag 24 september 2002 @ 23:46:43 #79
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5958205
"Wat vind jij van sex op tv?", vraagt Martijn in de slaapkamer.
"Ik vind het afschuwelijk", zegt Jeanette. "Als ik het zie op rtl5 ofzo... ik zap het gewoon weg.. ik heb er niets mee..."
"Sex op tv vind ik ook niets aan!", reageert Martijn. "Ik ben er al twee keer afgevallen!"
Iedereen licht dubbel!

Dat mensen soms een sexfilm willen kijken in hun relatie.. om het spannender te maken ofzo.... dat moeten ze zelf weten.", zegt Jeanette dan nog even.
Rook jij na de daad?", vraagt Laurens.
"Ja", zegt Jeanette...
"Dat vind vreemd... daar heb ik nog nooit op gelet... als ik rookte na de daad dan ging ik naar de dokter..."
(ze begrijpen het grapje niet.... )

dinsdag 24 september 2002 @ 23:56:54 #80
16701 scanman01
Today's a good day
pi_5958371
Als Daniela in de slaapkamer komt, vragen ze haar meteen hoe het gesprek met Mustapha ging.
Daniela vertelt dat Mustapha er uit hoopt te moeten.. Ze vertelt ook dat hij hoopte dat iemand van de oude garde eruit moet en niet een van de nieuwen.

"Ik vind het wel weer leuk met jullie hoor, mannen", zegt Daniela.
"Ik ook", vult Jeanette aan.

In de kamer is Bo met Judith's haar bezig. Margriet kijkt toe. Judith vraagt zich af waar Mustapha is.
"Ja hij zit even alleen", antwoordt Margriet....
"Even?", reageert Judith.. "maar ik hou er ook over op!"
Stefan komt er dan ook even bij zitten.

In de slaapkamer horen ze Margriet boven iedereen uit!
"Margriet heeft weer drank op, dus dat wordt weer gezellig", lacht Jeanette. "Dan gaat ze heel hard kletsen enzo"
Een paar mannen zijn blij dat ze daar niet bij zijn.
Laurens heeft weer een scheet gelaten, want het schijnt weer waanzinnig te stinken in de slaapkamer. Iederen lacht er om, maar of zo ook blij zijn?
"Oh dit is echt erg!", zegt Daniela.
Jeanette houdt het ook niet meer en verdwijnt uit de slaapkamer.
"Wie er nu nog één laat die krijgt echt een probleem!", waarschuwt Daniela half lachend. "Die krijgt de hele week de rottigste matras enzo.. Dit is echt nog erger dan een putlucht. Dit geldt voor jou Laurens!!"
Laurens reageert nauwelijks. Bram geeft Daniela gelijk. Daniela spuit nu wat in de ruimte met glassex.
"Je moet toch wat!", zegt ze.
Jeanette komt binnen en herinnert Daniela eraan dat ze geen zender om heeft. Beide meiden zeggen nogmaals tegen Laurens dat hij echt moet ophouden!

pi_5958419
23.36 Judith verschijnt. Margriet : Ik ben echt in staat nu patat te gaan bakken. Echt. Judith : Wat wil je drinken Bo ? Margriet tegen Stefan : Donderdag komt Geesje en dan ga je daar helemaal mee aan de haal. Ik ben wel benieuwd waar je echt op valt. Echt kieskeurig ben je niet. Het gaat gewoon om gezelligheid. Zo ben ik ook hoor. Buiten het huis zou ik nooit op jou vallen. Je bent echt een Rembrandtpleiner voor mij.

23.39 Judith, Stefan en Margriet bespreken nu rode lipstick. Bo is met de vlechtjes in het haar van Judith bezig. Judith heeft een borstel van everzwijnhaar. Judith : Dat is het enige waar je haar van gaat glimmen. Het gesprek gaat nu over Patricia Paay.

Stream 5

23.48 In de arme slaapkamer. Daniela over Mustapha : Hij hoopt dat hij er morgen uit gaat. Ik hoop het ook. Daniela bedoelt overmorgen. Bram : Ik hoop het ook. Ik baal dat ik daar (rijk) weg ben. Het gesprek gaat vervolgens over de battle van vandaag.

23.53 Ik heb een paar minuten gemist. Diverse bewoners zijn in het woongedeelte omdat iemand een scheet heeft gelaten. Daniela : Wie er nu nog één laat die krijgt echt een probleem. Bram : Kom er lekker bij liggen.

Stream 3

23.55 Judith : Hoe heet de gaskraan (wie heeft de scheet gelaten) ? Vrouw in arm : Laurens. Margriet is nog steeds van plan de hele nacht door te gaan. Margriet : Het maakt toch niet uit of het dag of nacht is. Dan ben ik maar een wrak. Stefan is het met haar eens. Margriet grapt over het slapen van Mustapha. Judith : Dan kun je hem voor een pyamaparty inhuren. Dan komt hij slapen.

† In Memoriam † woensdag 25 september 2002 @ 00:44:54 #83
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_5959153
Thanx weer iedereen! De verslagen zijn nog steeds geweldig!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')