abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130483723
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') wat nou strijkstok :') we praten hier over 1,5 ton op 100.000.000 euro :D
Dat is wat anders dan die andere zogenaamde goede doelen waar de directeur een miljoen en meer denkt te moeten incasseren ieder jaar
dan nog is het geen modaal (of 2x modaal) salaris zoals jan met de pet krijgt..
There are only 151 Pokémon.
pi_130484684
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:04 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

de bloedbank.
waar je geen bloed mag doneren als je aankruist dat je bloed alleen voor zieke mensen gebruikt mag worden :')
Waarop baseer je deze opmerking?
pi_130486406
Mooi dat is een goede reden om geen reet meer de doneren vanaf nu.
  maandag 26 augustus 2013 @ 19:33:24 #29
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_130486474
Wanneer gaan ze eens achter 3fm en het Rode Kruis aan?
RED ONS HENNIEGOD
pi_130502653
Johan van der Waal (huidige voorzitter van Alpe d Huzes is nu live op Radio 1 bij de EO-nacht om te reageren op de luisteraars.
Je kunt het terugluisteren vanaf 02:00 uur.
pi_130502740
Ik denk dat Coen van Veenendaal zuiver en idealistisch is begonnen. Maar hij ziet vervolgens jarenlang van nabij hoe gemakkelijk en hoeveel geld anderen declareren bij het KWF.
Na vijf-zes jaar jaar gaat dat steeds meer knagen, en voordat hij stopt wil hij ook nog wel wat van zijn jarenlange inzet terugzien. Hij laat zich uitbetalen door zijn eigen opgerichte stichting.

Het KWF controleert niet goed, want de stichting Alpe duZes is jarenlang verreweg de grootste donateur. Het KWF krijgt nu enorme geldsommen in de schoot geworpen waarvan zij in 2004 in de stoutste dromen niet vanuit waren gegaan. Dus waarom dan moeilijk doen om zo'n 'pietluttige' declaratie van de Grote Generator van hun binnenkomende gelden.
pi_130502843
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
:') wat nou strijkstok :') we praten hier over 1,5 ton op 100.000.000 euro :D
Dat is wat anders dan die andere zogenaamde goede doelen waar de directeur een miljoen en meer denkt te moeten incasseren ieder jaar
Dat is anderhalf promille.

Puur aan belastingen harkt de Nederlandse overheid jaarlijks 140 miljard binnen. Doe mij daar even anderhalf promille van... - dan vang ik even 210 miljoen op mijn bankrekening graag.

Met andere woorden: ook het is het maar anderhalf promille, het is nog steeds een onverantwoord hoog bedrag voor het organiseren van een fietsevenement één keer per jaar.
pi_130502852
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 02:55 schreef Idisrom het volgende:
Johan van der Waal (huidige voorzitter van Alpe d Huzes is nu live op Radio 1 bij de EO-nacht om te reageren op de luisteraars.
Je kunt het terugluisteren vanaf 02:00 uur.
Misschien moeten ze zulke dingen eens overdag gaan uitzenden op de radio... :N
pi_130502884
Ik wil dit niet goedpraten. Maar de meeste burgers zijn ongelofelijk naief over hoe onderzoek werkt. Uiteindelijk gaat een heel groot percentage van dez gelden naar de salarissen van kanker onderzoekers (zoals ik), waarvan sommige (vnl artsen) ook twee keer de Balkenende norm ontvangen. Onderzoek is ook gewoon een baan, van mensen met gezinnen, hypotheken, etc. Als je oma kanker krijgt dan is dat vreselijk en dus geef je geld aan mensen in de hoop dat die een oplossing verzinnen. Heel veel onderzoekers werken keihard en doen alles wat in hun vermogen ligt. En daar mogen ze ook voor betaald worden.
Jesus saves but death prevails.
pi_130502891
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 04:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Misschien moeten ze zulke dingen eens overdag gaan uitzenden op de radio... :N
Maar je kunt juist aanklikken op de site van Radio 1 en dan op terugluisteren per uur. Dat kan sowieso nog de hele week. In de nachtelijke uitzendingen heb je wel de betere verhalen en de reageerders zijn minder schreeuwerig.
Ik verbaasde mij erover hoeveel die wielrenners voor Alpe d'HuZes ophoestten. Zo was er iemand uit Zaandam die dit jaar in zijn eentje ¤ 27.000 bij elkaar fietste, en zijn ploeg van 8 wielrenners meer dan ¤ 200.000.
pi_130502918
di 27 aug 2013, 05:30
|

Alpe d’HuZes-topman nu paria
door Harrie Nijen Twilhaar

EVERDINGEN -
Alpe d’HuZes-oprichter Coen van Veenendaal, die minstens twee ton declareerde van opgehaalde sponsorgelden, kan deze week een gepeperde brief op de deurmat verwachten van AIMS International in Nieuwegein. De naam van het managementadviesbureau wordt misbruikt op de website van Van Veenendaals bedrijf Inspiration2lead.

..........knip....... „Van Veenendaal doet voorkomen alsof zijn bedrijf onderdeel is van onze onderneming. Zonder toestemming gebruikt hij echter onze bedrijfsnaam. Dat is gelogen. Wij willen niets met deze meneer te maken hebben”, benadrukt Guitink

Lees verder op de Telegraafsite
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 06:22:28 #37
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_130502946
Ik lees steeds oplichter.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_130505392
Maakt niet uit of het 'slechts' een miniem percentage is. Het is 160.000 euro. Dat zijn meerdere jaarsalarissen. Zelfs dan kun je nog zeggen, goed het is zijn organisatie, c'est ca. Maar hij liegt structureel mensen voor over deze 'vergoeding'. Dan ben je dus gewoon een oplichter. Deze man verdient alle pek en veren die hij over zich zal krijgen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_130505578
Ja ik hoop echt dat ie met pek en veren behandeld wordt en dan besluit de hele organisatie op te doeken. Geen euro meer ophalen en laat het dan maar iemand anders doen die denkt zo'n succes te kunnen opbouwen
pi_130521404
Je kunt nu ook reageren bij Joost Eerdmans op Radio 1 vanaf 18:30 uur.
Niet dat ik verwacht dat Joost genuanceerd gaat reageren. :s)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 00:09:21 #41
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_130537890
Wie geeft er dan ook geld aan een goed doel? :')
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_130542284
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 05:06 schreef Shivo het volgende:
Ik wil dit niet goedpraten. Maar de meeste burgers zijn ongelofelijk naief over hoe onderzoek werkt. Uiteindelijk gaat een heel groot percentage van dez gelden naar de salarissen van kanker onderzoekers (zoals ik), waarvan sommige (vnl artsen) ook twee keer de Balkenende norm ontvangen. Onderzoek is ook gewoon een baan, van mensen met gezinnen, hypotheken, etc. Als je oma kanker krijgt dan is dat vreselijk en dus geef je geld aan mensen in de hoop dat die een oplossing verzinnen. Heel veel onderzoekers werken keihard en doen alles wat in hun vermogen ligt. En daar mogen ze ook voor betaald worden.
Over het salaris wat onderzoekers verdienen zal iemand niet zo snel verontwaardigd zijn lijkt me, niemand verwacht dat die gratis werken. Over het stiekem declareren van 2 ton voor wat "management" werk waarvan je het laat voorkomen dat je het gratis doet is men terrecht verontwaardigd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Trouwste user 2022 woensdag 28 augustus 2013 @ 07:46:32 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_130542538
CULEMBORG - Ook twee andere ’vrijwilligers’ van goededoelenevenement Alpe d’HuZes hebben, naast oprichter Coen van Veenendaal, vele tienduizenden euro’s aan vergoedingen geïnd. Het gaat om Jan Gerrit Schuurman en Rob Snelders. Voorzitter Johan van der Waal van de sponsororganisatie heeft dat bevestigd.

Snelders is eigenaar van Neomorphose bv, een managementadviesbureau in Soest. Schuurman is eigenaar van J.G. Schuurman Beheer in Amersfoort dat zich richt op financiële dienstverlening. De ondernemers deden voorkomen vol overgave vrijwilligerswerk te verrichten, maar declareerden in werkelijkheid net als Van Veenendaal vanuit de organisatie Inspire2live grote sommen geld bij de goededoelenorganisatie Alpe d’HuZes.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130542596
Nietszeggende verklaring van inspire2live:
http://inspire2live.org/n(...)n-door-inspire2live/

Ze betreuren de negatieve publiciteit, maar daar blijft het dan ook bij.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130542751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 07:10 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Over het salaris wat onderzoekers verdienen zal iemand niet zo snel verontwaardigd zijn lijkt me, niemand verwacht dat die gratis werken. Over het stiekem declareren van 2 ton voor wat "management" werk waarvan je het laat voorkomen dat je het gratis doet is men terrecht verontwaardigd.
Maar ook (= vooral) bij onderzoekers moet je kritisch blijven. Er zit een groot gat tussen gratis en twee keer de Balkenendenorm. In het begin zullen de onderzoeksuren nog wel zuiver gedeclareerd worden, maar op een gegeven moment komt een schuivend vlak.

Als men een keer de inkomstenbron gewend is, dan dreigt op een gegeven moment "Probeer maar wat uren onder te brengen bij het KWF".
Ik vind dat ook onderzoekers voor het KWF een maatschappelijke plicht hebben ten opzichte van de collectanten en de giftengevers, en dat is dus niet declareren tegen twee maal de Balkenendenorm.
pi_130542988
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 07:53 schreef DroogDok het volgende:
Nietszeggende verklaring van inspire2live:
http://inspire2live.org/n(...)n-door-inspire2live/

Ze betreuren de negatieve publiciteit, maar daar blijft het dan ook bij.
Sterker nog, ze zeggen dat ze het "betreuren dat patiënten (...) zich hierdoor gekwetst voelen". Oftewel, door het 'uitlekken' en de ophef hierover kwetsen we o.a. de kankerpatiënten. Hoe durven we!
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 08:29:32 #47
43556 miss_dynastie
pi_130542998
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 07:42 schreef lady-wrb het volgende:
en de kwf heeft zeker geen strijkstok :')
ik vind het tamelijk hypocriet dat ze nu gaan zeuren. de directie van het kwf zit daar toch ook niet gratis?

dat die man zoveel geld gekregen heeft, vind ik echt achterlijk, maar het kwf moet zich niet heiliger voordoen dan het is.
Er wordt gezeurd omdat die man zelf altijd zo hoog van de toren heeft geblazen over 'geen strijkstok' en 'alleen vrijwilligers'. Had 'ie dat niet gedaan, dan had niemand gepiept over een redelijk salaris... over 160k voor een eendagsevenement was altijd wel discussie ontstaan, denk ik.
pi_130543031
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:29 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Er wordt gezeurd omdat die man zelf altijd zo hoog van de toren heeft geblazen over 'geen strijkstok' en 'alleen vrijwilligers'. Had 'ie dat niet gedaan, dan had niemand gepiept over een redelijk salaris... over 160k voor een eendagsevenement was altijd wel discussie ontstaan, denk ik.
Een evenement van 1 dag kan ook een jaar werk zijn.
  † In Memoriam † woensdag 28 augustus 2013 @ 08:36:47 #49
43556 miss_dynastie
pi_130543103
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:31 schreef Godtje het volgende:

[..]

Een evenement van 1 dag kan ook een jaar werk zijn.
Dat klopt, maar in de huidige maatschappij is dat, voor mijn gevoel, niet aanvaardbaar voor veel mensen en daar heb je als goed doel ook rekening mee te houden. Bovendien kun je je afvragen wat de meerwaarde is van een aparte stichting als daar zulke kosten mee samenhangen. Ik denk dat je ook iemand bij KWF dit kan laten doen voor 1/3 van de loonkosten van deze 'directeur'.
pi_130543995
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:36 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat klopt, maar in de huidige maatschappij is dat, voor mijn gevoel, niet aanvaardbaar voor veel mensen en daar heb je als goed doel ook rekening mee te houden. Bovendien kun je je afvragen wat de meerwaarde is van een aparte stichting als daar zulke kosten mee samenhangen. Ik denk dat je ook iemand bij KWF dit kan laten doen voor 1/3 van de loonkosten van deze 'directeur'.
Ik denk dat je de werkzaamheden dan onderschat. Ik geloof zo dat dit gewoon een fulltime baan is en dat je er enig talent voor moet hebben. Niet alleen evenementenorganisatie maar ook werving. Dat is geen MBO baantje met zulke budgetten en verantwoordelijkheden.

Dus ik vind het ook niet gek zo lang dat goed gaat en dat iemand daar fulltime mee bezig is dat hij daar betaald voor krijgt.

De hoogte en het schimmige karakter en de titel declareren maakt het dubieus. In dat soort functies heb je snel de schijn tegen en moet je dat voor zijn. Dan is 160.000 wel pittig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')