dan nog is het geen modaal (of 2x modaal) salaris zoals jan met de pet krijgt..quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
wat nou strijkstok
we praten hier over 1,5 ton op 100.000.000 euro
Dat is wat anders dan die andere zogenaamde goede doelen waar de directeur een miljoen en meer denkt te moeten incasseren ieder jaar
Waarop baseer je deze opmerking?quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:04 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
de bloedbank.
waar je geen bloed mag doneren als je aankruist dat je bloed alleen voor zieke mensen gebruikt mag worden
Dat is anderhalf promille.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
wat nou strijkstok
we praten hier over 1,5 ton op 100.000.000 euro
Dat is wat anders dan die andere zogenaamde goede doelen waar de directeur een miljoen en meer denkt te moeten incasseren ieder jaar
Misschien moeten ze zulke dingen eens overdag gaan uitzenden op de radio...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 02:55 schreef Idisrom het volgende:
Johan van der Waal (huidige voorzitter van Alpe d Huzes is nu live op Radio 1 bij de EO-nacht om te reageren op de luisteraars.
Je kunt het terugluisteren vanaf 02:00 uur.
Maar je kunt juist aanklikken op de site van Radio 1 en dan op terugluisteren per uur. Dat kan sowieso nog de hele week. In de nachtelijke uitzendingen heb je wel de betere verhalen en de reageerders zijn minder schreeuwerig.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 04:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien moeten ze zulke dingen eens overdag gaan uitzenden op de radio...
Over het salaris wat onderzoekers verdienen zal iemand niet zo snel verontwaardigd zijn lijkt me, niemand verwacht dat die gratis werken. Over het stiekem declareren van 2 ton voor wat "management" werk waarvan je het laat voorkomen dat je het gratis doet is men terrecht verontwaardigd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 05:06 schreef Shivo het volgende:
Ik wil dit niet goedpraten. Maar de meeste burgers zijn ongelofelijk naief over hoe onderzoek werkt. Uiteindelijk gaat een heel groot percentage van dez gelden naar de salarissen van kanker onderzoekers (zoals ik), waarvan sommige (vnl artsen) ook twee keer de Balkenende norm ontvangen. Onderzoek is ook gewoon een baan, van mensen met gezinnen, hypotheken, etc. Als je oma kanker krijgt dan is dat vreselijk en dus geef je geld aan mensen in de hoop dat die een oplossing verzinnen. Heel veel onderzoekers werken keihard en doen alles wat in hun vermogen ligt. En daar mogen ze ook voor betaald worden.
Maar ook (= vooral) bij onderzoekers moet je kritisch blijven. Er zit een groot gat tussen gratis en twee keer de Balkenendenorm. In het begin zullen de onderzoeksuren nog wel zuiver gedeclareerd worden, maar op een gegeven moment komt een schuivend vlak.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 07:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Over het salaris wat onderzoekers verdienen zal iemand niet zo snel verontwaardigd zijn lijkt me, niemand verwacht dat die gratis werken. Over het stiekem declareren van 2 ton voor wat "management" werk waarvan je het laat voorkomen dat je het gratis doet is men terrecht verontwaardigd.
Sterker nog, ze zeggen dat ze het "betreuren dat patiënten (...) zich hierdoor gekwetst voelen". Oftewel, door het 'uitlekken' en de ophef hierover kwetsen we o.a. de kankerpatiënten. Hoe durven we!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 07:53 schreef DroogDok het volgende:
Nietszeggende verklaring van inspire2live:
http://inspire2live.org/n(...)n-door-inspire2live/
Ze betreuren de negatieve publiciteit, maar daar blijft het dan ook bij.
Er wordt gezeurd omdat die man zelf altijd zo hoog van de toren heeft geblazen over 'geen strijkstok' en 'alleen vrijwilligers'. Had 'ie dat niet gedaan, dan had niemand gepiept over een redelijk salaris... over 160k voor een eendagsevenement was altijd wel discussie ontstaan, denk ik.quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:42 schreef lady-wrb het volgende:
en de kwf heeft zeker geen strijkstok
ik vind het tamelijk hypocriet dat ze nu gaan zeuren. de directie van het kwf zit daar toch ook niet gratis?
dat die man zoveel geld gekregen heeft, vind ik echt achterlijk, maar het kwf moet zich niet heiliger voordoen dan het is.
Een evenement van 1 dag kan ook een jaar werk zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er wordt gezeurd omdat die man zelf altijd zo hoog van de toren heeft geblazen over 'geen strijkstok' en 'alleen vrijwilligers'. Had 'ie dat niet gedaan, dan had niemand gepiept over een redelijk salaris... over 160k voor een eendagsevenement was altijd wel discussie ontstaan, denk ik.
Dat klopt, maar in de huidige maatschappij is dat, voor mijn gevoel, niet aanvaardbaar voor veel mensen en daar heb je als goed doel ook rekening mee te houden. Bovendien kun je je afvragen wat de meerwaarde is van een aparte stichting als daar zulke kosten mee samenhangen. Ik denk dat je ook iemand bij KWF dit kan laten doen voor 1/3 van de loonkosten van deze 'directeur'.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:31 schreef Godtje het volgende:
[..]
Een evenement van 1 dag kan ook een jaar werk zijn.
Ik denk dat je de werkzaamheden dan onderschat. Ik geloof zo dat dit gewoon een fulltime baan is en dat je er enig talent voor moet hebben. Niet alleen evenementenorganisatie maar ook werving. Dat is geen MBO baantje met zulke budgetten en verantwoordelijkheden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in de huidige maatschappij is dat, voor mijn gevoel, niet aanvaardbaar voor veel mensen en daar heb je als goed doel ook rekening mee te houden. Bovendien kun je je afvragen wat de meerwaarde is van een aparte stichting als daar zulke kosten mee samenhangen. Ik denk dat je ook iemand bij KWF dit kan laten doen voor 1/3 van de loonkosten van deze 'directeur'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |