abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130394197
Welkom 'in het vernieuwde' woningmarkt topic van ons land!

Praat hier over het wel en wee van de Nederlandse woningmarkt!

Selang zijn updates

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder

CBS huizenprijsindex

Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden)

Wat wel is toegestaan
Slowchat

Wat niet is toegestaan
Getreiter, gezeik op de man spelen is in de prullenbak verdwijnen.
Dom gelul zoals Stef Blok is een eikel en is geld aan het stelen zal ook verdwijnen.

Heb respect voor de ander, of hij nu aan het huren is, een koophuis heeft of wat dan ook!

[ Bericht 9% gewijzigd door sitting_elfling op 24-08-2013 00:27:46 ]
pi_130395025
Goeie TT, jammer van de crap in de openingspost (betrapt)

wel kekke misleidende grafiekjes, dat wel.
so long and thanks for all the fish
pi_130395926
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:53 schreef crashbangboom het volgende:

Inderdaad. Het lijkt me volkomen veilig om te stellen dat het niveau van diverse posters steeds harder daalt naarmate de gewenste prijsdaling uitblijft. Dat voorspelt weinig goeds voor dit topic. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_130396364
Ik wil er niet een duit bovenop doen, maar hoi inwisseling pensioen tegen woning. Beetje kut voor de preppers die op een gratis huis uit de ellende van een andere rekenden. Die mogen nu extra aan een niet bestaand pensioen van een ander gaan bijdragen, naast de bentley van hun huisbaas.

http://www.nu.nl/economie(...)ij-aankoop-huis.html

quote:
Kabinet wil meer eigen geld bij aankoop huis
Het kabinet wil dat huizenkopers op termijn meer eigen geld gebruiken bij hun aankoop. Dat blijkt uit de visie op de bankensector die het kabinet vrijdag heeft gepresenteerd.

Het kabinet heeft al besloten dat huizenkopers vanaf 2018 nog maar maximaal 100 procent van de koopprijs mogen lenen.
Volgens de regering is het echter ''wenselijk '' dat de verhouding tussen de lening en de waarde van een huis nog verder daalt. In de eurozone bedraagt deze zogeheten loan-to-value gemiddeld maar 80 procent.
Bij een ''robuust'' herstel van de huizenmarkt komt het kabinet naar eigen zeggen met maatregelen om de verhouding tussen schuld en woningwaarde verder te verlagen. Volgens het kabinet is dat zowel goed voor consumenten als voor de financiële gezondheid van banken.
toch mooi dat die eigen bijdrage uit de zak van de preppers komt. _O- Op alle fora lopen te pluggen, allemaal voor niks _O- had een fatsoenlijke baan gezocht in die tijd :D >:) ;( :* :7 :+
pi_130396393
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Inderdaad. Het lijkt me volkomen veilig om te stellen dat het niveau van diverse posters steeds harder daalt naarmate de gewenste prijsdaling uitblijft. Dat voorspelt weinig goeds voor dit topic. :D
Kan dat nog lager dan????!!!!
pi_130397301
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:23 schreef crashbangboom het volgende:
toch mooi dat die eigen bijdrage uit de zak van de preppers komt. _O- Op alle fora lopen te pluggen, allemaal voor niks _O- had een fatsoenlijke baan gezocht in die tijd :D >:) ;( :* :7 :+
Tja. Niemand van hen kan zeggen dat ze niet honderden keren gewaarschuwd zijn in voorgaande topics.

(Hoewel ze daar ook wel een ontkennend grafiekje op los zullen laten :D)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_130404287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:53 schreef crashbangboom het volgende:

Wat wil jij dan zien in de OP mijn beste? :) (Ben het overigens wel met je eens, direct even die onderste meuk weggehaald)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:34:00 #8
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_130409728
wet iemand waarom ik veel bordjes met

VERKOCHT
(onder voorbehoud)

vroeg het me af
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_130410146
quote:
Ik wil er niet een duit bovenop doen, maar hoi inwisseling pensioen tegen woning. Beetje kut voor de preppers die op een gratis huis uit de ellende van een andere rekenden. Die mogen nu extra aan een niet bestaand pensioen van een ander gaan bijdragen, naast de bentley van hun huisbaas.

[..]

Of jij moet je makelaardij sluiten want het betekent dat de huizenprijzen verder omlaag gaan.
pi_130412571
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:34 schreef cherrycoke het volgende:

VERKOCHT
(onder voorbehoud)

vroeg het me af
Geen idee, want funda staat nog steeds vol met onverkoopbare koophokken.
pi_130412596
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:07 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Of jij moet je makelaardij sluiten want het betekent dat de huizenprijzen verder omlaag gaan.
Sssssssst :X vertel hem dat nou niet, laat hem lekker in z'n wanen...
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:19:59 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130412639
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:34 schreef cherrycoke het volgende:

VERKOCHT
(onder voorbehoud)

vroeg het me af
Die laten ze lekker lang staan om het idee te geven dat er veel woningen van de hand gaan en je moet opschieten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_130412765
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:18 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Sssssssst :X vertel hem dat nou niet, laat hem lekker in z'n wanen...
Eerder dat de markt nog verder stilvalt. Dat is een stuk beroerder dan lagere prijzen maar wel voldoende handel...
pi_130416503
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:07 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat laat jij je toch weer heerlijk in je kaarten kijken ;)

Alweer misgegokt ;)
pi_130437052
quote:

[..]

max. 80% financiering lijkt me heel gezond, ook in Nederland. Hier zullen we op termijn zeker naartoe moeten om de woningmarkt gezond te maken en de risico's beheersbaar te houden.
pi_130437125
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

max. 80% financiering lijkt me heel gezond, ook in Nederland. Hier zullen we op termijn zeker naartoe moeten om de woningmarkt gezond te maken en de risico's beheersbaar te houden.
Helemaal waar, en daar wordt de ruime 1000 miljard aan dood pensioengeld dan ook voor ingezet. Eindelijk zijn er wat mensen in Den Haag wakker geworden en komen ze erachter wat een gotspe het is dat je je geld aan een pensioenfonds moet overmaken die je geld kwijtraakt, terwijl je aan de andere kant mag kiezen of je gebeten wordt door de bank of door de verhuurder. En voor iemand begint over 70% pensioen over het eindloon; dat heb ik niet nodig als ik een huis vrij heb. Liever investeren in het hier en nu dan in ooit eens ver weg nooit.

Helaas dat deze ontklemming niet de gewenste chaos en gedwongen verkopen gaat opleveren.;)
pi_130439171
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat banken het willen snapt iedereen. Wie wil geen geld verdienen zonder risico.
Maar is die 80% nodig? Vooral de aflossingsvrije hypotheek in combinatie met de HRA heeft deze zeepbel doen ontstaan
Als iedereen netjes lineair aflost of per annuïteit, houd je die stabiele huizenmarkt en dan is die 80% helemaal niet nodig. Zeker nu niet want de markt heeft het al zwaar zat. Wat ook gaat inhouden, dat veel minder mensen een huis kunnen kopen (vrijheid), en dat werd net sinds dertig jaar geleden gestimuleerd
pi_130454279
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:42 schreef opgebaarde het volgende:

Als iedereen netjes lineair aflost of per annuïteit, houd je die stabiele huizenmarkt
De huizenmarkt is niet stabiel en wordt dat ook niet met deze maatregel.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
Eerder dat de markt nog verder stilvalt. Dat is een stuk beroerder dan lagere prijzen maar wel voldoende handel...
Sterker nog, de handel valt stil door de lage prijzen.

[ Bericht 34% gewijzigd door blomke op 25-08-2013 20:12:03 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_130455825
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar is die 80% nodig? Vooral de aflossingsvrije hypotheek in combinatie met de HRA heeft deze zeepbel doen ontstaan
Ja, we willen allemaal niet nog een keer een bank redden. Met 80% of 70% loan to value beperk je het risico voor de banken significant.
pi_130455986
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:43 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Ja, we willen allemaal niet nog een keer een bank redden. Met 80% of 70% loan to value beperk je het risico voor de banken significant.
Enig idee wat de marge van banken op particuliere hypotheken is, en hoe hoog de afboekingen zijn? In Nederland. Welke banken hebben we zoal moeten redden vanwege hypotheken op particuliere hypotheken? Als ze ergens geen probleem hebben, is het daar wel.
pi_130457481
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:43 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dat die banken gered moesten worden, had nauwelijks (niks?) te maken met de particuliere woningmarkt?
pi_130462595
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 20:46 schreef crashbangboom het volgende:

Enig idee wat de marge van banken op particuliere hypotheken is, en hoe hoog de afboekingen zijn? In Nederland. Welke banken hebben we zoal moeten redden vanwege hypotheken op particuliere hypotheken? Als ze ergens geen probleem hebben, is het daar wel.
Wat dacht je van de Amerikaanse rommelhypotheken===

Maaarre...u is makelaar _O-
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_130463048
Je zou een generaal pardon kunnen invoeren. Iedereen mag bv zijn huis verkopen aan de staat voor de hypotheekwaarde. Hierna schaf je direct de HRA af en beperk je meteen de leningen tot 80% van de geschatte waarde. Dan ben je in 1 keer van alle problemen op de huizenmarkt af en kun je met een frisse start opnieuw beginnen. De opbrengst van de verkoop van ABN Amro zou hiervoor gebruikt kunnen worden. Dit is een onorthodoxe oplossing, maar wel 1 die ervoor zorgt dat je meteen aan de opbouw kunt beginnen. Nu moet je nog decennia de gifbeker van de langzaam leeglopende huizenzeepbel leegdrinken. De mensen die gebruik maken van de regeling kunnen hun huis terughuren van de staat, (of corporatie.)

Je lost hiermee de problemen op de koopmarkt op, bij de banken en ook de huurmarkt. Al deze huizen kunnen naar de corporaties.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 25-08-2013 23:14:45 ]
pi_130463294
Was dit plaatje al bekend hier?

Heb hem hier vandaan:
Infographic 400 jaar huizenprijzen
pi_130463364
quote:
5s.gif Op zondag 25 augustus 2013 23:14 schreef LogiteX het volgende:
Was dit plaatje al bekend hier?

[ afbeelding ]
bekende plaatjes, kijk eens naar mijn oplossing, ik denk dat deze comprehensive approach echt kan werken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')