Canada en Denemarken ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:59 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het is goed, ik doe alvast wel een nieuwe.
Welke landen claimen de Noordpool danwel de grond(stoffen) er onder?
Ijsland, noorwegen en Groenland ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
moet ik al een nieuwe vraag doen of moet ik al hints gaan geven of gaat er nog iemand een poging wagen?
Grenada ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Een van de 50 states grenst er aan
Stand # 2957quote:
Helium ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:03 schreef DoubleUU het volgende:
Zuurstof is bij hoge druk giftig en stikstof kan bij hogere druk leiden tot stikstofnarcose en/of Caisson-ziekte. Daarom wordt bij zuurstofflessen die diepzeeduikers gebruiken de zuurstof gemengd met een ander kleurloos gas. Welk gas is dit?
Klopt als een zwerende vinger!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Met een C, maar ik vind het oké!quote:
simpel genoegquote:
Mini en Maxi ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:52 schreef nightcowboy het volgende:
Dan halen we de hints maar weer eens uit de kast.
Oprichters van een duo.
Stand #2957quote:
Kom er niet op.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 07:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Van wie is het nummer: Mmm mmm mmm mmm?
Was even naar de Appie en toen schoot het me te binnen.quote:
Stand #2957quote:
En wie deed mmmbop?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stand #2957
1 its-Jojo-4you
1 Nielsch
1 Double-UU
2 tong80
1 outtayourleague
1 nightcowboy
1 UIO_AMS
1 BeamofLight
Die broertjes...Shit......*Flits* Hanson ?quote:
Stand #2957quote:
Trotski ?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:26 schreef slaveloos het volgende:
Wie was de stichter van het eerste rode leger van de sovjet unie? Hij werd later verbannen door Stalin en vermoord in Mexico?
Yep pak n puntjequote:
Stand #2957quote:
Stand #2957quote:
quote:
Stand #2957quote:
Wijlen Eazy-E, Dr. Dre., Yella, MC Ren, etc.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:47 schreef slaveloos het volgende:
Ik weet dat het goed is dus
Noem naast ice cube nog een lid van NWA
Yep! Pak een puntje!quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:50 schreef HilarityEnsues het volgende:
Stand #2957
1 its-Jojo-4you
1 Nielsch
1 Double-UU
3 tong80
1 outtayourleague
1 nightcowboy
1 UIO_AMS
2 BeamofLight
2 Slaveloos
2 HilarityEnsues
[..]
Wijlen Eazy-E, Dr. Dre., Yella, MC Ren, etc.
Prins Friso ?quote:
quote:
We waren toch al in Canadaquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:21 schreef BeamofLight het volgende:
wil ik nog een keer toronto gokken
Stand #2957quote:
quote:
quote:James May: It is an impressive list, but, if your theory is correct, that means you're either going to murder millions of people, or, you're going to die on the bog trying to get 500 cheeseburgers out of your poo chute.
quote:Come on baby I'm tired of talking
Grab your coat and let's start walking
Come on, come on
Come on, come on
Come on, come on
Don't procrastinate, don't articulate
Girl it's getting late, gettin' upset waitin' around
quote:
Wat isquote:, vroeger ook bekend als
, is een infectieziekte die wordt veroorzaakt door een bacterie (Corynebacterium ...), die via hoesten van mens op mens wordt overgebracht.
was voordat vaccinatie algemeen gebruikelijk werd een van de meest voorkomende doodsoorzaken bij kinderen maar er zijn in Nederland sinds 1990 geen gevallen meer geregistreerd. Een mildere vorm van
beperkt zich tot de huid.
Stand #2957quote:
Stand #2957quote:
Stand #2957quote:
quote:
Stand #2957quote:In 1624 werd de stad door een stadsbrand grotendeels verwoest, maar de Deens-Noorse koning Christiaan IV liet de stad iets meer naar het westen herbouwen en hernoemde haar Christiania, naar zichzelf. De naam werd in 1877 naar de officiële spelling in Kristiania veranderd. In 1925 werd de naam naar de oude iets oostelijker gelegen stad weer terug veranderd in Oslo.
Dat is een flinke voorraad pijnstillers banaanquote:
Neej,quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:04 schreef HilarityEnsues het volgende:
Heet het niet gewoon Supernatural?
Stand #2957quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
Excuses.quote:Op zondag 25 augustus 2013 02:17 schreef nightcowboy het volgende:
Ga je nog een vraag stellen, tong?
Stand #2957quote:
Frankenstein is juist. nu idd de acteur nog.quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:10 schreef Njosnavelin het volgende:
Frankenstein is die film, maar je zoekt de acteur zeker?
Stand #2957quote:
yepquote:
Dordrecht?quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:28 schreef takata het volgende:
Dorestad was één van de belangrijkste en succesvolste handelsplaatsen van noordwest Europa.
Bij welke stad was dit gelegen?
quote:
Wat isquote:is de aanduiding van een kleur ontleend aan het Frans, tevens refereert het aan de vachtkleur van de XXX. Het is een grijs-bruine tint, veelvuldig gebruikt om de kleur van kleding en stoffen aan te duiden. Het wordt ook gebruikt in plaats van de aanduiding leverkleur.
Nope. Alle klinkers zijn wel goedquote:
Uiteraard.quote:
Chicquote:Op zondag 25 augustus 2013 19:01 schreef slaveloos het volgende:
Welke band had nile rogers, tony thompson en bernard edwards in de gelederen tijdens hun hoogtijdagen
Yes pak een puntje!quote:
De Taag ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:43 schreef takata het volgende:
Nee, een stad heeft de naam van deze rivier in haar naam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:41 schreef takata het volgende:
Moet zo weg, doe wel even een ander.
Antwoord:Bekende rivier en vast puzzelboekjeswoord.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Bilbao ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 20:43 schreef takata het volgende:
Wat is de grootste stad van Baskenland?
quote:
quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:19 schreef tong80 het volgende:
Wat was er jarenlang uniek bij de voetbalclub Atletico Bilbao ?
Stand #2957quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:26 schreef nightcowboy het volgende:
Alleen maar spelers die in het Baskenland geboren zijn?
Florence ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:12 schreef nightcowboy het volgende:
[ afbeelding ]
In welke stad bevindt deze kerk zich?
Yep, de Santa Maria della Pace.quote:
Metallica ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:40 schreef slaveloos het volgende:
In welke band begon dave mustaine zijn carriere?
Grijp een puntje tongquote:
de vierde manquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:32 schreef tong80 het volgende:
In welke film gaven Jeroen Krabbé en Tom Hoffman elkaar een tongzoen ?
Stand #2957quote:
Noors ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:53 schreef outtayourleague het volgende:
bat
bi
hiru
lau
bost
sei
zazpi
zortzi
bederatzi
hamar
Ik heb hier zojuist tot tien geteld in welke taal?
allesbehalve, zou ik zeggen...quote:
stuk dichter bij huis, maar wel 'exotisch'quote:
quote:
steal!quote:
Wat isquote:Eenis een boer met een zodanig klein bedrijf dat hij zijn inkomsten moet aanvullen met loondienst.
Al in de middeleeuwen werd er onderscheid gemaakt tussen de eigenerfde die een volledig erf (waardeel) bezat, en eigenaren van XXXX-steden (Nedersaksisch XXXX), kleine "onvolledige" goederen (vergelijk XXX). In tegenstelling tot de eigenerfden hadden ze geen stemrecht in de buurschap.bewerkten een stukje grond en hadden wat (klein)vee maar waren meestal niet in staat daarmee volledig in hun eigen onderhoud te voorzien. Ter aanvulling daarvan werkten veel
als landarbeider bij herenboeren of in fabrieken.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:08 schreef plagvreugd het volgende:
ja best een steal ja, sry
[..]
Wat is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trusten.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:10 schreef tong80 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trusten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.trusteLife isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
nope. t woord eindigt op boer.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:06 schreef outtayourleague het volgende:
horige? Gewoon om nog wat leven in de brouwerij te gooien
nope, t woord klinkt een stuk eenvoudiger, armoediger.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:08 schreef outtayourleague het volgende:
hereboer, of zit ik dan een echelon te hoog?
zo misschienquote:Op maandag 26 augustus 2013 01:12 schreef plagvreugd het volgende:
dan geef ik nog een letter cadeau: begint met een k.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:25 schreef nightcowboy het volgende:
Australie
India
Algerije
Tsjaad nr 21
Sudan niet meer sinds de splitsing van het land, nr 16
Saoedie Arabie
Mexico
die welquote:Op maandag 26 augustus 2013 01:27 schreef plagvreugd het volgende:
Ik roep voor de lol nog Argentinie en Kazachstan.
Yep.quote:
dat is een net zo Grieks woord als melancholie..quote:
Weet ik 't.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:44 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
dat is een net zo Grieks woord als melancholie..
Het is een term die voortkomt uit de zgn. viersappenleer, waarin de vier lichaamssappen en daarbij behorende temperamenten worden omschreven. Tot ver in de 19e eeuw een gangbare manier om ziekten te duiden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 01:51 schreef plagvreugd het volgende:
bij een z als beginletter zou ik zwaarmoedigheid zeggen, maar dan zit die g in de weg.
en weemoed/weemoedigheid vind ik persoonlijk ook een prima synoniem.
juist, dacht toch dat dit bekender wasquote:
soms is het makkelijker dan je denktquote:Op maandag 26 augustus 2013 01:59 schreef nightcowboy het volgende:
Moest meteen aan dat woord denken toen ik de hint zag.
Dacht dat het heel iets anders betekende.
Maar je was wel warm.quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:03 schreef outtayourleague het volgende:
nee dat kan natuurlijk niet...
gecheckt, dáár was ik nooit opgekomen...quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:15 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Nee.
Ik hoef niet per sé een naam te horen.
Gewoon beredeneerd gokken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:17 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
gecheckt, dáár was ik nooit opgekomen...
quote:Op maandag 26 augustus 2013 02:15 schreef nightcowboy het volgende:
[..]
Nee.
Ik hoef niet per sé een naam te horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |