Nee. Presidentsverkiezingen in de VS zouden sowieso betere kandidaten hebben omdat het in deze tijd helaas nog steeds een verplichting is om gelovig te zijn als president, wat er voor zorgt dat homohuwelijken en abortus bijvoorbeeld nooit echt helemaal geaccepteerd zullen worden in de VS. En het noordelijke deel van Afrika zal ook eindelijk democratisch kunnen worden en gelijke rechten invoeren voor vrouwen. De enigen die er niet echt vooruit door zullen gaan zijn de Hindoeïstische en boeddhistische landen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:43 schreef Geralt het volgende:
[..]
En minstens driekwart van de wereldbevolking om zeep helpen.
Zie TT nieuwe samenleving bouwen dat is in ieder geval mijn idee. Het is nog niet uitgewerkt. En in andere landen heb je wel zat ruimte.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:37 schreef ATuin-hek het volgende:
Maar wat wil je nou met al die Nederlanders doen?
Jij gaat mensen het land uittrappen?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zie TT nieuwe samenleving bouwen dat is in ieder geval mijn idee. Het is nog niet uitgewerkt. En in andere landen heb je wel zat ruimte.
Nee jonge je ziet het verkeerd lees de TT maar ineens.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij gaat mensen het land uittrappen?
Wat wil je weten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
JA JOEHOE, KRIJG IK NOG ANTWOORD?
Wat wil je weten.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
Iedereen kan gaan en staan waar hij willen. Als je het niet naar je zin hebt heb je natuurlijk de vrijheid om het terrein te verlaten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:51 schreef motorbloempje het volgende:
Juweeltje weer dit.
Zit je dan.
In je dorpje.
En dan misschien twee dorpjes, want er wordt toch wel veel geneukt (wat moet je anders?).
En dan misschien wel een stadje. En men blijft maar neuken.
En dat kan allemaal in de bosjes van Pex waar niemand last van je heeft, het is immers je goed recht om daar je eigen dorpje te beginnen. Schijt aan alles.
En dan inderdaad:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:01 schreef motorbloempje het volgende:
Ok... dus jij wil volledig zelfvoorzienende dorpen van 500 personen op 1 vierkante km maken?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:01 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Nee jonge je ziet het verkeerd lees de TT maar ineens.
Als je dat in een gebied doet waar niemand woont waar zal niemand gaan klagen. Dan kun je nooit iets ondernemen. Gewoon doen schijt aan die regels. In een natuurgebied of landen als Noorwegen,Zweden,Finland,Schotland,Oostenrijk komen ze toch niet achter.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:04 schreef motorbloempje het volgende:
Nee, de vraag zit 'm in het eerste deel: eerst heb je het over een dorpje, daarna over uitbreiden. En dat allemaal op andermans land.
Ja als je standaard huizen van nieuw gebruikt. Maar Earthship verbruik je minder ruimte dus haal je die 1 vierkant meter niet eens ja dat is mijn idee. Mensen verbouwen zelf voedsel in hun huis. Stroom kun je ook opwekken. En de sociale voorzieningen zijn voor iedereen iedereen werkt wel een aantal uren daarin. Omdat je het anders niet lopend blijft.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:06 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ok... dus jij wil volledig zelfvoorzienende dorpen van 500 personen op 1 vierkante km maken?
Ok, en hoe groot moet zo'n huis zijn om 1 persoon volledig te kunnen onderhouden?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:10 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja als je standaard huizen van nieuw gebruikt. Maar Earthship verbruik je minder ruimte dus haal je die 1 vierkant meter niet eens ja dat is mijn idee. Mensen verbouwen zelf voedsel in hun huis. Stroom kun je ook opwekken. En de sociale voorzieningen zijn voor iedereen iedereen werkt wel een aantal uren daarin. Omdat je het anders niet lopend blijft.
Daar heb nog niet over na gedacht. Iemand die heel handig is kan die misschien zelf maken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ok, en hoe groot moet zo'n huis zijn om 1 persoon volledig te kunnen onderhouden?
En nog een paar problemen. Hoe kom je aan zonnepanelen in een dergelijke samenleving? Wie gaat die maken?
Dat je er niet over na hebt gedacht is duidelijk jaquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:26 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Daar heb nog niet over na gedacht. Iemand die heel handig is kan die misschien zelf maken.
Wel over de grote kleine maar niet details.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat je er niet over na hebt gedacht is duidelijk ja
Weet je nou al hoe groot zo'n earthship moet zijn om 1 persoon volledig van voedsel en water te voorzien? Als je dat niet weet kan je niet bepaald claimen dat je zo'n beetje overal over na hebt gedacht...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:33 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wel over de grote kleine maar niet details.
Je hebt niet veel ruimte nodig voor een persoon. Ik denk aan 20 tot 30 vierkant meter per persoon leef ruimte denk dan aan de woonkamer, eetkamer/slaapkamer. En dan nog 5 tot 10 vierkant meter voor de kas. 10 vierkant meter voor de wc/badkamer. Dan kom je op 40 tm 60 vierkant meter per persoon. De Wc kun je eventueel nog buiten apart van het huis plaatsen. Dit is een beetje op gevoel doe geen bouwkunde dus weet niet hoe precies het allemaal moet zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:47 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Weet je nou al hoe groot zo'n earthship moet zijn om 1 persoon volledig van voedsel en water te voorzien? Als je dat niet weet kan je niet bepaald claimen dat je zo'n beetje overal over na hebt gedacht...
Oftewel je gokt maar wat. Dan heb je geen details uitgezocht.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:08 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je hebt niet veel ruimte nodig voor een persoon. Ik denk aan 20 tot 30 vierkant meter per persoon leef ruimte denk dan aan de woonkamer, eetkamer/slaapkamer. En dan nog 5 tot 10 vierkant meter voor de kas. 10 vierkant meter voor de wc/badkamer. Dan kom je op 40 tm 60 vierkant meter per persoon. De Wc kun je eventueel nog buiten apart van het huis plaatsen. Dit is een beetje op gevoel doe geen bouwkunde dus weet niet hoe precies het allemaal moet zijn.
Zo iets zou wel kunnen in de praktijk.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oftewel je gokt maar wat. Dan heb je geen details uitgezocht.
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:27 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Zo iets zou wel kunnen in de praktijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |