quote:
Op woensdag 21 augustus 2013 17:24 schreef milaya het volgende:Geen vooroordeel of racist, ik woon al mijn gehele leven in Rotterdam waar ook veel antillianen wonen, maar bijna iedere antilliaanse vrouw die ik ken is een bitch. Ze zijn vaak zo schreeuwerig, snel aangevallen/ op de teentjes getrapt, agressief. Net nog voor de supermarkt ging zo'n dikke antilliaanse te keer tegen een Nederlandse jongen omdat zij de weg blokkeerde en hij vroeg of ie erlangs mocht. Ik zie dit vaak bij Antillianen, ook bij mij in de klas zijn die meisjes echt bitches. Antilliaanse meiden van een jaar of 17 zie je vaak lopen met strakke broekjes, strakke shirtjes, zonnebril en als je ze maar even aankijkt op een manier dat het hun niet bevalt barst de bom. Hoe komt dit? Ligt het aan de opvoeding?
Dit hele gedrag is te herleiden naar het gegeven dat ze net zo als de welbekende straatmarokkanen een kort lontje hebben en daarin ook nooit zijn opgevoed van huis uit om zich te kunnen beheersen en tot tien te tellen. Het is dus in deze een Antilliaans iets wat je ook op de eilanden aantreft.
Vwb de meisjes hangt dit ook vaak samen met hun kopiegedrag van hoe Amerikaanse negroïde meisjes zich in films zich gedragen= grote bek en stoerdoenerij. Ze kijken ook bijna altijd dit soort films en kopiëren dit gedrag en omdat in Nederland niemand er wat tegen doet,gaan ze gewoon lekker door. Oplossing? Hoe hard en vreemd? Ze in een keer een gigantische oplawaai verkopen want het enige respect wat meisjes zoals zij hebben is respect voor het recht van de sterkste, iets dat zij zelf maar al te vaak toepassen omdat ze die manier van omgaan met de buitenwereld alleen maar kennen gezien hun eigen opvoeding. Immers,thuis als ze vervelend zijn wordt men daar door Pa of Ma ook hardhandig terecht gewezen en niet zoals bij de meeste Nederlandse autochtone huishouders urenlang alleen in woorden vermanend toegesproken.
Wat vaak dit soort meisjes ook doen om hun gedrag goed te praten is als je als blanke ook maar iets zegt wat naar racisme riekt,dit vervolgens te gaan gebruiken tegen je om je als racist neer te zetten omdat ze weten dat dat een sterk wapen is om iemand monddood te maken. Zij associëren ook vaak hun leven hier in Nederland met die van de gemiddelde Amerikaanse neger die in de US of A met heel veel ongelijkheid krijgt te maken. Alles waar zij ontevreden over zijn, zullen zij al snel in het racistische betrekken en met name hoe onrechtvaardig zij hier in Nederland worden behandeld,iets dat op elk punt mank gaat,maar voor hun als iets legitiem geldt. Immers, het gaat niet zoals zij willen dus zal de maatschappij wel iets tegen ze hebben en dan kom je dus uit op racisme is hun redenering. Kijk jij ze voor hun misschien te lang of raar aan,dan wil je zeker iets,zoek je ruzie o.i.d. Spreek je ze aan op hun gedrag als ze misschien een weg blokkeren,hoe durf je hun daarop aan te spreken. Je ziet toch dat ze bezig zijn en dan moet je ze niet storen want alleen hun behoefte op dat moment geldt.
Misschien begrijp je ook nu de onmacht van een hoop jonge docenten van autochtone afkomst die voor een klas met dit soort meisjes komt te staan. De constante strijd die je moet voeren met dit slag die voor alles respect eisen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2013 18:40:14 ]