Het is natuurlijk helemaal aan jou, maar met deze wetenschap had ik hard weggelopen, veel teveel risico.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 08:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nou, ze hebben een opstalverzekering. Geen wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Geen vergadering, geen begroting, geen meerjarenonderhoudsplanning, geen bankrekening.
Dit is niet waar. Dat hangt namelijk af van het deel waarvan een ieder eigenaar is. Een pand kan verdeeld zijn in bijv 1638 eenheden, waarbij eigenaar 1 misschien 600 eenheden in bezit heeft en eigenaar 2 bv 650 eenheden, als jij dan eigenaar 3 wordt en eigenaar 1 en 2 zijn samen goede vrienden, dan kunnen ze jouw wensen blokkeren omdat ze een meerderheid hebben. Het kan dus zelfs zo zijn dat er een eigenaar is die meer dan 50% in bezit heeft, dan zul je je daarbij moeten neerleggen voor veel besluiten (bij sommige besluiten is een grotere meerderheid benodigd).quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:16 schreef flappy het volgende:
Je kunt het ook anders bekijken: als er 3 eigenaren van het pand zijn, zul jij voor zo'n 33% de VVE zijn. Dan heb jij dus voor een derde invloed op wat er allemaal wel en niet met het pand gebeurt en hou het onderhouden wordt.
Er staat ook "zo'n 33%" . Ik weet niet waar jij die andere 1635 eenheden vandaan haalt, maar TS heeft het over 3 eenheden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 09:29 schreef Appeltje2010 het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Dat hangt namelijk af van het deel waarvan een ieder eigenaar is. Een pand kan verdeeld zijn in bijv 1638 eenheden, waarbij eigenaar 1 misschien 600 eenheden in bezit heeft en eigenaar 2 bv 650 eenheden, als jij dan eigenaar 3 wordt en eigenaar 1 en 2 zijn samen goede vrienden, dan kunnen ze jouw wensen blokkeren omdat ze een meerderheid hebben. Het kan dus zelfs zo zijn dat er een eigenaar is die meer dan 50% in bezit heeft, dan zul je je daarbij moeten neerleggen voor veel besluiten (bij sommige besluiten is een grotere meerderheid benodigd).
Je kunt in ieder geval niet simpel door 3 delen. De verdeling vind je inderdaad in de splitsingsakte.
Maar die drie eenheden kunnen verschillend zijn qua oppervlakte, bijvoorbeeld, waardoor de verhouding echt heel anders kan liggen en niet vrijwel gelijk is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:46 schreef flappy het volgende:
[..]
Er staat ook "zo'n 33%" . Ik weet niet waar jij die andere 1635 eenheden vandaan haalt, maar TS heeft het over 3 eenheden.
Jij bent zeker een vrouw?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar die drie eenheden kunnen verschillend zijn qua oppervlakte, bijvoorbeeld, waardoor de verhouding echt heel anders kan liggen en niet vrijwel gelijk is.
Jij bent zeker een konijn?quote:
Goede argumenten allemaalquote:Op woensdag 21 augustus 2013 12:52 schreef flappy het volgende:
Klopt, maar soms blijf ik in mijn holletje zitten en ga niet zeiken van: "ja, maar als ....".
Jij roept toch dat hij voor zo'n 33% eigenaar en deel van de VVE is?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:01 schreef flappy het volgende:
TS geeft een paar gegevens. Aan de hand daarvan kunnen jij en ik niet bepalen wat de verdeling is. Ik zeg daarop "zul jij voor zo'n 33% de VVE zijn", meer gegevens heb ik niet. Dan ga jij moeilijk doen dat het ook anders kan zijn.
Een ander begint over 1638 eenheden.
Waarom zo moeilijk doen? Wij hebben niet meer info en kunnen dus geen onderbouwde cijfers geven.
We kunnen wel gaan zitten zeiken tegen anderen dat hun advies misschien niet zou kloppen als.....
Als mijn tante wieltjes had, was ze een skateboard.
quote:
Sorry maat, maar wat jij zegt klopt gewoonweg niet. Je schrijft:quote:
..en dat is DUS niet per definitie zo.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:16 schreef flappy het volgende:
...Dan heb jij dus voor een derde invloed op wat er allemaal wel en niet met het pand gebeurt ...
Aannames all over. Flappy geeft gewoon een MOGELIJK voorbeeld. Dat is precies hetzelfde wat jullie doen. Dus zeur niet zo dat het anders kan zijn. Het kan ook een leegstaand complex zijn waar maar 1 appartement bewoond is. Kun je lekker alles zelf regelen.....quote:Op woensdag 21 augustus 2013 15:49 schreef Appeltje2010 het volgende:
Flappy je bent een dom konijn... MissSly legt het nog een keer aan je uit nadat je mij dus niet begrepen hebt...
Een appartementencomplex met bijvoorbeeld 40 appartementen kan uit 1638 eenheden bestaan (dat zijn dus NIET zoveel appartementen maar puur rekeneenheden). Er kunnen dan dus appartementen in zitten van verschillende groottes en DUS met een verschillende weging qua stemming.
Zit er in dat complexje van 3 waar TS het over heeft, toevallig een flinke vestiging van een supermarkt, dan heeft die supermarkt dus al snel een meerderheid.
Je moet gewoon geen aannames doen als je het niet weet.
Ik zit zelf in een VVE die bestaat uit maar 2 personen, kortom ik en mijn buur. Aangezien hij niks vooruit wil betalen, is de VVE slapend.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik ben aan het kijken naar een appartement en de makelaar vertelde mij dat de VVE ingeschreven is bij de KVK en dat het daar dan wel mee gezegd is. Er is verder niets geregeld. Al is vorig jaar wel de gehele dakbedekking vervangen. Nieuwe pannen ed. Het betreft één pand van vier etages met 3 gesplitste adressen.
Nou kan je zelf een VVE opstarten in overleg met de overige bewoners van het pand om een VVE op te starten. Maar als je dat nou niet zou doen. Ik dacht dat het sinds een paar jaar verplicht is om een actieve VVE te hebben. Wie heeft al eens met een dergelijk bijltje gehakt?
Ook dit is onzin... hetgeen wat er toe doet is namelijk de eigenaar, niet de bewoner en/of huurder. En er zijn niet zo heel veel panden (lees: nul) die geen eigenaar hebben.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:14 schreef _VoiD_ het volgende:
Het kan ook een leegstaand complex zijn waar maar 1 appartement bewoond is. Kun je lekker alles zelf regelen.....
Verkopend, heb er zelf geen nodig.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:47 schreef Appeltje2010 het volgende:
[..]
De verkopende makelaar of had je zelf een makelaar in de arm genomen?
Vraag die verkopend makelaar dan eens naar de meerjaren onderhoudsplanning met bijbehorende begroting. En als hij die niet kan tonen, vraag hem dan eens of hij persoonlijk de rekening betaald als de andere eigenaren hun bijdrage aan het onderhoud niet willen betalen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 09:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Volgens de makelaar was een slapende VVE echt niet zo'n groot probleem. "Hij is toch ingeschreven?!?!?"
Is er niet. "Ja, ze hebben het dak vervangen." Omdat het lek was ja, niet omdat het 20 jaar oud was.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 15:26 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Vraag die verkopend makelaar dan eens naar de meerjaren onderhoudsplanning met bijbehorende begroting. En als hij die niet kan tonen, vraag hem dan eens of hij persoonlijk de rekening betaald als de andere eigenaren hun bijdrage aan het onderhoud niet willen betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |