abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:16:33 #26
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_130281536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 17:20 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zo werkt dat niet :') .
Met een beetje mazzel kan je één derde van de kosten die het vervangen van de overige kozijnen gekost hebben terug krijgen, maar ik zou als VvE op zo een moment zeggen "dikke middelvinger, had je je kozijnen maar met de rest moeten vervangen".

De rest klopt wel.
Als er geen VvE zou zijn die maandelijks geld int en de rest geen zin heeft om er aan mee te werken kan je denk niet heel veel meer dan zelf gewoon 100 euro per maand opzij zetten voor onvoorzien onderhoud aan het gezamelijke deel. Dan bouw je zelf de buffer op die de VvE anders op zou bouwen.

En alles wat moet gebeuren, zoals kozijnen vervangen, buiten schilderwerk, etc. bespreken met de overige bewoners. Met een beetje geluk snappen ze dan zelf wel dat onderhoud wel handig is voor onroerend goed :P .
Mja,,, denk dat het zoiets zal moeten worden. Mochten de overige bewoners niet mee willen werken aan een actieve VVE. :o
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_130281683
Maar toch is het best een risico er kan ineens iets goed mis zijn en dan zit je wel mooi met de shit zeg maar. En dan nog de onenigheid en al het bijkomende gedoe van mensen die het niet boeit tot ze wel iets moeten beslissen.

Als ik kijk hoe het bij onze vve er soms aan toe gaat hoe mensen het niets uit maakt tot een ander een bepaalde mening heeft of dat het extra geld gaat kosten. :X Zeker als er al geen geld is maakt het alles een stuk lastiger
  PR/Manusje van alles dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:51:30 #28
Toezicht is gezond!
pi_130282589
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 18:22 schreef Pvoesss het volgende:
Maar toch is het best een risico er kan ineens iets goed mis zijn en dan zit je wel mooi met de shit zeg maar. En dan nog de onenigheid en al het bijkomende gedoe van mensen die het niet boeit tot ze wel iets moeten beslissen.

Als ik kijk hoe het bij onze vve er soms aan toe gaat hoe mensen het niets uit maakt tot een ander een bepaalde mening heeft of dat het extra geld gaat kosten. :X Zeker als er al geen geld is maakt het alles een stuk lastiger
Klopt,,, al ben ik blij dat het gehele dak vervangen is. Het geeft wel aan dat er wel geld beschikbaar was. Denk dat de bewoners daar zelf al wel voor gespaard hadden dan. Maar dat is natuurlijk puur giswerk. 8)7

Ik wil in ieder geval een technische keuring uit laten voeren. :)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_130287878
De VvE moet (wettelijk) een reservefonds hebben op een afzonderlijke rekening. Verder moet er natuurlijk een boekhouding en een jaarlijkse balans zijn. Zonder inzicht in de financiėle kant van een VvE loop je wel een moeras in.
  PR/Manusje van alles woensdag 21 augustus 2013 @ 08:35:50 #30
Toezicht is gezond!
pi_130303819
Nou, ze hebben een opstalverzekering. Geen wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Geen vergadering, geen begroting, geen meerjarenonderhoudsplanning, geen bankrekening.
pi_130303844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 08:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nou, ze hebben een opstalverzekering. Geen wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Geen vergadering, geen begroting, geen meerjarenonderhoudsplanning, geen bankrekening.
Het is natuurlijk helemaal aan jou, maar met deze wetenschap had ik hard weggelopen, veel teveel risico.
Er komen echt nog wel andere leuke huisjes op je pad ;)
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_130304320
Ik zou het niet alleen hierop af laten ketsen als het echt een huisje is dat je echt graag wil. Je moet je wel realiseren dat je er dan wel even wat tijd in moet stoppen om de VVE op poten te krijgen of anders zelf financieel in ieder geval een potje moet maken. Het feit dat het dak recentelijk is vernieuwd, is goed in meerdere opzichten: er is kennelijk wel wat oog voor de staat van onderhoud, er is kennelijk ook wel wat geld en er is niet alleen desinteresse.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_130304515
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:16 schreef flappy het volgende:
Je kunt het ook anders bekijken: als er 3 eigenaren van het pand zijn, zul jij voor zo'n 33% de VVE zijn. Dan heb jij dus voor een derde invloed op wat er allemaal wel en niet met het pand gebeurt en hou het onderhouden wordt.
Dit is niet waar. Dat hangt namelijk af van het deel waarvan een ieder eigenaar is. Een pand kan verdeeld zijn in bijv 1638 eenheden, waarbij eigenaar 1 misschien 600 eenheden in bezit heeft en eigenaar 2 bv 650 eenheden, als jij dan eigenaar 3 wordt en eigenaar 1 en 2 zijn samen goede vrienden, dan kunnen ze jouw wensen blokkeren omdat ze een meerderheid hebben. Het kan dus zelfs zo zijn dat er een eigenaar is die meer dan 50% in bezit heeft, dan zul je je daarbij moeten neerleggen voor veel besluiten (bij sommige besluiten is een grotere meerderheid benodigd).

Je kunt in ieder geval niet simpel door 3 delen. De verdeling vind je inderdaad in de splitsingsakte.
pi_130305181
Mijn ervaring (als bestuurder van een VvE) is dat het belangrijk is dat de eigenaar tevens bewoner is. Alleen dan heb je allemaal gelijke belangen. Een verhuurder heeft vaak meer oog voor (winst op) de korte termijn.
pi_130305389
In mijn eerste huis was er ook sprake van een slapende VVE maarja dat was technisch gezien wel een appartement maar het bestond maar uit 2 huizen. Ik had 1 derde deel en de bovenbuurman 2 derde deel. We hebben toen ook gewoon met elkaar afgesproken dat als er wat vervangen moet worden dat gewoon naar netjes 1/3 en 2/3e betaald wordt en we spaarden gewoon zelf voor onderhoud en als er wat gedaan moest worden dan overlegden we hoe en wat en lapten we dat gewoon cash zoals inderdaad bv het dak. Schilderwerk namen we gewoon zelf voor onze rekening en deden we zelf.
Het hoeft geen probleem te zijn maar eea is wel afhankelijk van de situatie. Heb je meer dan 2 woningen dan zou ik zelf wel een wat actievere VVE willen in elk geval.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130309434
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 09:29 schreef Appeltje2010 het volgende:

[..]

Dit is niet waar. Dat hangt namelijk af van het deel waarvan een ieder eigenaar is. Een pand kan verdeeld zijn in bijv 1638 eenheden, waarbij eigenaar 1 misschien 600 eenheden in bezit heeft en eigenaar 2 bv 650 eenheden, als jij dan eigenaar 3 wordt en eigenaar 1 en 2 zijn samen goede vrienden, dan kunnen ze jouw wensen blokkeren omdat ze een meerderheid hebben. Het kan dus zelfs zo zijn dat er een eigenaar is die meer dan 50% in bezit heeft, dan zul je je daarbij moeten neerleggen voor veel besluiten (bij sommige besluiten is een grotere meerderheid benodigd).

Je kunt in ieder geval niet simpel door 3 delen. De verdeling vind je inderdaad in de splitsingsakte.
Er staat ook "zo'n 33%" . Ik weet niet waar jij die andere 1635 eenheden vandaan haalt, maar TS heeft het over 3 eenheden.
pi_130309502
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:46 schreef flappy het volgende:

[..]

Er staat ook "zo'n 33%" . Ik weet niet waar jij die andere 1635 eenheden vandaan haalt, maar TS heeft het over 3 eenheden.
Maar die drie eenheden kunnen verschillend zijn qua oppervlakte, bijvoorbeeld, waardoor de verhouding echt heel anders kan liggen en niet vrijwel gelijk is.
pi_130309535
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar die drie eenheden kunnen verschillend zijn qua oppervlakte, bijvoorbeeld, waardoor de verhouding echt heel anders kan liggen en niet vrijwel gelijk is.
Jij bent zeker een vrouw?
pi_130309552
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:51 schreef flappy het volgende:

[..]

Jij bent zeker een vrouw?
Jij bent zeker een konijn?
pi_130309586
Klopt, maar soms blijf ik in mijn holletje zitten en ga niet zeiken van: "ja, maar als ....".
pi_130309635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 12:52 schreef flappy het volgende:
Klopt, maar soms blijf ik in mijn holletje zitten en ga niet zeiken van: "ja, maar als ....".
Goede argumenten allemaal ^O^

Kun je ook uitleggen wat je nu precies bedoelt?
pi_130309851
TS geeft een paar gegevens. Aan de hand daarvan kunnen jij en ik niet bepalen wat de verdeling is. Ik zeg daarop "zul jij voor zo'n 33% de VVE zijn", meer gegevens heb ik niet. Dan ga jij moeilijk doen dat het ook anders kan zijn.
Een ander begint over 1638 eenheden.

Waarom zo moeilijk doen? Wij hebben niet meer info en kunnen dus geen onderbouwde cijfers geven.

We kunnen wel gaan zitten zeiken tegen anderen dat hun advies misschien niet zou kloppen als.....

Als mijn tante wieltjes had, was ze een skateboard.
pi_130309987
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:01 schreef flappy het volgende:
TS geeft een paar gegevens. Aan de hand daarvan kunnen jij en ik niet bepalen wat de verdeling is. Ik zeg daarop "zul jij voor zo'n 33% de VVE zijn", meer gegevens heb ik niet. Dan ga jij moeilijk doen dat het ook anders kan zijn.
Een ander begint over 1638 eenheden.

Waarom zo moeilijk doen? Wij hebben niet meer info en kunnen dus geen onderbouwde cijfers geven.

We kunnen wel gaan zitten zeiken tegen anderen dat hun advies misschien niet zou kloppen als.....

Als mijn tante wieltjes had, was ze een skateboard.
Jij roept toch dat hij voor zo'n 33% eigenaar en deel van de VVE is?
Dat is gewoonweg te kort door de bocht. Hij kan ook voor veel meer of minder eigenaar zijn, dat staat in de splitsingsakte. En dat kan een groot verschil maken, afhankelijk van hoe de verdeling precies is.

Het is een pand van vier verdiepingen met drie woningen. Dan zou er een een dubbele woonlaag kunnen beslaan en zou de verdeling 25-25-50 kunnen zijn. Het kan dan nogal wat verschil maken of hij 25 of 50% is.
pi_130310014
zeikwijf
pi_130310044
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:06 schreef flappy het volgende:
zeikwijf
:D
pi_130310111
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:06 schreef flappy het volgende:
zeikwijf
Sorry maat, maar wat jij zegt klopt gewoonweg niet. Je schrijft:

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 13:16 schreef flappy het volgende:
...Dan heb jij dus voor een derde invloed op wat er allemaal wel en niet met het pand gebeurt ...
..en dat is DUS niet per definitie zo.
pi_130310140
Jij bent ook een zeikwijf.
pi_130315016
Flappy je bent een dom konijn... MissSly legt het nog een keer aan je uit nadat je mij dus niet begrepen hebt...

Een appartementencomplex met bijvoorbeeld 40 appartementen kan uit 1638 eenheden bestaan (dat zijn dus NIET zoveel appartementen maar puur rekeneenheden). Er kunnen dan dus appartementen in zitten van verschillende groottes en DUS met een verschillende weging qua stemming.

Zit er in dat complexje van 3 waar TS het over heeft, toevallig een flinke vestiging van een supermarkt, dan heeft die supermarkt dus al snel een meerderheid.

Je moet gewoon geen aannames doen als je het niet weet.
  PR/Manusje van alles woensdag 21 augustus 2013 @ 18:23:32 #49
Toezicht is gezond!
pi_130319726
Ondanks dat er inderdaad een dubbele woning is, is de splitsing 33%. Niemand heeft een belang van 50% of meer.
pi_130323351
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 15:49 schreef Appeltje2010 het volgende:
Flappy je bent een dom konijn... MissSly legt het nog een keer aan je uit nadat je mij dus niet begrepen hebt...

Een appartementencomplex met bijvoorbeeld 40 appartementen kan uit 1638 eenheden bestaan (dat zijn dus NIET zoveel appartementen maar puur rekeneenheden). Er kunnen dan dus appartementen in zitten van verschillende groottes en DUS met een verschillende weging qua stemming.

Zit er in dat complexje van 3 waar TS het over heeft, toevallig een flinke vestiging van een supermarkt, dan heeft die supermarkt dus al snel een meerderheid.

Je moet gewoon geen aannames doen als je het niet weet.
Aannames all over. Flappy geeft gewoon een MOGELIJK voorbeeld. Dat is precies hetzelfde wat jullie doen. Dus zeur niet zo dat het anders kan zijn. Het kan ook een leegstaand complex zijn waar maar 1 appartement bewoond is. Kun je lekker alles zelf regelen.....

Ik zou het trouwens wel aandurven, mits het appartementencomplex klein (3 appartementen oid) is. Als het groter is, zou ik het niet doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')