Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
ah gelukkig niet alleen hier. Hoewel het me niks verbazen zou als de rest zich verstopt tot ik weer weg ben, Dquote:
tja, maar welke richting ongeveer?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:10 schreef Sound.Cloud het volgende:
Ben een optimistische / blije playlist aan het maken. Alle tips zijn welkom.
Nee hoor, niks verstoppen! De meeste mensen reageren hier alleen als ze antwoord hebben op iemand of vertellen waar ze tegenaan lopen op dat moment. Het is geen slowchat met een gezellig karakter oidquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:07 schreef Purplesparks2 het volgende:
[..]
ah gelukkig niet alleen hier. Hoewel het me niks verbazen zou als de rest zich verstopt tot ik weer weg ben, D
Er zit een reden achter, een ziekte die nu eindelijk sinds een paar jaar onder controle is. Mede door de ziekte heeft ze dus het stukje leren sociaal zijn, vriendschappen opbouwen gemist. Prof hulp al gehad.quote:Er kan iets heel complex achter de sociale onhandigheid zitten. Het is beter om de persoon professionele hulp te laten zoeken.
Ja! Ja ze wil vriendinnen, ja ze is jaloers om te zien hoe anderen wel vriendschappen hebben en leuke dingen doen.quote:erst de vraag: wil diegene wel 'geholpen' worden hiermee?
Ja dat wilt ze zeker wel, maar ze heeft niemand om die stappen mee te zetten. Sporten is erg moeilijk door haar ziekte (ziekte van knoon) hobbys heeft ze niet. Dus dan valt er heel veel af. En als je ook al niet zelf je mond open trekt en een sociaal onhandig bent.... Is dat dus heel lastig.quote:
Veel herkenbare punten, hier ook behoefte aan contact maar geen idee hoe of wat. Daarbij onzeker, topcombinatiequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:30 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ja dat wilt ze zeker wel, maar ze heeft niemand om die stappen mee te zetten. Sporten is erg moeilijk door haar ziekte (ziekte van knoon) hobbys heeft ze niet. Dus dan valt er heel veel af. En als je ook al niet zelf je mond open trekt en een sociaal onhandig bent.... Is dat dus heel lastig.
Maar als jullie het niet erg vinden wil ik even alle stappen overslaan en direct naar het stukje van groep met zelfde soort "problemen" en dingen gezamenlijk ondernemen gaan. Of zo iets dergelijks er is en waar ik meer info kan vinden.
Natuurlijk stellen jullie allemaal de juiste vragen maar laten we die als je blieft overslaan, ik vraag het natuurlijk niet voor niks
Is idd klote combi.. ken het helaasquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Veel herkenbare punten, hier ook behoefte aan contact maar geen idee hoe of wat. Daarbij onzeker, topcombinatie
Het verrotte is dat ze het zelf moet gaan doen. Bij een vereniging gaan, kijken waar je interesses liggen, misschien lotgenotencontact?
Mogelijk vindt ze het prettig om door een bekende van haar op sleeptouw genomen te worden? Dat soort geintjes wil hier nog wel eens werken.
Hier ook last van. Voor m'n opleidingen verveelde ik me nooit, werkelijk géén idee wat ik toen leuk vondquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Is idd klote combi.. ken het helaasNet als dat het gewoon irritant is als je niet weet wat je dan zou willen doen (geen passies/hobbies enzo)
Probeer er zelf momenteel gewoon niet teveel over na te denken
Kan niet slapen, wss door de late uren die ik in de kroeg heb gemaakt van het weekend. Maar ook omdat als ik m'n ogen dicht doe enkel denk aan hoe en wat met m'n werk. Schiet niet op aangezien ik morgen gewoon moet werken
Zo lang ben je er nog niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:47 schreef Purplesparks2 het volgende:
Zelf niet zoveel behoefte aan veel contact, Maar af en toe wel ff leuk op fok te hangen.
Geen probleem, ze heeft alleen echt niemand.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:42 schreef minthy het volgende:
[quote]
Het verrotte is dat ze het zelf moet gaan doen.
Ze heeft geen hobby's en sporten kan ze niet wegens haar ziekte, medicijnen.quote:Bij een vereniging gaan, kijken waar je interesses liggen, misschien
Ja dat is dus mijn vraag, maar waar kan ik zo iets vindenquote:lotgenotencontact?
Ja maar nog maals, ze heeft echt niemand. Vader, moeder en meer niet. En ik neem haar heel soms mee, maar het is zwaar en vermoeiend. Ze kan geen gesprek gaande houden, ze praat niet met anderen geeft enkel antwoord. Dus dan houd dar ook snel op natuurlijk.quote:Mogelijk vindt ze het prettig om door een bekende van haar op sleeptouw genomen te worden? Dat soort geintjes wil hier nog wel eens werken.
Goed nagaan wat je toen deedquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:51 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier ook last van. Voor m'n opleidingen verveelde ik me nooit, werkelijk géén idee wat ik toen leuk vond
Ik sta er ook niet al teveel bij stil, standje "overleven" is voor nu voldoende om de dag door te komen.
Mooi klote dat je werk je zo bezighoudt. Dat heeft hier uiteindelijk mede gezorgd voor een burnout. Kijk je uit?
Fok is ook prima afleiding, al probeer ik het zo veel mogelijk te laten. Ik merkte dat ik het niet prettig meer vond om veel overal mee te posten, de rust bevalt me welquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 01:47 schreef Purplesparks2 het volgende:
Zelf niet zoveel behoefte aan veel contact, Maar af en toe wel ff leuk op fok te hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |