Die enorme behoefte aan permanente inname van suikers, in echte vorm of in de vorm van zoete chemicaliën zonder calorieën is het echte kwaad.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarschijnlijk ivbm de steeds slechter wordende naam van aspartaam dachten de heren van ajinomoto, HSC en Merisant de naam maar te veranderen, dat lost alles immers op (not).
Men noemt het nu 'Aminosweet', naast dat het al onder E951 en Bron van fenylalanine verstopt werd, tevens twinsweet in combinatie met de net zo schadelijke zoetstof Acesulfaam (K).
Let hier dus op wanneer je van plan bent eens iets nieuws en blits uitziend te kopen, lees altijd de ingrediënten, je stopt het immers in je lichaam, en daar horen geen commerciële additieven in.
Suiker kun je indien dat de reden is dat je zoetstof zou kopen overigens ook in oervorm kopen, dat is ongeraffineerd en dus zijn alle mineralen behouden, Rietsuiker is eigenlijk gewoon normaal kristalsuiker met melasse. Leer anders gewoon zonder suiker drinken/eten, zoetstoffen zijn geen gezonde vervanging.
Even for the record: Dit jaar (2013) werd aspartaam wél door de EFSA als veilig bestempeld bij matig gebruik.
(dat is al een stap terug van 'volledig veilig' maar als je nagaat hoeveel producten tegenwoordig aspartaam bevatten kun je vooral bij kinderen wel nagaan dat de 'zogenaamd 'veilige' dosis veelvuldig overschreden wordt.)
http://www.aminosweet.eu/
http://www.foodnavigator.(...)-rolls-out-Twinsweet
http://www.gewoon-nieuws.(...)-sweet/#.UhIgED89mPo
Nogmaals, daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld, en waarom moet ik met diplomas zwaaien? Kun je kennis enkel verkrijgen in de schoolbank? Man denk toch zelf na.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:12 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Hoezo reageer ik niet op het onderwerp danik vraag je al iets van drie keer om duidelijk te maken waarom jij je eigen vergaarde 'kennis', waarvan je nog steeds niet hebt gezegd aan welk opleidingsinstituut met geaccrediteerde diploma's je die hebt vergaard overigens, superieur acht terwijl er geen enkel bewijs is, ondanks uitgebreid en onafhankelijk, peer-reviewed, onderzoek, dat aspartaam bij normaal of zelfs abnormaal gebruik onschadelijk is.
Kom nou zeg.
Hangt er van af.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ah........ maar er zitten dus géén hele haren in je brood?
Absoluut, ik eet bijv. ook geen zout op mn aardappelen, en drink liever venkel of sterrenmunt daar dat kruid zoet is van zichzelf en geen suiker nodig heeft. Maar ik haalde dat ook al aan in dat men tegenwoordig niet meer eet om de voedingsstoffen maar omdat het een activiteit is geworden, met als uitgangspunt een vorm van entertainment.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die enorme behoefte aan permanente inname van suikers, in echte vorm of in de vorm van zoete chemicaliën zonder calorieën is het echte kwaad.
Het is helemaal niet zo dat alles wat wij als voedsel nuttigen van nature mierzoet is. Al zijn veel mensen dat wel gaan geloven. Hoe meer bewerkt het product, hoe meer goedkope suiker en ook zout er aan toegevoegd zijn. Of zoetigheid in de vorm van chemicaliën.
Ontwikkel je smaak gewoon, of herontwikkel je smaak. Niet alles moet mierzoet zijn. Eigenlijk is in de natuur enkel honing mierzoet, en dat eet je een enkele keer per jaar. Er zijn veel meer smaken.
Ook 'fris'dranken als cola, sinas etc verpesten iemands smaak gewoon. Daarnaast rotten de tanden uit je bek, wordt je afgrijselijk dik of krijg je een overdosis aan ziekmakende chemicaliën. Er zit helemaal niets in cola dat je nodig hebt. Wen je gewoon aan om fris, helder water te drinken.
Ah ja.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:16 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nogmaals, daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld, en waarom moet ik met diplomas zwaaien? Kun je kennis enkel verkrijgen in de schoolbank? Man denk toch zelf na.
Ik heb me jaren beziggehouden met dit onderwerp. Heb vele lezingen bijgewoond, ben zowel bibliotheken afgegaan als in gesprek geweest met tuinders, imkers en boeren.. Ik ben notabene een wandelend voorbeeld van die kennis. Je zou dan toch moeten weten dat Ik echt wel weet waar ik het over heb dus staak je nutteloze insinuerende gezeik.
Het wegklokken van liters frisdrank met aspartaam kun je inderdaad niet meer onder voeding rekenen. Het is gewoon een activiteit die voortkomt uit verveling.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:20 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Absoluut, ik eet bijv. ook geen zout op mn aardappelen, en drink liever venkel of sterrenmunt daar dat kruid zoet is van zichzelf en geen suiker nodig heeft. Maar ik haalde dat ook al aan in dat men tegenwoordig niet meer eet om de voedingsstoffen maar omdat het een activiteit is geworden, met als uitgangspunt een vorm van entertainment.
1: Een opleiding kost geld.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:24 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Ah ja.
Je hebt jaaaaaren onderzoek gedaan, maar hebt nooit de moeite om bij de WUR een goede opleiding te doen?
Je snapt niet dat synthetisch niet hetzelfde is als gevaarlijk, of dat biologisch/natuurlijk niet hetzelfde is als veilig?
Je snapt niet dat peer-reviewed onderzoek de enige manier is om kennis te toetsen?
En je denkt ècht dat ik je serieus kan nemen, daarmee?
Je hebt niet door hoe ontzettend ironisch dat is![]()
Het is trouwens ook wel hilarisch dat 99% van alle kaugom (zeker alle populaire merken) allemaal 3 zoetstoffen bevatten, xylitol, Aspartaam en Acesulfaam K. Zelfde bij alle suikervrije dropsoorten, of eigenlijk alle suikervrije snoepsoorten, zelfs sommige soorten chips, populaire sauzen (joppiesaus is daar het beste voorbeeld van) etc. (voedsel ga ik het niet noemen) Dingen die mensen zonder enig bewustzijn naar binnen stouwen, kinderen elke dag. (in nog eens combinatie met de tweehonderd soeplepels suiker bevattende monster energy blikken)quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het wegklokken van liters frisdrank met aspartaam kun je inderdaad niet meer onder voeding rekenen. Het is gewoon een activiteit die voortkomt uit verveling.
Het fijne van dit soort activiteiten, net als roken en het kauwen van kauwgom, is dat het nauwelijks enige mentale capaciteiten vergt, terwijl je, dankzij de marketing-inspanningen, toch een zeker 'cool' imago krijgt.
Productiekosten van zo'n liter cola zijn trouwens maar enkele centen.
Ik eet ook geen zout op mijn groenten. Ik gebruik zelfs weinig kruiden. Alles heeft een smaak van zichzelf, het is juist de kunst die smaak leren waarderen.
Of aspartaam zo ongezond is voor het lichaam weet ik niet. Maar geestelijk ongezond is het aan ieder geval. Op de eerste plaats verpest het de smaak van mensen volkomen. Alles moet een extreem zoete kermissmaak hebben. Anders is het vies.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:31 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het is trouwens ook wel hilarisch dat 99% van alle kaugom (zeker alle populaire merken) allemaal 3 zoetstoffen bevatten, xylitol, Aspartaam en Acesulfaam K. Zelfde bij alle suikervrije dropsoorten, of eigenlijk alle suikervrije snoepsoorten, zelfs sommige soorten chips, populaire sauzen (joppiesaus is daar het beste voorbeeld van) etc. (voedsel ga ik het niet noemen) Dingen die mensen zonder enig bewustzijn naar binnen stouwen, kinderen elke dag. (in nog eens combinatie met de tweehonderd soeplepels suiker bevattende monster energy blikken)
Die 'aanvallen' op waar TS zijn kennis vandaan haalt (niet alleen in de OP maar ook in zijn beweringen later) vind ik anders meer dan terecht... het is hier wel NWS. Zeker als blijkt dat die bronnen misschien niet helemaal objectief zijn, mag daar best wel wat kritiek op zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:40 schreef Specularium het volgende:
Kappen met die persoonlijke aanvallen.
Kritiek op bronnen is prima, niet gaan mekkeren over elkaars opleidingsniveau.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:43 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Die 'aanvallen' op waar TS zijn kennis vandaan haalt (niet alleen in de OP maar ook in zijn beweringen later) vind ik anders meer dan terecht... het is hier wel NWS. Zeker als blijkt dat die bronnen misschien niet helemaal objectief zijn, mag daar best wel wat kritiek op zijn.
Het verschil tussen 'bestudeerd' en 'gestudeerd'..quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:43 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Die 'aanvallen' op waar TS zijn kennis vandaan haalt (niet alleen in de OP maar ook in zijn beweringen later) vind ik anders meer dan terecht... het is hier wel NWS. Zeker als blijkt dat die bronnen misschien niet helemaal objectief zijn, mag daar best wel wat kritiek op zijn.
Nieuws is nieuws. En ik heb het neutraal vormgegeven.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zal vanavond even overleggen of dit topic hier wel op zijn plek is.
TS beweert zelf uitgebreid studie te hebben gedaan.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:43 schreef Specularium het volgende:
Kritiek op bronnen is prima, niet gaan mekkeren over elkaars opleidingsniveau.
Is niet nodig.
Zal vanavond even overleggen of dit topic hier wel op zijn plek is.
Het is nieuws zolang je niet zelf het sausje van complottheorien ging oplepelen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nieuws is nieuws. En ik heb het neutraal vormgegeven.
Onder deskundigen bepaald niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Nogmaals, daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld,
Mijn vrouw heeft er onderzoek naar gedaan en is net als alle andere onderzoekers tot de conclusie gekomen dat het niet schadelijk is bij niet idiote hoeveelheden...quote:en waarom moet ik met diplomas zwaaien? Kun je kennis enkel verkrijgen in de schoolbank? Man denk toch zelf na.
Ik heb me jaren beziggehouden met dit onderwerp. Heb vele lezingen bijgewoond, ben zowel bibliotheken afgegaan als in gesprek geweest met tuinders, imkers en boeren.. Ik ben notabene een wandelend voorbeeld van die kennis. Je zou dan toch moeten weten dat Ik echt wel weet waar ik het over heb dus staak je nutteloze insinuerende gezeik.
Die bronnen zijn niet echt neutraal of NWS-waardig natuurlijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 20:48 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nieuws is nieuws. En ik heb het neutraal vormgegeven.
het topic gaat dan ook niet over of aspartaam wel of niet veilig is maar over dat de naam veranderd is.quote:Op maandag 19 augustus 2013 21:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Die bronnen zijn niet echt neutraal of NWS-waardig natuurlijk.
Maar ik laat het nog even gaan.
Jaaaa, die OP is echt enkel een feitenstukje. Er worden geen enkele insinuaties gedaan over het effect van aspartaam (of, en passant andere zoetstoffen) op de gezondheid.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:40 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarschijnlijk ivbm de steeds slechter wordende naam van aspartaam dachten de heren van ajinomoto, HSC en Merisant de naam maar te veranderen, dat lost alles immers op (not).
Men noemt het nu 'Aminosweet', naast dat het al onder E951 en Bron van fenylalanine verstopt werd, tevens twinsweet in combinatie met de net zo schadelijke zoetstof Acesulfaam (K).
Let hier dus op wanneer je van plan bent eens iets nieuws en blits uitziend te kopen, lees altijd de ingrediënten, je stopt het immers in je lichaam, en daar horen geen commerciële additieven in.
Suiker kun je indien dat de reden is dat je zoetstof zou kopen overigens ook in oervorm kopen, dat is ongeraffineerd en dus zijn alle mineralen behouden, Rietsuiker is eigenlijk gewoon normaal kristalsuiker met melasse. Leer anders gewoon zonder suiker drinken/eten, zoetstoffen zijn geen gezonde vervanging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |