abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130234655
Met het verhaal dat ik hieronder schrijf hoeft u het natuurlijk niet eens te zijn. Toch hoop ik op begrip. Dit verhaal komt misschien wat rommelig over, maar dat komt omdat ik er lang op heb gezeten.

Mijn vriendin (bijna 19), met wie ik sinds twee maanden een relatie heb is mogelijk zwanger. Ik ben 24 jaar, studeer nog en ben absoluut nog niet toe aan het vaderschap. Zij zelf volgt ook nog een opleiding op het mbo, wat half stage half school is. Ik heb in het verleden een hoop tegenslagen te verwerken gehad, waar ik eigenlijk zelden invloed op had. Nu het met mijn studie dan eindelijk goed gaat, zit ik hier dus echt mee. Financieel heb ik het niet beroerd, maar veel geld heb ik zeker niet. Ook omdat ik nog geen bijbaan heb en ik binnenkort stage moet lopen voor een half jaar.

Een serieus gesprek

Het ging allemaal wel snel. We merkten al gauw dat sex met condoom niet echt relaxt was en omdat zij had gezegd aan de pil te zijn deden we het uiteindelijk zonder. Niet lang daarna begon zij een gesprek waarin zij mij vroeg wat te doen als zij zwanger zou raken. Ik vertelde haar dat ik nog niet klaar ben voor het vaderschap en zij daarom maar gewoon de (prik)pil moet gebruiken. Zij zei zelf ook nog niet klaar te zijn voor een kind, maar zij wel moeder wilt worden voor haar 21e. Ik zei pas aan kinderen te willen beginnen over een jaar of vier/ vijf en als zij dan toch zwanger zou zijn, ik hoopte zij zou kiezen voor stop zetten van de zwangerschap. (Ik vind persoonlijk dat een abortus in de eerste of tweede maand van de zwangerschap moet kunnen) . Ik zei tegen haar dat ik vind dat zoiets toch echt samen besloten moet worden. Ik zei haar dat ik niet van plan was al samen te willen gaan wonen en ook niet van plan ben het vaderschap te aanvaarden. Toch zei ik er bij dat het voor mij niet perse een reden is de relatie te stoppen.

Zij zei dat zij niet van plan is een abortus te ondergaan, omdat zij Christelijk is en haar geloof dat niet toestaat. Ik ben zelf dan niet religieus. Ik snap dat een abortus een zware beslissing is, maar ik geloof dat een abortus aan het begin van een zwangerschap een hele andere impact heeft dan een abortus later tijdens de zwangerschap. Ik denk ook dat wanneer je een abortus ondergaat, maar een paar jaar later alsnog een kind krijgt de impact alweer verdwenen kan zijn.

De afgelopen week

Toen zij vorige week vertelde over tijd te zijn schrok ik. Ik had haar dus al verteld hoe ik over een eventuele zwangerschap dacht, ik wil echt geen vader worden en zij wilt de eventuele zwangerschap niet stopzetten. Ik vind ons nog te jong voor een zwangerschap. Ik ken haar ook nog niet zo heel erg lang en ik wil me ook echt nog niet binden (dus nog niet trouwen en ook geen kind) .

Ik vertelde haar dat als zij het kind zou houden dit voor onze relatie niet goed zou zijn. Wij hebben namelijk al wel eens onze ruzietjes door haar buien en mijn koppigheid en ik heb haar, in een ander gesprek, al eens verteld dat haar buien, mijn koppigheid of de daaropvolgende ruzietjes uiteindelijk goede redenen zouden kunnen zijn een relatie te beëindigen. Veel relaties eindigen daardoor ook, maar de reden dat het nog aan is bij ons, is omdat we ook vaak wel goed met elkaar kunnen praten, wij elkaar leuk vinden en wij (in ieder geval ik) willen werken aan een goede relatie. Geen relatie is immers perfect en het vertrouwen, ik-houd-van-je en de eerlijkheid is er wel. Toch is een kind nu te veel voor onze relatie.

Over haar en onze relatie

Zij is een aardig meisje, maar toch hebben wij regelmatig onze ruzietjes. Zij haalt daar dan direct haar moeder bij, waarna ik mij om niks bijzonders (een onverwachte wind midden in de nacht in bed, te laat aanbieden van een drankje bij mij thuis, niet altijd kunnen of (door vermoeidheid) willen afspreken) moet verantwoorden bij haar. Haar moeder is daar heel relaxt onder, ook omdat zij weet dat haar dochter wel eens dergelijke buien heeft en ik niet heel moeilijk ben. Samen uitpraten is vaak dan toch wel lastig. Zij geeft anderen niet gauw gelijk, met wat voor argumenten of uitleg ik ook kom. Uiteindelijk komen we er toch wel uit, omdat het om niets bijzonders gaat.

Ik schijn koppig te zijn, soms een beetje plagerig en ben in deze zomervakantie soms ietwat flexibel in het nakomen van mijn afspraken. (Als ik haar bijvoorbeeld zeg dat ik van plan ben de volgende dag in de ochtend anderhalf uur te gaan sporten met een vriend van mij en ik denk rond een uurtje of 1 bij haar te kunnen zijn, maar uiteindelijk pas half drie er ben doordat het sporten uitliep de reistijd drie kwartier is en ik rond het middaguur ook nog wel de behoefte heb rustig te kunnen eten is zij daar niet blij mee.)

Hoe ik er over denk ALS zij zwanger blijkt te zijn

Ik vind het al met al een beetje vreemd dat de pil dan niet heeft gewerkt. Natuurlijk hoor je wel eens dat de pil niet werkt, maar ik geloof daar niet zo in eigenlijk. Ik denk dat in veel gevallen de vrouw gewoon niet goed de voorschriften heeft gelezen. Dit zou het geval kunnen zijn bij haar. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat zij opzettelijk is gestopt met de pil. Ik heb er niet echt op gelet of zij het heeft ingenomen, maar zij heeft gezegd deze elke middag in te nemen.

Mocht zij zwanger zijn, dan ga ik er eerst maar eens over praten met mijn vader en zijn vrouw. Zij zullen mij goed kunnen helpen, maar er natuurlijk wel ontzettend van schrikken. Ik ben (nu) niet van plan het kind juridisch te erkennen. Ik wil werken aan mijn toekomst en heb mijn maatschappelijke ambities. Ik wil niet verplicht zijn de komende 21 jaar te boeten voor een ongelukje uit een relatie van slechts 2 maanden. De methoden om de zwangerschap te stoppen zijn aanwezig, de keuze om gebruik te maken van psychologische hulpverlening is ook aanwezig en het klinkt misschien wat cru uit de mond van iemand die niet echt religieus is, maar God zou het best begrijpen dat wij nog niet toe zijn aan een zwangerschap en dat het onze relatie enorm ten goede komt als zij besluit nog niet aan kinderen te beginnen. Zij weet dat ik er nog niet klaar voor ben en zij weet ook dat het voor haar ook nog niet ideaal is. Het stopzetten van een zwangerschap kan inderdaad een zonde zijn, maar volgens de verhalen is Jezus aan het kruis gestorven voor onze zonden. Als wij zouden besluiten een abortus te ondergaan, ben ik bereid haar te steunen door die voor haar moeilijke periode. Ik zelf zou er een stuk minder moeite mee hebben, maar ik wil wel mijn verantwoordelijkheid nemen haar te steunen. Onze relatie is pril en ik ben heel eerlijk tegen haar.

Als mijn vriendin toch besluit om het kind te houden, moet zij ook de verantwoordelijkheid nemen dit kind in zijn/haar onderhoud te voorzien, zonder verplichtingen van mij te verwachten. Ik denk dat zij nog niet toe is aan het moederschap. Zij zou het kind met liefde kunnen verzorgen, maar zij 'rent' nog naar haar eigen moeder als zij het met mij niet eens is. Alles verteld zij aan haar moeder. Zij geloofd ook dat er genoeg maatschappelijke regelingen zijn om haar te helpen zoals de kinderbijslag en allerlei van dat soort regelinkjes.

Ik heb gemeenschap gehad met haar in de overtuiging dat zij de pil gebruikte. Ik weet niet of de relatie stand houdt, maar ik ben wel bereid mijn steentje bij te dragen. Ik ben bereid te helpen met de kinderkamer, wil hen verrassen door met een lading kinderkleding of een maandvoorraad luiers te komen of ik zou een fotosessie of een portretschilder kunnen regelen om hen samen iets moois te kunnen geven. Maar ik wil geen alimentatieverplichting of wat dan ook.

Wij zijn allebei nog jong en ik wil niet al het harde werken dat ik de afgelopen jaren heb moeten doen en de tegenslagen waar ik overheen heb moeten stappen voor niks zijn geweest.

Mijn vraag

Mocht zij zwanger zijn en geen abortus willen ondergaan, waarna ik het kind eventueel niet zou erkennen, wat voor rechten heeft zij in dat geval ten opzichte van mij?
pi_130234816
Gefeliciteerd je wordt vader *O*
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_130234832
Enorm lang verhaal maar het antwoord is vrij simpel: als het kind van jou is ben je verplicht je verantwoordelijkheid als vader te nemen en alimentatie te betalen. Zij kan je ook via de rechter dwingen een vaderschapstest te doen
pi_130234849
Ik denk sowieso dat je verstandiger had moeten zijn geweest, door gewoon te blijven vrijen met condoom. Jullie hadden immers al een meningsverschil daarover, je had het dus kunnen zien aankomen. Mag ze trouwens als christen wel voor het huwelijk seks hebben?

Wat je exacte rechten zijn bij het niet erkennen van je vaderrechten en -plichten, weet ik niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_130234856
Ik vraag me af hoe christelijk ze nou echt is. Wel voor het huwelijk het bed induiken maar wel bezwaar hebben tegen een abortus? Ik bespeur enige hypocrisie... :')
One man's trash, another man's treasure.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:45:04 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130234861
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:40 schreef Jasspero het volgende:
Mocht zij zwanger zijn en geen abortus willen ondergaan, waarna ik het kind eventueel niet zou erkennen, wat voor rechten heeft zij in dat geval ten opzichte van mij?
Ik ga even niet in op enige morele kwesties in dit verhaal, beter kun je daarvoor naar R&P.

Zij heeft het recht op kinderalimentatie. Als jij weigert, heeft ze het recht om vaderschap d.m.v. een DNA-test af te dwingen. Of jij nou het kind erkent, of niet, dat maakt gewoon niks uit in deze.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_130234880
En die hint dat ze moeder wilde worden voor haar 21ste gaf je niet te denken? :') Had je toch maar een condoom moeten gebruiken. :P

De kans is groot dat je moet betalen voor het kind. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_130234885
Misschien kan je juridisch tegen haar vechten door te zeggen dat ze stiekem de pil niet heeft genomen ofzo.
'kweenie, though shit man, hoop dat het goedkomt.
pi_130234898
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Zapata het volgende:
is er ook een samenvatting?
Onbeschermde sex --> baby op komst --> huilie doen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_130234928
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Arkai het volgende:
Ik vraag me af hoe christelijk ze nou echt is. Wel voor het huwelijk het bed induiken maar wel bezwaar hebben tegen een abortus? Ik bespeur enige hypocrisie... :')
Het ene Christelijke geloof is het andere niet...ze hebben niet allemaal dezelfde regels. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:47:21 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130234932
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Zapata het volgende:
is er ook een samenvatting?
TS neukt met vriendin, die zegt de pil te slikken. Nu is ze over tijd. Van tevoren heeft TS altijd gezegd: ik wil voorlopig geen kind, en bij een ongelukje wil ik abortus. En vriendin heeft altijd gezegd: ik wil vóór mijn 21e een kind.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:48:09 #12
381517 Zapata
held op sokken
pi_130234969
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef Hallmark het volgende:

[..]

TS neukt met vriendin, die zegt de pil te slikken. Nu is ze over tijd. Van tevoren heeft TS altijd gezegd: ik wil voorlopig geen kind, en bij een ongelukje wil ik abortus. En vriendin heeft altijd gezegd: ik wil vóór mijn 21e een kind.
En TS vermoed dat zijn vriendin expres met de pil gestopt is zeker.
pi_130234996
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:46 schreef Arkai het volgende:

[..]

Onbeschermde sex --> baby op komst --> huilie doen.
Als je de pil gewoon normaal en volgens de instructies inneemt is zwanger worden zo goed als onmogelijk.

Als blijkt dat ze stiekem helemaal niet de pil innam en gewoon zwanger wilde worden..
Dan vind ik je uitspraak wel heel erg zwart wit. (en bovendien meer geschikt voor KLB, waar zijn de mods vraag ik me wel eens af :') )

Enfin, je kan een abortus niet afdwingen, hoe je het ook probeert te beredeneren.
Aangezien je lap tekst volgens mij daarop neer komt.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:53:54 #14
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130235156
OP quote voor de zekerheid! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:53:57 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130235157
Berouw komt na de zonde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130235189
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:40 schreef Jasspero het volgende:
Mijn vriendin (bijna 19),
quote:
met wie ik sinds twee maanden een relatie heb
quote:
Zij zei zelf ook nog niet klaar te zijn voor een kind, maar zij wel moeder wilt worden voor haar 21e.
quote:
Zij zelf volgt ook nog een opleiding op het mbo
En dat deed geen alarmbellen rinkelen?

quote:
Mijn vraag

Het gaat niet zozeer om haar recht maar die van het kind, en die zal je dan toch moeten nakomen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:55:12 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_130235207
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Arkai het volgende:
Nou dat schoot ook meteen door mijn hoofd.Volgens mij is dat christen zijn hoe het haar uitkomt, lekker hypocriet weer.

Verder ben ik bang dat ts erin geluisd is. En onder het vaderschap en financiele bijdragen kom je haast niet onderuit. Zeker niet als ze straks een uitkering nodig zou hebben.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_130235212
dit wil ik volgen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:56:26 #19
381517 Zapata
held op sokken
pi_130235274
Het wordt tijd dat ze met die mannenpil opschieten. Je moet er nu maar op vertrouwen als man dat je vrouwtje snugger en eerlijk genoeg is om die pil fatsoenlijk in te nemen of je moet zo'n kloten condoom gebruiken.

Kun je niet gewoon het kind niet erkennen? Lijkt me sterk dat de rechter een DNA onderzoek kan opleggen.
pi_130235295
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:53 schreef Catkiller het volgende:
OP quote voor de zekerheid! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen?
pi_130235299
Als mijn vriendin mij zou vertellen dat ze voor haar 21e moeder wil worden, vervolgens stelt ze voor om lekker zonder rubber te neuken. dan zou ik mijn vraagtekens al plaatsen.
maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. Ik wens je veel succes en geniet samen van de zwangerschap :)
pi_130235305
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:44 schreef krullenbolletje het volgende:
Enorm lang verhaal maar het antwoord is vrij simpel: als het kind van jou is ben je verplicht je verantwoordelijkheid als vader te nemen en alimentatie te betalen. Zij kan je ook via de rechter dwingen een vaderschapstest te doen
Dat is dan wel een bizarre situatie. Liegen door de vrouw wordt dus beloond.
pi_130235328
Lol geen abortus omdat ze christelijk is....... Volgens het Christendom mag je ook geen sex voor het huwelijk vertel haar dat eens.
pi_130235351
Had je maar een condoom moeten (blijven) gebruiken!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:58:37 #25
381517 Zapata
held op sokken
pi_130235359
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:58 schreef Wannabe94 het volgende:
Lol geen abortus omdat ze christelijk is....... Volgens het Christendom mag je ook geen sex voor het huwelijk vertel haar dat eens.
Lijkt me niet handig aangezien de seks sowieso al hard minder zal worden nadat ze een kind hebben..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')