Dus, zoals de meeste, denk ik, wel hebben meegekregen heeft Twente vandaag
6-0 gewonnen van de club uit de Domstad. Voorafgaand aan het duel kwam Vak-P met wederom een sfeeractie.
https://twitter.com/fctwente/status/369144247154274305/photo/1Op het spandoek staat:
''Hasj, coke en pillen, zo gaan we zondags op pad.''Deze tekst kom uit één van de liederen die vaak word gezongen door de FC Twente supporters.
Nou vind ik dit een interessant onderwerp om over te discussiëren. Voorzitter van de KNVB en lid van de UEFA, Michael van Praag reageerde als volgt:
''En dan gek opkijken als de combiregeling weer wordt ingevoerd.''Zelf vond ik dit een rare opmerking omdat zo'n combiregeling weinig met het spandoek te maken heeft. Ik ben een neutrale supporter, een voetballiefhebber, en kijk er zelf met twee gedachten naar:
Ik begrijp dat dit spandoek is gemaakt door het fanatieke vak van FC Twente; Vak-P. En zoals iedereen weet leven fanatieke supporters een klein beetje anders naar een wedstrijd toe dan een ''normale'' supporter als je het mij vraagt. Voor de rest kan ik mij niet indenken dat dit kinderen aan het denken zet om vervolgens later op zondag aan de hasj, pillen en coke te gaan voordat zij naar een voetbal wedstrijdje gaan. Hier kies je zelf voor, en dat komt niet door een spandoek. Maar daarnaast is er een punt dat dat je kunt zeggen dat dit niet handig is met natuurlijk kinderen in het stadion.
Mijn vraag aan jullie is: Wat vinden jullie van zo'n soort spandoek voor de wedstrijd en wat vinden jullie van de reactie van Michael van Praag? Houden we zo nog
iets over aan het ''oude'' voetbal? Hou het alsjeblieft netjes, en probeer niet teveel door de supportersbril te kijken, ongeacht voor wat voor voetbalclub je bent..
[ Bericht 4% gewijzigd door Pageupdown op 18-08-2013 23:34:30 (Link deed het niet.) ]