Mijn computer draait niet op een usb zonnepaneel hoor.quote:Op zondag 18 augustus 2013 06:36 schreef PrepperNL het volgende:
Ja klopt wel beetje doorgeschoten mensen op die website. Maar dat wil niet zeggen dat het niet verstandig is om wat kaarsen, wat water en een USB zonnepaneeltje in huis te hebben in het geval dat de stroom eens voor een paar dagen uitvalt.
je smartphone wel, ook voor laptops zijn er kant en klare oplossingen in de vorm van opvouwbaar zonnepaneel en een powerbank voor je laptop!quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:01 schreef mijgame het volgende:
[..]
Mijn computer draait niet op een usb zonnepaneel hoor.
Aan een smartphone of laptop heb je vrij weinig als de stroom uitvalt, aangezien je om te bellen of internetten afhankelijk bent van een mast/ centrale, en die zit waarschijnlijk ook zonder stroom.quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:03 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
je smartphone wel, ook voor laptops zijn er kant en klare oplossingen in de vorm van opvouwbaar zonnepaneel en een powerbank voor je laptop!
Oh je wilt bijvoorbeeld ook geen fotos en videos maken? Je rekenmachine gebruiken op je smartphone of wellicht de gedownloaden wegenkaarten en landkaarten van nederland gebruiken?quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:24 schreef John5 het volgende:
[..]
Aan een smartphone of laptop heb je vrij weinig als de stroom uitvalt, aangezien je om te bellen of internetten afhankelijk bent van een mast/ centrale, en die zit waarschijnlijk ook zonder stroom.
Als de stroom uitvalt en ik heb beschikking over dat USB dingetje, dan ben ik thuis. Ik draag dat USB ding niet altijd mee. Thuis heb ik geen GPS nodig, ken ik de buurt en heb ik ook nog papieren kaarten.quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:27 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Oh je wilt bijvoorbeeld ook geen fotos en videos maken? Je rekenmachine gebruiken op je smartphone of wellicht de gedownloaden wegenkaarten en landkaarten van nederland gebruiken?
Een smartphone kan je alle informatie zetten die in een bibliotheek staan onbetaalbare informatie.
En ook al kan je waarschijnlijk niet bellen het GPS netwerk blijft het gewoon doen waardoor je altijd kan zien waar je bent.
Je kan je smartphone zelfs gebruiken als zaklampje, een smartphone is dan ook het ultieme SHTF gebruiksvoorwerp. Uiteraard met USB zonnepaneeltje anders is die na 2 uur gebruiken leeg.
Als je thuisblijft bij stroomuitval zal de SHTF ook wel meevallen en is het waarschijnlijk dat het telefoonnetwerk het nog wel doet en met een USB zonnepaneeltje kan je dan je telefoon gewoon gebruiken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als de stroom uitvalt en ik heb beschikking over dat USB dingetje, dan ben ik thuis. Ik draag dat USB ding niet altijd mee. Thuis heb ik geen GPS nodig, ken ik de buurt en heb ik ook nog papieren kaarten.
Zo'n ding is handig bij (lange) wandeltochten, bij stroomuitval is het nut een stuk kleiner.
Geeft niet, het internet ook niet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:01 schreef mijgame het volgende:
[..]
Mijn computer draait niet op een usb zonnepaneel hoor.
Ik denk niet dat alles over 25 jaar nog op USB werkt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:35 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Als je thuisblijft bij stroomuitval zal de SHTF ook wel meevallen en is het waarschijnlijk dat het telefoonnetwerk het nog wel doet en met een USB zonnepaneeltje kan je dan je telefoon gewoon gebruiken.
Je kan natuurlijk een extra accu thuis hebben liggen (kost al meer dan een usb zonnepaneeltje) maar die is heel waarschijnlijk leeg op het moment dat je hem wilt gebruiken en waarschijnlijk al kapot omdat die te lang leeg heeft gelegen.
Een USB zonnepaneeltje kan je gewoon 25 jaar in een kast hebben liggen zonder dat die kapot gaat.
kan, maar het moederbordje van je usb apparaten doet het als het goed is nog wel gewoon.quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:53 schreef kaaskazer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat alles over 25 jaar nog op USB werkt.
JA of je kan filmen hoe de bommen vallen of het overheids geweld documenteren met die camera door middel van USB zonnepaneeltje.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:00 schreef hoink581 het volgende:
Even voor de goeie orde, als de stroom uitvalt en ik heb zin om mezelf te filmen terwijl ik aan het masturberen ben, kan ik dat dn ook blijven doen met zo'n usb paneeltje van je, PrepperNL?
Nee. Jij gaat jezelf, als waarschijnlijk serieuze prepper, afhankelijk maken van complexe elektronische apparatuur, die niet voor dat specifieke doeleinde is gemaakt? Voor alle voorbeelden die je noemt is een low-tech oplossing, landkaarten, zaklampen, rekenmachines, fototoestel, GPS apparatuur, boeken. Dan ben je niet afhankelijk van 1 apparaat, of van 1 accu.quote:Op zondag 18 augustus 2013 08:27 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Oh je wilt bijvoorbeeld ook geen fotos en videos maken? Je rekenmachine gebruiken op je smartphone of wellicht de gedownloaden wegenkaarten en landkaarten van nederland gebruiken?
Een smartphone kan je alle informatie zetten die in een bibliotheek staan onbetaalbare informatie.
En ook al kan je waarschijnlijk niet bellen het GPS netwerk blijft het gewoon doen waardoor je altijd kan zien waar je bent.
Je kan je smartphone zelfs gebruiken als zaklampje, een smartphone is dan ook het ultieme SHTF gebruiksvoorwerp. Uiteraard met USB zonnepaneeltje anders is die na 2 uur gebruiken leeg.
Klopt heb ik ook, maar die stapel landkaarten en overlevingsboeken, boeken over simpele bouwwerken en hoe je eten kweekt past niet in mijn rugzak.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:09 schreef John5 het volgende:
[..]
Nee. Jij gaat jezelf, als waarschijnlijk serieuze prepper, afhankelijk maken van complexe elektronische apparatuur, die niet dat specifieke doeleinde is gemaakt? Voor alle voorbeelden die je noemt is een low-tech oplossing, landkaarten, zaklampen, rekenmachines, fototoestel, GPS apparatuur, boeken. Dan ben je niet afhankelijk van 1 apparaat, of van 1 accu.
En kan dat dan ook op een gaycamsite? Want dan maken mij de tanks niet uit.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:02 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
JA of je kan filmen hoe de bommen vallen of het overheids geweld documenteren met die camera door middel van USB zonnepaneeltje.
Maar in jou geval kan je ook masturberen terwijl de tanks je huis kapot schieten op de achtegrond.
Als je de powerbank en USB lampje erbij koopt kan je het nog in het donker filmen ook!
Waar zijn foto's op zo'n moment goed voor?quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:13 schreef PrepperNL het volgende:
En die simpele oplossing van je fototoestel is wel leuk maar zo simpel is het niet om die zelf te ontwikkelen.
Terwijl fotos op je smartphone gewoon te bekijken zijn en kopieren naar andere smartphones.
Ja dus, dat was hij hequote:Op zondag 18 augustus 2013 09:18 schreef hoink581 het volgende:
[..]
En kan dat dan ook op een gaycamsite? Want dan maken mij de tanks niet uit.
quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:13 schreef PrepperNL het volgende:
Klopt heb ik ook, maar die stapel landkaarten en overlevingsboeken, boeken over simpele bouwwerken en hoe je eten kweekt past niet in mijn rugzak. Wel op een microSD kaartje.
Nee je landkaarten zijn zo lekker na een flinke hoosbuiquote:Op zondag 18 augustus 2013 09:18 schreef John5 het volgende:
[..]
Waar zijn foto's op zo'n moment goed voor?
Qua overlevingsboeken, als je die op zo'n moment nog moet doornemen loop je al hopeloos achter, landkaarten etc. passen ruimschoots in je rugzak.. 1 keer een flinke hoosbui zonder beschutting, een riviertje oversteken of een fikse valpartij en je bent nergens meer met je telefoontje en zonnepaneel, kun je weer terug naar huis om je landkaarten op te halen.
Aan de ene kant moeten we 'm eigelijk z'n gang laten gaan, meer resources voor ons.. Aan de andere kant heb jij weer een feed minder op je gay-cam site.. Moeilijk..quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:21 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]als jij denkt afhankelijk te moeten zijn van Hightech prulletjes in een postapocalyptische wereld geef ik je precies drie minuten
Ik heb uiteraard nog altijd m'n knijpkat bijquote:Op zondag 18 augustus 2013 09:24 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Nee je landkaarten zijn zo lekker na een flinke hoosbui![]()
Maar je hoeft mij niet te overtuigen hoor ik heb alle ervaring die ik nodig heb. En die ervaring heeft mij geleerd dat ik lekker een smartphone en lichtgewicht zonnepaneeltje in mijn tas hou.
Mag jij in het donker (5 uur in de winter) je kaarten gaan lezen en in je hutje blijven zitten totdat het weer licht wordt en wat kan zien. Ga ik lekker de hele nacht door met mijn high power zaklamp voorzien van stroom met en volgeladen smartphone.
blijf jij maar de hele nacht knijpen voor je mini lampje. Mijn schijnwerper schijn 200 meter ver en ik hoef niet de hele nacht te knijpen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:29 schreef John5 het volgende:
[..]
Ik heb uiteraard nog altijd m'n knijpkat bijKan jij lekker de hele nacht je accu drainen, om vervolgens de hele ochtend bezig te zijn dat kloterige ding weer op te laden.
Ik kwam daar bij toeval op terecht toen ik iets compleet ongerelateerds zocht...quote:
Gast, 's nachts wordt er natuurlijk geen flikker opgeladen, en die zonnepaneeltjes werken niet zo handig terwijl je aan het lopen bent.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:31 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
blijf jij maar de hele nacht knijpen voor je mini lampje. Mijn schijnwerper schijn 200 meter ver en ik hoef niet de hele nacht te knijpen.
Zonnepaneeltje gewoon aan de tas hoor of je legt hem buiten de tent, bunker of balkon.
Werkt prima terwijl je aan het lopen bent, gebruik ze al sinds 2007 op wekenlange trektochten.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:34 schreef John5 het volgende:
[..]
Gast, 's nachts wordt er natuurlijk geen flikker opgeladen, en die zonnepaneeltjes werken niet zo handig terwijl je aan het lopen bent.
Maar Frank, ik snap best dat jij gewoon die zonnepaneeltjes en andere prepshop rommel van je aan de man probeert te brengen, ieder z'n vak.
We hebben het over lichtgewicht opvouwbare zonnepaneeltjes met USB aansluiting die ontworpen zijn om je smartphone op te laden.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:35 schreef Hoplahopla het volgende:
Zonnepanelen zijn in noodsituaties helemaal niet handig. Als ze mobiel genoeg zijn leveren ze bijna geen stroom, ze zijn relatief breekbaar en je wordt een doelwit...
prepshop.nl is toch ook gewoon van jou?quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:37 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Werkt prima terwijl je aan het lopen bent, gebruik ze al sinds 2007 op wekenlange trektochten.
Ik verkoop enkel zonnepaneeltjes geen andere propshop producten!
Zie signature
quote:frank21.com
live-sm.com
nazisex.com
soakingpussy.com
quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:40 schreef John5 het volgende:
[..]
prepshop.nl is toch ook gewoon van jou?
Trouwens, ]WTF man[/url]?
[..]
nee man doe normaal, ik heb helemaal niets met prepshop te maken. kijk naar die prijzen zijn pure afzetters.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:40 schreef John5 het volgende:
[..]
prepshop.nl is toch ook gewoon van jou?
Apart, preppers.nl en prepshop.nl zijn door dezelfde persoon geregistreerd?quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:43 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
nee man doe normaal, ik heb helemaal niets met prepshop te maken. kijk naar die prijzen zijn pure afzetters.
Daar betaal je 120 euro en op mijn site 35 euro voor hetzelfde product!
persoonlijke info mag ook niet zou het maar weghalen of ik report je
quote:
ik ben dan ook totaal niet geassocieerd met preppers.nl!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:45 schreef John5 het volgende:
[..]
Apart, preppers.nl en prepshop.nl zijn door dezelfde persoon geregistreerd?
grappig ik wijs hem toch vriendelijk dat die de regels overtreed, iemand zoals jij zou hem gewoon reporten.quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:45 schreef Slaap_Zak het volgende:
[..]![]()
man man, en dat moet dan mr. Survival voorstellen...
ik report je hoor![]()
quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:47 schreef PrepperNL het volgende:
iemand zoals jij zou hem gewoon reporten
Welke regels?quote:Op zondag 18 augustus 2013 09:47 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
grappig ik wijs hem toch vriendelijk dat die de regels overtreed, iemand zoals jij zou hem gewoon reporten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |