Maar waarom is het Ip adres veranderd? Ik had al jaren lang dezelfde en nu opeens heb ik ander ip adres en is internet traag. Alsof ik op een ander netwerk (drukker) ben gezet of zo?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:45 schreef Hoplahopla het volgende:
Je IP-adres heeft niets te maken met je internetsnelheid...
Omdat ik hoopte dat de shit vanzelf zou over gaanquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:45 schreef zarGon het volgende:
Recentelijk... en dan blijkt het om weken te gaan. Serieus, hoe kun je al geen contact hebben gehad met Ziggo?.
Reset je router eens.
neequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:43 schreef Woelwater het volgende:
Statisch ip-adres is toch het adres tussen je router en pc, dat kan je zelf instellen
Verkeerde oorzaak-gevolg.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:49 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Maar waarom is het Ip adres veranderd? Ik had al jaren lang dezelfde en nu opeens heb ik ander ip adres en is internet traag. Alsof ik op een ander netwerk (drukker) ben gezet of zo?
Maar uit de speedtests blijkt wel dat de latency gewoon normaal is betekent dat niet dat dat het modem signaal gewoon goed is?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:04 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Verkeerde oorzaak-gevolg.
Lijkt mij dat je modem stuk is, de verbinding met ziggo heeft verloren en weer hersteld heeft.
Maar doordat je modem stuk is, wordt je Internet traag. Oplossing ziggo bellen en een nieuw modem vragen, kan zeker geen kwaad na 6 jaar.
Ziggo geeft sowieso geen statische IP adressen uit, eigenlijk kan geen enkele consumentenprovider dat garanderen. Het IP kan een keer veranderen, het veranderd bijvoorbeeld ook als je een modem + losse router hebt en het MAC-adres van de router gaat veranderen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:00 schreef FredvZ het volgende:
[..]
nee
Een statisch ip is een ip dat niet veranderd en kan overal voorkomen. Ook op internet
Onzin. Je hebt een lease-tijd van meer dan een week op het externe 'MAC adres' van je modem. Wat je er ook aan de binnenkant aanhangt geeft er niets mee te maken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:11 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ziggo geeft sowieso geen statische IP adressen uit, eigenlijk kan geen enkele consumentenprovider dat garanderen. Het IP kan een keer veranderen, het veranderd bijvoorbeeld ook als je een modem + losse router hebt en het MAC-adres van de router gaat veranderen.
Heb je een losse router TS? En heb je indien dat het geval is het modem al eens direct op de pc aangesloten zonder router ertussen?
Niets onzin. Ik heb drie verschillende apparaten aan mijn modem gekoppeld en aan elk mac-adres werd een ander IP gehangen. Ik heb de apparaten random geswitcht en telkens kwam hetzelfde IP terug bij een bepaald mac-adres. Het heeft er wel degelijk mee te maken wat er aan de binnenkant aanhangt. Dit is ook de reden geweest dat ik in mijn nieuwe router het mac van de oude moest klonen, ik wou vanwege een aantal gekoppelde domeinnamen graag hetzelfde IP behouden, dat lukte alleen als ik het mac-adres ging clonen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:33 schreef ChungLingSoo het volgende:
[..]
Onzin. Je hebt een lease-tijd van meer dan een week op het externe 'MAC adres' van je modem. Wat je er ook aan de binnenkant aanhangt geeft er niets mee te maken.
dik kans dat dat resetten juist de reden is dat je een nieuw ip gekregen hebt, niet te snel conclusies trekken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 19:54 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Omdat ik hoopte dat de shit vanzelf zou over gaanen in 6 jaar nooit problemen gekend heb. Ik gaf ze het voordeel van de twijfel. Maar maandag ga ik bellen en hopelijk komt het dan tot een oplossing.
Router heb ik uiteraard al een aantal keren gereset.
ditquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 20:11 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ziggo geeft sowieso geen statische IP adressen uit,
mijn consumenten provider garandeert mij een statisch ip adres, geregeld met 1 telefoontje..quote:eigenlijk kan geen enkele consumentenprovider dat garanderen.
Wtfquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:44 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Niets onzin. Ik heb drie verschillende apparaten aan mijn modem gekoppeld en aan elk mac-adres werd een ander IP gehangen. Ik heb de apparaten random geswitcht en telkens kwam hetzelfde IP terug bij een bepaald mac-adres. Het heeft er wel degelijk mee te maken wat er aan de binnenkant aanhangt. Dit is ook de reden geweest dat ik in mijn nieuwe router het mac van de oude moest klonen, ik wou vanwege een aantal gekoppelde domeinnamen graag hetzelfde IP behouden, dat lukte alleen als ik het mac-adres ging clonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |