abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5935786
quote:
Op maandag 23 september 2002 17:01 schreef glossy het volgende:

[..]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik zou eerst zeggen ga anders eten want wat je nu doet is ook niet erg gezond.

en om weer goede stoel gang te krijgen probeer is met pruimen ,van pruimen eten kan je goed naar de wc

zelf ben ik zo een 4 maanden aan het lijnen (13.9 kg kwijt)
en ik eet smorgens een blikje slimfast
tussen de middag 2 broodjes 30 + kaas en savonds gewoon warm soms met vis of met mager vlees.
en tussen door eet ik fruit of een musli sultana.

en verders doe ik 3x pw aan fitniss en 2x pw aan bodysolution

thx

Hoe lang fitness je al? en hoe lang per dag? Is dat voor jou zwaar, of valt het wel mee? Dat schijnt namelijk toch een gulden regel te zijn bij het krijgen van een mooi lichaam .

Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  maandag 23 september 2002 @ 17:08:36 #27
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_5935829
quote:
Op maandag 23 september 2002 16:58 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Dat is lekker. Dat heb je knap gedaan. Ik denk dat als je zo doorgaat langzaam maar zeker onder die 90 komt voor je het in de gaten hebt. Keep up the good work

TnX

Ik hoop het wel ja,

Wat voor mij goed werkt is de magere kwark. Misschien ook wat voor jou?? Er zit 0.0 gram vet in, en maar een paar gram koolhydraten, waarvan bijna alles melksuiker. Wel veel eiwit, en dat is erg goed als je actief sport (Vooral bij fitness moet je voldoende eiwit eten om je spieren op te kunnen bouwen..)

Wat het belangrijkste is is dat je magere etenswaren/maaltijden in elkaar zet die je ook echt lekker vindt. Niets lijkt me zo erg als je lekkere dingen moet laten staan, en daarvoor in de plaats minder lekkere dingen moet eten... Als het vervangen wordt door andere erg lekkere dingen gaat het lijnen een stuk gemakkelijker

Success !

There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
  maandag 23 september 2002 @ 17:24:21 #28
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5936100
quote:
Op maandag 23 september 2002 17:06 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

thx

Hoe lang fitness je al? en hoe lang per dag? Is dat voor jou zwaar, of valt het wel mee? Dat schijnt namelijk toch een gulden regel te zijn bij het krijgen van een mooi lichaam .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik fitniss nu bijna 3 maanden en doe het zo een 1 1/2 per dag (3x pw)

en dan doe ik 2xpw bodysolution bij dat doe je ongeveer tussen de 20 a 45 min over.

en ik ben nu (sinds ik fitniss en bs doe) 3% vet kwijt en 29 cm in totaal dunner geworden.

pi_5936192
quote:
Op maandag 23 september 2002 17:24 schreef glossy het volgende:

[..]

ik fitniss nu bijna 3 maanden en doe het zo een 1 1/2 per dag (3x pw)

en dan doe ik 2xpw bodysolution bij dat doe je ongeveer tussen de 20 a 45 min over.

en ik ben nu (sinds ik fitniss en bs doe) 3% vet kwijt en 29 cm in totaal dunner geworden.

das wel de moeite waard dan. Petje af hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Infinity123 op 23-09-2002 17:42]

pi_5936321
Mijn vreetbuien hebben meestal niet eens te maken met honger, eerder met zin, en dan helpt het niet als je honger afneemt

Bij mij zit er veel tussen de oren..

pi_5936599
Ik meld me ook aan... En ga actief meedoen als ik voldoende moed heb verzameld (ben nog bezig moed te verzamelen dus).

In elk geval, wat ik mij afvroeg, zou het "leuk" (in de zin van motiverend) zijn om een soort Weight Watchers lijstje bij te houden? Zo aan het begin van het topic, waarin de "lijners" hun beginstand aangeven, hun streefgewicht, en eventueel hoeveel er al vanaf is?

Mij zou het wel motiveren hoor, zo'n zwart op wit lijstje, dat je er niet meer om heen kunt draaien. En dat je een motivatie hebt om af en toe eens op die vreselijke weegschaal te gaan staan (want daar zie ik nu de noodzaak niet echt van in ).
En natuurlijk krijg je af en toe een gemeend applaus als je een tussendoel hebt bereikt.

Nou ja, ik hoor het wel. En wie weet ga ik de confrontatie binnenkort maar weer eens aan met de weegschaal!

pi_5936703
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:36 schreef MUUS het volgende:
(...)
Jullie kennen het wel : eten omdat je je rot voelt,en je daarna nog rotter voelen,OMDAT je hebt gegeten.
(...)
Ja, dit herken ik absoluut. Ik (vr)eet ook voornamelijk als ik alleen ben en me eenzaam voel. Heb me de afgelopen drie jaar klaarblijkelijk heel erg eenzaam gevoeld. Is op zich ook een beetje een vreemde gewaarwording als dat tot je doordringt. Ik was toch die happy happy joy joy vrijgezelle meid? Maar goed...inmiddels zit ik supergoed in m'n vel en daar gaat het om
Heel erg veel sterkte MUUS!
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:38 schreef lilithu het volgende:
(...)
Ik wil dit zelf, ik doe dit voor niemand anders, en ik hoop dat ik erin slaag om mijn manier van leven te veranderen, zodat ik gezond eten de normaalste zaak van de wereld ga vinden. Ik ben 21, ik heb nog een heel leven te gaan, en ik hoop dat het een slanker leven word.

Kennen jullie die vrees ook? De vrees om eens je op je ideaal gewicht zit weer te hervallen?

Met zo'n enthousiaste instelling zou het je toch moeten lukken En ja, ik heb ook een aantal van die "vreesdingen". Eén is dat ik toch weer verval op mijn oude gewicht (of erger zwaarder word) en het tweede is dat alles gaat lubberen (borsten, buik etc). Ook ben ik bang dat ik op de verkeerde plekken afval; dat je borsten klein worden en je gezicht invalt terwijl je nog een enorm achterwerk hebt.
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:42 schreef Ole het volgende:
(...)
Ik hoop dat het gaat lukken.. Er moet echt veel af bij mij. Helaas werkt mijn schildklier wat traag, en heb ik medicijnen die het tegen kunnen werken. Eerst maar weer lekker conditie krijgen!!!

en iedereen: succes!

Hoeveel moet er bij jou af dan? Lijkt me wel een stuk moeilijker met een traag werkende schildklier...jij dus ook veel succes
quote:
Op maandag 23 september 2002 15:43 schreef Infinity123 het volgende:
Ik dan ook maar:

Ik ben nu 17 en al zeker 7 jaren te dik. Ik woog voor het weekend 90,5 (ook al zou je me zoveel niet geven, aldus 'andere mensen' ) Ik ben 3 maandjes terug eens begonnen met lijnen. Twee weken heb ik het volgehouden. Ik was toen 4,5 kilo kwijt en ik was redelijk blij , maar had totaal geen motivatie meer . Nu ben ik twee weken geleden opnieuw begonnen en at 's morgens een pakje combicrackers (Aldi), 's middags een appel en eventueel een kopje cup-a-soup. 's Avonds eet ik gewoon matig met de pot mee. In anderhalve week was ik weer 3 kilo kwijt. Toen stopte het zonder enige reden . Ik viel niet meer af. Ik heb afgelopen donderdag t/m zondag express eet-dagen ingevoerd om mijn spijsvertering op gang te brengen (die deed namelijk helemaal niets meer) Nu ben ik vandaag weer begonnen met hetzelfde als voor de eetdagen. Ik ben in totaal (inc. het dieet van 3 maanden terug) nu van 97,5 naar 89,9 gezakt. Mijn moeder vindt dat het goed te zien is "vooral als ik in mijn onderbroek uit de douche kom". Ikzelf zie nog steeds die plompe buik en ga nu maar weer verder.

Ik loop iedere dag een half uur in totaal van en naar school, dus die beweging heb ik al. In het weekend loop ik ook veel voor mijn werk.

Nu heb ik nog een vraagje: Als ik weinig eet zoals nu, dan stopt mijn stoelgang helemaal (soms ga ik 6-7 dagen niet meer naar het toilet), is daar misschien een trucje voor om het weer op gang te helpen?

Ik denk dat jij sowieso meer moet gaan eten hoor! Vooral een goed ontbijt niet overslaan, die crackertjes zijn domweg niet genoeg. Juist als je op dieet bent moet je voldoende vezels (boterhammen 's morgens!) en water (veel) binnen krijgen om je darm haar werk goed tu kunnen laten uitvoeren. Verder klink je niet echt gemotiveerd Zie eens wat een resultaat je al hebt bereikt! Probeer je niet blind te staren op het vet wat er nog zit, maar kijk optimistisch naar het deel wat al weg is (ga maar eens pondspakjes boter stapelen of zo ) Het lukt je echt wel
quote:
Op maandag 23 september 2002 16:06 schreef TMoose het volgende:
-beschrijving van prima dieetplan-

En nu de (voorlopige) resultaten:
In anderhalve week van 110 naar 104 kg gegaan En ik heb geen hongergevoel, en voel me meestal redelijk fit . Ik heb niet de illusie dat het in dit tempo door zal gaan, maar het geeft wel een lekker gevoel als er ook echt wat vanaf gaat

Iederen hiero natuurlijk veel succes !!

Klinkt heel erg veelbelovend zeg! Vooral dat je geen hongergevoel hebt, dat wil ik ook (mijn maag knort steeds, terwijl ik veel water drink) En jij ook succes gewenst
quote:
Op maandag 23 september 2002 16:07 schreef Ripley het volgende:
Ik dan ook maar.
(...)
Ik zal niet flauw doen door te roepen dat ik je een prachtig figuur vind hebben, want dat roept ook iedereen steeds naar mij Ik vind jou juist het perfecte voorbeeld dat heel erg mager onaantrekkelijk is en een beetje meer heel erg aantrekkelijk Maar ik snap ook de frustraties over kleding niet meer passen en merken dat je nu wel heel veel bent aangekomen. Dusse fiets nog maar een stuk door tijdens het kijken van (vul in naar keuze)! * Isabeau visualiseert mooie blonde non op hometrainer en grijnst
quote:
Op maandag 23 september 2002 16:19 schreef Lord Dreamer het volgende:
Allemaal gefeliciteerd , Maar Ik heb alleen de vraag , afvallen oke , maar aankomen ???????
Wij hebben het dus over afvallen Maar aankomen lijkt me eigenlijk een stuk moeilijker als ik eerlijk ben.

Probeer deze topics eens:
ik wil aankomen help me!
Hoe snel aankomen?
Niet afvallen, maar aankomen
Ik ben te licht....
Welke guys wegen te weinig?
Ik ben te licht....
Snel dikker worden?
Tips om aan te komen
Ik wil gewicht winnen!

quote:
Op maandag 23 september 2002 16:53 schreef Bolletje... het volgende:
ik wil ook heel graag de overtollige kilo's kwijt, ik zit weer es op mijn zwaarste punt, en er moet echt 10 kilo af wil ik redelijk op mijn strefgewicht zitten.
Maar hoe vind ik nou het juiste dieet?
Ik wil niet naar een dietiste, ik wil het zelf doen, met behulp van die topic en van mijn vriendinnetjes..
ik voel me op dit moment moddervet, anderen zijn het daar niet mee eens maar ik weeg toch zo'n 85 kilo bij een lengte van 1 m 80..ik voel me er gewoon niet meer lekker bij..

nou ja..sterkte allemaal

Je kan ook met mij mee naar de saunameet om je ietsje lichter te voelen Meis, ook jij bent heel erg mooi, dus voel je nou niet moddervet Het gaat niet alleen om de buitenkant blah blah blah Maar okay, als je je er rot bij voelt (ik herken het), gewoon schouders eronder en met ons moet het lukken (ehm, ik bedoel hier: het moet mij lukken met jouw hulp ) Ik sta wel een beetje verbaasd dat jij zo zwaar bent, maar mensen stonden ook gek te kijken als ik zei bijna 94 kg te wegen...dus er is nog hoop voor ons Jij oook heeeeeeeel veel sterkte
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 23 september 2002 @ 18:11:11 #33
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5936714
[quote]Op maandag 23 september 2002 18:00 schreef Nausicaa het volgende:
In elk geval, wat ik mij afvroeg, zou het "leuk" (in de zin van motiverend) zijn om een soort Weight Watchers lijstje bij te houden? Zo aan het begin van het topic, waarin de "lijners" hun beginstand aangeven, hun streefgewicht, en eventueel hoeveel er al vanaf is?

ja leuk idee

ik zal gelijk maar ff beginnen

toen ik 4 manden geleden begon woog ik 115 kg
ik weeg nu (eigenlijk sinds vorige week ,moet morgen ochtend weer ff wegen) 101.2 kg
en mijn streef gewicht is 65 kg
(ik ben namelijk nog al klein 1.68)

pi_5936733
Op maandag 23 september 2002 18:00 schreef Nausicaa het volgende:
[/quote]

Oh, heel erg leuk idee

Als je geen bezwaar hebt kan ik dat in het eerste topic bij blijven houden

Dus geef even aan of je op 'het lijstje' wilt, k?

Glossy, zet ik jou er boven even bij. Even roepen als het niet de bedoeling was dat het helemaal bovenaan kwam te staan

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 23 september 2002 @ 18:15:24 #35
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_5936746
is goed hoor isabeau
pi_5936770
quote:
Op maandag 23 september 2002 18:15 schreef glossy het volgende:
is goed hoor isabeau
Okay, staat er bij (nu nog meer die dat wel willen )
pi_5936775
quote:
Op maandag 23 september 2002 18:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat jij sowieso meer moet gaan eten hoor! Vooral een goed ontbijt niet overslaan, die crackertjes zijn domweg niet genoeg. Juist als je op dieet bent moet je voldoende vezels (boterhammen 's morgens!) en water (veel) binnen krijgen om je darm haar werk goed tu kunnen laten uitvoeren. Verder klink je niet echt gemotiveerd Zie eens wat een resultaat je al hebt bereikt! Probeer je niet blind te staren op het vet wat er nog zit, maar kijk optimistisch naar het deel wat al weg is (ga maar eens pondspakjes boter stapelen of zo ) Het lukt je echt wel

thx voor de tip: ik wil het sowieso anders gaan aanpakken nu,m eer groente en fruit en meer vezels. Ik zie in dat dit juist averechts werkt, dat wat ik nu doe. Gemotiveerd ben ik wel, alleen lijkt het nog zo veel dat eraf moet.
En jij bent zoals ik zie erg goed bezig, ik denk ook dat motivatie erg belangrijk is. We slaan ons er allemaal doorheen. Stuk voor stuk
pi_5936878
quote:
Op maandag 23 september 2002 18:18 schreef Infinity123 het volgende:

thx voor de tip: ik wil het sowieso anders gaan aanpakken nu, meer groente en fruit en meer vezels. Ik zie in dat dit juist averechts werkt, dat wat ik nu doe. Gemotiveerd ben ik wel, alleen lijkt het nog zo veel dat eraf moet.
En jij bent zoals ik zie erg goed bezig, ik denk ook dat motivatie erg belangrijk is. We slaan ons er allemaal doorheen. Stuk voor stuk

Ik heb het al veel te vaak alleen geprobeerd zoveel zelfdiscipline heb ik helemaal niet, maar ik wil me nu niet om m'n kop laten zitten en met de hulp van mensen hier moet het mij (en jullie) toch motiveren. Dat was tenminste de opzet. Bolletje had ook al haar eigen topic (Mijn hongerdieet dagboek, link bovenaan) wat heel erg goed liep. Er is dus volgens mij best behoefte aan wat steun en dit is een ideaal medium daarvoor.

Ik vind het überhaupt knap dat ik het afgelopen weekend levend ben doorgekomen Ik zal nog een fotootje plaatsen als iemand de foto's online zet van de enorme berg voedsel waar ik het hele weekend tegenaan heb liggen kijken tijdens het AD&D'en. Ik heb het niet over een schaaltje chips of zo..neuh...zakken vol chips (zakje of 8 verschillende), snoepgoed (cola flesjes etc), negerzoenen, pinda's, drie zakken M&M's, worsten, toastjes met diverse soorten zeer vette kazen, kipnuggets, loempia's, gebakken bananen etc etc Maar ik heb er niets van gegeten (nou okay dan: 1 negerzoen op zondag en 1 after eight op zaterdag). Gelukkig was er ook rekening gehouden met mij en was er voldoende groenvoer in huis in de vorm van komkommer, wortels, tomaatjes, paprika. Enne...de eerstvolgende die mij bij wijze van grapje een hand M&M's onder de neus houdt krijgt een dreun. Zo. U is gewaarschuwd.

pi_5937151
Net een verschrikkelijk gezond, maar wonder bij wonder ook lekker avondmaal naar binnen gewerkt, en dan de nieuwe posts in dit topic even doorgelezen. En really, ik weet zeker dat het op moeilijke momenten waarop het lijkt dat heel de wereld zich volpropt met alleen maar lekkere dingen, behalve jij, een hele steun zal zijn om te zien dat ik niet alleen ben. Dat is het nu eigenlijk al

Staan jullie eigenlijk elke dag op de weegschaal? Dat schijnt niet zo oke te zijn, maar sinds ik er een paar dagen geleden voor het eerst opstond lijkt het wel of ik mijn schade moet inhalen Ik ben toch van plan om me elke morgen te wegen, ik denk dat ik mijn motivatie verlies als ik er maar eens per week op ga staan

Oe, en ik wil ook wel in het lijstje, dan zie ik zwart op wit staan dat ik 1m68 ben en op dit moment echt wel 110 kg weeg Maar dat wordt zoveel minder En ook al lijkt het verrrrrschrikkelijk ver weg, ooit wil ik weer minder dan 80 kg wegen. En dat zal me nog gaan lukken ook.

pi_5937365
Leuk dat iedereen zo lekker reageert! Speciaal voor Isa

Ik wilde nog even een paar lekkere en gezonde eettips doorgeven.
-Ik maak vaak vlees, vis en kip onder de grill klaar. Net zo lekker als bakken en veel lichter. Speciale favorieten: gegrilde tonijn in citroenmarinade, Gamba's met scheutje olijfolie, knoflook en chilipeper en kip piri piri.
-Zelfgemaakte yoghurtdips zijn licht en erg lekker als je er de juiste smaakmakers (zoals knoflook) in gebruikt. Lekker om crudite's van komkommer, bleekselderij en wortel wat smeuiger te maken.
-Magere yoghurt met verse aardbeien er door heengeprakt is lekker als tussendoortje, lunch of toetje. Zoeten met Natrena dan wel natuurlijk. Stilt ook gelijk je zoete trek.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_5937416
quote:
Op maandag 23 september 2002 18:57 schreef Ripley het volgende:
-Ik maak vaak vlees, vis en kip onder de grill klaar. Net zo lekker als bakken en veel lichter. Speciale favorieten: gegrilde tonijn in citroenmarinade, Gamba's met scheutje olijfolie, knoflook en chilipeper en kip piri piri.
Ik moet toch een keer een grill kopen zeg. Vlees en vis van de grill vind ik altijd wel heel erg lekker in is natuurlijk ook heel gezond qua bereidingswijze. Misschien hebben ze nog van die dingen staan bij de kringloopwinkel. Enne, jij ook terug (het wordt zo wel een beetje een kleffe dieetclub )
pi_5937571
hoi hoi,

ik was en ben nog steeds niet super dik, maar ik was altijd wel ietsje lichter dan dat ik nu ben (nu word ik ook ouder) maar ik zelf zou graag toch net even die 2/3 kilo weer eraf willen.. nu ben ik (vanwege gezondheid) al op een behoorlijk zwaar dieet, dus minderen met snoepen/etc dat gaat bij mij zowiezow niet op.. nu doet mijn mama (ook vanwege haar gezondheid) een dieet dat ook erg streng is, het is normaal de bedoeling dat je dat dieet een jaarlang volgt en dan is je lichaam weer genezen (dat is dan in geval van ziekten). maar van dat dieet ga je ook weer afvallen tot een gezond gewicht, dat bij je past.. het is namelijk zo dat ze helemaal geen meel-producten meer mag eten.. dus ook geen aardappelen/rijst/pasta's/brood/etc.. alleen amandelmeel (najah ze heeft een lijst met producten die ze wel en niet mag).. ik moet dat dieet ws ook gaan doen voor mn lichaam.. en ik hoop dat ik dan ook weer ietsje lichter word..
zowiezow bij het dieet mag je ook geen suiker enzo.. najah als iemand er misschien meer over weten wil, dan is het ook vrij om te emailen ( bl0emetjE@zoq.nl ).. misschien dat iemand er iets aan heeft

pi_5938064
kheb et hierboven niet allemaal gelezen moet ik eerlijk toegeven. Ben zelf van +100 naar 73 kg (zonder sporten) gegaan, in een jaar. Dit was van jan 2000 tot dec 2000. Achteraf heb ik heb niet gedaan zoals ik het nu zou doen. Ik ben toen van een enorm slecht eetpatroon(1x per dag heel veel eten) naar 3x per dag eten gegaan. Na die tijd ben ik nog veel gezonder gaan eten. Ik ben in januari dit jaar begonnen met heel intensief fitness en daardoor heb ik erg veel geleert over voeding. Weeg inmiddels 82 kg en ben nog steeds heel langzaam aan vet aan et verliezen.

- Weet wat je eet! Hou een maand of 3 je bij wat je elke dag eet, in een boekje of op bijv. www.overgewicht.nl of www.fitday.com. Het zal je verbazen hoe makkelijk je iets laat staan als je weet dat je er bijvoorbeeld een half uur voor zou moeten rennen om het te verbranden.
- Eet vaker maar met mindere mate. 6 kleinere maaltijden op een dag is veel beter dan 3 grote, je spijsvertering blijft bezig. Ik eet tegewoordig 8 keer op een dag.
- Wees niet bang voor alle vetten. Er is niets ongezond aan het eten van goede vetten dus wees er niet bang voor. Een goede regel is: Het vet dat hard word als et koud is, is ongezond. Te weinig vet binnenkrijgen is slecht voor je en bevordert het jojo effect gigantisch. Neem sochtends bijv 2 eetlepels lijnzaadolie in. Heel gezond en je word er echt niet dik van, heeft wel een erg ranzige smaak:)
- Eet geen snelle koolydraten(suikers) en vet tegelijk of zo min mogelijk. Hier wor je dus wel snel dik van. De combi patat en cola is hier een goed voorbeeld van.
- Sport!!! heel belangrijk. Cardioen op een nuchtere maag met een hs van 120/130 is heel erg goed voor vetverbranding. Je verbrand iets van 2/3 keer effectiever vet dan op gewoon. Train ook met gewichten, een uur trainen met gewichten staat gelijk aan +- 600 kcal, plus het feit dat je in tegenstelling tot cardio na het trainen ook nog kcal verbruikt(genezing). En elk pond gewonnen spiermassa gebruikt nog eens 50 kcal extra op een dag. Voor elk pond spier dat je wint kan je dus een broodje extra op een dag eten.

Vergeet niet! Dieeten werkt niet, je eet/leefgewoontes aanpassen wel.

als me nog iets te binnen schiet dat zet ik et er wel bij.

pi_5939178
quote:
Op maandag 23 september 2002 18:11 schreef glossy het volgende:
[quote]Op maandag 23 september 2002 18:00 schreef Nausicaa het volgende:

ja leuk idee

ik zal gelijk maar ff beginnen

toen ik 4 manden geleden begon woog ik 115 kg
ik weeg nu (eigenlijk sinds vorige week ,moet morgen ochtend weer ff wegen) 101.2 kg
en mijn streef gewicht is 65 kg
(ik ben namelijk nog al klein 1.68)

Dat is bijna de helft minder Glossy... Kijk uit straks word je dof!

Het kan zijn dat ik de term streefgewicht verkeerd opvat, ik heb erg weinig verstand van lijnen, maar is één van de belangrijkste dingen niet het stellen van haalbare doelen? Nou zeg ik hiermee niet dat je dit niet kan halen, maar het is niet weinig waarnaar je streeft... Verdeel het in delen, eerst naar 100 (pluim), dan naar 80 (nog een pluim), dan naar 65 (enorme grote grijns). Als je het eerste doel hebt bereikt motiveer je jezelf voor het volgende doel. Is je eerste doel ook het eindpunt lijkt het mij dat jezelf veel kansen gunt om te gaan twijfelen. Heb je tussenstops gehaald zijn dit meteen stokken achter de deur, zonde om voor niets te zijn geweest...

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
pi_5939280
Owkee, hier kom ik bijna uit de kast (ik durf nog steeds niet echt, maar het is een educated guess zeg maar):
1m75, 80 kilo (*piept: maar dat zijn zwangerschapskilo's*, bulderende lach volgt *hahaha!!! Zoon is nu precies 15 maanden, dus dat geldt niet meer, en bovendien, die Marsen *jaah, dat geldt ook voor minimarsjes* heb je niet meer nodig!).
Eerste streven: terug naar het prezwangerschapsgewicht (72 kilo), eigenlijke streven: 62,5 kilo? Nah, onmogelijk. Oké, 67 kilo zou ook fijn zijn.
En nee, er is nog niks af! Morgen begin ik!
*excuustruus* maar dan moet er geen stress zijn op mijn werk. *streng* onzin, ook dan heb je geen chocola nodig.

Plan van aanpak (dat heeft 5 jaar geleden ook geholpen): drie keer per dag eten, natuurlijk een beetje verstandig, dus bij voorkeur geen gebonden soepen bij de lunch enzo, geen idiote porties, gewoon netjes 2 boterhammen ontbijt, 2 boterhammen met soep voor de lunch, tussendoor een appeltje of twee, 's avonds normaal warm eten. En géén chocoladerepen, koekjes, snoepjes, maar wél: DISCIPLINE! Je kan het Nausicaa!! *moedigt zichzelf even heel erg aan, want wil nog niet echt, maar het moet*

O ja, als ik een paar dagen aan de gang ben durf ik misschien weer eens op de weegschaal te gaan.

erger dan 80 kilo zal het toch niet zijn, toch

-edit- rekenen kan ik niet, want mijn zoontje is vandaag precies 16 maanden. Dat wordt nog wat met die kilo's berekenen (of onsjes, om te beginnen...)

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 23-09-2002 21:28]

maandag 23 september 2002 @ 21:59:26 #46
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_5940396
Ik ga niet meedoen
Maar als ervaringsdeskundige wil ik nog wel even wat tips geven die bij mij erg goed werkten (30 kilo in iets meer dan een jaar)

's morgens beginnen met een stuk fruit (liefst met veel vezels, sinasappen bijv.) om de spijsvertering op gang te brengen. Dan een half uur niets en dan een boterham met lightsmeerkaas oid.

Onder de middag 2 boterhammen en als beleg vanalles wat je kunt stapelen!
Pindakaas (niet elke dag!) met wortelrasp en komkommer is errug jammie!
Of huttenkase ('t ziet er niet uit, maar goed te eten) met komkommer, tomaat, radijs, wortelspul, blaadje sla..
Mijn collega's vonden 't wel eens jammer dat ze niet op dieet waren.. Ik zat echt gewoon heerlijk en veel te smullen!!
Als je met die groenzooi aan de gang gaat, probeer ook eens Alfalfa (van die dunne tauge).. werkt vetafbrekend schijnt het..
Tonijn (op waterbasis) aanlengen met een klein beetje light-mayonaise, gerookte zalm.. (vis is zowieso erg goed, en ook vette vis is niet echt een probleem. Zolang je 't niet elke dag eet natuurlijk)

Drink halfvolle melk ipv magere melk! Je lichaam heeft vetten nodig om calcium op te nemen. In magere melk zit zo vreselijk weinig dat je net zo goed water kunt drinken ipv melk (oftewel, je neemt geen kalk op en 't verschil in calorieen is verwaarloosbaar)

Drink minimaal 1,5 liter water per dag! Als je 't laffe water een beetje zat bent, scheutje citroensap erdoor. (werkt nog vochtafdrijvend ook)

's Avonds, gewoon voldoende groente, 1 a 2 aardappelen en een stukje vlees.

Voor de lekkere trek 'savonds (in een smokkelbui.. toastjes met tonijn op water.. Je hebt toch wat, en niet van die droge zooi)

Ga niet elke dag op de weegschaal staan! Een keer per week is genoeg (op een vast tijdstip). Je gewicht wil nog wel eens schommelen, je wordt alleen maar depri als je de ene keer 2 ons meer weegt en de volgende dag is er maar een ons af.

En dan nog waar ik het meeste baat bij had: Ik zat bij een WeightWatchersWannabee clubje. Ik moest elke maandagavond op een vast tijdstip op de weegschaal. Er werd niet omgeroepen hoeveel iemand woog oid, maar toch.. voor het oog van iemand anders op dat ding moeten.. 't was een hele goede stok achter de deur voor mij. (vandaar dat ik het lijstje in het topic ook een goed idee vind)

Nadat ik die 30 kilo ben kwijtgeraakt (dat was een beetje teveel, maar de laatste kilo's verdwenen voornamelijk door spanningen) ben ik een kilo of vijf/zes aangekomen. Ik zit nu (denk ik) een kilo of twee boven mijn ideaalgewicht. Ik probeer er nog wel een beetje op te letten, maar fanatiek ben ik niet meer. Maar nu dus wel al twee jaar stabiel op gewicht

ik heb nog een heleboel recepten uit die tijd liggen (al moet ik ff zoeken). Mocht er behoefte zijn aan lekkere, gezonde, slanke recepten (die ook nog normaal uit te voeren zijn) wil ik ze natuurlijk wel posten

Succes allemaal!
(en ik zal af en toe wel ff komen kijken hier om jullie aan te moedigen. Ik weet hoe moeilijk het is)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_5940580
Wat knap ET! Je bent een voorbeeld voor mij!
Bedankt voor de tips!
  maandag 23 september 2002 @ 22:12:47 #48
3011 E.T.
pi_5940672
Voor de matenvergelijkers onder ons..

Broeken: ik ging van maat 44 naar 36 (nu al 1,5 jaar 38)
bloesjes e.d.: van maat 44 naar 40/42 (ik ben en blijf dus gewoon vrij breed.. niets aan te doen *schoudersophaalt* )

O ja, streefgewichten.. Zet een REEEL doel voor jezelf!!!!!!! Niet als je 28 bent het gewicht nastreven dat je had toen je 16 was. Dat werkt echt niet!
Je kunt beter wat hoger gaan zitten in eerste instantie en later nog naar beneden bijstellen, dan meteen een onmogelijke opgave neerleggen (waar je alleen maar depri van wordt (met alle vreetbuien van dien) omdat je die laatste 5 of 10 kilo niet haalt)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 23 september 2002 @ 22:16:17 #49
3011 E.T.
pi_5940738
Nog een tip:
Heb je nog een broek liggen die al een tijdje te klein is maar waarvan je stiekem nog hoop hebt dat je 'm ooit weer gaat passen?
Leg 'm goed in 't zicht! Hang 'm aan de buitenkant van de kast! Probeer af en toe hoe ie zit, gaat de rits al wat verder dicht?

Elke keer als die rits een stukje hoger kan (of de broek een stukje hoger naar de heupen, of een extra knoop dicht) is een kleine overwinning op jezelf!
De dag dat je de broek weer aankunt en dichtkrijgt voel je jezelf echt onwijs goed! (en profiteer daarvan, ga wat leuks doen, neem een koekje bij de koffie om 't vieren (eentje!) koop iets leuks voor jezelf etc)

pfff, ik ben wel op dreef he?

pi_5940765
quote:
Op maandag 23 september 2002 22:16 schreef E.T. het volgende:

pfff, ik ben wel op dreef he?

Ik vind het juist erg fijn,dat je zo fanatiek meedenkt
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: