quote:Dat heb ik eerder gehoord, maar ik vind het eerlijk gezegd nogal belerend overkomen, zo van, wat jij voelt is eigenlijk aanstellerij, want het kan altijd erger. Nou, dat geldt bij de meeste dingen. Het klopt overigens ook niet, ik heb heel flauw even de Van Dale erbij gepakt:
Op vrijdag 27 september 2002 16:56 schreef Lurky het volgende:
Wij hebben geen honger, dat hebben mensen in oorlogsgebieden en waar de oogsten mislukt zijn. Wij hebben trek of reuze trek. Dat heb ik geleerd van familie die vroeger blij was met 1 waterig bordje gekookt afval per dag. Als er al 'soep' die dag was. Soms was er niks. dagen niks. Dus laten we het niet erger voor onszelf maken dan het is. We hebben trek. Misschien hebben we daar steun aan...
hon·ger (de ~ (m.))
1 het gevoel van de natuurlijke behoefte aan eten => eetlust, smaak, trek
2 onverzadigbare begeerte
3 tijd dat er honger heerst, hongersnood
Ik heb dus op de 'zwakke momenten' honger, betekenis 1. Ik word er flauw en wiebelig van. Het eist op dat moment al mijn aandacht op, het gaat wel over, maar dat duurt even. Uiteraard is dit soort honger niet hetzelfde als hongersnood-honger. Het woord 'trek' refereert voor mijn gevoel veel meer aan: 'mwah, ik zou wel wat zoetigheid lusten (of hartigs, of weet ik veel wat)', terwijl mijn maag niet knort.
quote:Hemeltjelief, dan ga ik echt van de graat hoor. Ik ben aan het lijnen, maar heb mezelf niet op een honger(betekenis 3)dieet gezet. Dat hou ik niet vol hoor. En ik stouw ook niets weg, ik eet normale maaltijden, binnen grenzen, maar snoep niet meer. En geloof me, dat scheelt in mijn geval heeel erg veel. Ik ga mij dus ook niet schuldig voelen over wat ik op mijn brood doe (het is al heel wat dat ik brood eet, er zijn heel wat dagen voorbijgegaan dat ik maar wat snackte tussendoor).
Als ik zo lees wat er allemaal weggestouwd wordt tussen de middag: kip of morzarella op brood... Aan het fokpatroon te zien is er geen zware lichamelijke arbeid waarbij veel bewogen wordt. Zou het niet beter zijn om stevig te ontbijten en dan tussen de middag iets lichts als een paar droge krackers en een appel?
Lurky, we proberen hier allemaal te doen wat we kunnen, ieder op z'n eigen manier. Ik ga op mijn beurt niet zeggen: zou je dat wel doen, 4 boterhammen voor je ontbijt? Dat past waarschijnlijk goed bij jou. Nogmaals, ik zou het niet kunnen, bijna niet lunchen. Ik zou onmiddellijk een ongeluk in het verkeer krijgen, domme fouten om m'n werk gaan maken, dat soort dingen. Je bedoelt het vast niet aanvallend, maar het kan wel zo overkomen. Het maakte mij in elk geval niet echt blij.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 27-09-2002 22:08]
LEUK!!!
Echt een aanrader voor iedereen.
Volgens de instructeur verlies je met een uur aquajoggen tussen de 600 en 1000 calorieën.
Ga het zeker vaker doen, de komende 12 weken en ook daarna.
quote:Je hebt volkomen gelijk! Het is mijn fout om de oorlog erbij te halen waar Lurkies van de honger zijn gestorven of nog net gered. Vandaar dat de Lurkies ook altijd zoveel eten en hongerigen op straat voeden enzo. Ik vind het juist heel fijn voor je dat je honger in een woordenboek moet opzoeken en geen verhalen erover met de paplepel ingevoerd hebt gekregen. En als je auto moet rijden of machines enzo moet bedienen moet je inderdaad goed eten anders zou dat ook weer slachtoffers kunnen vergen...
Op vrijdag 27 september 2002 21:49 schreef Nausicaa het volgende:
[..]Een hele wijze les
Hmm het stoppen met roken topic was kwa saamhorigheid gemakkelijker. Daar hadden we geen gradaties van stoppen maar ondergingen allemaal precies de zelfde onthouding.
Gia dat aquajoggen is nogal aan de prijzige kant he? 30 euro intakegesprek, 4,75 per les 20 euro voor een 5 x kaart... Maar dan krijg je wel gesprekken met dieetiste en samen wekelijks wegen enzo erbij... Of bedoel je dat niet?
Het gaat prima (op m'n namiddagdips na). Ik ben alleen bang voor morgenavond, dan heb ik een etentje in een spare-ribs tent. Maargoed, dat zal ook wel weer goed komen.
Nou ja, dan ga ik vanmiddag maar thuis een half uur flink steppen! En ik heb alvast een half uur gefietst vandaag...
LEUK!!!
------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb het ook een poos geleden gedaan maar ik vond er weinig aan ik hou het wel bij fitnissen en bodysolution vind ik veel leuker (mijn mening)
quote:Ik denk niet dat het iets voor mij is. Maar anderhalf uur zwemmen, twee tot drie keer in de week voldoet denk ik ook wel om iig een hoop calorieën uit m'n lijf weg te branden.
Op zaterdag 28 september 2002 02:10 schreef Gia het volgende:
Ik heb geaquajogged.LEUK!!!
Volgens de instructeur verlies je met een uur aquajoggen tussen de 600 en 1000 calorieën.Ga het zeker vaker doen, de komende 12 weken en ook daarna.
*nu echt weg is naar taebo*
Maar oh... wat ben ik moe. En wat heb ik verschrikkelijk vaak hoofdpijn. Hoort dit erbij??? Ik wil niet opgeven, maar wil eik. ook van die knallende pijn af en de vermoeidheid!
quote:Probeer goed water te drinken, en neem eventueel wat mulitivitaminen. Dat wil nog wel eens helpen. Je krijgt nu toch ineens minder binnen dan je lichaam gewend is. Dat kost je lichaam energie denk ik.
Op zaterdag 28 september 2002 10:55 schreef Kleintje het volgende:
Vraagje: kan het zijn dat je jezelf door het dieëten niet lekker voelt???
Ben nu al even bezig, zeg zo'n 3 weekjes tot een maand.
In het begin ging het goed, viel ik echt af. Op het moment gaat het qua kilo's moeizaam maar merk ik dat kleding losser gaat zitten. In mijn paardrijlaarzen kan een complete vinger tussen been en laars.
Dus dat gaat goed.Maar oh... wat ben ik moe. En wat heb ik verschrikkelijk vaak hoofdpijn. Hoort dit erbij??? Ik wil niet opgeven, maar wil eik. ook van die knallende pijn af en de vermoeidheid!
quote:Ik zag het vandeweek in het andere bad ook gebeuren... alleenmaar huismoeders... nee dank je.
Op zaterdag 28 september 2002 10:25 schreef Jojogirl het volgende:
Auqajoggen werd in het zwembad waar ik wel eens kwam ook alleen maar door vrouwen gedaan*nu echt weg is naar taebo*
quote:Nee juist niet. Ik eet juist meer. Eet erg gezond, veel fruit, drink zelfs melk wat ik smerig vind.
Op zaterdag 28 september 2002 10:57 schreef Ole het volgende:[..]
Probeer goed water te drinken, en neem eventueel wat mulitivitaminen. Dat wil nog wel eens helpen. Je krijgt nu toch ineens minder binnen dan je lichaam gewend is. Dat kost je lichaam energie denk ik.
En water... drink ruim 1,5 tot 2 liter per dag. Ik drink verder alleen maar 2 koppen thee. Ik hou alleen van thee en water. Maar gezien ik vroeger veel thee dronk en daar doe ik suiker in ben ik daarmee geminderd.
Btw; lijkt het maar zo, of hebben meer mensen dit, dat je zo rond de dertigste sneller dik wordt?
quote:Eet je voornamelijk voor of na het sporten/bewegen? En wat eet je nu dubbel van wat je at? Veel groente en fruit of iets anders?
Op zaterdag 28 september 2002 12:11 schreef fokje het volgende:
Ik beweeg sinds een paar maanden veel meer, maar.... ik word steeds dikker! Ik heb nl veel meer honger en eet zowat het dubbele van wat ik eerder at. Duzzz... ik wil graag een maniertje vinden om dit tegen te gaan. Als eerste natuurlijk s'avonds niks meer eten, maar... ik heb zo'n hongergevoel.Overdag meer eten lijkt niet zoveel effect te hebben. Nou overweeg ik chroom-supplementen te slikken, heeft iemand daar ervaring mee?
quote:Nou ja, ik fiets heel veel, dus echt sport kan je het niet noemen. En erna idd, moet er wellicht ook op letten het ervoor te doen, al vermoed ik dat ik erna nog net zoveel trek heb. En ik ben een alles-eter, maar heb vooral zin in vlees
Op zaterdag 28 september 2002 12:13 schreef Vork het volgende:[..]
Eet je voornamelijk voor of na het sporten/bewegen? En wat eet je nu dubbel van wat je at? Veel groente en fruit of iets anders?
quote:Minder vlees eten
Op zaterdag 28 september 2002 12:18 schreef fokje het volgende:
Nou ja, ik fiets heel veel, dus echt sport kan je het niet noemen. En erna idd, moet er wellicht ook op letten het ervoor te doen, al vermoed ik dat ik erna nog net zoveel trek heb. En ik ben een alles-eter, maar heb vooral zin in vleesGroente vult niet echt, kan er bakken vol van eten.
das wellicht wel een goed idee om dat hongergevoel tegen te gaan. Zijn er nog meer gezonde en verantwoorde voedingsmiddelen die dat effect hebben (behalve vlees
)?
quote:Bananen kunnen wel verstoppend werken overgens, dus ik zou er zeker niet teveel van eten en wel blijven drinken. En anders wortel of een stuk komkommer ofzo. Ik eer zelf tussendoor nog wel eens een muesli-reep o.i.d. Kwa caloriën niet altijd even verantwoord, maar het werkt wel om de honger een beetje te sussen.. evt. iets voor onderweg (tijdens het fietsen).
Op zaterdag 28 september 2002 12:28 schreef fokje het volgende:
*vanmiddag bananen inkoopt*das wellicht wel een goed idee om dat hongergevoel tegen te gaan. Zijn er nog meer gezonde en verantwoorde voedingsmiddelen die dat effect hebben (behalve vlees
)?
quote:Maar we gaan het redden hoor! Allemaal! Ik vind zelf al dat het oplucht om even op de moeilijke momenten te zeggen dat ik het moeilijk heb. In je omgeving wordt er meestal niet gelijnd, en om daarom tegen iemand te gaan zeggen 'ow wat zou ik graag een mars eten' en die iemand pakt er dan meteen wat te eten bij, dat helpt ook niet.
Op zaterdag 28 september 2002 10:00 schreef Lurky het volgende:[..]
Hmm het stoppen met roken topic was kwa saamhorigheid gemakkelijker. Daar hadden we geen gradaties van stoppen maar ondergingen allemaal precies de zelfde onthouding.
Mrwwwh, net gegeten, en nog steeds trek (een minimarsje of twee (drie, vier, vijf...) zou er best ingaan). Zometeen ff naar de kapper. Dat leidt af. En ik denk dat ik eens ga kijken naar een elektrische grill, zo'n ding aan twee kanten. Ik weet niet eens of die nog verkocht worden, mijn ouders hadden er vroeger een. Lijkt me reuzehandig, gewoon een stukje vlees of vis erop en grillen maar. We hebben wel een grillpan, maar daar brandde de zalm van het avondeten gisteren meteen aan vast. Bovendien moest ik het stukje zalm vaak omkeren (je ziet het, ik ben geen kok), en dat was ook geen succes. Ach, ik snap het zelf ook wel, ik wil nu gewoon zo'n grill om mezelf af te leiden, of zo.
SUCCES ALLEMAAL!
Net weer veel touwtje gesprongen gestept en ruim 100 buikspieroefeningen!
Nu nog even yoghurt naar binnen gieten, dan zit ik flink vol en dan kan ik boodschappen gaan doen!
Sterkte allemaal dit weekend!
Ik ga vanavond naar de bios.. heb een bon voor gratis popcorn en frisdrank. Zoute popcorn mag toch wel... beetje ![]()
Anders wil ik losgaan op de m&m's, chocochippies etc...
quote:Volgens mij zit daar geen ene ruk aan caloriëen in
Op zaterdag 28 september 2002 13:29 schreef Kleintje het volgende:
Zoute popcorn mag toch wel... beetje
quote:Inderdaad.. Ik heb het idee dat het iig een stuk beter is dan m&m's.
Op dinsdag 24 september 2002 14:49 schreef Isabeau het volgende:
20) Popcorn zonder zout of suiker knabbelt lekker weg en bevat veel vezels, maar weinig calorieën.
Van alle vruchten is de banaan toch wel een van de voedendste.Sommige volkeren gebruiken de banaan als vervanger van aardappels of rijst. Eigenlijk is het een hele grote graszaad een graan dus
..
deze site meldt:
" Een banaan bevat 23 % koolhydraten voor 0, 2% vet. Het cholesterolgehalte bedraagt 0,00%, 100 gram banaan bevat even weinig caloriën dan 100 gram fruityogourt. Van alle gekend fruit bevatten bananen de meeste proteïnen. Vervolgens zijn er de suikers; een rijpe banaan heeft de mens energie en wordt aanbevolen aan hen die uithoudingssporten beoefenen. Ze bevat tevens magnesium, selenium, ijzer en verschillende soorten vitaminen.
en:
hier staat:
"popcorn zout: 25 gram
18 koolhydraten
Toch staat hierdat je beter popcorn dan candybars kan eten. Mits de popcorn op hete lucht is gepopt en niet in vet.
Nausicaa, samen halen we het inderdaad veel beter..
Ik heb vanochtend weer een vol uur gezwommen. Verslavend is het. Echt lekker! vandaag kwam ik halverwege mn uurtje in het bad iemand tegen die ik kende, samen baantjes trekkend is het uur zo om. Misschien een aanrader voor anderen die besluiten dagelijks een uur te gaan zwemmen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 28-09-2002 14:12]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |