abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 augustus 2013 @ 15:21:46 #26
16305 Jappie
parttime reverend
pi_130199189
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jouw oorspronkelijke kritiek had geen betrekkking op de benaming van deze bijeenkomst. Jouw kritiek leek gericht op de inhoud van het debat:

Reken er maar op dat mijn oorspronkelijke kritiek exact dat was wat ik heb uitgelegd, ik had mijn ernstige twijfels over de zuiverheid van de benaming vanwege de eenzijdige achtergrond van de sprekers met betrekking tot de onderwerpen.

quote:
Als je dan toch je tijd hier verspilt kun je net zo goed die vraag gewoon eens beantwoorden
:')
pi_130199209
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 15:21 schreef Jappie het volgende:

[..]

Reken er maar op dat mijn oorspronkelijke kritiek exact dat was wat ik heb uitgelegd, ik had mijn ernstige twijfels over de zuiverheid van de benaming vanwege de eenzijdige achtergrond van de sprekers met betrekking tot de onderwerpen.

[..]

Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_130200058
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 23:12 schreef falling_away het volgende:
Ik had het nagevraagd op hun facebook pagina en kreeg dit antwoord:

volgende vrijdag begint de ticketverkoop. Alle informatie zal hieromtrent op deze pagina verschijnen.

https://www.facebook.com/denkgelag
Deze had ik helemaal gemist. We houden hem in de gaten! ^O^
pi_130670675
quote:
Door de grote interesse in het debat op 17/10 over de grenzen van de wetenschap met Daniel Dennett, Lawrence Krauss & Massimo Pigliucci zijn we op zoek gegaan naar een grotere zaal. Het debat zal doorgaan in het prachtige auditorium Leon De Meyer, UFO van de Universiteit Gent en wordt gemodereerd door Maarten Boudry. Morgenavond start de ticketverkoop!
Bron: facebook.
pi_130690119
Tickets zijn nu te koop!

http://698313de8566.fikke(...)UiJjiDjJgTw.facebook

kosten 16 euro pp
Alpha kenny one
pi_130750167
Zojuist kaarten besteld! 8-)
  maandag 2 september 2013 @ 19:53:38 #32
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_130752446
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:06 schreef Molurus het volgende:
Zojuist kaarten besteld! 8-)
Gratz!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_130753265
Ha nu Kijkertje en Special K nog.. hebben we een herhaling van de vorige meet.. Special K krijgt nog een biertje van me trouwens :P
Alpha kenny one
pi_130756493
Kijkertje komt ook natuurlijk! *O*
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 3 september 2013 @ 05:29:24 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_130768247
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:08 schreef falling_away het volgende:
Ha nu Kijkertje en Special K nog.. hebben we een herhaling van de vorige meet.. Special K krijgt nog een biertje van me trouwens :P
Sorry jongens, ik ben in het buitenland tot begin januari. Was er graag bij geweest! :'(
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_130934217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 05:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Sorry jongens, ik ben in het buitenland tot begin januari. Was er graag bij geweest! :'(
Maar het is ook in het buitenland. :P

Nou ja, helaas. Jammer dat je er niet bij kunt zijn.
  zondag 8 september 2013 @ 04:35:04 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_130939196
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 00:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Maar het is ook in het buitenland. :P
Buitenland is voor mij buiten Europa.. ver ver buiten Europa ;)

quote:
Nou ja, helaas. Jammer dat je er niet bij kunt zijn.
Ik hoor graag hoe het ging maar dat zal in dit topic wel uitgebreid aan bod komen :)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_132189148
Nog een paar daagjes te gaan. Het evenement is inmiddels uitverkocht!
Het wordt ongetwijfeld een heel interessante avond na een leuk dagje Gent (mijn eerste keer in die stad).
Alpha kenny one
pi_132191251
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 14:26 schreef falling_away het volgende:

Het wordt ongetwijfeld een heel interessante avond na een leuk dagje Gent (mijn eerste keer in die stad).
Ik ben er twee keer geweest in verband met een schaaktoernooi. Dat valt jaarlijks samen met de Gentse feesten. De stad is dan volledig afgeladen met mensen en er spelen overal bandjes.

Hoe dan ook, het is een prachtige stad! Mocht het weer het toelaten dan raad ik je aan om wat eerder te komen en gewoon de stad even te bekijken.

Het gaat zeker een leuke avond worden! *O*
pi_132194841
Bovendien is er vanaf half 7 een signeer-sessie!

http://698313de8566.fikke(...)ss-massimo-pigliucci
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_132211670
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe dan ook, het is een prachtige stad! Mocht het weer het toelaten dan raad ik je aan om wat eerder te komen en gewoon de stad even te bekijken.

Het gaat zeker een leuke avond worden! *O*
Ja het is zeker ons plan om vroeg in de middag richting Gent te vertrekken en eerst de stad een beetje te bezichtigen en een hapje te eten. Ik ben benieuwd!
Alpha kenny one
pi_132273023
Net 2 handtekeningen gescoord, nu goede plaatsen in een propvolle zaal. Begint bijna!
pi_132284187
Zo, wij zijn weer veilig thuis. :)

Vooraf nog even het lam gods bekeken (en natuurlijk de rest van de Sint-Baafskathedraal, prachtig), en gegegeten op het plein daarvoor.

Het debat was wel een beetje 'we zijn het roerend met elkaar eens', maar desalniettemin was het erg de moeite waard. Vooral de discussie ten aanzien van 'wat is wetenschap nu eigenlijk?' en 'bestaat er zoiets als niet-wetenschappelijke kennis?' vond ik erg interessant.

Dennett gaf daar als voorbeeld 'er bestaat geen grootste priemgetal, is dat nu empirische kennis?'. Krauss vond van wel, Dennett niet - maar dat leek toch vooral een kwestie van definities.

Ik was ook wel plezierig verrast door Pigliucci. Had nog nooit van de man gehoord, maar hij had toch een heel heldere kijk op de onderwerpen.

Al met al een zeer geslaagde avond! Hopelijk zien we het geheel binnenkort online. (Er zijn video-opnames gemaakt, maar of en wanneer die online komen leek niemand echt te weten.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 18-10-2013 12:39:57 ]
pi_132286240
Ook ik heb eerst een paar uurtjes genoten van de stad Gent, daar wil ik zeker nog eens terug!
Verder ben ik het volledig met Molerus eens. Het was zeker geen debat op het scherpst van de snede maar toch zeker interesasant. Het heeft mij ook wel wat nieuwe inzichten gegeven in wat voor rol fylosofie heeft in de wetenschap.

Ik had vooraf al wat video's bekeken op Youtube van die Pigliucci dus ik wist wel dat hij ook een interessante gast zou zijn. Na gisteren denk ik dat ik zeker ook eens een van zijn boeken ga lezen.

En ik hoop inderdaad ook dat we het online te zien krijgen want de cameraman stond de hele avond recht voor mijn neus waardoor ik niet zo veel heb kunnen zien helaas.
Alpha kenny one
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:11:59 #45
390547 Brabke
er is meer...
pi_132287561
-Wetenschappen kunnen misschien al heel veel; maar weten daarom nog niet heel veel, en zeker niet alles ...
pi_132950745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 00:57 schreef Molurus het volgende:
Ah, het staat op youtube!!
Heeft mij vannacht twee uur slaap gekost. Was leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')