Dat gebied wel ja, de factie zelf niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:10 schreef BurnaBoy het volgende:
Religeuze oorlogen zijn een PITA.
Halve land is protestants maar de rest 'bekeert' zich niet snel genoeg dus kan ik ook niet statereligion omgooien![]()
Aan de andere kant wel grappig hoe bepaalde landen helemaal inzakken omdat geen groot genoeg leger of teveel oorlog voeren met andere landen enzo.
Tevens
[ afbeelding ]
Protestantse Papal State in Hamburg
Lijkt me dat ze dan drie gebieden hebben, want de hoofdstad kan je normaliter niet eisen bij vredesbesprekingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ik heb een vraag of misschien dat het een bug is:
Bij vrede sluiten kon ik kiezen voor annexation voor 100% warscore..
Of ik kon kiezen om hun gebiedjes (2 stuks) apart over te nemen (wat dus hetzelfde als annexation zou betekenen) en daarbij kon ik ook nog geld eisen. Bij de eerste optie kon dat weer niet. Wat zou verder het verschil zijn tussen deze 2 opties van vrede sluiten?
Ah misschien kwam het omdat het ook een vassal was van Japan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze dan drie gebieden hebben, want de hoofdstad kan je normaliter niet eisen bij vredesbesprekingen.
Ik heb anhalt als denemarken veroverdquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Anhalt![]()
[ afbeelding ]
In 1480 al? Damn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Anhalt![]()
[ afbeelding ]
Dan is de game dus wel vrij gemakkelijk als je kan expanden binnen het HRE. In EU3 is dit vrijwel onmogelijk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Anhalt![]()
[ afbeelding ]
Gaat vrij lastig merk ik nu. Lukt wel maar HRE heeft een Casus Belli op je en iedereen krijgt erg snel de "Aggressive" modifier. Heb twee gebieden gepakt en de buren staan al op -90.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan is de game dus wel vrij gemakkelijk als je kan expanden binnen het HRE. In EU3 is dit vrijwel onmogelijk.
Zolang je gewoon een casus belli gebruikt krijg je (als je zelf ook in de HRE zit) de HRE niet op je dak hoor. Sowieso alleen gebieden pakken waar je claims/cores op hebt, anders wordt het allemaal erg nasty met unlawful territory en AE. Op een gegeven moment ben je sterk genoeg om al je buren in je eentje te verslaan en dan kan je eindelijk wat vrijer spelen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Gaat vrij lastig merk ik nu. Lukt wel maar HRE heeft een Casus Belli op je en iedereen krijgt erg snel de "Aggressive" modifier. Heb twee gebieden gepakt en de buren staan al op -90.
Ja is dat zo? Zit er over na te denken om een republiek te worden maar twijfel of het het waard is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:31 schreef Euribob het volgende:
Merk ook wel dat ik het echt verschrikkelijk makkelijk vind om met een republiek aan genoeg monarch-points te komen, gewoon een overload aan alles als je steeds de ruler pakt die je nodig hebt.
Ja, en als je hem dan her verkiest wordt hij 5-2-2 en als je dat nogmaals doet wordt hij 6-3-3.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:37 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ja is dat zo? Zit er over na te denken om een republiek te worden maar twijfel of het het waard is.
Je kreeg toch altijd een 4-1-1 leader (de 4 waar jij hem wilt) dat lijkt me slechter dan de gemiddelde monarch.
Oke interessant, misschien maar proberen met de langste cyclus (nobel d8 ik).quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, en als je hem dan her verkiest wordt hij 5-2-2 en als je dat nogmaals doet wordt hij 6-3-3.
Het enige nadeel is republican tradition, die gaat als je dezelfde ruler kiest omlaag waardoor je stability-costs ook omhoog gaan, maar dat is dan ook echt alles.
Er komt per verkiezingsperiode 4 bij en als je dezelfde ruler kiest gaat er 10 af (en er zijn ook nog wat events die je al dan niet de keuze geven om je republican tradition te verkwanselen).quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:42 schreef Krediax het volgende:
[..]
Oke interessant, misschien maar proberen met de langste cyclus (nobel d8 ik).
Ik las op het paradox forum dat je absoluut niet onder de 50 moet komen
Per verkiezing periode? niet gewoon 1 per jaar ofzo?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Er komt per verkiezingsperiode 4 bij en als je dezelfde ruler kiest gaat er 10 af (en er zijn ook nog wat events die je al dan niet de keuze geven om je republican tradition te verkwanselen).
Volgens mij is het zo dat je bij 100 een revolt risk van -3 hebt en bij 0 een van +3, dus vijftig zal dan wel het break-even point zijn.
Succes in ieder geval.
Verkiezingsperiode = 4 jaar, dus 1 per jaar.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:55 schreef Krediax het volgende:
[..]
Per verkiezing periode? niet gewoon 1 per jaar ofzo?
Maar met nobel is het toch 8 jaar?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Verkiezingsperiode = 4 jaar, dus 1 per jaar.
Snap ik hoor, grootste probleem is niet de Keizer maar de buren terwijl jij je Aggressive Expansion modifier onder controle probeert te houden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zolang je gewoon een casus belli gebruikt krijg je (als je zelf ook in de HRE zit) de HRE niet op je dak hoor. Sowieso alleen gebieden pakken waar je claims/cores op hebt, anders wordt het allemaal erg nasty met unlawful territory en AE. Op een gegeven moment ben je sterk genoeg om al je buren in je eentje te verslaan en dan kan je eindelijk wat vrijer spelen.
Ja, maar ik weet niet zeker of zij evenveel RT krijgen per jaar als een normale republiek.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:05 schreef Krediax het volgende:
[..]
Maar met nobel is het toch 8 jaar?
Relaties met Oostenrijk opwaarderen en jezelf toevoegen aan de HRE?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oooooh wacht even![]()
Ik speelde altijd met Oost-Friesland, kwam er net pas achter dat die niet bij het HRE horen
Ja al gedaan. Coalities overal, overalquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Relaties met Oostenrijk opwaarderen en jezelf toevoegen aan de HRE?
En, al getest? Vond het een stuk minder dan WoTR qua graphics en physics.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:34 schreef BurnaBoy het volgende:
Vandaag een mailtje over War of the Roses opvolger in Alpha test.
Beetje kort. Al die gevechten/matches zijn maar 10 kills ofzo. Ik ben weer terug naar M&B Warband. tegen de AI vechten is leuker als tegen mensen moeten klooien.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:55 schreef Chef_M het volgende:
[..]
En, al getest? Vond het een stuk minder dan WoTR qua graphics en physics.
Heb je je RT gewoon te ver laten zakken of kwam dat omdat je Italië gevormd had?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:35 schreef spiegelspel het volgende:
Ik heb eindelijk met Venetië Italië gevormd.
Alleen ik kan wss minimaal 10 jaar geen oorlog voeren, omdat Frankrijk mij in een oorlog heeft gestuurd tegen Spanje en Oostenrijk.![]()
Ow en ik ben geen republiek meer dat vind ik ook jammer.
[ afbeelding ]
Polen heeft gelijk in het begin een missie om de Teutonen tot zijn vazalstaat te maken, waardoor 'ie in het begin van het spel 3 vazalstaten kan annexeren en mogelijk Litouwen ook nog eens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:11 schreef Gatenkaas het volgende:
Heeft iemand tips voor TO? Om het een of ander krijg ik altijd erg snel oorlog met Polen, wat ik niet kan winnen.
Overigens, waar kun je AE checken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kwam doordat ik Italië gevormd had. Het voordeel was dat ik mijn revols risk met 1 omlaag gaat. het nadeel is dat ik veel minder inkomsten heb doordat ik andere bonussen hebquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heb je je RT gewoon te ver laten zakken of kwam dat omdat je Italië gevormd had?
Ik zou het oplossen met diplomatie. Kijk of iemand een coalition tegen Polen heeft en join diequote:Op zondag 25 augustus 2013 16:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Moet ik mijn verdediging gaan voorbereiden en versterken aan de grens met Polen?
[ link | afbeelding ]
Polen had mij de oorlog verklaard om de provincie Silistria. Ze wonnen een aantal van mijn provincies aan de Europese zijde van mijn rijk, inclusief mijn hoofdstad Constantinopel. De Bospuros was geblokkeerd met schepen en hun vloot (inclusief hun zes allies) waren sterker dan mijn vloot. Hierdoor kon ik niet met mijn legers naar het Europese deel van mijn land. Ik ging er al rekening mee houden dat ik de oorlog zou verliezen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:13 schreef spiegelspel het volgende:
[..]
Ik zou het oplossen met diplomatie. Kijk of iemand een coalition tegen Polen heeft en join die
Zo even wat onderzoek over republieken:quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet niet zeker of zij evenveel RT krijgen per jaar als een normale republiek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |