Dat gebied wel ja, de factie zelf niet.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:10 schreef BurnaBoy het volgende:
Religeuze oorlogen zijn een PITA.
Halve land is protestants maar de rest 'bekeert' zich niet snel genoeg dus kan ik ook niet statereligion omgooien![]()
Aan de andere kant wel grappig hoe bepaalde landen helemaal inzakken omdat geen groot genoeg leger of teveel oorlog voeren met andere landen enzo.
Tevens
[ afbeelding ]
Protestantse Papal State in Hamburg
Lijkt me dat ze dan drie gebieden hebben, want de hoofdstad kan je normaliter niet eisen bij vredesbesprekingen.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ik heb een vraag of misschien dat het een bug is:
Bij vrede sluiten kon ik kiezen voor annexation voor 100% warscore..
Of ik kon kiezen om hun gebiedjes (2 stuks) apart over te nemen (wat dus hetzelfde als annexation zou betekenen) en daarbij kon ik ook nog geld eisen. Bij de eerste optie kon dat weer niet. Wat zou verder het verschil zijn tussen deze 2 opties van vrede sluiten?
Ah misschien kwam het omdat het ook een vassal was van Japan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze dan drie gebieden hebben, want de hoofdstad kan je normaliter niet eisen bij vredesbesprekingen.
Ik heb anhalt als denemarken veroverdquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Anhalt![]()
[ afbeelding ]
In 1480 al? Damn.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Anhalt![]()
[ afbeelding ]
Dan is de game dus wel vrij gemakkelijk als je kan expanden binnen het HRE. In EU3 is dit vrijwel onmogelijk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:35 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Anhalt![]()
[ afbeelding ]
Gaat vrij lastig merk ik nu. Lukt wel maar HRE heeft een Casus Belli op je en iedereen krijgt erg snel de "Aggressive" modifier. Heb twee gebieden gepakt en de buren staan al op -90.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan is de game dus wel vrij gemakkelijk als je kan expanden binnen het HRE. In EU3 is dit vrijwel onmogelijk.
Zolang je gewoon een casus belli gebruikt krijg je (als je zelf ook in de HRE zit) de HRE niet op je dak hoor. Sowieso alleen gebieden pakken waar je claims/cores op hebt, anders wordt het allemaal erg nasty met unlawful territory en AE. Op een gegeven moment ben je sterk genoeg om al je buren in je eentje te verslaan en dan kan je eindelijk wat vrijer spelen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Gaat vrij lastig merk ik nu. Lukt wel maar HRE heeft een Casus Belli op je en iedereen krijgt erg snel de "Aggressive" modifier. Heb twee gebieden gepakt en de buren staan al op -90.
Ja is dat zo? Zit er over na te denken om een republiek te worden maar twijfel of het het waard is.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:31 schreef Euribob het volgende:
Merk ook wel dat ik het echt verschrikkelijk makkelijk vind om met een republiek aan genoeg monarch-points te komen, gewoon een overload aan alles als je steeds de ruler pakt die je nodig hebt.
Ja, en als je hem dan her verkiest wordt hij 5-2-2 en als je dat nogmaals doet wordt hij 6-3-3.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:37 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ja is dat zo? Zit er over na te denken om een republiek te worden maar twijfel of het het waard is.
Je kreeg toch altijd een 4-1-1 leader (de 4 waar jij hem wilt) dat lijkt me slechter dan de gemiddelde monarch.
Oke interessant, misschien maar proberen met de langste cyclus (nobel d8 ik).quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:39 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, en als je hem dan her verkiest wordt hij 5-2-2 en als je dat nogmaals doet wordt hij 6-3-3.
Het enige nadeel is republican tradition, die gaat als je dezelfde ruler kiest omlaag waardoor je stability-costs ook omhoog gaan, maar dat is dan ook echt alles.
Er komt per verkiezingsperiode 4 bij en als je dezelfde ruler kiest gaat er 10 af (en er zijn ook nog wat events die je al dan niet de keuze geven om je republican tradition te verkwanselen).quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:42 schreef Krediax het volgende:
[..]
Oke interessant, misschien maar proberen met de langste cyclus (nobel d8 ik).
Ik las op het paradox forum dat je absoluut niet onder de 50 moet komen
Per verkiezing periode? niet gewoon 1 per jaar ofzo?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:46 schreef Euribob het volgende:
[..]
Er komt per verkiezingsperiode 4 bij en als je dezelfde ruler kiest gaat er 10 af (en er zijn ook nog wat events die je al dan niet de keuze geven om je republican tradition te verkwanselen).
Volgens mij is het zo dat je bij 100 een revolt risk van -3 hebt en bij 0 een van +3, dus vijftig zal dan wel het break-even point zijn.
Succes in ieder geval.
Verkiezingsperiode = 4 jaar, dus 1 per jaar.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:55 schreef Krediax het volgende:
[..]
Per verkiezing periode? niet gewoon 1 per jaar ofzo?
Maar met nobel is het toch 8 jaar?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:04 schreef Euribob het volgende:
[..]
Verkiezingsperiode = 4 jaar, dus 1 per jaar.
Snap ik hoor, grootste probleem is niet de Keizer maar de buren terwijl jij je Aggressive Expansion modifier onder controle probeert te houden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:29 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zolang je gewoon een casus belli gebruikt krijg je (als je zelf ook in de HRE zit) de HRE niet op je dak hoor. Sowieso alleen gebieden pakken waar je claims/cores op hebt, anders wordt het allemaal erg nasty met unlawful territory en AE. Op een gegeven moment ben je sterk genoeg om al je buren in je eentje te verslaan en dan kan je eindelijk wat vrijer spelen.
Ja, maar ik weet niet zeker of zij evenveel RT krijgen per jaar als een normale republiek.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:05 schreef Krediax het volgende:
[..]
Maar met nobel is het toch 8 jaar?
Relaties met Oostenrijk opwaarderen en jezelf toevoegen aan de HRE?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oooooh wacht even![]()
Ik speelde altijd met Oost-Friesland, kwam er net pas achter dat die niet bij het HRE horen
Ja al gedaan. Coalities overal, overalquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Relaties met Oostenrijk opwaarderen en jezelf toevoegen aan de HRE?
En, al getest? Vond het een stuk minder dan WoTR qua graphics en physics.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:34 schreef BurnaBoy het volgende:
Vandaag een mailtje over War of the Roses opvolger in Alpha test.
Beetje kort. Al die gevechten/matches zijn maar 10 kills ofzo. Ik ben weer terug naar M&B Warband. tegen de AI vechten is leuker als tegen mensen moeten klooien.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 20:55 schreef Chef_M het volgende:
[..]
En, al getest? Vond het een stuk minder dan WoTR qua graphics en physics.
Heb je je RT gewoon te ver laten zakken of kwam dat omdat je Italië gevormd had?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 23:35 schreef spiegelspel het volgende:
Ik heb eindelijk met Venetië Italië gevormd.
Alleen ik kan wss minimaal 10 jaar geen oorlog voeren, omdat Frankrijk mij in een oorlog heeft gestuurd tegen Spanje en Oostenrijk.![]()
Ow en ik ben geen republiek meer dat vind ik ook jammer.
[ afbeelding ]
Polen heeft gelijk in het begin een missie om de Teutonen tot zijn vazalstaat te maken, waardoor 'ie in het begin van het spel 3 vazalstaten kan annexeren en mogelijk Litouwen ook nog eens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 21:11 schreef Gatenkaas het volgende:
Heeft iemand tips voor TO? Om het een of ander krijg ik altijd erg snel oorlog met Polen, wat ik niet kan winnen.
Overigens, waar kun je AE checken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kwam doordat ik Italië gevormd had. Het voordeel was dat ik mijn revols risk met 1 omlaag gaat. het nadeel is dat ik veel minder inkomsten heb doordat ik andere bonussen hebquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Heb je je RT gewoon te ver laten zakken of kwam dat omdat je Italië gevormd had?
Ik zou het oplossen met diplomatie. Kijk of iemand een coalition tegen Polen heeft en join diequote:Op zondag 25 augustus 2013 16:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Moet ik mijn verdediging gaan voorbereiden en versterken aan de grens met Polen?
[ link | afbeelding ]
Polen had mij de oorlog verklaard om de provincie Silistria. Ze wonnen een aantal van mijn provincies aan de Europese zijde van mijn rijk, inclusief mijn hoofdstad Constantinopel. De Bospuros was geblokkeerd met schepen en hun vloot (inclusief hun zes allies) waren sterker dan mijn vloot. Hierdoor kon ik niet met mijn legers naar het Europese deel van mijn land. Ik ging er al rekening mee houden dat ik de oorlog zou verliezen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 00:13 schreef spiegelspel het volgende:
[..]
Ik zou het oplossen met diplomatie. Kijk of iemand een coalition tegen Polen heeft en join die
Zo even wat onderzoek over republieken:quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet niet zeker of zij evenveel RT krijgen per jaar als een normale republiek.
Die ja, ik had hem al gespot. Grandioos idee is dat.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:34 schreef Krediax het volgende:
[..]
En dan om af te sluiten:
Novgorod![]()
Frankfurt Krankfurt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:31 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Ga er dik mee, ben inmiddels de alpha in het HRE (hoewel geen hond op een Protestant wil stemmen) en blijf maar vazallen binnenharken
![]()
Hessen Hasser [ afbeelding ]
Rusland Pusland.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:33 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Boergondië Hoergondië
Alright, die was niet zo heel sterk.
Hans Kazan.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:39 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Polen Mongolen
Nee, net niet.
Venice Penice.quote:Op maandag 26 augustus 2013 23:44 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Dulkadir Hulkadir.
Dat is hem, ik voel het.
Dan liep je qua tech al flink achter en als je nu niet meer kan techen ga je het heel lastig krijgen. In mijn novgorod spel liep ik 2 military levels achter op muskovy (jou dusquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:34 schreef Gatenkaas het volgende:
Het ging zo lekker, maar heb mezelf lamgeslagen door voor westernization te kiezen. Kan nu mijn mercs niet meer maintainen plus ik krijg een flinke coalitie op m'n dak. Bovendien kan ik nu uberhaupt niet techen waardoor ik gigantisch achterloop.
[ afbeelding ]
Iemand tips? M'n verlies nemen en hopen dat de coalitie uit elkaar valt om vervolgens te techen?
Wow, das kut. Westernization is het dus echt niet waardquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:44 schreef Gatenkaas het volgende:
Nou omdat ik aan het westernizen ben zijn mijn military punten regelmatig op -100 en kan ik er dus uberhaupt niet in investeren. Westernization zelf begint pas als ik weer een positieve stability heb, wat weer admin punten kost zodat ik dat niet aan ideas kan besteden.. Al met al een flinke valkuil.
Je kan ook pas verwesteren als je stability op 3 is, waarna het gelijk op -3 staat. Bovendien komt door westernization er een 200% extra prijs op je stab boost. Als ik dat vooraf wist in mijn ironman game had ik er wel een poos mee gewacht.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:46 schreef Krediax het volgende:
[..]
Wow, das kut. Westernization is het dus echt niet waard
Dan kost het ongeveer 300 adm punten per level? dus 1200 om op +1 te komen. 1550 voor + 2 en 1950 voor +3? Met 3 per maand doe je daar dan 650 maanden oftewel 54 jaar overquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 13:47 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Je kan ook pas verwesteren als je stability op 3 is, waarna het gelijk op -3 staat. Bovendien komt door westernization er een 200% extra prijs op je stab boost. Als ik dat vooraf wist in mijn ironman game had ik er wel een poos mee gewacht.
Haha wel chill iig 5 jaar een truce.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:07 schreef Gatenkaas het volgende:
Wat is de AI toch dom. Ik bied de coalitie aan dat ik Pskov en Yaroslav vrijlaat als vazal, waarna ik vervolgens een RM en alliance met ze aanga waardoor ik ze nu weer kan vassaliseren.
Hoe dan ook, gevaar op de korte termijn is voorbij.
Wat voor events?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Volgens mij is westernizen enkel interessant voor die staten die techcost van 150% of meer hebben. Vind het in mijn Ottomans game ook totaal niet nodig om te doen met techcost van 125%, hoewel ik voor allerlei events mijn techcost soms al onder de 100 % krijg. En nog loop ik vooral bij Military er tegen aan loop dat ik een penalty krijg omdat ik zoveel jaar voor loop.
Als je ze vrijlaat als vazal waarom moet je ze dan weer vassaliseren? Of bedoel je annexeren?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:07 schreef Gatenkaas het volgende:
Wat is de AI toch dom. Ik bied de coalitie aan dat ik Pskov en Yaroslav vrijlaat als vazal, waarna ik vervolgens een RM en alliance met ze aanga waardoor ik ze nu weer kan vassaliseren.
Hoe dan ook, gevaar op de korte termijn is voorbij.
Ik denk dat hij bedoeld dat ze zijn vassels waren, in en als eis van de oorlog moest hij de vasilization (ofzo) beëindigen. Omdat hij goede relaties met ze had accepteerden ze zijn verzoeken tot RM en alliance (onafhankelijk land) en dan kan je voorstellen dat ze jouw vassel worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 14:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Als je ze vrijlaat als vazal waarom moet je ze dan weer vassaliseren? Of bedoel je annexeren?
Nou ja, binnen het HRE ben ik met gemak de sterkste, hoor. Maar ik ben protestant voor de tech bonus en de electors zijn allemaal katholiek dus keizer worden zit er niet in.quote:
Nou valt dat ook wel mee hoor, ik heb in mijn eigen game met denemarken de hele Lubeck trade zone in mijn handen nu, en daarvoor heb ik ook flink wat oorlog gevoerd met de halve HRE. Ook met HRE leider Bohemia die best wel groot is, tig waarschuwingen maar bang zijn homaarquote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Wat dat aangaat kan de AI nog wel een poetsbeurtje gebruiken.
Oostenrijk is de enige die nog een klein beetje in de buurt komt binnen het HRE, da's eigenlijk hun enige hoop. Savoy kan brullen wat hij wil, ik luister toch niet. Met Oostenrijk zou ik nog wat voorzichtiger zijn.
Nou ja, zit er verder niet mee ofzo.
increased innovative is er één van.quote:
Nou ja, in dit geval specifiek omdat Oostenrijk ook echt groot is (veel in Italië) en we een flinke grens delen. Zou gewoon pittig zijn.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:25 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Nou valt dat ook wel mee hoor, ik heb in mijn eigen game met denemarken de hele Lubeck trade zone in mijn handen nu, en daarvoor heb ik ook flink wat oorlog gevoerd met de halve HRE. Ook met HRE leider Bohemia die best wel groot is, tig waarschuwingen maar bang zijn homaar
Bedoel je gewoon de innovation national idea?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 20:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
increased innovative is er één van.
Geeft -/- 1 % missionary strength en -/- 5 % technology cost
Nee, dit is een event dat ik regelmatig krijg. Weet even niet hoe het event heet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:36 schreef Krediax het volgende:
[..]
Bedoel je gewoon de innovation national idea?
En ik was nog wel zo blij met mijn Novgorodisch Rusland.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:40 schreef Krediax het volgende:
Ik presenteer u mijn Novgorod
[ link | afbeelding ]
Ben zelfs van western tech groep, had een paar jaar niks te doen dus dacht ik laat ik dat maar doen(duurde ongeveer 10 jaar, gelukkig had ik voorbereiding getroffen, lvl 3 amd advisor en lvl 6-6-6 ruler, 0 overextension)
constant mijn leader herkiezen geeft me denk ik een gemiddelde leader van 5-5-5 dus ik heb punten over. Loop al weer bijna gelijk met tech en met military zelfs al voor.
Next target: Polen!
Allen jammer dat mijn laptop het bijna niet meer aan kan, spel gaat steeds trager
Wat mij opviel in europa (ik heb daar dus echt niks meer te maken!) is dat frankrijk bijna niets is, spanje en portugal de dienst uit maken (redelijk historisch) en bovenal Nederland is gevormd!Oostenrijk is Niks en schotland is de HRE.... ja het is een zootje.
Volgens mij krijg je dat event als je het innovation-idea slot geopend hebt, klopt dat?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, dit is een event dat ik regelmatig krijg. Weet even niet hoe het event heet.
Oh dat zou kunnen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:22 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je dat event als je het innovation-idea slot geopend hebt, klopt dat?
Wait wat? je houd de NI van novgorod als je rusland world?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
En ik was nog wel zo blij met mijn Novgorodisch Rusland.![]()
[ afbeelding ]
Als Rusland is het trouwens veel voordeliger om te westernisen, je krijgt dan namelijk een missie om je hoofdstad naar Neva te verplaatsen (met bijbehorende basetax) en =3 stab.
En ik heb al mijn NI's nog.
Jep, als je het spel herlaadt staat er wel dat je Russian ideas hebt, maar in het spel zelf blijf je gewoon de NI's van Novgorod houden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:30 schreef Krediax het volgende:
[..]
Wait wat? je houd de NI van novgorod als je rusland world?
Dat kan/kon ik al tijden namelijkexpres niet gedaan omdat ik mijn +1 republic tradition niet kwijt wil.
Pff dat had ik wel eerder willen weten, had ik gewoon claims op heel ruslandquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jep, als je het spel herlaadt staat er wel dat je Russian ideas hebt, maar in het spel zelf blijf je gewoon de NI's van Novgorod houden.
Hoe hoog is jouw income?
Zeg ook meteen even je ideas, ben benieuwd.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:37 schreef Krediax het volgende:
[..]
Pff dat had ik wel eerder willen weten, had ik gewoon claims op heel rusland
Dan kon ik gewoon door iedereen heen walsen![]()
Income moet ik even kijken, kom ik zo op terug (ff rusland vormen dan)
112.29 met -1 stabilityquote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zeg ook meteen even je ideas, ben benieuwd.
112, met alle uitgaven er al af?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:50 schreef Krediax het volgende:
[..]
112.29 met -1 stability
Gewoon 2 prive trade nodesNovgorod trade node geeft me 13.08
![]()
Mijn ideaen zijn, in volgorde van gekozen, offensive, economic, diplomatic, plutocratic (of hoe je dat spelt) en innovative, de eerste 4 hele maal vol (moest toch wat met mijn punten voor westernization) en innovative helemaal leeg, heb mijn punten nu nodig om weer bij te benenVolgende word denk ik quality, altijd handig om te hebben.
Volgende keer doe ik de ideeen wel anders, plutocratic is beter dan ik had verwacht, de eerste 2 zijn wat minder maar daarna is het echt goed. Dus dan zou ik offensive, plutocratic, diplomatic, economic/innovative doen.
Ha dat zou wel chill zijn nee zonder uitgaven, met uitgaven (50% land en 0% vloot) zit ik nu op +18.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
112, met alle uitgaven er al af?![]()
Ik heb Plutocratic -> Innovative -> Trade -> Quality en nu ga ik voor Economic denk ik.![]()
Ik ben van plan om Oekraine plus Crimea te pakken en daarna helemaal door te stoten tot China, en dan heb ik met een beetje geluk de hele trade node van Ippon tot Novgorod te pakken.
Ik ben nu expres aan het achterlopen in tech zodat ik kan gaan westernisen, zit nu dan ook op een monthly balance van 70..quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:05 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ha dat zou wel chill zijn nee zonder uitgaven, met uitgaven (50% land en 0% vloot) zit ik nu op +18.
Ik dacht even dat Plutocratic een diplo idee was maar dat helemaal niet zo
Dus dan inderdaad eerst plutocratic. Ik denk dat Plutocratic, diplo, economic/innovative.
Damn das een goede combi! Plutocratic verhoogt je production en geeft je een extra merchant en verlaagd je revolt rist en verlaagd tech cost. Dan diplo voor extra diplomat en claims/cores. Innovative/economic voor tech/eco.
Ja dat word hem, vrijdag maar mee beginnenhopelijk net zo`n goede start als met dit spel, livonian order was vroeg in het spel in oorlog met brandenburg oid en had geen legers meer en heel weinig manpower, met andere woorden 3 provincies voor mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |