Bron: http://nos.nl/artikel/540(...)utomobiliste-13.htmlquote:Politie achtervolgt automobiliste (13)
In Oss heeft de politie een 13-jarig meisje aangehouden na een achtervolging. Ze reed in een auto en weigerde gehoor te geven aan stoptekens van de politie.
De politie kreeg gisteravond een melding dat het meisje de auto van een familielid zonder toestemming had meegenomen. Toen agenten haar zagen rijden, kreeg ze een stopteken, maar dat negeerde ze.
Achtervolging
Ook toen de politie naast het meisje ging rijden en haar te kennen gaf dat ze de auto aan de kant moest zetten, reed ze door. Na een achtervolging door meerdere straten werd ze in een scherpe bocht tot stoppen gedwongen.
Het meisje van 13 is op een politiebureau vastgezet.
Het is een schande! Levenslang opsluiten zeg ik je.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/540(...)utomobiliste-13.html
Je verzint het niet. Een compleet gebrek aan respect voor gezag. Gezag van zowel de ouders als de politie.
Nee joh, hooguit 40 uur schoffelen. We zouden wangedrag van jongeren eens tijdig en effectief corrigeren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een schande! Levenslang opsluiten zeg ik je.
schandalig inderdaad, mensen die zoiets durven zeggenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor generaliserende opmerking.
Ja, voor je het weet groeien ze uit naar koelbloedige moordenaars!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee joh, hooguit 40 uur schoffelen. We zouden wangedrag van jongeren eens tijdig en effectief corrigeren.
Dat zal zo'n vaart niet lopen, maar als je op je 13e al dit soort gedragsproblemen vertoont, dan is stevige correctie wel noodzakelijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, voor je het weet groeien ze uit naar koelbloedige moordenaars!
In de puberteit tonen legio jongeren dergelijk 'rebels' gedrag, ik wie niet direct wat hier nou zo buitengewoon aan zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal zo'n vaart niet lopen, maar als je op je 13e al dit soort gedragsproblemen vertoont, dan is stevige correctie wel noodzakelijk.
Fred Teeven in de dop dit hoor, godsamme man.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal zo'n vaart niet lopen, maar als je op je 13e al dit soort gedragsproblemen vertoont, dan is stevige correctie wel noodzakelijk.
Het hoort bij de leeftijd. Net zoals het effectief afleren ervan er ook bijhoort.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:52 schreef Reya het volgende:
[..]
In de puberteit tonen legio jongeren dergelijk 'rebels' gedrag, ik wie niet direct wat hier nou zo buitengewoon aan zou moeten zijn.
Ja, ik pak inderdaad liever door dan maar een beetje slap aanmodderen. Vaak worden de gedragsproblemen dan veel groter en de vergrijpen ernstiger. Ik doe liever NU wat dan eerst jarenlang falen in de aanpak.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Fred Teeven in de dop dit hoor, godsamme man.
Dat klopt, ik zou ook niet pleiten om dit onbestraft te laten. Een instantie als Bureau HALT is in het bijzonder opgericht om dergelijke vergrijpen te behandelen, en dit vergrijp lijkt me op het oog direct in de doelgroep vallen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het hoort bij de leeftijd. Net zoals het effectief afleren ervan er ook bijhoort.
Bij mijn weten is bureau HALT er speciaal voor kinderen tot 12 jaar. Dit meisje is 13 jaar. Lijkt me meer iets voor een jeugdrechter.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zou ook niet pleiten om dit onbestraft te laten. Een instantie als Bureau HALT is in het bijzonder opgericht om dergelijke vergrijpen te behandelen, en dit vergrijp lijkt me op het oog direct in de doelgroep vallen.
Twaalf tot achttien jaar, toch juist?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij mijn weten is bureau HALT er speciaal voor kinderen tot 12 jaar. Dit meisje is 13 jaar. Lijkt me meer iets voor een jeugdrechter.
Je hebt gelijk. Maar dat is dan misschien wel onderdeel van het probleem. Het probleem van de fluwelen-handschoen-aanpak en de gevolgen daarvan op langere termijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Twaalf tot achttien jaar, toch juist?
Heeft dat echt gevolgen op de lange termijn? Ik twijfel daaraan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar dat is dan misschien wel onderdeel van het probleem. Het probleem van de fluwelen-handschoen-aanpak en de gevolgen daarvan op langere termijn.
Met handschoenen raced het nou eenmaal fijner.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar dat is dan misschien wel onderdeel van het probleem. Het probleem van de fluwelen-handschoen-aanpak en de gevolgen daarvan op langere termijn.
Ja, dit meisje ontwikkelt zich tot een koelbloedige moordenaar. Let maar op: over 5 jaar rijdt ze meerdere mensen doodt terwijl ze aan het joyriden is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ehm nee. Onder 12 jaar kan je sowieso niet vervolgd worden. Van 12 tot 18 kan je een halt maatregel opgelegd krijgen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij mijn weten is bureau HALT er speciaal voor kinderen tot 12 jaar. Dit meisje is 13 jaar. Lijkt me meer iets voor een jeugdrechter.
Het ontwikkelt zich tot een losgeslagen hufter(in), maar zover laten wij het niet komen, want bij de 3e aantekening gaat ze linea recta naar een opvoedings-/werkkamp voor een periode van 1 tot 2 jaar. Aanpakken die hap!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dit meisje ontwikkelt zich tot een koelbloedige moordenaar. Let maar op: over 5 jaar rijdt ze meerdere mensen doodt terwijl ze aan het joyriden is.
Zo mag ik het horen!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Het ontwikkelt zich tot een losgeslagen hufter(in), maar zover laten wij het niet komen, want bij de 3e aantekening gaat ze linea recta naar een opvoedings-/werkkamp voor een periode van 1 tot 2 jaar. Aanpakken die hap!
Er kan van alles gebeuren, maar dat alles is niet gebeurd. Dan blijft het bij schattig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Yup, vooral als ze een bijvoorbeeld een kind aan gort rijdt
Mijn definitie van schattig is een straalbezopen vent die in zijn auto stapt en slingerend naar huis scheurt en toevallig niemand overhoop rijdtquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Er kan van alles gebeuren, maar dat alles is niet gebeurd. Dan blijft het bij schattig.
Sowieso zou het maar iemand uit Oss zijn.
Het is een dertienjarig meisje die aan het joyriden is. Niet een alcomobilist die iemand doodrijd. In jouw belevingswereld misschien hetzelfde, maar gelukkig ziet de wet (en mensen die wat meer verstand hebben) dat anders.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:20 schreef Jian het volgende:
[..]
Mijn definitie van schattig is een straalbezopen vent die in zijn auto stapt en slingerend naar huis scheurt en toevallig niemand overhoop rijdt
De wet, de wet,...... omg, wat een armoedig denker. Het zal voor de moeder wiens kind wordt doodgereden ook een hele opluchting zijn dat, dat is gebeurd door een 13-jarige joyrijder i.v.p. van door een dronken automobilist, denk je ook niet?!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is een dertienjarig meisje die aan het joyriden is. Niet een alcomobilist die iemand doodrijd. In jouw belevingswereld misschien hetzelfde, maar gelukkig ziet de wet (en mensen die wat meer verstand hebben) dat anders.
Welk doodgereden kind? Oh ja, die in je fantasiewereld.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:10 schreef Jian het volgende:
[..]
De wet, de wet,...... omg, wat een armoedig denker. Het zal voor de moeder wiens kind wordt doodgereden ook een hele opluchting zijn dat, dat is gebeurd door een 13-jarige joyrijder i.v.p. van door een dronken automobilist, denk je ook niet?!
Lul dan niet over een dronken automobilist die iemand doodrijdt terwijl ik het heb over eentje die toevallig niemand doodrijdt. Dyslexie of gewoon moeite met begrijpend lezen?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Welk doodgereden kind? Oh ja, die in je fantasiewereld.
Excuses, ik las iemand in plaats van niemand. Maar waar komt jouw obsessie met doodgereden kinderen vandaan?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Lul dan niet over een dronken automobilist die iemand doodrijdt terwijl ik het heb over eentje die toevallig niemand doodrijdt. Dyslexie of gewoon moeite met begrijpend lezen?
Nergens, ik maak slechts even een analogie op jouw definitie van schattig meer niet, als je die niet begrijpt is er misschien iemand in je omgeving die je hem kan uitleggen, succes daarmee.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:15 schreef nikk het volgende:
[..]
Excuses, ik las iemand in plaats van niemand. Maar waar komt jouw obsessie met doodgereden kinderen vandaan?
Analogie of een vals argument?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Nergens, ik maak slechts even een analogie op jouw definitie van schattig meer niet, als je die niet begrijpt is er misschien iemand in je omgeving die je hem kan uitleggen, succes daarmee.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
...
Een compleet gebrek aan respect voor gezag. Gezag van zowel de ouders als de politie.
Waar haal je het allemaal vandaan man.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
De politie kreeg gisteravond een melding dat het meisje de auto van een familielid zonder toestemming had meegenomen.
Mensen hebben een nogal wilde fantasie in dit topic.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:28 schreef trancethrust het volgende:
[..]
[..]
Waar haal je het allemaal vandaan man.
Als jij dingen steelt, cq. 'leent' van familieleden zonder dat je toestemming hebt, ben je volgens mij toch echt iets aan het doen dat je in de opvoeding niet van je ouders leert. Dit meisje heeft lak aan het ouderlijk gezag en ook lak aan de politie, getuige het feit dat ze weigerde te stoppen voor de politie en eerst moest worden klemgereden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:28 schreef trancethrust het volgende:
[..]
[..]
Waar haal je het allemaal vandaan man.
Ja, en? Was jij zo'n brave tiener? Ik niet iig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als jij dingen steelt, cq. 'leent' van familieleden zonder dat je toestemming hebt, ben je volgens mij toch echt iets aan het doen dat je in de opvoeding niet van je ouders leert. Dit meisje heeft lak aan het ouderlijk gezag en ook lak aan de politie, getuige het feit dat ze weigerde te stoppen voor de politie en eerst moest worden klemgereden.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/540(...)utomobiliste-13.html
Je verzint het niet. Een compleet gebrek aan respect voor gezag. Gezag van zowel de ouders als de politie.
Ik was een redelijk brave tiener, ja. En als ik dat niet was, zou ik achteraf gehoopt hebben dat ik op tijd gecorrigeerd was.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, en? Was jij zo'n brave tiener? Ik niet iig.
Dat kan zichzelf ook corrigeren. Niet dat een tiener geen straf verdient als hij/zij zich misdraagt, maar je kunt ook overdrijven..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik was een redelijk brave tiener, ja. En als ik dat niet was, zou ik achteraf gehoopt hebben dat ik op tijd gecorrigeerd was.
Ik zeg toch ook niet dat ze 10 jaar de bak in moet ofzo?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan zichzelf ook corrigeren. Niet dat een tiener geen straf verdient als hij/zij zich misdraagt, maar je kunt ook overdrijven..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |