Bron: http://nos.nl/artikel/540(...)utomobiliste-13.htmlquote:Politie achtervolgt automobiliste (13)
In Oss heeft de politie een 13-jarig meisje aangehouden na een achtervolging. Ze reed in een auto en weigerde gehoor te geven aan stoptekens van de politie.
De politie kreeg gisteravond een melding dat het meisje de auto van een familielid zonder toestemming had meegenomen. Toen agenten haar zagen rijden, kreeg ze een stopteken, maar dat negeerde ze.
Achtervolging
Ook toen de politie naast het meisje ging rijden en haar te kennen gaf dat ze de auto aan de kant moest zetten, reed ze door. Na een achtervolging door meerdere straten werd ze in een scherpe bocht tot stoppen gedwongen.
Het meisje van 13 is op een politiebureau vastgezet.
Het is een schande! Levenslang opsluiten zeg ik je.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/540(...)utomobiliste-13.html
Je verzint het niet. Een compleet gebrek aan respect voor gezag. Gezag van zowel de ouders als de politie.
Nee joh, hooguit 40 uur schoffelen. We zouden wangedrag van jongeren eens tijdig en effectief corrigeren.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is een schande! Levenslang opsluiten zeg ik je.
schandalig inderdaad, mensen die zoiets durven zeggenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor generaliserende opmerking.
Ja, voor je het weet groeien ze uit naar koelbloedige moordenaars!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee joh, hooguit 40 uur schoffelen. We zouden wangedrag van jongeren eens tijdig en effectief corrigeren.
Dat zal zo'n vaart niet lopen, maar als je op je 13e al dit soort gedragsproblemen vertoont, dan is stevige correctie wel noodzakelijk.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, voor je het weet groeien ze uit naar koelbloedige moordenaars!
In de puberteit tonen legio jongeren dergelijk 'rebels' gedrag, ik wie niet direct wat hier nou zo buitengewoon aan zou moeten zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal zo'n vaart niet lopen, maar als je op je 13e al dit soort gedragsproblemen vertoont, dan is stevige correctie wel noodzakelijk.
Fred Teeven in de dop dit hoor, godsamme man.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat zal zo'n vaart niet lopen, maar als je op je 13e al dit soort gedragsproblemen vertoont, dan is stevige correctie wel noodzakelijk.
Het hoort bij de leeftijd. Net zoals het effectief afleren ervan er ook bijhoort.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:52 schreef Reya het volgende:
[..]
In de puberteit tonen legio jongeren dergelijk 'rebels' gedrag, ik wie niet direct wat hier nou zo buitengewoon aan zou moeten zijn.
Ja, ik pak inderdaad liever door dan maar een beetje slap aanmodderen. Vaak worden de gedragsproblemen dan veel groter en de vergrijpen ernstiger. Ik doe liever NU wat dan eerst jarenlang falen in de aanpak.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Fred Teeven in de dop dit hoor, godsamme man.
Dat klopt, ik zou ook niet pleiten om dit onbestraft te laten. Een instantie als Bureau HALT is in het bijzonder opgericht om dergelijke vergrijpen te behandelen, en dit vergrijp lijkt me op het oog direct in de doelgroep vallen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het hoort bij de leeftijd. Net zoals het effectief afleren ervan er ook bijhoort.
Bij mijn weten is bureau HALT er speciaal voor kinderen tot 12 jaar. Dit meisje is 13 jaar. Lijkt me meer iets voor een jeugdrechter.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:03 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zou ook niet pleiten om dit onbestraft te laten. Een instantie als Bureau HALT is in het bijzonder opgericht om dergelijke vergrijpen te behandelen, en dit vergrijp lijkt me op het oog direct in de doelgroep vallen.
Twaalf tot achttien jaar, toch juist?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Bij mijn weten is bureau HALT er speciaal voor kinderen tot 12 jaar. Dit meisje is 13 jaar. Lijkt me meer iets voor een jeugdrechter.
Je hebt gelijk. Maar dat is dan misschien wel onderdeel van het probleem. Het probleem van de fluwelen-handschoen-aanpak en de gevolgen daarvan op langere termijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Twaalf tot achttien jaar, toch juist?
Heeft dat echt gevolgen op de lange termijn? Ik twijfel daaraan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar dat is dan misschien wel onderdeel van het probleem. Het probleem van de fluwelen-handschoen-aanpak en de gevolgen daarvan op langere termijn.
Met handschoenen raced het nou eenmaal fijner.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar dat is dan misschien wel onderdeel van het probleem. Het probleem van de fluwelen-handschoen-aanpak en de gevolgen daarvan op langere termijn.
Ja, dit meisje ontwikkelt zich tot een koelbloedige moordenaar. Let maar op: over 5 jaar rijdt ze meerdere mensen doodt terwijl ze aan het joyriden is.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 17:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |