Waarom is het zo moeilijk te geloven? Tesla deed het ook al meer als 100 jaar geleden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:12 schreef Flurry het volgende:
Oplichterij. Dat geld ben je kwijt. Ga je schamen, man!
Dan koop jij toch lekker niet zo'n device.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:18 schreef .SP. het volgende:
Geldklopperij van klootjesvolk, doodzwijgen deze onzin!
niveautje hoor: " heb daarvoor diverse continenten bezocht (o.a. China, Australië, USA, enz.) "
Wedden om 10.000 euro dat die er niet komt?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk te geloven? Tesla deed het ook al meer als 100 jaar geleden.
Nog te veel geindoctrineerd door de slavenmentaliteit dat je overal voor moet betalen en het nooit beter word?
Vrije energie gaat komen hoor de komende jaren, mark my words.
er is al een vorm van vrije energie maar nog niet op de manier die hier omschreven word.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom is het zo moeilijk te geloven? Tesla deed het ook al meer als 100 jaar geleden.
Nog te veel geindoctrineerd door de slavenmentaliteit dat je overal voor moet betalen en het nooit beter word?
Uiteraard, dat hoopt iedereen. Dan zijn we van die milieuvervuilende olie en kerncentrales af. Geen gedoe met grondstoffen die opraken. De hele wereld smacht om een goedkope, schone energiebron, maar die zijn tot nu toe nog niet gevonden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:29 schreef jogy het volgende:
Ik hou de stille hoop dat het nog een keertje door breekt, dus wie weet.
Wat kern energie betreft gaat het nog steeds over een fysiek materiaal die gebruikt wordt dus kan er nog steeds gespeeld worden met vraag en aanbod en kan een energieprijs gerechtvaardigd worden omdat er dus een constante toevoer aan materiaal nodig om de lichtjes te laten branden. In het geval van een zonnecel bijvoorbeeld heb je rekening te houden met een beperkt aantal 'branduren'en het feit dat er tijdens de nacht geen energietoevoer is en het behouden van stroom nog steeds een redelijk duur verhaal is. Wind energie heeft te maken met draaiende onderdelen die regelmatig defect gaan.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:39 schreef Flurry het volgende:
[..]
Uiteraard, dat hoopt iedereen. Dan zijn we van die milieuvervuilende olie en kerncentrales af. Geen gedoe met grondstoffen die opraken. De hele wereld smacht om een goedkope, schone energiebron, maar die zijn tot nu toe nog niet gevonden.
Natuurlijk kan het zijn dat een particulier zoiets uitvindt en niet een staat of een universiteit. De kans is erg klein, maar het zou per ongeluk kunnen. Echter, tot nu toe gaat het _altijd_ om oplichters die geld willen hebben als "investering" voor hun product. Dit verhaal volgt ook een standaard oplichtersschema: eerst de mogelijke winst laten zien zodat mensen zich al rijk rekenen en daarna om een kleine bijdrage vragen, omdat het product "bijna" af is.
Als het echt zou werken, dan was het geen enkel probleem om hier een investering voor te krijgen en hoef hij niet "meerdere miljoenen" te vragen van donateurs die ieder 500 euro inleggen
Het tegenargument zal wel weer zijn dat de oliemaatschappijen dit blokkeren. Dat is natuurlijk complete onzin. Er zijn genoeg bedrijven en overheden die geïnteresseerd zijn in gratis energie en hier maar wat graag geld in zouden steken, als ze een realistische mogelijkheid zouden zien. Kerncentrales worden ook overal gebouwd voor miljarden en daar hebben oliemaatschappijen ook niks over te zeggen.
Ikke met meer geld op mijn bankrekening en jij met een teleurstelling in huis.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan koop jij toch lekker niet zo'n device.
Ik wel en dan zullen we zien wie er het beste af is.
Mythbusters zijn wel leuk maar niet heel veel meer dan dat. Ze hebben een tijd geleden ook de 'mythe' gebust dat je met extreem lage frequenties lichamelijke ongemakken kan veroorzaken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:58 schreef theguyver het volgende:
ah gevonden
en momenteel de enige vorm van vrije energie vind u in het plaatje hieronder.
[ afbeelding ]
Tesla heeft geen free energy device gemaakt.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En niemand met hem, aangezien niet iedereen zo dom is om in deze oplichterspraktijken te stappen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan koop jij toch lekker niet zo'n device.
Ik wel en dan zullen we zien wie er het beste af is.
Ik denk dat dit niet zo makkelijk kan. Energie kan je niet "opwekken", maar alleen verplaatsen. Als er een manier is om op een hele makkelijke manier een grote energiebron aan te boren, dan was die bron al wel spontaan leeggelopen of niet eens ontstaan. Een systeem streeft altijd naar een zo laag mogelijke energetische toestand.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:55 schreef jogy het volgende:
[..]
Dus een vrije energie oplossing zal hoe dan ook en op zich ook niet onlogisch op elke manier onderdrukt worden tot het een keer onhoudbaar wordt en elke jan doedel met een schroevendraaier relatief simpel zo'n ding in elkaar kan flansen met huis tuin en keukenmiddelen.
Ach joh, gooi er wat kwantumkorting doorheen en alles is weer anders.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:12 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik denk dat dit niet zo makkelijk kan. Energie kan je niet "opwekken", maar alleen verplaatsen. Als er een manier is om op een hele makkelijke manier een grote energiebron aan te boren, dan was die bron al wel spontaan leeggelopen of niet eens ontstaan. Een systeem streeft altijd naar een zo laag mogelijke energetische toestand.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Ach joh, gooi er wat kwantumkorting doorheen en alles is weer anders.
Absoluut, maar dan komt het idee in mijn ogen toch uit een kwantumfysisch laboratorium en niet van een kerel die met magneten loopt te spelenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:20 schreef jogy het volgende:
.
Maar ff serieus, volgens mij, mocht er een mogelijkheid zijn tot een bepaalde vorm van 'vrije energie' dan zou het wel uit die hoek moeten komen denk ik. Als je soms leest dat elk quantumdeeltje de potentie heeft om een supernova te zijn dan is daar nog heel veel te ontdekken blijkbaar. En wie weet is het wel simpeler dan we hebben durven dromen maar moet er nog een goede gedachtenkronkel aan te pas komen.
In dit specifieke geval lijkt het me ook weer niet heel bijzonder hoor maar ben wel bang dat de laboratoria niet onze beoogde redders in nood zijn en moeten we het helaas hebben van de mensen die in hun garage met magneetjes lopen te pielen. Al is het alleen maar omdat 'het grote geld' hier geen doorlopende winst mee kan behalen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:27 schreef Flurry het volgende:
[..]
Absoluut, maar dan komt het idee in mijn ogen toch uit een kwantumfysisch laboratorium en niet van een kerel die met magneten loopt te spelen
Op zich kan een amateur best iets nieuws ontdekken, maar de kans is op dit gebied heel klein. In het specifieke geval van TS maakt ook het hele verhaal en z'n vraag om investeringen het niet geloofwaardiger.
ja..?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Mythbusters zijn wel leuk maar niet heel veel meer dan dat. Ze hebben een tijd geleden ook de 'mythe' gebust dat je met extreem lage frequenties lichamelijke ongemakken kan veroorzaken.
Maar ja: http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_weapon Oeps.
Dat mythbusters niet heel veel meer is dan een educatief amusementsprogramma en het niet altijd bij het rechte eind heeftquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:39 schreef theguyver het volgende:
[..]
ja..?
wat wil je er mee zeggen dan?
dat het niet klopt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |