en die worden toch aan de andere gegeven?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:07 schreef Uccie het volgende:
[..]
De NOS mocht inderdaad binnen beelden maken, dat werd gisteren of eergisteren gezegd.
Zo is dat. Ik houd van het genre singer/songwriter. Brel, Leonard Cohen, Jaap Fischer, Boudewijn de Groot, Nick Drake etc. zijn door mij gewaardeerde artiesten. Als er iemand is uit deze tijd die op waardige wijze de fakkel heeft overgenomen van deze grootheden past dat nog precies in de geest van mijn muzieksmaak, ook al zou ik de artiest niet kennen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat ze hiermee zijn wensen niet respecteren, ken je hem persoonlijk
Daarnaast heeft de gemiddelde veertiger geen lijstje met begrafenisnummers liggen waar geen millimeter van mag worden afgeweken, dus ik zie echt het probleem niet...
Ja, en kosteloos.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:26 schreef Toekito het volgende:
[..]
en die worden toch aan de andere gegeven?
Ja, ik zag op de NOS dezelfde beelden als bij RTL.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:26 schreef Toekito het volgende:
[..]
en die worden toch aan de andere gegeven?
dat lijkt me sowieso logischquote:
Kindermeisje? Geen idee waarom..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Wie is dat mens aan de zijkant eigenlijk die aan het haar van dat kind zit te plukken? Waarom doet ze dat?
Ja. En met een beetje pech is dat iemand die nog nooit iemand begraven heeft, maar precies weet hoe het volgens de boekjes hoortquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:33 schreef roos85 het volgende:
[..]
Ja joh, die zijn er ook tegenwoordig
Zoiets jaquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja. En met een beetje pech is dat iemand die nog nooit iemand begraven heeft, maar precies weet hoe het volgens de boekjes hoort
Beetje als een nanny zonder kinderen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja. En met een beetje pech is dat iemand die nog nooit iemand begraven heeft, maar precies weet hoe het volgens de boekjes hoort
Carel ter Lindenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:02 schreef Maron het volgende:
Ik ben niet zo gelovig, ben Katholiek opgevoed, en met het protestantse dus ook niet zoveel, maar ik vond Carel Terlinde toch wel weer treffend met zijn menselijke uitspraken..
Ik denk dat ze het geheel (ook de toespraken) wel op papier hebben gekregen in het Engels of hun eigen taal.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Je kan echt heel goed nanny zijn zonder kinderen hoor.
Verder vraag me of hoe het moet zijn geweest voor de buitenlandse gasten, de hele dienst in het Nederlands. Je kan moeilijk met een tolk daar gaan zitten!
Het lijkt me echt een heel bizar proces, want hij is er natuurlijk al best lang niet "echt" meer. Ik denk dat ze al een stuk verder in het rouw proces zijn dan als hij bij wijze van spreken aan een hartaanval was overleden maandag. Verder is Mabel gewoon een volwassen en zelfstandige vrouw en zie ik haar niet snel bij haar schoonmoeder intrekken... Maar goed dat is mijn mening.
Tegenwoordig heb je ook gewoon van die kekke vertaaloortjes.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het geheel (ook de toespraken) wel op papier hebben gekregen in het Engels of hun eigen taal.
Dan moeten ze wel een tolk of tolken hebben en die met je ook weer ergens kwijt, lijkt me een papiertje met tekst handiger, het hoeft tenslotte niet letterlijk woord voor woord vertaalt te worden met dit soort dingen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je ook gewoon van die kekke vertaaloortjes.
Prachtige foto. Zoals er meer prachtige foto's gemaakt zijn voor en na de begrafenis: mensen die de elkaars handen en de handen van de kinderen vasthouden, die elkaar ondersteunen/een arm om elkaar heen doen. Heel mooi en heel menselijk..quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-ons-netvlies.dhtmlquote:Toeschouwer: 'Beelden blijven op ons netvlies'
BEWAAR
Door: redactie
16-8-13 - 15:52 bron: ANP
© ANP.
Met tranen in haar ogen vertelt ze dat het gewoon niet hoort: als ouder je kind overleven. De vrouw uit Soestdijk heeft net de rouwstoet voor prins Friso vanuit kasteel Drakensteyn naar de kerk zien lopen. De Soetsdijkse heeft het er maar moeilijk mee dat de kinderen zonder vader verder moeten.
Tegen 3 uur 's middags komen de ongeveer 100 familieleden en andere genodigden in gepaste tred naar de Stulpkerk gelopen. Daar is inmiddels alles in gereedheid gebracht om afscheid te nemen van de prins. Zijn kinderen Luana en Zaria lopen hand in hand met Beatrix en Mabel. Ze zijn gekleed in gebroken witte jurkjes, terwijl de drie kinderen van koning Willem-Alexander en Máxima juist witte jurkjes dragen.
Drama
'Ze zeggen wel eens: hier zijn geen woorden voor, maar eigenlijk is dat ook zo. Dit is een drama', vertelt een vrouw uit De Bilt. 'We stonden vrij dichtbij. De beelden van de rouwstoet zullen altijd op ons netvlies blijven staan', denkt ze. Koningsgezind als ze is, leeft ze altijd al erg mee met prinses Beatrix. 'Het is triest maar tegelijkertijd erg bijzonder hier te zijn.'
Een wat oudere Vlaming uit de buurt van Antwerpen, die vakantie viert in Breukelen, vindt het jammer dat de stoet niet goed te zien is. Hij is een fan van het koningshuis en had gehoopt op wat beter zicht.
Rouwstoet
Terwijl de stoet naar de kerk loopt, wordt de hemel donkergrijs en dreigt een regenbui los te barsten. Even later breekt de zon door. De Soestdijkse kent de koninklijke familie niet, maar had wel vrienden die destijds bij Paleis Soestdijk werkten. Ze zegt speciaal met haar man naar Lage Vuursche te zijn gekomen om deze rouwstoet te aanschouwen. 'Ik weet wel dat het werd afgeraden, maar stel je voor dat hier niemand zou staan. Stel je toch eens voor. Dat zou toch kaal voelen. Dan is dit toch veel meer een arm over je schouder.'
Nee hoor, ze heeft de hand van haar moeder vast..quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 19:43 schreef Maron het volgende:
[..]
Mooie foto @Fratsman..Arianne loopt er helaas een beetje verloren bij..apart meiske btw..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |