abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130114028
quote:
Zojuist op het NOS journaal.

Communiqué van de Rijksvoorlichtingsdienst

Zijne Majesteit de Koning deelt met groot leedwezen mede dat vanochtend Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Johan Friso Bernhard Christiaan David, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag is overleden op 44-jarige leeftijd.

Prins Friso is overleden aan complicaties die zijn opgetreden ten gevolge van de hersenbeschadiging veroorzaakt door zuurstoftekort bij zijn ski-ongeval op 17 februari 2012 in Lech, Oostenrijk.

Na behandeling op de intensive care van het Landeskrankenhaus in Innsbruck werd de Prins begin maart 2012 overgebracht naar het Wellington ziekenhuis in zijn woonplaats Londen. Sinds november 2012 vertoonde Prins Friso tekenen van zeer gering bewustzijn ("minimal consciousness"), een toestand waarin zich sindsdien geen veranderingen hebben voorgedaan. Begin juli 2013 werd hij overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch.

De Koninklijke Familie dankt allen die voor Prins Friso hebben gezorgd zeer hartelijk voor de uitstekende en toegewijde verzorging.
quote:
Reactie minister-president Rutte op het overlijden van Prins Friso

In een eerste reactie noemde minister-president Rutte het overlijden van Prins Friso intens verdrietig. Ondanks alles komt dit nieuws toch als een schok. Prins Friso was pas 44 jaar oud en stond tot aan het skiongeluk, nu ruim anderhalf jaar geleden, midden in het leven. Voor Prinses Mabel en hun twee dochters Luana en Zaria moet het nauwelijks te bevatten zijn dat zij nu definitief verder moeten zonder hun man en vader. Bij hen zijn onze gedachten nu in de eerste plaats.

Ook voor Prinses Beatrix is het verlies onbeschrijflijk groot. Een kind dat overlijdt, is het allerergste dat een ouder kan overkomen. Koning Willem-Alexander, Koningin Máxima, Prins Constantijn en Prinses Laurentien verliezen een broer en zwager die veel voor hen betekende. Ook voor hen is dit een zwarte en droevige dag.

Het belangrijkste dat ik op dit moment, zo kort na het overlijden van de Prins, tegen Prinses Mabel en tegen de rest van de familie wil zeggen, is dat heel Nederland intens meeleeft en dat wij hen veel sterkte en kracht toewensen in deze moeilijke en verdrietige tijd.

Prins Friso blijft in onze gedachten als een man met een brede belangstelling die zijn veelzijdige talenten altijd in dienst heeft gesteld van de samenleving. Professioneel en gepassioneerd, dat was zijn stijl. Wij herdenken Prins Friso met het diepste respect.

Linkjes:

Topicreeks: 'Lid koninklijk huis onder lawine'
Het leven van Prins Friso (foto's)
Liveblog NOS

quote:
Begrafenis Prins Friso - Het Koninklijk Huis

De begrafenis van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso vindt plaats op vrijdagmiddag 16 augustus in besloten kring in Lage Vuursche, gemeente Baarn.

Na een dienst in de Stulpkerk in Lage Vuursche wordt de Prins begraven op de daarbij gelegen begraafplaats.

De dienst wordt geleid door dominee C.A. ter Linden.

Later dit jaar vindt een herdenkingsbijeenkomst voor Prins Friso plaats.

Bron: www.koninklijkhuis.nl
Ongeluk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 23:06:23 #2
43556 miss_dynastie
pi_130114058
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:05 schreef Leandra het volgende:
gebeurt: http://www.uitvaart.nl/in(...)raven-op-eigen-grondMoet je wel een landgoed hebben, want voor een begrafenis in de 60m² achtertuin van je doorzonwoning ga je geen
Klopt, maar Margriet en Pieter mogen ook echt niet begraven worden in de achtertuin van een doorzonwoning hoor :P
pi_130114120
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Klopt, maar Margriet en Pieter mogen ook echt niet begraven worden in de achtertuin van een doorzonwoning hoor :P
Nee, ze hebben dan ook geen doorzonwoning maar een zeer riante villa op het kroondomein Het Loo ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:09:15 #4
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_130114204
Zijn er mensen uitgenodigd hier?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2013 @ 23:09:34 #5
43556 miss_dynastie
pi_130114220
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ze hebben dan ook geen doorzonwoning maar een zeer riante villa op het kroondomein Het Loo ;)
Precies, maar jouw opmerking was dat normale mensen dat niet mogen en dat wilde ik even weerleggen, waarna jij kwam met 'dat kan niet bij een doorzonwoning.' Dat klopt, maar dat geldt voor Margriet en Pieter evenzeer als voor anderen :)
  donderdag 15 augustus 2013 @ 23:09:58 #6
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_130114247
quote:
10s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:09 schreef Woods het volgende:
Zijn er mensen uitgenodigd hier?
Ik mag het graf aanstampen
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_130114610
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Precies, maar jouw opmerking was dat normale mensen dat niet mogen en dat wilde ik even weerleggen, waarna jij kwam met 'dat kan niet bij een doorzonwoning.' Dat klopt, maar dat geldt voor Margriet en Pieter evenzeer als voor anderen :)
Met het verschil dat Pieter en Margriet wat makkelijker toestemming konden krijgen, want familie van de koning, dus sowieso al vallend onder de uitzonderingsregel in de wet op de lijkbezorging.

Het kan idd als je flink de ruimte hebt, maar het is nog behoorlijk lastig om het geregeld te krijgen, een verwantschap met de koning maakt het een stuk eenvoudiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130123969
Maar daarmee is het des te opvallender dat Friso op een gewoon begraafplaats komt te liggen en niet even wat een paar meter verder bij Drakensteyn.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:55:07 #9
22592 crew  Ole
pi_130124003
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:54 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar daarmee is het des te opvallender dat Friso op een gewoon begraafplaats komt te liggen en niet even wat een paar meter verder bij Drakensteyn.
Het is wel op grond van Drankensteyn
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:56:26 #10
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_130124040
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:55 schreef Ole het volgende:

[..]

Het is wel op grond van Drankensteyn
http://www.kerkrentmeeste(...)meente_lage_vuursche

niet meer
pi_130124041
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 23:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met het verschil dat Pieter en Margriet wat makkelijker toestemming konden krijgen, want familie van de koning, dus sowieso al vallend onder de uitzonderingsregel in de wet op de lijkbezorging.
die uitzonderingsregel is er denk ik vooral omdat anders bijzetten in de grafkelder in Delft ook niet mag?
pi_130124083
En wie zegt dat hij niet een stukje apart komt te liggen? Het lijkt me dat de pers anders allang het zichtbare gat van zijn graf hadden gefilmd? Aan de beelden te zien ligt de begraafplaats aan de voor en zijkanten van de kerk en een net gedolven graf is echt wel goed te zien.
Grote kans dat hij op een afgeschermd plekje komt te liggen
  † In Memoriam † vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:00:15 #13
43556 miss_dynastie
pi_130124167
Ik hoop in ieder geval dat deze trieste dag voor de familie mag gaan zoals ze het gepland hebben, zonder verder gedoe van buitenaf.
pi_130124203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 10:57 schreef Laysa het volgende:
En wie zegt dat hij niet een stukje apart komt te liggen? Het lijkt me dat de pers anders allang het zichtbare gat van zijn graf hadden gefilmd? Aan de beelden te zien ligt de begraafplaats aan de voor en zijkanten van de kerk en een net gedolven graf is echt wel goed te zien.
Grote kans dat hij op een afgeschermd plekje komt te liggen
Er staan nu hekken om het stuk waar Friso komt te liggen, dus dat is nu niet zichtbaar vanaf de weg, maar later wel.
pi_130124213
Ik zag net dat Mabel met de lijkwagen voorin is mee gereden uit Huis ten Bosch....Dat vind ik mooi....stand by your man....
pi_130124230
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Er staan nu hekken om het stuk waar Friso komt te liggen, dus dat is nu niet zichtbaar vanaf de weg, maar later wel.
maar is het dan ook bereikbaar voor anderen?
pi_130124268
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:02 schreef Laysa het volgende:

[..]

maar is het dan ook bereikbaar voor anderen?
Als het goed is wel.

http://www.metronieuws.nl(...)rZmhp!QhgkQsDTzJdmw/
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:04:20 #18
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_130124307
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:01 schreef Laysa het volgende:
Ik zag net dat Mabel met de lijkwagen voorin is mee gereden uit Huis ten Bosch....Dat vind ik mooi....stand by your man....
Zag ik ook in de telegraaf.
pi_130124322
quote:
Ah dat had ik nog niet gezien.
pi_130124365
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:04 schreef Laysa het volgende:

[..]

Ah dat had ik nog niet gezien.
Nu.nl zegt het volgende:

quote:
Hekken
Het is nog niet bekend of de ondoorzichtige hekken die op het kerkhof zijn geplaatst, dit weekeinde al worden verwijderd. De gemeente wacht daarover de wens van de koninklijke familie af. Ook mag de familie zeggen wanneer het normale hek rond het kerkhof weer van het slot gaat.
http://www.nu.nl/binnenla(...)t-lage-vuursche.html
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:07:44 #21
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_130124424
Oostenrijker die met prins Friso aan het skiën was ook bij begrafenis

Florian Moosbrugger, de man met wie prins Friso aan het skiën was toen hij door een lawine werd bedolven, is vrijdag zeer waarschijnlijk aanwezig bij de begrafenis van prins Friso in Lage Vuursche. De Telegraaf meldt dat Oostenrijker donderdag in Nederland is aangekomen.

De hotelier was donderdag niet bij de bergmis waarin prins Friso in Lech werd herdacht, dat verklaarde pastoor Jodok Müller na afloop van de plechtigheid.

Florians moeder Kristel Moosbrugger, een goede vriendin van prinses Beatrix uit wintersporthotel Gasthof Post, reisde niet met haar zoon mee naar Nederland.

Onder de andere ruim honderd aanwezigen die in de Stulpkerk naast kasteel Drakensteyn passen, zullen allereerst familieleden zijn van prins Friso en prinses Mabel.

www.metronieuws.nl

[ Bericht 76% gewijzigd door Haaibaaike op 16-08-2013 11:16:07 ]
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:09:33 #22
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_130124489
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:07 schreef Haaibaaike het volgende:

http://www.telegraaf.nl/b(...)riso_in_beeld__.html

Triest, een bomhond moet de bloemstukken controleren.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:11:39 #23
388005 Djeetje
Visca el Barça
pi_130124535
Wat een gezeur om die vent als een iemand van hier onder die berg lag was iedereen het al na 2 weken vergeten.
Hij is al meer dan 1 jaar dood :')
Ik beuk jullie allemaal in elkaar.
pi_130124570
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:11 schreef Djeetje het volgende:
Wat een gezeur om die vent als een iemand van hier onder die berg lag was iedereen het al na 2 weken vergeten.
tja, sommige mensen zijn nu eenmaal bekender dan anderen :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130124604
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 11:11 schreef Djeetje het volgende:
En als één van jouw ouders overlijdt, dan is het zeker ook gezeur want die ene prins en al die Egyptenaren zijn ook dood?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')