Is dat al hardop gezegd dan? Dat heb ik dan ook gemist.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 12:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen ja. Dan heb je niet opgelet toen ze het een paar keer over de wrongful termination van Jerry Dantana hebben gehad, maar dan zou het best wel eens mysterie kunnen blijven.
ik ben heel uitgebreide recaps aan het lezen en ik haal het er ook nog niet direct uit (er wordt wel gezegd dat Jerry zegt dat het testimony van Maggie niet goed is, maar maakt dat direct zijn zaak tegen ACN?)quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Is dat al hardop gezegd dan? Dat heb ik dan ook gemist.
Er wordt in aflevering 4 gesproken over Jerry's affidavit.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:03 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Is dat al hardop gezegd dan? Dat heb ik dan ook gemist.
Een wrongful termination span je aan tegen je (voormalige) werkgever. Dat is ACN, daar werkt ze voor.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik ben heel uitgebreide recaps aan het lezen en ik haal het er ook nog niet direct uit (er wordt wel gezegd dat Jerry zegt dat het testimony van Maggie niet goed is, maar maakt dat direct zijn zaak tegen ACN?)
verder: dat de advocate aan de kant van de geinterviewden zit had ik wel door, maar dan kan ze toch alsnog werken voor ACN/Will/wie dan ook van "die kant"? ik ga even verder speuren.
Ja, die conclusie had ik ook wel getrokken, maar het is nog niet expliciet bevestigd in een aflevering voor zover ik me kan herinneren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Er wordt in aflevering 4 gesproken over Jerry's affidavit.
Jerry en Maggie waren samen bij Stomtonovitch (dutch son of a bitch).
Jerry zegt dat S. zei "it happened".
Maggie spreekt dat tegen.
Jerry trekt Maggie's beoordelingsvermogen in twijfel vanwege Afrika, de enige reden voor Jerry om Maggie als getuige onbruikbaar te willen maken is zodat zij niet Stomtonovitch' weigering kan bevestigen.
Jerry is ontslagen.
dat. dat jerry is ontslagen zou goed kunnen, maar dat hij een zaak heeft aangespannen is niet bevestigd in de show. ja, maggie spreekt zijn verklaring tegen/hij haar verklaring, maar wie zegt dat t niet de zaak van iemand anders is waarin ze beiden getuigen zijn?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:18 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ja, die conclusie had ik ook wel getrokken, maar het is nog niet expliciet bevestigd in een aflevering voor zover ik me kan herinneren.
Het is inderdaad nog niet expliciet genoemd. Maar als je naar de voorgaande afleveringen kijkt, dan zou het logisch zijn als het om Jerry gaat. Sowieso omdat Maggie wordt gehoord over wat die generaal heeft gezegd. En omdat het erom gaat dat ze wel toerekeningsvatbaar is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat. dat jerry is ontslagen zou goed kunnen, maar dat hij een zaak heeft aangespannen is niet bevestigd in de show. ja, maggie spreekt zijn verklaring tegen/hij haar verklaring, maar wie zegt dat t niet de zaak van iemand anders is waarin ze beiden getuigen zijn?
ik ben er niet helemaal van overtuigd dat t zo eenvoudig in elkaar zit.
Plus dat het overeenkomt met het verhaal van Operation Tailwind waar Genoa op gebaseerd is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:09 schreef Redefine het volgende:
Het zou mij volkomen verbazen als het Jerry niet is. En het zou ook nog eens ontzettend ongeloofwaardig zijn gezien de voorgaande afleveringen, als hij het niet is.
Klopt. Maar daar had ik in het vorige topic al naar verwezen (waarbij het dus vrij zeker Jerry zou zijn).quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:48 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Plus dat het overeenkomt met het verhaal van Operation Tailwind waar Genoa op gebaseerd is.
Ik vond er juist vrij weinig nieuws inzitten afgelopen aflevering. Uiteraard wel het Zimmerman gedeelte, maar al het andere was toch vooral ander drama met verplicht wat nieuws tussendoor.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 13:00 schreef timmmmm het volgende:
Mooie aflevering deze week. Ik slingerde de download aan, en dacht, eigenlijk is het een jammer seizoen. Het gaat nauwelijks meer over het nieuws maken. En toen kwam deze aflevering en BAM ik had het gevoel weer
Plus enig 'commentaar' op de invloed die Twitter tegenwoordig heeft?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vond er juist vrij weinig nieuws inzitten afgelopen aflevering. Uiteraard wel het Zimmerman gedeelte, maar al het andere was toch vooral ander drama met verplicht wat nieuws tussendoor.
Dat is geen nieuwsverslaggeving, dus dat valt niet onder nieuws. Dat het aardige toevoegingen aan de aflevering waren, is zeker waar. Al waren het ook wel weer enorme open deuren.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:03 schreef APK het volgende:
[..]
Plus enig 'commentaar' op de invloed die Twitter tegenwoordig heeft?
Dat eerste heb je uiteraard gelijk in, maar het leek mij idd wel een aardige toevoeging over hoe je komt tot het 'maken' van nieuws en dat je bv als presentator volkomen ongeloofwaardig kunt worden (of denkt te worden) als iedere idioot iets op Twitter kan gooien.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:06 schreef Redefine het volgende:
Dat is geen nieuwsverslaggeving, dus dat valt niet onder nieuws. Dat het aardige toevoegingen aan de aflevering waren, is zeker waar. Al waren het ook wel weer enorme open deuren.
Vermakelijk blijft de serie overigens nog steeds.
Ik vind het seizoen zowel beter als slechter dan vorig jaar. De dalen zijn minder diep, maar de pieken zijn ook minder hoog. Ik vind dat het te weinig om de nieuwsuitzendingen draait, al maakt de opbouw naar Genoa veel goed.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:10 schreef APK het volgende:
[..]
Dat eerste heb je uiteraard gelijk in, maar het leek mij idd wel een aardige toevoeging over hoe je komt tot het 'maken' van nieuws en dat je bv als presentator volkomen ongeloofwaardig kunt worden (of denkt te worden) als iedere idioot iets op Twitter kan gooien.
Ik vind het een sterk seizoen, veel beter dan vorig jaar
Vorig jaar was het volgens mij meer gefocussed op een case per uitzending met wat lollige draadjes die terugkwamen tijdens het seizoen en ik had de indruk dat men het niet Sorkin-waardig vond en er kwam een belofte dat het roer omgegooid zou worden?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:16 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik vind het seizoen zowel beter als slechter dan vorig jaar. De dalen zijn minder diep, maar de pieken zijn ook minder hoog. Ik vind dat het te weinig om de nieuwsuitzendingen draait, al maakt de opbouw naar Genoa veel goed.
Maar dat is The Newsroom ook, een serie die lekker weg kijkt. Gewoon vermakelijk, met hier en daar een goede scherpe insteek (het kritiek op nieuws etc. waar ik het mee eens ben), maar meer dan dat ook niet. Het zijn vooral de dialogen en karakters (Will, Charly, Sloan) die de serie voor mij maken. Eigenlijk de typische Sorkin kenmerken. Zo typerend dat de serie vrij pretentieus is, want Sorkin denkt zelf ons iets heel intelligents te bieden, maar komt eigenlijk met vrij plat vermaak, verpakt in een 'intelligent' jasje.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:31 schreef APK het volgende:
[..]
Vorig jaar was het volgens mij meer gefocussed op een case per uitzending met wat lollige draadjes die terugkwamen tijdens het seizoen en ik had de indruk dat men het niet Sorkin-waardig vond en er kwam een belofte dat het roer omgegooid zou worden?
Kan het mis hebben hoor, ik kijk gewoon lekker en het is niet de enige serie die ik volg, dus vergaande en Lost-achtige theorieën zijn niet echt aan mij besteed
Ray Donnovan kijk ik overigens ook, maar dat vind ik toch iets slapper.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:35 schreef Redefine het volgende:
[..]
Maar dat is The Newsroom ook, een serie die lekker weg kijkt. Gewoon vermakelijk, met hier en daar een goede scherpe insteek (het kritiek op nieuws etc. waar ik het mee eens ben), maar meer dan dat ook niet. Het zijn vooral de dialogen en karakters (Will, Charly, Sloan) die de serie voor mij maken. Eigenlijk de typische Sorkin kenmerken. Zo typerend dat de serie vrij pretentieus is, want Sorkin denkt zelf ons iets heel intelligents te bieden, maar komt eigenlijk met vrij plat vermaak, verpakt in een 'intelligent' jasje.
Maar het maakt mij niet uit, ik kijk er elke maandag met veel plezier naar. Evenals Ray Donovan trouwens.
The Newsroom heeft overeenkomsten met zowat alles wat Sorkin hiervoor gedaan heeft. Een groot deel van de grappen of aparte situaties schijnt hij bijvoorbeeld al eens in The West Wing gedaan te hebben en veel karakters lijken wel op elkaar. Voor mij is overigens ook juist de Sorkin touch waarom ik The Newsroom leuk vind. Ik houd zeer van die snelle dialogen. Moet denk ik The West Wing maar eens helemaal gaan kijken, i.p.v. wat ik er nu van gezien hebquote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:41 schreef APK het volgende:
[..]
Ray Donnovan kijk ik overigens ook, maar dat vind ik toch iets slapper.
Mist toch die Sorking-touch die misschien iets minder (of minder vernieuwend, maar die nog steeds lekker wegkijkt) is.
En The Newsroom vertoont wmb veel overeenkomsten met die andere serie van Sorking over dat Saturday Night Live achtige programma.
Dit is gewoon zijn ding volgens mij.
Saai is het iig nietquote:
bij the west wing was dat toch exact hetzelfde?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 23:31 schreef APK het volgende:
[..]
Vorig jaar was het volgens mij meer gefocussed op een case per uitzending met wat lollige draadjes die terugkwamen tijdens het seizoen en ik had de indruk dat men het niet Sorkin-waardig vond en er kwam een belofte dat het roer omgegooid zou worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |